Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 29
Likede indlæg: 260

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Zonta » 14. nov 2017, 18:24

Okay, jeg er jo blevet fyret og jeg er sådan lidt on/off sygemeldt og kan sgu ikke rigtig finde hoved og hale i noget. Jeg vil virkelig helst ikke tilbage til mit arbejde (skal være der til 31/12) og samtidig vil jeg gerne bare videre. Men men, det er jo noget med, at man ikke må søge nyt job, når man er sygemeldt - er der nogen af jer kloge mennesker, der ved om det samme gælder når man er sygemeldt pga. det job man er blevet fyret fra? (Jeg er ikke fyret pga. sygdom).
0
Lys
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2002

Indlægaf Lys » 14. nov 2017, 18:27

Zonta skrev:Okay, jeg er jo blevet fyret og jeg er sådan lidt on/off sygemeldt og kan sgu ikke rigtig finde hoved og hale i noget. Jeg vil virkelig helst ikke tilbage til mit arbejde (skal være der til 31/12) og samtidig vil jeg gerne bare videre. Men men, det er jo noget med, at man ikke må søge nyt job, når man er sygemeldt - er der nogen af jer kloge mennesker, der ved om det samme gælder når man er sygemeldt pga. det job man er blevet fyret fra? (Jeg er ikke fyret pga. sygdom).

Man har i hvert fald tidligere kunnet være sygemeldt fra en specifik arbejdsplads og ikke generelt. Men lægen skal jo bakke det op.
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 14. nov 2017, 19:13

Lys skrev:
Zonta skrev:Okay, jeg er jo blevet fyret og jeg er sådan lidt on/off sygemeldt og kan sgu ikke rigtig finde hoved og hale i noget. Jeg vil virkelig helst ikke tilbage til mit arbejde (skal være der til 31/12) og samtidig vil jeg gerne bare videre. Men men, det er jo noget med, at man ikke må søge nyt job, når man er sygemeldt - er der nogen af jer kloge mennesker, der ved om det samme gælder når man er sygemeldt pga. det job man er blevet fyret fra? (Jeg er ikke fyret pga. sygdom).

Man har i hvert fald tidligere kunnet være sygemeldt fra en specifik arbejdsplads og ikke generelt. Men lægen skal jo bakke det op.

Umiddelbart tror jeg godt, at lægen kan bakke det op. Jeg går fast hos hende for at få fornyet recept på antidepressiver (for depression, duh.. :stoned: ), så hun kender godt mine udfordringer. Jeg krydser virkelig - det ville lette forløbet så meget. :kryds:

I hvert fald har jeg nu her fundet et job, som jeg synes lyder rigtig godt. Det er lidt i tråd med det jeg laver nu, men med lidt flere forskelligartede opgaver - derfor kan jeg også godt forsvare at skulle søge nyt, hvis jeg kan undgå at fortælle om fyringen. Synes det er lidt en jungle at finde hoved og hale i hvad man "må" sige og hvad man ikke "må" - altså hvad der gavner og hvad der skader :genert:
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 22
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 592

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. nov 2017, 20:42

Jeg har fået "ordnet" tre praktikpladser i dag - to League One klubber og en Championship klub.
Derudover har jeg stadig chance for at komme en måned til USA og i praktik hos et MLB hold. Jeg er glad - kommer til at arbejde med sport hele vejen igennem og jeg glæder mig SÅ meget!!

Så gør det ikke så meget at det faldt igennem med virksomheden hjemme i Danmark :blush2:
7
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 333
Likede indlæg: 1795

Indlægaf Thestral » 16. nov 2017, 05:55

Jeg har for første gang skrevet en ansøgning der er møntet på min uddannelse. Det er lidt syret. Jeg har samtidig fået en vildt engageret jobcenter medarbejder der gerne vil læse den igennem så den er sendt til gennemlæsning her til morgen og så må vi se hvad han siger til det.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 16. nov 2017, 15:33

Heeeeey, gode nyheder! :banan: Jeg har jo haft fat i fagforening osv. efter min fyring og det har givet pote. De har fået forhandlet en fritstilling på plads, så de sidste 1½ måned af min ansættelse skal jeg ikke tænke på andet end at søge nye jobs og "slikke sårene" efter at være blevet fyret uden grund. Må nok forlige mig med tanken om, at jeg aldrig får en grund.
Jeg var dog forbi min arbejdsplads i dag og fik spurgt hvordan og hvorledes med referencer og min teamleder sagde, at jeg ikke skulle være nervøs for at skrive hende på. Det er da trods alt noget.

