Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1809
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17992

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Daine » 27. jun 2018, 11:11

Mit jobcenter og min akasse er meget forhippede på at vi skal søge uopfordret "for det er der jobbene er!", så jeg havde sørget for at tage en stak ansøgninger med nu jeg alligevel skulle til møde i Herning.
Men det er sgu svært! Alle steder jeg afleverede sagde det samme "vi søger kun sjældent fuldtidsansatte" ... og det ved jeg jo godt, men jeg kan ikke nøjes med deltid :(

Men de synes (på det korte individuelle møde) at jeg helt bestemt skulle booke et uddannelses-afklarings-møde hurtigst muligt, så det vil jeg have gjort om lidt. Selvfølgelig vil jeg helst i arbejde, men hvis det tager lidt tid så håber jeg, jeg kan udnytte det til at lære noget.

Nå, men om ikke andet så har jeg "log-materiale" nok til de næste uger jf de uopfordrede ansøgninger.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Nomnom
Kort karma: 20
Likede indlæg: 155

Indlægaf Nomnom » 27. jun 2018, 11:48

Ej jeg er lettere frustreret. Jeg har stadig ikke hørt noget fra det job, som skrev til mig i fredags at jeg var gået videre og at de nu blot manglede at kontakte mine referencer. Og efter alt den referencesnak herinde i tråden over weekenden, er jeg bare virkelig bekymret for at være dømt ude, da jeg ikke har opgivet referencer fra min seneste arbejdsplads, men den forrige. Til gengæld er jeg næsten 100 % sikker på mine referencer, at de ikke siger noget der belaster mig i forbindelse med denne stilling.

Jeg var til 1. samtale. Blev her informeret om at de ville kalde to til 2. samtale og så træffe den endelige afgørelse.
Bliver indkaldt til 2. samtale.
Får her besked om at de ser mig et andet sted i firmaet, da de synes jeg har en spændende profil, som vil passe godt i en anden afdeling. Det kræver dog at de får godkendelse til at oprette to elevstillinger af erhvervsskolen. Jeg bliver vist rundt i virksomheden, bliver præsenteret for direktøren og de andre ansatte i huset. Får besked om at jeg får svar inden udgangen af sidste uge.
I sidste uge, får jeg en mail, hvor der står at jeg er gået videre i udvælgelsen og at de nu vil kontakte mine referencer i starten af denne uge og så vil jeg blive kontaktet.
Har ikke hørt noget endnu. Er jeg købt eller solgt?
Skal jeg kontakte dem og spørge? Det synes jeg er lidt grænseoverskridende egentlig.

Nå, men det positive er, at jeg er indkaldt til en samtale i en a-kasse i næste uge. Den lyder også spændende og der er ca. 7 km. på cykel derud på en dejlig smuk rute. Derudover går bussen hvert tiende minut lige fra min dør til arbejdspladsen, hvilket jo også er et plus.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2850

Indlægaf Tilly » 27. jun 2018, 11:50

Daine skrev:Mit jobcenter og min akasse er meget forhippede på at vi skal søge uopfordret "for det er der jobbene er!", så jeg havde sørget for at tage en stak ansøgninger med nu jeg alligevel skulle til møde i Herning.
Men det er sgu svært! Alle steder jeg afleverede sagde det samme "vi søger kun sjældent fuldtidsansatte" ... og det ved jeg jo godt, men jeg kan ikke nøjes med deltid :(

Men de synes (på det korte individuelle møde) at jeg helt bestemt skulle booke et uddannelses-afklarings-møde hurtigst muligt, så det vil jeg have gjort om lidt. Selvfølgelig vil jeg helst i arbejde, men hvis det tager lidt tid så håber jeg, jeg kan udnytte det til at lære noget.

Nå, men om ikke andet så har jeg "log-materiale" nok til de næste uger jf de uopfordrede ansøgninger.

Det er så surt det med deltidstillingerne. Dem er der jo desværre også mange af i min branche, og jeg kan heller ikke rigtigt leve af 30 timer.

