Jobjagter-tråden

Nomnom
Kort karma: 24
Likede indlæg: 193

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Nomnom » 10. jun 2018, 03:40

:)
Julledyret skrev:
Nomnom skrev:Måske nogen herinde kan hjælpe mig med, at få opklaret en ting.

Jeg søger jo som kontorelev med speciale i administration eller offentlig administration. Det er umiddelbart offentlig administration, som tiltaler mig mest og det på baggrund af de stillinger jeg kan se man kan søge efterfølgende. Det virker lidt som om, at når man har speciale i offentlig administration, så kan man få arbejde efterfølgende i både kommuner, på universiteter og i styrelser. Det tiltaler mig.

Men hvordan er det så med speciale i administration? Hvis nu jeg får en elevplads med speciale i administration - er det offentlige så groft sagt ikke en mulighed for mig efterfølgende? Er der nogen med lidt insider-kendskab, som kan hjælpe med en afklaring? :)

Jeg har selv en kontoruddannelse i administration fra en privat virksomhed, og har efterfølgende kun arbejdet inden for det offentlige/staten.

Det har aldrig været et problem, at jeg ikke har haft de fag der er målrettet offentlig administration. Det kommer nok også meget an på, hvilke stillinger man går efter. Min elevtid var centreret om bl.a. kursusadministration, som så er det der har givet afsæt til mine efterfølgende jobs. Det første var på et universitet og efterfølgende på andre uddannelsesinstitutioner. Det offentlige er jo mange ting!

Så jeg ser det ikke som en begrænsning at tage uddannelsen i en privat virksomhed frem for en offentlig - tvært imod.

Mange tak for svar. Jamen det lyder endnu engang lovende :)
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 188
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2863

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. jun 2018, 14:56

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg er inviteret til samtale på mandag. Det er 3 ansøgninger i træk der har givet samtale, og sjovt nok 3 virkelig forskellige jobs.
Det første var et højt skud, hvor jeg nok ikke helt vidste hvad jeg gik ind til. Der afviste jeg selv 2. samtale. Derefter var jeg til samtale på et virkelig godt match, hvor jeg får svar i starten af næste uge. Og nu er der så kommet den her samtale på mandag, på et job hvor jeg nok har skudt lidt lavere end sædvanligt. Men nu må jeg høre hvad de siger. Jeg er villig til at gå mere på kompromis nu end for et par måneder siden, for motivationen i mit nuværende job er efterhånden ikke-eksisterende.

Jeg står i lidt af et dilemma mht. den her samtale, for som der blev skrevet om et par siden tilbage, så kan det være en udfordring at holde fri/afspadsere/flexe ud osv. ifm. en jobsamtale. Det her er min tredje samtale på ca. 10 dage og jeg kan jo ikke blive ved med at komme med begrundelser for at gå tidligt eller smutte i et par timer. Min chef kræver en begrundelse for at man holder fri, så det er ikke muligt at undgå løgn. Men dilemmaet er så egentlig om jeg skal finde på en historie om at jeg møder senere pga. lægebesøg (kl. 12) eller om jeg skal melde mig syg hele dagen. Jeg hælder mest til en hel sygedag fordi det klart er lettere at forklare. En halv sygedag vil virke mistænkeligt.
Jeg får oven i købet svar på om jeg skal til 2. samtale på et andet job i den kommende uge. Heldigvis kan det sikkert klares med at flexe ud i 1½ time hvis jeg skulle være så heldig at få tilbuddet.
For fanden hvor jeg glæder mig til det her er overstået (og jeg kan stikke min chef en stor fed fuckfinger)
0
avdotja
Kort karma: 226
Likede indlæg: 4288

Indlægaf avdotja » 10. jun 2018, 16:32

NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg er inviteret til samtale på mandag. Det er 3 ansøgninger i træk der har givet samtale, og sjovt nok 3 virkelig forskellige jobs.
Det første var et højt skud, hvor jeg nok ikke helt vidste hvad jeg gik ind til. Der afviste jeg selv 2. samtale. Derefter var jeg til samtale på et virkelig godt match, hvor jeg får svar i starten af næste uge. Og nu er der så kommet den her samtale på mandag, på et job hvor jeg nok har skudt lidt lavere end sædvanligt. Men nu må jeg høre hvad de siger. Jeg er villig til at gå mere på kompromis nu end for et par måneder siden, for motivationen i mit nuværende job er efterhånden ikke-eksisterende.