Altså... Jeg er stadig jobjagter, men nu har jeg da lidt mere ro til det, så det er virkelig rart!
16
Brugeravatar
Utilregnelig
Kort karma: 18
Likede indlæg: 193

Indlægaf Utilregnelig » 16. nov 2017, 21:29

Utilregnelig skrev:Her går det stadig fint med jobsøgningen. Jeg er lige nu reeet nervøs efter at have været til 2. samtale hos drømmefirmaet i går. Vi er kun to kandidater tilbage, så enten vælger de jo en af os - eller også slår de stillingen op igen. Jeg håååber så meget på, at de tør satse på mig, selvom jeg har en skæv profil i forhold til hvad de egentlig søger og ellers har ansat før.
I dag - efter jeg skrev en takkemail til dem - skrev de tilbage og spurgte efter referencer, så dem har de fået tre af nu. Den ene af referencerne har skrevet til mig, at han allerede er blevet kontaktet, og at de lød ret interesserede. So fingers crossed!!!

Tak for likes og god karma til jer alle :lun:

Allerede sidst på eftermiddagen i tirsdag blev jeg ringet op af dem. Jeg kunne desværre ikke tage telefonen, da jeg var på arbejde, så tiden gik enooormt langsomt, indtil jeg fik pause og kunne ringe tilbage. Men ventetiden var det hele værd, for jeg har simpelthen fået jobbet!!! :banan: :banan: :banan: :banan:

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv lige nu - det føles så uvirkeligt. Det er kun et år siden, jeg blev færdiguddannet, og nu er jeg simpelthen blevet ansat som layout-ansvarlig for over 60 butikker. Dén havde jeg ikke lige set komme.
26
Brugeravatar
musel
Kort karma: 35
Likede indlæg: 323

Indlægaf musel » 17. nov 2017, 13:13

Nå, den ene samtale jeg skulle have været til i denne uge måtte rykkes pga sygdom hos den ene der skulle have været med til samtalen.

"Drømmejobbet" har jeg været til samtale hos, og jeg havde høje forventninger - desværre også nok for høje. Selve arbejdsopgaverne er spot on, men følte ingen kemi og rammerne for arbejdet er meget langt fra hvordan jeg fungerer bedst. Jeg ved at jeg ikke får jobbet, netop fordi det var så åbenlyst at kemien var dårlig, men jeg tror desværre heller ikke at jeg ville sige ja hvis jeg fik det tilbudt. Øv, men på den anden side så har det faktisk åbnet mine øjne for at jeg måske skulle prøve at søge nogle jobs der ikke på papiret er perfekte, men måske kunne være fede i virkeligheden :)
2
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 390
Likede indlæg: 2994

Indlægaf Filipai » 17. nov 2017, 13:16

Så gearer man sig rigtigt op til at ringe til kontaktpersonen i jobopslaget, og så tager han ikke telefonen. Den gik aldrig på telefonsvarer.

Hvornår kan man tillade sig at forsøge igen?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 748
Likede indlæg: 6318

Indlægaf Rapfisk » 17. nov 2017, 13:21

Filipai skrev:Så gearer man sig rigtigt op til at ringe til kontaktpersonen i jobopslaget, og så tager han ikke telefonen. Den gik aldrig på telefonsvarer.

Hvornår kan man tillade sig at forsøge igen?