Jeg håber du får held med drømmejobbet du fandt i går :)
1
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 27. jun 2018, 12:06

Nomnom skrev:Ej jeg er lettere frustreret. Jeg har stadig ikke hørt noget fra det job, som skrev til mig i fredags at jeg var gået videre og at de nu blot manglede at kontakte mine referencer. Og efter alt den referencesnak herinde i tråden over weekenden, er jeg bare virkelig bekymret for at være dømt ude, da jeg ikke har opgivet referencer fra min seneste arbejdsplads, men den forrige. Til gengæld er jeg næsten 100 % sikker på mine referencer, at de ikke siger noget der belaster mig i forbindelse med denne stilling.

Jeg var til 1. samtale. Blev her informeret om at de ville kalde to til 2. samtale og så træffe den endelige afgørelse.
Får her besked om at de ser mig et andet sted i firmaet, da de synes jeg har en spændende profil, som vil passe godt i en anden afdeling. Det kræver dog at de får godkendelse til at oprette to elevstillinger af erhvervsskolen. Jeg bliver vist rundt i virksomheden, bliver præsenteret for direktøren og de andre ansatte i huset. Får besked om at jeg får svar inden udgangen af sidste uge.
I sidste uge, får jeg en mail, hvor der står at jeg er gået videre i udvælgelsen og at de nu vil kontakte mine referencer i starten af denne uge og så vil jeg blive kontaktet.
Skal jeg kontakte dem og spørge? Det synes jeg er lidt grænseoverskridende egentlig.

Nå, men det positive er, at jeg er indkaldt til en samtale i en a-kasse i næste uge. Den lyder også spændende og der er ca. 7 km. på cykel derud på en dejlig smuk rute. Derudover går bussen hvert tiende minut lige fra min dør til arbejdspladsen, hvilket jo også er et plus.

Jeg synes da godt du kan tillade dig og ringe og spørge, og bare sige du gerne vil høre hvor langt de er i processen :)

Og ellers må du have held og lykke med samtalen i næste uge :)
1
Nomnom
Kort karma: 20
Likede indlæg: 155

Indlægaf Nomnom » 27. jun 2018, 12:29

Tilly skrev:
Nomnom skrev:Ej jeg er lettere frustreret. Jeg har stadig ikke hørt noget fra det job, som skrev til mig i fredags at jeg var gået videre og at de nu blot manglede at kontakte mine referencer. Og efter alt den referencesnak herinde i tråden over weekenden, er jeg bare virkelig bekymret for at være dømt ude, da jeg ikke har opgivet referencer fra min seneste arbejdsplads, men den forrige. Til gengæld er jeg næsten 100 % sikker på mine referencer, at de ikke siger noget der belaster mig i forbindelse med denne stilling.

Jeg synes da godt du kan tillade dig og ringe og spørge, og bare sige du gerne vil høre hvor langt de er i processen :)

Mange tak. Jeg skal lige tage mig sammen til det, men jeg tænker at jeg skriver til dem, som du siger. Bare så det er afklaret :gruble:
0
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 27. jun 2018, 13:03

Nå men, så har jeg lige fået afslag på samtalen fra i går.

Jeg spurgte til, hvad de tænkte om at jeg havde fortalt at jeg havde været sygemeldt med stress, og det syntes de at det havde været ok. Jeg måtte dog gerne være mere tydelig omkring hvilke elementer i mit arbejde der havde medført stress, så de ikke skulle være i tvivl om det var samarbejdsvanskeligheder, borgerrelateret eller andet. Så det må jeg jo øve mig lidt mere på, selvom jeg synes jeg forsøgte at forklare det i går. Jeg skal jo ikke nok ikke sige at jeg synes min tidligere leder var en lortechef uden empati. Så det må jeg jo i tænkeboks omkring inden næste samtale. Men hendes opfordring var at jeg godt kunne nævne det til fremtidige samtaler :)

Så begrundelsen på afslaget var mere at de havde følt at jeg var lidt usikker i nogle af mine svar i løbet af samtalen, og jeg ikke hele tiden havde øjenkontakt! Det er helt sikkert rigtigt at jeg har været lidt usikker, jeg var jo nervøs ift at det var første samtale efter min sygemelding, men det med den manglende øjenkontakt, synes jeg er en lidt sjov begrundelse. Det er i hvert fald første gang nogle har nævnt det i et afslag jeg har fået :lol: Men det kan jo godt være det passer, har bare ikke selv været bevidst om det.
Hun fortalte dog også at der havde været interne ansøgere, og det lød lidt til at stillingerne var besat den vej igennem (der var flere ledige stillinger).
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 27. jun 2018, 13:08

