Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 57
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 460

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Jungletiger » 17. jan 2018, 09:15

Så dukkede der lige en 2. samtale op med en HR-ting fra Holland :)

Og et telefon interview med en anden HR-ting fra England på endnu et job, jeg søgte for snart et par måneder siden.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 457
Likede indlæg: 3516

Indlægaf Filipai » 17. jan 2018, 09:42

Jungletiger skrev:Så dukkede der lige en 2. samtale op med en HR-ting fra Holland :)

Og et telefon interview med en anden HR-ting fra England på endnu et job, jeg søgte for snart et par måneder siden.

Du gav mig dårlig selvtillid indtil du skrev IT. Så giver det pludselig mere mening :D
Det må være rimeligt hårdt mentalt at gå til så mange samtaler. Håber det leder til drømmejobbet :)
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 105
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 1612

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 17. jan 2018, 10:31

NejJegErIkkeAsiat skrev:Min status er at der slet ikke har været nogle interessante opslag efter nytår. Har så en ansøgning ude som udløb d. 5. Og eftersom jeg intet har hørt, ender det nok mest sandsynligt med et afslag.
Jeg er så også blevet lovet en samtale 2 på et job jeg var til samtale på i december.
Men de valgte at genopslå stillingen og generelt er jeg vaklet frem og tilbage den sidste måned, fordi jeg ikke kan finde ud af om min interesse er lige så stor som tidligere. På en måde synes jeg det er manglende tillid at de genopslår, og i det hele taget var de ret negative omkring stillingen, med meget fokus på alle de problemer de havde haft tidligere. Men jobbet i sig selv virker bare ret spændende. Men pga. deres negative attitude har jeg bare ikke den bedste mavefornemmelse....åhh det er så svært at beslutte sig.

Så blev jeg kaldt til den lovede 2. samtale. Kommer til at være helt ærlig overfor dem mht. mine bekymringer vedr. jobbet, og så må mavefornemmelsen afgøre det derfra.
3
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 57
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 460

Indlægaf Jungletiger » 17. jan 2018, 11:36

Filipai skrev:
Jungletiger skrev:Så dukkede der lige en 2. samtale op med en HR-ting fra Holland :)

Du gav mig dårlig selvtillid indtil du skrev IT. Så giver det pludselig mere mening :D
Det må være rimeligt hårdt mentalt at gå til så mange samtaler. Håber det leder til drømmejobbet :)

Det er faktisk mere hårdt de dage, hvor der ikke sker noget.
Men det er lidt en kunst at holde tungen lige i munden.

Men jeg er sikker på det leder til drømmejobbet - der er to stillinger, jeg rigtig gerne vil have. De er meget forskellige, men begge tiltaler mig rigtig meget. Det ene er at være med til at bygge en ny organisation op og skaffe partnere (forhandlere) - meget lig det jeg har lavet de sidste par år.
Det andet er mere rådgivning og at passe og pleje eksisterende kunder, men med elementer af, hvad jeg også har lavet de sidste par år.
1
kattekonen
Kort karma: 2
Likede indlæg: 17

Indlægaf kattekonen » 17. jan 2018, 20:52

Så var jeg til 1. samtale hos job nr. 2 - de var to afdelingsdirektøren og souschefen. Souschefen virkede bare super sød og empatisk, men afdelingsdirektøren - Oh my good, han var bare en hård banan. Jeg har tidligere haft en leder som ham, og det fungerer jeg ikke ret god under.

Jeg bliver nærmest lidt skræmt og bange for en leder som ham, og det kan godt påvirke mit arbejde. Så ja - jeg ved ikke helt. Jeg er godt nok tilbøjelig til at sige nej tak, men min mand siger, at hvis jeg får det tilbudt, skal jeg sige ja, og se hvad der sker. Men han virkede bare som en person som jeg nemt kan komme på kant med.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 38
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 803

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. jan 2018, 22:27

Jeg har lige fået email svar tilbage fra HR hos min tidligere arbejdsgiver - de kigger ind i mine klagepunkter!
Dog kan det tage et par uger, da divs. managers ikke er tilgængelige. Min line manager er på barsel, men har været en af de eneste positive ved min ansættelse - resten er meh.

Jeg er blevet bedt om at sætte navn på den sales exec og BM der synes det var skide sjovt at tage mig på røven/prøve at lyne min kjole ned til julefrokosten, hvilket jeg egentlig har det lidt stramt med. Jeg synes ikke deres adfærd var sjov eller acceptabel, det resulterede til gengæld i at jeg følte mig ubehageligt tilpas ved at komme på arbejde efterfølgende, men jeg har SÅ svært ved at få andre i fedtefadet.
Specielt fordi den ene af dem normalt er en skide skøn fyr, men urgh. Det er uacceptabel opførsel.

