Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 54
Likede indlæg: 833

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Thitida-No-Chey » 24. maj 2018, 08:58

VI SØGER:
Faglærer til frisørafdelingen
Underviser til Herningsholm Erhvervsgymnasium - Byggeri & Energi og evt. andre beslægtede fag
Underviser til Herningsholm Erhvervsgymnasium - dansk og psykologi
Underviser til teknisk EUX på Herningsholm Erhvervsskole - samfundsfag og dansk
Underviser til Grundskoleenhed på Herningsholm Erhvervsskole
Faglærer til tømreruddannelsen

https://www.herningsholm.dk/om-herningsholm/soeg-job/
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Selma156
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1170

Indlægaf Selma156 » 24. maj 2018, 09:02

Kalimsofie skrev:
Selma156 skrev:Kattekonen: Tak for dit input! Det er også en hård situation, du står i. Men hold ud - det siger jeg til andre og også mig selv.

Jeg har netop været ude på en freelanceopgave, hvor jeg skulle interviewe folk på gaden sådan "Humans of New York" style. Og jeg ELSKER det. Jeg er helt høj på det nu, hvor jeg har siddet og transskriberet (som jeg også elsker) og skrevet artiklerne. Det er virkelig det, jeg brænder for og er dygtig til. Jeg fatter ikke, det skal være så hamrende svært at få et fast job. Argh.

Jeg kan ikke lige huske, hvordan det helt var, men har du overvejet at gå helt freelance?

Ja, det har jeg overvejet. Har desværre bare langt fra stort nok netværk eller potentielle opgaver til at kunne leve hverken halvt eller helt af det.
0
Summer
Kort karma: 9
Likede indlæg: 351

Indlægaf Summer » 24. maj 2018, 13:25

I henhold til min uddannelse sendte jeg min første ansøgning afsted i tirsdags, så må jeg se hvordan det går. Lader være med at have nogen forhåbninger om at blive taget i eftertragtning, da dette jo sagtens kan være en ansøgning ud af rigtig mange. Men stillingen er virkelig bare lige mig, og noget som jeg rigtig gerne vil arbejde med.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1173

Indlægaf RavenClaw » 24. maj 2018, 16:13

RavenClaw skrev:Jeg var inde med en ansøgning til et drømmejob i onsdags, hvor jeg fik mulighed for at aflevere den personligt til chefen. Han fortalte mig, at der nok ville gå et par uger, før jeg hørte noget, da souschefen lige har sygemeldt sig. Han har så lige ringet i dag og inviteret mig til samtale på en fuldtidsstilling :banan: :banan: Så nu krydser jeg alt, hvad der krydses kan!

Wuhu! Jeg har fået jobbet! Starter allerede på næste fredag i en fuldtidsstilling, der kan blive til både en fortsat fuldtidsstilling og et studiejob, alt efter om jeg kommer ind på studiet til september. Ej, jeg er så glad! :D :banan: :banan:
25
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 180
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2746

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 25. maj 2018, 05:54

Jeg blev ringet op her til morgen kl. 7 ang. et job som jeg havde søgt tidligere på måneden. Faktisk har jeg tidligere søgt hos dem 2 gange hvor jeg har fået afslag. Men nu ville de invitere mig til samtale på mandag :banan:
Det er et job hvor jeg bestemt ikke er overkvalificeret, ligesom jeg nok har været til flere af de andre. Her vil jeg skulle være ret skarp for at få jobbet, og endnu mere skarp for at udføre det :s Men jeg tror til gengæld også det er et job der kan blive sindssygt spændende og give en masse udvikling og erfaring.
9
LaMariposa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 5232

Indlægaf LaMariposa » 25. maj 2018, 06:18

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg blev ringet op her til morgen kl. 7 ang. et job som jeg havde søgt tidligere på måneden. Faktisk har jeg tidligere søgt hos dem 2 gange hvor jeg har fået afslag. Men nu ville de invitere mig til samtale på mandag :banan:
Det er et job hvor jeg bestemt ikke er overkvalificeret, ligesom jeg nok har været til flere af de andre. Her vil jeg skulle være ret skarp for at få jobbet, og endnu mere skarp for at udføre det :s Men jeg tror til gengæld også det er et job der kan blive sindssygt spændende og give en masse udvikling og erfaring.