Nomnom skrev:
Tilly skrev:

Mange tak. Jeg skal lige tage mig sammen til det, men jeg tænker at jeg skriver til dem, som du siger. Bare så det er afklaret :gruble:

Jeg ville nok vente til fredag morgen med at skrive. Vi har 'kun' onsdag, og hvis de af den ene eller anden grund ikke har kunne træffe dine referencer for udtalelser i går eller forgårs (eller har skrevet og afventer svar?), går der jo også lidt tid. Giv dem et par dage ekstra og glæd dig over din samtale i næste uge :)
3
No1
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1685

Indlægaf No1 » 27. jun 2018, 13:16

Jeg fik jobbet. :banan:
22
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 27. jun 2018, 13:22

Tilly skrev:
Daine skrev:Mit jobcenter og min akasse er meget forhippede på at vi skal søge uopfordret "for det er der jobbene er!", så jeg havde sørget for at tage en stak ansøgninger med nu jeg alligevel skulle til møde i Herning.

Det er så surt det med deltidstillingerne. Dem er der jo desværre også mange af i min branche, og jeg kan heller ikke rigtigt leve af 30 timer.

Jeg håber du får held med drømmejobbet du fandt i går :)

Tak :)

Jeg har booket en tid hos en jobkonsulent i næste uge, og så tænker jeg at jeg spørger ham om hvad de tænker. Handel- og detailuddannede er den største faglærte gruppe arbejdsløse der er, og det tro da faen, når det stort set kun er deltid, og oftest ufaglærte, der ansættes (ikke mange kan leve for 13-16.000 brutto om måneden, mindstelønnen er lav i detail. Og skal risikoen for at miste arbejde så også tænkes ind, bliver det endnu værre). Så jeg kan selvfølgelig godt aflevere ansøgninger uopfordret, det er bare ikke liiige mine krav der giver mest adgang.

Min hjerne føles nogenlunde sådan :wacko: :panik: :gisp:
:lol:
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 27. jun 2018, 13:23

No1 skrev:Jeg fik jobbet. :banan:

Fedt!! Tillykke :blomst:
1
No1
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1685

Indlægaf No1 » 27. jun 2018, 13:31

Daine skrev:
No1 skrev:Jeg fik jobbet. :banan:

Fedt!! Tillykke :blomst:

Mange tak. :banan: :banan2:
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 27. jun 2018, 13:32

Og nu jeg er i gang med at spamme tråden fuldstændig :afro:

Uopfordrede ansøgninger ... Så længe det er i Herning, kan jeg sagtens aflevere personligt i butikkerne. Men jeg skal jo søge bredere, og så begynder det at knibe med økonomien hvis jeg skal rejse rundt, ihf når jeg kommer lidt længere i forløbet. Men mange kæder har indbygget jobsøgningsfunktion på deres hjemmeside, det letter jo det hele en del ... eller?
Jeg kan ikke finde ud af, om det er "den nemme løsning"? :gruble: Jeg vil tro, at med en online ansøgning kan jeg markere i hvilket område/byer jeg kan arbejde og dermed behøver jeg ikke opsøge virksomhederne der. Men bliver det brugt? På min tidligere arbejdsplads modtog vi vist kun ansøgninger personligt/via mail - aldrig via jobfunktionen (som i, at der ikke var nogen der brugte den med Herning som udvalgt arbejdsplads).