Derudover skal jeg give navnet på den BM der nægtede mig min lovpligtige pause og i samme omgang nævnte at min kollega havde arbejdet en 9.5 timers vagt uden pause, fordi der ikke var sørget for nok personale. Det har jeg til gengæld intet problem med.

Vil få sendt et svar tilbage til dem i morgen og så i gang med at kigge efter arbejde igen, selvom dette har fuldkommen ødelagt min lyst til at finde arbejde igen mens jeg studerer.
Medmindre jeg kan få en ekstra stilling hos det firma jeg er casual hos nu. Det ville være super :D
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 200
Likede indlæg: 3908

Indlægaf DenSyngendeLussing » 19. jan 2018, 18:45

Jeg var til jobsamtale i går. Jeg gik derfra med en fornemmelse af, at det var gået rigtig godt. Vi er 6 ansøgere, der er blevet inviteret til 1. samtale og de inviterer 3 af os tilbage til 2. samtale. De giver besked senest mandag, men jeg føler (uden at vide noget om de andre ansøgere), jeg ligger lunt i svinget.

Og så er jeg blevet kaldt til jobsamtale et andet sted på tirsdag. Jeg må åbenbart have knækket ansøgningskoden efterhånden, så nu føler jeg mig efterhånden ganske fortrøstningsfuld. Mon ikke snart det bliver min tur? :)
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1214

Indlægaf Chachacha » 19. jan 2018, 18:58

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har lige fået email svar tilbage fra HR hos min tidligere arbejdsgiver - de kigger ind i mine klagepunkter!
Dog kan det tage et par uger, da divs. managers ikke er tilgængelige. Min line manager er på barsel, men har været en af de eneste positive ved min ansættelse - resten er meh.

Jeg er blevet bedt om at sætte navn på den sales exec og BM der synes det var skide sjovt at tage mig på røven/prøve at lyne min kjole ned til julefrokosten, hvilket jeg egentlig har det lidt stramt med. Jeg synes ikke deres adfærd var sjov eller acceptabel, det resulterede til gengæld i at jeg følte mig ubehageligt tilpas ved at komme på arbejde efterfølgende, men jeg har SÅ svært ved at få andre i fedtefadet.
Specielt fordi den ene af dem normalt er en skide skøn fyr, men urgh. Det er uacceptabel opførsel.

Derudover skal jeg give navnet på den BM der nægtede mig min lovpligtige pause og i samme omgang nævnte at min kollega havde arbejdet en 9.5 timers vagt uden pause, fordi der ikke var sørget for nok personale. Det har jeg til gengæld intet problem med.

Vil få sendt et svar tilbage til dem i morgen og så i gang med at kigge efter arbejde igen, selvom dette har fuldkommen ødelagt min lyst til at finde arbejde igen mens jeg studerer.
Medmindre jeg kan få en ekstra stilling hos det firma jeg er casual hos nu. Det ville være super :D

Tænk på at du ved at tage det store ansvar og få det frem, er du med til at sikre, at det ikke sker for andre.
2
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. jan 2018, 19:10

Chachacha skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har lige fået email svar tilbage fra HR hos min tidligere arbejdsgiver - de kigger ind i mine klagepunkter!

Tænk på at du ved at tage det store ansvar og få det frem, er du med til at sikre, at det ikke sker for andre.

Jeg har sendt deres navne tilbage til HR nu. Som sagt, det der gør at jeg har svært ved det er at de normalt (eller i hvert fald den ene) er super skønne og sympatiske personer, som jeg aldrig ville forvente den opførsel fra. Har endda prøvet at sætte den ene sammen med en af mine veninder, fordi han er skide behagelig og sjov at være omkring. Meget ulig den person han var til julefrokosten.
1
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 263
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Daphne » 20. jan 2018, 15:22

Nåh - januar startede jo godt med at blive kaldt til 2 samtaler oveni i hinanden nærmest, og begge steder gik det godt, men jeg blev desværre ikke valgt, selvom de godt kunne lide mig. Fik begge afslag i denne uge - det sidste i går. Men sådan er det jo. Og det var næsten for godt til at være sandt et eller andet sted - at det skulle lykkes så hurtigt. Kan dog også mærke at jeg er meget på vagt efter tiden med min seneste arbejdsgiver....men det er nok naturligt nok, når det var en temmelig dårlig oplevelse på mange punkter.
0
kattekonen
Kort karma: 2
Likede indlæg: 17

Indlægaf kattekonen » 22. jan 2018, 16:26

Daphne skrev:Nåh - januar startede jo godt med at blive kaldt til 2 samtaler oveni i hinanden nærmest, og begge steder gik det godt, men jeg blev desværre ikke valgt, selvom de godt kunne lide mig. Fik begge afslag i denne uge - det sidste i går. Men sådan er det jo. Og det var næsten for godt til at være sandt et eller andet sted - at det skulle lykkes så hurtigt. Kan dog også mærke at jeg er meget på vagt efter tiden med min seneste arbejdsgiver....men det er nok naturligt nok, når det var en temmelig dårlig oplevelse på mange punkter.