Om en time - han kan jo være til møde.
2
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 38
Likede indlæg: 684

Indlægaf Tilly » 23. nov 2017, 19:21

Jeg ved godt at dette spørgsmål ikke helt hører til her i tråden, men til jer der er på dagpenge på fuld sats, hvor meget får I udbetalt efter skat? Ved godt det også handler om individuelle fradrag, men har bare lige brug for at høre nogle eksempler. Jeg har billån og SU-lån som jeg formoder har indflydelse på mit skattefradrag, og dermed hvad jeg ville få udbetalt på dagpenge.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 38
Likede indlæg: 684

Indlægaf Tilly » 26. nov 2017, 16:31

For at lige at følge op på mit forrige indlæg, så planlægger jeg at sige mit nye job op (begyndte 1. november) i morgen :( Det er desværre bare slet ikke den rigtige arbejdsplads for mig. Da jeg er inden for prøvetiden agter jeg at sige op med dags varsel. Så min plan er møde op for at aflevere min opsigelse, og så køre hjem igen med det samme. Årsagen til at jeg begyndte på mit nye job var at jeg var ved at gå alvorligt ned med stress på mit forrige arbejde, og var også sygemeldt i en kort periode. Nu er alle mine stress symptomer desværre tilbage i fuld flor. Men jeg orker ikke et forløb med sygemelding fra mit nye job, så jeg vælger selv at sige stop, og så må må jeg acceptere at det vil resultere i 3 ugers karantæne fra a-kassen.
Og så skal vil jeg til at søge i en ny retning. Både mit forrige og nye job er i psykiatrien, og jeg tror ikke længere på en fremtid for mig der, desværre. I hvert fald ikke så længe at jeg slet ikke selv er psykisk robust.

Puha, er godt nok spændt på i morgen... Håber jeg får sovet i nat.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 490
Likede indlæg: 4756

Indlægaf Pandesteg » 26. nov 2017, 16:45

Pandesteg skrev:
Pandesteg skrev:
Pandesteg skrev:Jeg skal til ansættelsessamtale i dag og er rystende nervøs. Jeg bliver ved med at tænkte, at jeg er underkvalificeret, men siden de har indkaldt mig, må de jo mene, at jeg har kompetencerne! Eller kan tilegne mig dem.
Men kryds gerne for mig kl. 15:50 :genert:

Min samtale gik OK - var ikke så imponeret over mig selv, men er da blevet kaldt til 2. samtale på torsdag!

Det ville virkelig være et meget spændende jobskifte for mig at lave - det lød til at være en fed stilling, vildt udfordrende og jeg ville komme til at arbejde 15 km fra vores nye hus mod 80 km nu... Jeg synes det var meget svært at lure, hvilken profil de ledte efter, men allerede til 1. samtale blev jeg bedt om at nævne hvilke (ret specifikke) områder jeg gerne ville beskæftige mig med, hvis jeg fik stillingen. Dette spørgsmål havde jeg heldigvis forberedt mig på, så det var ikke noget problem. Men som de sagde til samtalen, så er det endnu ikke afgjort, hvilke områder de ønsker at ansætte til, så alt efter hvad ansøgerne selv nævner, vil de se om det passer sammen med det øvrige team. Så hvis nu de to områder jeg har nævnt ikke kan gå op i team-puslespillet, så kan jeg blive valgt fra på det.

Derudover har jeg ikke den specielle certificering indenfor systemet (den kan jeg dog godt opnå, men det kræver, at virksomheden er villig til at sende mig på efteruddannelse i USA eller Holland -det stod der så allerede i opslaget, at man skullle være forberedt på) og der blev det nævnt til samtalen, at nogle af de andre ansøgere allerede har denne certificering. Så det taler jo imod at vælge mig (selvom jeg da hjertens gerne tager på kursus i USA :D)

Jeg fik afslag... :( Hun sagde, at de oprindeligt havde satset på at ansætte 3, men det var i torsdags blevet afgjort, at de kun måtte ansætte 1. Og jeg røg på lige præcis det med certificeringen, fordi en af mine modkandidater havde sådan en. Hun sagde dog, at det ærgrede hende rigtig meget, at de ikke kunne arbejde videre med mig, da hun kunne mærke, at jeg havde det drive der skulle til og hun sagde også, at hun meget håbede, at jeg ville blive ved med at tjekke jobopslag fra dem og hun ville også selv prikke til mig, hvis der kom noget. Hun sagde, at man ved jo aldrig hvad der sker, om der er nogen der siger op eller lign. og at hun meget håbede, at de ville få en plads til mig. Så alt det burde jo trøste mig lidt, men lige nu er jeg bare virkelig virkelig skuffet. Men prøver at være taknemmelig for, at jeg jo har et job, som jeg er nogenlunde tilfreds med og at jobskifte så ikke kommer til at ligge lige oven i, at vi skal flytte.

