Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 62
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 553

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Jungletiger » 13. apr 2018, 10:58

Så landede der langt om længe en kontrakt til mig :D
Starter på drømmejobbet 1. maj - det bliver så godt :D :D :D
20
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2633
Likede indlæg: 16520

Indlægaf Wizzze » 13. apr 2018, 16:59

0
Do as I say! :whip:
Modesty Blame
Kort karma: 159
Likede indlæg: 2208

Indlægaf Modesty Blame » 13. apr 2018, 18:30

Fik ikke job nr. 2. Men nr. 1 er jo så stadig i spil.
4
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 555
Likede indlæg: 4222

Indlægaf Filipai » 13. apr 2018, 18:42

Jeg har fået sendt 3 ansøgninger idag. De 2 stillinger var i søster virksomheder med nærmest samme stillingsopslag, så de har fået den samme, så håber jeg ikke det giver bagslag.
Jeg synes rent faktisk de er blevet gode, og jeg har lige fundet nyt håb på at jeg nok skal få noget.
8
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 165
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2517

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. apr 2018, 12:19

Jungletiger skrev:Så landede der langt om længe en kontrakt til mig :D
Starter på drømmejobbet 1. maj - det bliver så godt :D :D :D

Så lækkert :gogo: Det er altid rart når kontrakten lander og man endelig ved at det er officielt.

Jeg har 3 ansøgninger ude p.t. Den ene udløb i går, så der kan komme et opkald hvert øjeblik :ivrig:
Før nytår søgte jeg 5-6 jobs og var til samtale på 3. Så med 3 ansøgninger ude nu, må jeg da for pokker kunne få mindst én samtale :-p
Den anden udløber tirsdag og den sidste i starten af maj.
1
Selma156
Kort karma: 76
Likede indlæg: 958

Indlægaf Selma156 » 16. apr 2018, 13:28

Blev vækket i dag af rekrutteringsdame, der kunne meddele, at IT-virksomhed gerne vil se mig til en samtale! Det er så fedt!

Til gengæld er det den mest kringlede ansøgningsproces, jeg har oplevet. Altså. Jeg skal til en samtale med hende FØR den rigtige samtale, fordi bureauet står for min eventuelle ansættelse og kontrakt. Og så skal jeg sende alle mulige dokumenter, har i dag indhentet straffeattest osv. Uh, jeg håber det store arbejde giver pote i sidste ende :)
10
limitededition
Kort karma: 44
Likede indlæg: 287

Indlægaf limitededition » 16. apr 2018, 15:57

Jeg kigger meget på jobindex og linkedin for tiden, for at forsøge at finde et spændende job, når jeg er færdig som kontorelev den 1. september. Men jeg synes godt nok, jeg bliver lidt modløs, når næsten alle opslagene lægger tryk på, at de søger en, der har meget erfaring indenfor området, hvilket jeg jo ret naturligt ikke har. :(
I sidste uge fik jeg som sagt afslag på "mit eget job", og det gav godt nok også et hak i tuden.
Jeg kan ikke finde ud af, om jeg burde videreuddanne mig efter det her, for at have bedre jobmuligheder. Vi har bare ikke økonomi til at jeg skal på SU, som det er lige nu. Årh, hvor er det frustrerende.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 574
Likede indlæg: 5778

Indlægaf Pandesteg » 17. apr 2018, 06:13

limitededition skrev:Jeg kigger meget på jobindex og linkedin for tiden, for at forsøge at finde et spændende job, når jeg er færdig som kontorelev den 1. september. Men jeg synes godt nok, jeg bliver lidt modløs, når næsten alle opslagene lægger tryk på, at de søger en, der har meget erfaring indenfor området, hvilket jeg jo ret naturligt ikke har. :(
I sidste uge fik jeg som sagt afslag på "mit eget job", og det gav godt nok også et hak i tuden.
Jeg kan ikke finde ud af, om jeg burde videreuddanne mig efter det her, for at have bedre jobmuligheder. Vi har bare ikke økonomi til at jeg skal på SU, som det er lige nu. Årh, hvor er det frustrerende.

Hvad var begrundelsen egentlig for at du fik afslag på "dit eget job"?
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2769

Indlægaf Ficus » 17. apr 2018, 06:19

“Må” man ikke bruge elevtiden som erfaring? Mener virksomhederne ikke at det tæller som erfaring?

Var helt overbevist om at det ligesom var meningen med at være elev/stå i lære/praktik, at man kommer ud med noget praktisk erfaring, som ikke kun er læst i bøger :gruble:

Synes du skal prøve at søge nogle af dem alligevel, din elevtid kunne jo godt ske at tælle som erfaring hos nogle firmaer.
3
Smiling_Goat
Kort karma: 735
Likede indlæg: 11809

Indlægaf Smiling_Goat » 17. apr 2018, 06:39

Jeg synes også bare, du, limitededition, skal sende ansøgningerne og så fremhæve alt det, du har lavet, som kan tælle som erfaring. Selvfølgelig er det erfaring. Hvad skulle det ellers være?