Jeg står i lidt af et dilemma mht. den her samtale, for som der blev skrevet om et par siden tilbage, så kan det være en udfordring at holde fri/afspadsere/flexe ud osv. ifm. en jobsamtale. Det her er min tredje samtale på ca. 10 dage og jeg kan jo ikke blive ved med at komme med begrundelser for at gå tidligt eller smutte i et par timer. Min chef kræver en begrundelse for at man holder fri, så det er ikke muligt at undgå løgn. Men dilemmaet er så egentlig om jeg skal finde på en historie om at jeg møder senere pga. lægebesøg (kl. 12) eller om jeg skal melde mig syg hele dagen. Jeg hælder mest til en hel sygedag fordi det klart er lettere at forklare. En halv sygedag vil virke mistænkeligt.
Jeg får oven i købet svar på om jeg skal til 2. samtale på et andet job i den kommende uge. Heldigvis kan det sikkert klares med at flexe ud i 1½ time hvis jeg skulle være så heldig at få tilbuddet.
For fanden hvor jeg glæder mig til det her er overstået (og jeg kan stikke min chef en stor fed fuckfinger)

Jeg ved ikke hvad du skal gøre i den givne situation, men jeg synes faktisk det er småflabet af virksomheden at lægge en samtale midt på dagen, når de ved du er i job. En ting er at ville holde det indenfor normal arbejdstid, men man kan da i det mindste placere det enten først eller sidst på dagen.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. jun 2018, 16:45

avdotja skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
Det første var et højt skud, hvor jeg nok ikke helt vidste hvad jeg gik ind til. Der afviste jeg selv 2. samtale. Derefter var jeg til samtale på et virkelig godt match, hvor jeg får svar i starten af næste uge. Og nu er der så kommet den her samtale på mandag, på et job hvor jeg nok har skudt lidt lavere end sædvanligt. Men nu må jeg høre hvad de siger. Jeg er villig til at gå mere på kompromis nu end for et par måneder siden, for motivationen i mit nuværende job er efterhånden ikke-eksisterende.[/

Jeg ved ikke hvad du skal gøre i den givne situation, men jeg synes faktisk det er småflabet af virksomheden at lægge en samtale midt på dagen, når de ved du er i job. En ting er at ville holde det indenfor normal arbejdstid, men man kan da i det mindste placere det enten først eller sidst på dagen.

Jeg har været til 8-9 samtaler og kun en enkelt eller to var placeret tidligt eller sent. Jeg tror ikke at der bliver taget meget hensyn til om kandidaterne er i job eller ej.
0
avdotja
Kort karma: 226
Likede indlæg: 4288

Indlægaf avdotja » 10. jun 2018, 16:59

NejJegErIkkeAsiat skrev:...
Jeg har været til 8-9 samtaler og kun en enkelt eller to var placeret tidligt eller sent. Jeg tror ikke at der bliver taget meget hensyn til om kandidaterne er i job eller ej.

Nu synes jeg hele din branche er flabet :D Jeg er ikke selv jobsøgende i øjeblikket, men har altid oplevet hensyn (har muligvis bedt om at få flyttet trælse tidspunkter :gruble:). Har både haft samtaler udenfor normal arbejdstid og oplevet en enkelt gang nærmest at blive smuglet ind til et speciel lokale til lejligheden, da jeg udtrykte bekymring for at blive genkendt af medarbejdere (var allerede i job).
0
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 58
Likede indlæg: 837

Indlægaf Lalana » 10. jun 2018, 19:04

NejJegErIkkeAsiat skrev:
avdotja skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
Det første var et højt skud, hvor jeg nok ikke helt vidste hvad jeg gik ind til. Der afviste jeg selv 2. samtale. Derefter var jeg til samtale på et virkelig godt match, hvor jeg får svar i starten af næste uge. Og nu er der så kommet den her samtale på mandag, på et job hvor jeg nok har skudt lidt lavere end sædvanligt. Men nu må jeg høre hvad de siger. Jeg er villig til at gå mere på kompromis nu end for et par måneder siden, for motivationen i mit nuværende job er efterhånden ikke-eksisterende.[/

Jeg synes godt du kan prøve at bede om at få et andet tidspunkt, jeg har også en samtale næste uge som var lagt en dag jeg umulig kunne og de var søde og flytte den en dag. Sidst jeg søgte job fik jeg to gange flyttet en samtale til kl 16.30 fordi jeg ellers ikke kunne få det til at passe med job, og den eneste gang jeg har oplevet at de var umulige var her for nylig hvor de krævede 3 timer midt på dagen. Jeg arbejder i den finansielle branche, jeg ved ikke om der er forskel...
0
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 27
Likede indlæg: 1206

Indlægaf Myresluger » 10. jun 2018, 19:34

Lalana skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
avdotja skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:

Jeg synes godt du kan prøve at bede om at få et andet tidspunkt, jeg har også en samtale næste uge som var lagt en dag jeg umulig kunne og de var søde og flytte den en dag. Sidst jeg søgte job fik jeg to gange flyttet en samtale til kl 16.30 fordi jeg ellers ikke kunne få det til at passe med job, og den eneste gang jeg har oplevet at de var umulige var her for nylig hvor de krævede 3 timer midt på dagen. Jeg arbejder i den finansielle branche, jeg ved ikke om der er forskel...