Sådan har jeg det også lidt - jeg kan mærke at mit dårlige forhold til min nuværende chef, påvirker mig så meget at jeg konsekvent bliver valgt fra til jobsamtalens 2. samtale når jeg bliver testet.

F.eks. i den test jeg lige har lavet og fået feedback på, havde jeg konsekvent svaret nej til at jeg ønskede at blive leder, eller havde behov for at blive leder. Samtidig lå jeg meget lavt på "behov for at støtte opad", så det var bare svært for mig at skjule :( Jeg har indtil videre valgt at være ærlig, at jeg har det svært med hård og diktatorisk ledelse, men det kommer altid til at lyde som om jeg ikke er særlig robust. Jeg kunne i hvert fald mærke at min nye eventuelle chefs begejstring var noget lavere, i forhold til 1. samtale.

Han sluttede samtalen af med: "Ja, jeg har jo tre kandidater hvor du har noget, men de andre har noget du ikke har" "Jeg kan kun vælge én af jer". Men måske det er mig der overanalyserer. Der var i hvert fald ikke meget entusiastisk feedback..

To gange har jeg fået at vide, at de fornemmer at jeg stiller meget høje krav til mig selv - det får de til at fremstå negativt. Men jeg føler mere at det er min chef og min arbejdsplads som stiller høje krav.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 347
Likede indlæg: 2778

Indlægaf Danseprinsesse » 22. jan 2018, 20:56

Jeg er færdiguddannet lige om lidt, så er begyndt at kigge efter jobs for alvor nu.

Søgte den første stilling i sidste uge - et sted jeg meget gerne vil arbejde.
I dag er jeg blevet inviteret til samtale. Yay!
8
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. jan 2018, 20:59

Jeg vil rigtig gerne finde et andet fritidsjob - gerne en 12-16 timer om ugen med mulighed for ekstra timer. Men jeg har flere praktikblokke fremadrettet og føler mig så dårlig tilpas ved at søge, og så skulle sige at jeg muligvis ikke kan arbejde i en måneds tid pga. praktik.

Jeg savner allerede at have et arbejde, selvom jeg er vild med at være i praktik. Det får man bare ikke løn for herovre...
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 3487

Indlægaf Spjaerten » 23. jan 2018, 11:08

Jeg har i dag fået et afslag efter selv at ha jatet det med 4 henvendelser: (gennem rekrutteringsbureau).

Hej x
Er det noget nyt i sagen?

Mvh. spjaerten

Hej spjaerten
Ja det er der. De takker desværre nej og er nu selv startet på at finde en kandidat med ny annonce.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 105
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 1612

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 23. jan 2018, 11:21

NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Min status er at der slet ikke har været nogle interessante opslag efter nytår. Har så en ansøgning ude som udløb d. 5. Og eftersom jeg intet har hørt, ender det nok mest sandsynligt med et afslag.
Jeg er så også blevet lovet en samtale 2 på et job jeg var til samtale på i december.
Men de valgte at genopslå stillingen og generelt er jeg vaklet frem og tilbage den sidste måned, fordi jeg ikke kan finde ud af om min interesse er lige så stor som tidligere. På en måde synes jeg det er manglende tillid at de genopslår, og i det hele taget var de ret negative omkring stillingen, med meget fokus på alle de problemer de havde haft tidligere. Men jobbet i sig selv virker bare ret spændende. Men pga. deres negative attitude har jeg bare ikke den bedste mavefornemmelse....åhh det er så svært at beslutte sig.

Så blev jeg kaldt til den lovede 2. samtale. Kommer til at være helt ærlig overfor dem mht. mine bekymringer vedr. jobbet, og så må mavefornemmelsen afgøre det derfra.

Her er der stadig meget stille på jobfronten. Ikke et eneste interessant opslag efter nytår.
Men i morgen skal jeg til den her 2. samtale. Så der vil jeg få afklaring på, om det er noget der ryger på afslagslisten eller tilbudslisten.
0

Tilbage til "Job"