Jeg joiner jer i øvrigt snart herinde :slem:
2
limitededition

Indlægaf limitededition » 17. apr 2018, 06:54

Pandesteg skrev:
limitededition skrev:Jeg kigger meget på jobindex og linkedin for tiden, for at forsøge at finde et spændende job, når jeg er færdig som kontorelev den 1. september. Men jeg synes godt nok, jeg bliver lidt modløs, når næsten alle opslagene lægger tryk på, at de søger en, der har meget erfaring indenfor området, hvilket jeg jo ret naturligt ikke har. :(

Hvad var begrundelsen egentlig for at du fik afslag på "dit eget job"?

Begrundelsen var at de gerne ville have en med noget mere erfaring, da der er mange nyansatte i afdelingen. Så var der brug for nogen, der var mere erfarne også fordi de fast har to elever, som der skal være kapacitet til at oplære. Fik at vide at min ansøgning bestemt ikke lå lavest i feltet, men at der simpelthen var kommet så mange gode ansøgninger.
Jeg er spændt på hvem de ansætter, vedkommende starter 3 mdr. Før jeg er færdig.
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 17. apr 2018, 06:58

Ficus skrev:“Må” man ikke bruge elevtiden som erfaring? Mener virksomhederne ikke at det tæller som erfaring?

Var helt overbevist om at det ligesom var meningen med at være elev/stå i lære/praktik, at man kommer ud med noget praktisk erfaring, som ikke kun er læst i bøger :gruble:

Synes du skal prøve at søge nogle af dem alligevel, din elevtid kunne jo godt ske at tælle som erfaring hos nogle firmaer.

Jo det må må godt, men mange af dem søger nogen med noget erfaring med specifikt de programmer de bruger det sted, og det har jeg jo ad gode grunde ikke, da jeg har erfaring med de programmer vi bruger.
Men jeg søger dem også, og fortæller at jeg har erfaring med a, b og c fra min elevtid fordi bla bla bla.
Den sidste stilling jeg søgte, fik jeg afslag dagen efter deadline, og der er jeg ret sikker på at de knap nok skimtede min ansøgning. Sendte også først ansøgningen to dage før udløb, og jeg tror de allerede inden udløb havde deres kandidat.
1
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 62
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 553

Indlægaf Jungletiger » 17. apr 2018, 09:46

limitededition skrev:
Ficus skrev:“Må” man ikke bruge elevtiden som erfaring? Mener virksomhederne ikke at det tæller som erfaring?

Jo det må må godt, men mange af dem søger nogen med noget erfaring med specifikt de programmer de bruger det sted, og det har jeg jo ad gode grunde ikke, da jeg har erfaring med de programmer vi bruger.
Men jeg søger dem også, og fortæller at jeg har erfaring med a, b og c fra min elevtid fordi bla bla bla.
Den sidste stilling jeg søgte, fik jeg afslag dagen efter deadline, og der er jeg ret sikker på at de knap nok skimtede min ansøgning. Sendte også først ansøgningen to dage før udløb, og jeg tror de allerede inden udløb havde deres kandidat.

Pyt med at du ikke kender diverse programmer.
Læg i stedet vægt på, at du er meget lærenem, og at du i det hele taget sætter stor pris på at lære nyt.

Ved langt de fleste jobskift, skal vi andre, der har været på jobmarkedet i x-antal år, også lære nye programmer.

Men ja - jeg kan godt huske dengang jeg blev færdig som kontorelev. Det var ikke nemt at finde noget. Jeg var dog så heldig, at jeg fik et barselsvikariat hos den virksomhed, hvor jeg blev udlært, så der var ro på det første år efter endt uddannelse. For mig endte det med at brancheskift over til salgsverdenen. Noget jeg ikke har fortrudt.
1
Modesty Blame
Kort karma: 159
Likede indlæg: 2208

Indlægaf Modesty Blame » 17. apr 2018, 17:16

limitededition skrev:

Selv hvis du har erfaring med Opus, SAP, Navision og så videre, så ser opsætningen forskellig ud alle steder.
Nogle steder søger de folk med erfaring med deres egen software, hvilket betyder, at de kun kan ansætte internt. Ignorer det der, og søg alligevel.
4
Julledyret
Kort karma: 3
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 37

Indlægaf Julledyret » 17. apr 2018, 19:37

limitededition skrev:

Jeg har nu også altid trukket på min tid som kontorelev som reel erfaring. Som elev er man jo en del af arbejdspladsens hverdag og løser ofte opgaver tilsvarende færdiguddannede medarbejdere.
Så mit råd vil være, at fortsætte med at skrive ansøgninger med baggrund i, hvad du har lært. Du har formentlig været i flere afdelinger og har dermed samarbejdet med mange forskelige typer mennesker og oplevet forskellige måder, at løse opgaver på.
Desuden vil du uanset hvor meget erfaring du får, have brug for at lære nye it-systemer og arbejdsgange, der er tilpasset de forskelige firmaer.

I din ansøgning kan du med fordel ligge vægt på, at du derfor er lærenem og god til at sætte dig ind i nye programmet/opgaver (hvis det er tilfældet). Nogle virksomheder sætter også pris på, at ansætte personer uden så meget erfaring, da de så kan "forme" dem til stillingen. Sådan fik jeg mit første job, da det heller ikke var muligt, at blive ansat efter min elevtid der hvor jeg var elev.

Held og lykke med ansøgningerne!
1

Tilbage til "Job"