Jeg har også fået flyttet samtaler - det job jeg har nu var jeg to gange til samtale kl 17
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 11. jun 2018, 10:55

Alt efter hvor mange flere samtaler jeg skal til, så vil jeg prøve at høre om muligheden for at få dem lagt mere hensigtsmæssigt ift. nuværende arbejdstid. Ham jeg var til samtale hos i dag undskyldte faktisk den lidt hektiske indkaldelse. De sendte en invitation fredag formiddag med tidspunktet mandag formiddag. Udover det så ringede han i morges og spurgte om jeg kom, for han havde åbenbart overset den mail jeg sendte som svar i fredags. En anden kandidat havde først svaret hertil morgen, at han ikke kunne komme.
Anyway, samtalen gik rigtig godt. Det var to flinke fyre som var forholdsvis imponeret over min ansøgning, og fortalte at det var svært at finde egnede kandidater som levede op til deres forventninger.
Udover det var både chefen og hele afdelingen "nye" og derfor i en fase hvor det handlede om at etablere sig. Det lød rigtig spændende.

Jeg føler at der er gode chancen for både 2. samtale og jobtilbud ved de seneste to samtaler jeg har været til. Hvis jeg endelig skulle være så heldig at kunne vælge mellem dem, så er samtalen i sidste uge den mest interessante, både pga. udfordringerne og arbejdsstedet.
Men nu må jeg se hvad der kommer ud af det hele.
3
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 137
Likede indlæg: 927

Indlægaf Maanii » 11. jun 2018, 13:38

Tog på arbejde i dag med henblik på at tage en alvorlig trivselssamtale og muligvis sige op – bare for at opdage at min chef er taget på ferie i tre uger..

Ringer senere et job jeg har søgt, og får at vide at der er stille og de måske skal bruge en freelancer men ikke mere end det – på trods af det er slået op som en reel stilling. Jeg har brugt en freaking halv fridag på den ansøgning. :cuss:
0
Put egg on my house, I kill what you love!
Kakro05
Kort karma: 38
Likede indlæg: 236

Indlægaf Kakro05 » 11. jun 2018, 18:23

Jeg er blevet kaldt til anden samtale på torsdag :panik: :-D .
Jeg skal snakke med afdelingslederen og en HR person. Jeg vil blive stillet en case. Jeg er usikker på hvordan jeg skal forberede mig....
5
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 980
Likede indlæg: 8426

Indlægaf Rapfisk » 11. jun 2018, 18:29

Kakro05 skrev:Jeg er blevet kaldt til anden samtale på torsdag :panik: :-D .
Jeg skal snakke med afdelingslederen og en HR person. Jeg vil blive stillet en case. Jeg er usikker på hvordan jeg skal forberede mig....

Får du først casen på dagen?
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 11. jun 2018, 18:30

Maanii skrev:Tog på arbejde i dag med henblik på at tage en alvorlig trivselssamtale og muligvis sige op – bare for at opdage at min chef er taget på ferie i tre uger.

Ej, wtf.
0
#TeamFrederiksberg

Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 137
Likede indlæg: 927

Indlægaf Maanii » 11. jun 2018, 18:45

Rapfisk skrev:
Maanii skrev:Tog på arbejde i dag med henblik på at tage en alvorlig trivselssamtale og muligvis sige op – bare for at opdage at min chef er taget på ferie i tre uger.

Ej, wtf.

Altså, chefen viste ikke vi skulle snakke, så han er undskyldt :)

Men flad fornemmelse når man endelig havde taget sig sammen og samlet mod.
0
Put egg on my house, I kill what you love!
Kakro05
Kort karma: 38
Likede indlæg: 236

Indlægaf Kakro05 » 11. jun 2018, 18:48

Rapfisk skrev:
Kakro05 skrev:Jeg er blevet kaldt til anden samtale på torsdag :panik: :-D .

Får du først casen på dagen?

Ja. Jeg tænker på en måde at det nok skal gå, men samtidig, så gør det mig mega nervøs. De eksempler på cases jeg kan finde online er indenfor alt muligt andet end mit job
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 11. jun 2018, 18:51

Maanii skrev:
Rapfisk skrev:

Ej, wtf.

Altså, chefen viste ikke vi skulle snakke, så han er undskyldt :)

Men flad fornemmelse når man endelig havde taget sig sammen og samlet mod.

Men at han ikke havde forberedt sit personale på, at han ville være væk. Det tror jeg ikke, jeg har hørt om før.
0
#TeamFrederiksberg

Tilbage til "Job"