Det er ofte den type jobs, man vokser mest i. Held og lykke med samtalen :gogo:
1
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1557

Indlægaf Kalimsofie » 25. maj 2018, 07:08

Selma156 skrev:
Kalimsofie skrev:
Selma156 skrev:Kattekonen: Tak for dit input! Det er også en hård situation, du står i. Men hold ud - det siger jeg til andre og også mig selv.

Jeg har netop været ude på en freelanceopgave, hvor jeg skulle interviewe folk på gaden sådan "Humans of New York" style. Og jeg ELSKER det. Jeg er helt høj på det nu, hvor jeg har siddet og transskriberet (som jeg også elsker) og skrevet artiklerne. Det er virkelig det, jeg brænder for og er dygtig til. Jeg fatter ikke, det skal være så hamrende svært at få et fast job. Argh.

Jeg kan ikke lige huske, hvordan det helt var, men har du overvejet at gå helt freelance?

Ja, det har jeg overvejet. Har desværre bare langt fra stort nok netværk eller potentielle opgaver til at kunne leve hverken halvt eller helt af det.

Nej, det er jo det svære, det er rigtigt. Jeg skulle godt nok heller ikke være freelancer, det ville jeg slet ikke egne mig til, men jeg kender mange, der trives rigtig godt i det. Men godt, at du kan få en opgave i ny og næ til at give lidt fornyet energi :)
1
Kakro05
Kort karma: 36
Likede indlæg: 219

Indlægaf Kakro05 » 25. maj 2018, 08:10

Så kom der et opslag på et vikariat på en virksomhed ca 15 min fra hvor vi bor. Det er ikke min drømmestiling,men jeg passer nogenlunde på det de søger og virksomheden er måske min drømmevirksomhed. Så nu skal der tænkes ud af boksen, for jeg VIL til samtale.
Jeg overvejer at lave et spil på noget fra deres side hvor de under under hoved overskrifte Why us, har fire punkter (fire ord - purity, reliability, consistensy og quality), som jeg overvejer at bruge som indgang til hvorfor de skal vælge mig. Jeg ved sq ikke om det kan fungere.....opslaget er på dansk (så jeg skriver på dansk), men jeg tænker ordene skal forblive på engelsk for at meningen ikke går tabt. Jeg er bange for at det virker for søgt, men indtil videre virker min strategi ikke og på denne måde viser jeg lidt at jeg har sat mig ind i deres virksomhed.

Hvad tænker i?
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Stitch » 25. maj 2018, 10:25

Kakro05 skrev:Så kom der et opslag på et vikariat på en virksomhed ca 15 min fra hvor vi bor. Det er ikke min drømmestiling,men jeg passer nogenlunde på det de søger og virksomheden er måske min drømmevirksomhed. Så nu skal der tænkes ud af boksen, for jeg VIL til samtale.
Jeg overvejer at lave et spil på noget fra deres side hvor de under under hoved overskrifte Why us, har fire punkter (fire ord - purity, reliability, consistensy og quality), som jeg overvejer at bruge som indgang til hvorfor de skal vælge mig. Jeg ved sq ikke om det kan fungere.....opslaget er på dansk (så jeg skriver på dansk), men jeg tænker ordene skal forblive på engelsk for at meningen ikke går tabt. Jeg er bange for at det virker for søgt, men indtil videre virker min strategi ikke og på denne måde viser jeg lidt at jeg har sat mig ind i deres virksomhed.

Hvad tænker i?

Jeg synes det lyder som en god idé. Det viser interesse på en rigtig fin måde. Gør det :)
1
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 51
Likede indlæg: 745

Indlægaf Lalana » 25. maj 2018, 11:33

Jeg er idag blevet kaldt til samtale - allerede på mandag, sådan en nærmest heldagsarrangement med tests osv, men jeg har jo stadig et fuldtidsjob at passe og jeg kan på ingen måde få fri så længe uden at melde mig syg. Og det har jeg ikke lyst til, har lige ligget med lungebetændelse så synes det vil være virkelig dårlig stil.

Men altså - jeg er lidt stresset over hvad jeg skal gøre, der er intet nummer på kontaktpersonen da man kun kommunikerer via sådan en slags portal. Har skrevet det er meget svært for mig at få fri med så kort varsel og om det overhovedet er muligt at gøre senere eller en anden dag.