Men for s.... hvor ville jeg bare gerne have haft det job! :cuss:

Jeg blev ringet op i torsdags af en af dem, jeg var til samtale hos - de har fået en ledig stilling som var slået op for et par dage siden og som hun opfordrede mig til at søge. Er lige kommet hjem fra Thailand i dag og har sendt ansøgningen afsted med det samme. Er meget spændt, også fordi ansøgningerne behandles løbende, selvom fristen først udløber 10/12.
7
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 92
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 1392

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 28. nov 2017, 07:39

NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Samtalen i går var meget positiv. Han spurgte bl.a. ind til hvordan jeg havde det med en forfremmelse indenfor en 5 års periode, og at de ikke havde mange ansøgere i min alder, hvilket var en klar fordel for mig da de ønskede et generationsskifte. Han lagde meget vægt på mine kompetencer, som gjorde at jeg matchede den profil han ønskede skulle føre afdelingen videre i de kommende år.
Desværre var det også et lille team, og mine kolleger ville begge være 20 år ældre end mig.
Jeg havde håbet på at finde et job med flere kolleger, og flere på min alder. Udover det så virkede arbejdsfordelingen lidt uklar, så hvis jeg kommer til en samtale mere, vil jeg klart bore noget mere i det. Det er et krav at fordelingen lever op til de forventninger jeg har.
Han virkede tilgengæld villig til at matche min nuværende løn.

Jeg har så efter 3 uger stadig intet hørt fra dem her. Det undrer mig ret meget da det er et stort selskab som helt sikkert har en fast procedure omkring rekruttering. Én ting er at der kan gå lidt tid for et direkte afslag. Men når jeg har været til samtale, tænker jeg at de vel kan huske mig (og han sagde 1-2 uger før jeg fik svar.
Anyway, jeg er ikke interesseret i jobbet, men nu har de så slået et lignende job op i en anden afdeling - samme kontaktperson.
Men det virker jo lidt kikset at søge nærmest samme stilling i en anden afdeling, hvis jeg blev fravalgt fordi de ikke ønsker at ansætte mig.
Men jeg overvejer at ringe til ham i morgen, og spørge hvorfor jeg ikke har fået svar. Så kan jeg jo også spørge om det giver mening at søge den anden stilling.

Han endte så med at kontakte mig da jeg sad i Thailand. Han spurgte om jeg stadig var interesseret, da de var ved at indkalde til 2. samtale.
Jeg fortalte at jeg ikke var interesseret pga. et par punkter.
Havde så nok forventet han bare ville skrive ok og ikke så meget andet. Men faktisk spurgte han om jeg ville være interesseret hvis han fik noget der opfyldte mine ønsker. Det synes jeg jo er positivt og et tegn på at han rent faktisk ønsker at ansætte mig.
10
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 490
Likede indlæg: 4756

Indlægaf Pandesteg » 28. nov 2017, 08:57

Pandesteg skrev:Jeg blev ringet op i torsdags af en af dem, jeg var til samtale hos - de har fået en ledig stilling som var slået op for et par dage siden og som hun opfordrede mig til at søge. Er lige kommet hjem fra Thailand i dag og har sendt ansøgningen afsted med det samme. Er meget spændt, også fordi ansøgningerne behandles løbende, selvom fristen først udløber 10/12.

Og nu er jeg kaldt til samtale på torsdag. *hyperventilerer lige lidt* Vil så MEGA gerne have det job - behøver ikke få nogen julegaver, hvis bare jeg får det job... :kryds:
15
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.

Tilbage til "Job"