Nogen med tanker omkring det? Jeg synes, at jo mere jeg tænker jo mere forkert virker alt.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 919
Likede indlæg: 7877

Indlægaf Rapfisk » 27. jun 2018, 14:04

Daine skrev:Og nu jeg er i gang med at spamme tråden fuldstændig :afro:

Uopfordrede ansøgninger ... Så længe det er i Herning, kan jeg sagtens aflevere personligt i butikkerne. Men jeg skal jo søge bredere, og så begynder det at knibe med økonomien hvis jeg skal rejse rundt, ihf når jeg kommer lidt længere i forløbet. Men mange kæder har indbygget jobsøgningsfunktion på deres hjemmeside, det letter jo det hele en del ... eller?
Jeg kan ikke finde ud af, om det er "den nemme løsning"? :gruble: Jeg vil tro, at med en online ansøgning kan jeg markere i hvilket område/byer jeg kan arbejde og dermed behøver jeg ikke opsøge virksomhederne der. Men bliver det brugt? På min tidligere arbejdsplads modtog vi vist kun ansøgninger personligt/via mail - aldrig via jobfunktionen (som i, at der ikke var nogen der brugte den med Herning som udvalgt arbejdsplads).

Nogen med tanker omkring det? Jeg synes, at jo mere jeg tænker jo mere forkert virker alt.

Jeg tænker, at det er meget branchespecifikt, og at detail nok er én af de sidste, der foretrækker at få ansøgninger ved personligt fremmøde.

Når det er sagt, tænker jeg, at du ikke har noget at miste ved at lægge ansøgninger i de online system. I værste fald bliver den bare ikke brugt.

Hvad angår deltid, vil det så give mening at få foden indenfor et sted og så modtage supplerende dagpenge, mens du venter på at kunne få flere timer?
5
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 27. jun 2018, 14:16

Rapfisk skrev:
Daine skrev:Og nu jeg er i gang med at spamme tråden fuldstændig :afro:

Jeg tænker, at det er meget branchespecifikt, og at detail nok er én af de sidste, der foretrækker at få ansøgninger ved personligt fremmøde.

Når det er sagt, tænker jeg, at du ikke har noget at miste ved at lægge ansøgninger i de online system. I værste fald bliver den bare ikke brugt.

Hvad angår deltid, vil det så give mening at få foden indenfor et sted og så modtage supplerende dagpenge, mens du venter på at kunne få flere timer?

Tak for input. Selvfølgelig skal jeg da bare smide i databaserne, du har helt ret, hvad har jeg at miste ved at prøve :) Og det pudsige er, jeg ved faktisk heller ikke helt om "vi" foretrækker det, det er bare sådan det altid har været. Måske fordi en butik er så tilgængelig at komme til.

Det med at få foden indenfor: Jeg vil bestemt bruge retten til supplerende dagpenge henover juleperioden, hvis jeg ikke kan finde et fuldtidsvikariat, om ikke andet så for ikke at miste følingen med branchen helt, men det er sjældent arbejdsgiverne vil give flere timer på fast basis. Rigtig mange bruger det med at ansætte 3 deltid frem for én fuldtid. Så er der tre de i travle perioder kan køre op i timer uden at skulle oplære ekstra, og i ikke så travle perioder har de deres norm.timer. Win-win for firmaet.

Alternativt skal jeg prøve at finde 2-3 deltidsjobs der kan mixes sammen så jeg min. har 37 timer om ugen. Det er mere usikkert, og kun noget jeg tror jeg kan holde til mentalt nogle måneder - men i feks nov-dec-jan kunne det være en mulighed, så har jeg da foden indenfor nogle forskellige steder.
1
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 122
Likede indlæg: 397

Indlægaf Maanii » 27. jun 2018, 14:25

Jeg er virkelig ved at blive demotiveret.

Jeg får ingen respons på mine ansøgninger, som i overhoved. Den seneste er ikke engang bekræftet modtaget.

Jeg har altid tidligere fået god respons på mine ansøgninger, og denne gang har de været virkelig gennemarbejde, og jeg er ansat i et af Danmarks førende virksomheder indenfor mit fag (hvilket jeg egentlig lidt havde regnet med kunne være med til at åbne døre).

Jeg har ingen idé om hvilke knapper det er der skal skrues på...

... Kan godt blive nervøs for om det at jeg er gift, uden børn og 32år skræmmer.
Senest rettet af Maanii 27. jun 2018, 15:27, rettet i alt 1 gang.
0
Put egg on my house, I kill what you love!

Tilbage til "Job"