Jeg har ikke fået svar endnu (skrev for en time siden) men ved ikke helt om det er mig der er forkert på den her, kan huske der for nylig var en som spurgte om hun skulle melde sig syg ifbm jobsamtale, hvilket folk ikke synes. Men selvom firmaet i jobopslaget annoncerede der var samtaler denne dag, så kan de vel ikke reelt forvente at man kan tage 4,5 time ud af sin arbejdsdag med så kort varsel?

Jeg vil jo virkelig gerne væk, men det er ikke drømmejobbet, hmm...
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 616
Likede indlæg: 6324

Indlægaf Pandesteg » 25. maj 2018, 11:38

Lalana skrev:Jeg er idag blevet kaldt til samtale - allerede på mandag, sådan en nærmest heldagsarrangement med tests osv, men jeg har jo stadig et fuldtidsjob at passe og jeg kan på ingen måde få fri så længe uden at melde mig syg. Og det har jeg ikke lyst til, har lige ligget med lungebetændelse så synes det vil være virkelig dårlig stil.

Men altså - jeg er lidt stresset over hvad jeg skal gøre, der er intet nummer på kontaktpersonen da man kun kommunikerer via sådan en slags portal. Har skrevet det er meget svært for mig at få fri med så kort varsel og om det overhovedet er muligt at gøre senere eller en anden dag.

Jeg har ikke fået svar endnu (skrev for en time siden) men ved ikke helt om det er mig der er forkert på den her, kan huske der for nylig var en som spurgte om hun skulle melde sig syg ifbm jobsamtale, hvilket folk ikke synes. Men selvom firmaet i jobopslaget annoncerede der var samtaler denne dag, så kan de vel ikke reelt forvente at man kan tage 4,5 time ud af sin arbejdsdag med så kort varsel?

Jeg vil jo virkelig gerne væk, men det er ikke drømmejobbet, hmm...

Jeg ville have det på samme måde som dig, de må varsle i ordentlig tid, hvis folk skal tage en hel dag ud af kalenderen.
2
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 101
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1989

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 25. maj 2018, 14:01

Jeg har ansøgt om et andet job indenfor fodbold, men hsr ikke store forhåbninger om at få det eftersom jeg ikke har fysioterapeut titlen endnu.

Det gjorde jeg tidligere i dag. Nu er jeg lige ringet op om den stilling jeg var til samtale om sidste uge. Jeg har fået jobbet - den stilling jeg foretrak og ønskede timer også. Det skal nok blive sjovt - så er jeg garanteret indkomst i stedet gor det her 0-timers kontrakt pis..
5
limitededition
Kort karma: 46
Likede indlæg: 320

Indlægaf limitededition » 25. maj 2018, 16:21

Jeg forsøger at formulere et opslag på linkedin, i forbindelse med at jeg søger et job.
Jeg synes det er skidesvært, for det skal jo gerne fange folks opmærksomhed.

Har følgende overskrifter i overvejelserne:

Nytænkende, innovativ kontorassistent med 12-tal i fagprøve

Jeg fik 12 i min fagprøve, hvad så nu?

Er der nogen af jer, der har lidt input til hvad der ville fange jeres opmærksomhed?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1306
Likede indlæg: 24783

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. maj 2018, 16:35

limitededition skrev:Jeg forsøger at formulere et opslag på linkedin, i forbindelse med at jeg søger et job.

Er der nogen af jer, der har lidt input til hvad der ville fange jeres opmærksomhed?

Jeg må først vide: Er du indenfor et fag, hvor karaktererne generelt bliver prioriteret højt af arbejdsgiver?
Hvis ikke det virkelig er en del af kulturen, ville jeg ikke på den måde lade det stå alene, da min erfaring er, at en kandidats store fokus på høje karakterer kan blive opfattet som et tegn på, at der så ikke er så meget erfaring at fortælle om.
7
Muspel
Kort karma: 261
Likede indlæg: 3871

Indlægaf Muspel » 25. maj 2018, 16:39

limitededition skrev:Jeg forsøger at formulere et opslag på linkedin, i forbindelse med at jeg søger et job.

Jeg ville ærlig talt ikke skrive noget om fagprøve karakter. Det kan blive opfattet som en nyuddannet, der tror han/hun ved det hele.
4

Tilbage til "Job"