Jobjagter-tråden

limitededition
Kort karma: 46
Likede indlæg: 320

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf limitededition » 25. jul 2018, 14:57

limitededition skrev:
limitededition skrev:
Akehurst2 skrev:
limitededition skrev:Hvornår ville I rykke for kontrakt? Jeg fik skriftlig bekræftelse på ansættelse for halvanden uge siden, hvor jeg skulle sende nogen info til kontrakten. Siden har jeg ikke hørt mere og jeg skal starte 1/8

Jeg ville rykke nu. Pænt og ordentligt og med forståelse for, at det jo er ved at være ferietid, men du skal da have din kontrakt.

Tak! :) Var i tvivl om jeg godt kunne tillade mig det.

De sender det inden for 14 dage, det vil sige lige inden jeg starter. :)

Nu begynder jeg godt nok at blive lidt utålmodig. De 14 dage er gået, og jeg har ingen kontrakt fået :gruble:
De skriver på deres hjemmeside, at de bestræber sig på at have kontrakten klar inden man starter, så det lyder ikke unormalt for dem, at det tager lidt tid. Men jeg bliver sgu lidt utålmodig og nervøs over at jeg ikke har fået den. :panik:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 964
Likede indlæg: 8213

Indlægaf Rapfisk » 25. jul 2018, 15:38

limitededition skrev:
limitededition skrev:
limitededition skrev:
Akehurst2 skrev:
limitededition skrev:Hvornår ville I rykke for kontrakt? Jeg fik skriftlig bekræftelse på ansættelse for halvanden uge siden, hvor jeg skulle sende nogen info til kontrakten. Siden har jeg ikke hørt mere og jeg skal starte 1/8

Jeg ville rykke nu. Pænt og ordentligt og med forståelse for, at det jo er ved at være ferietid, men du skal da have din kontrakt.

Nu begynder jeg godt nok at blive lidt utålmodig. De 14 dage er gået, og jeg har ingen kontrakt fået :gruble:
De skriver på deres hjemmeside, at de bestræber sig på at have kontrakten klar inden man starter, så det lyder ikke unormalt for dem, at det tager lidt tid. Men jeg bliver sgu lidt utålmodig og nervøs over at jeg ikke har fået den. :panik:

Jeg forstår dig rigtig godt, men det er måske værd at tænke på, at funktionærloven først sikrer, at man skal havd kontrakten senest en måned efter start. Det er selvfølgelig møntet på dem, der starter hurtigt, men der er ikke unormalt, at der kan gå noget tid.

Flere af mine arbejdsgivere har også været sløve. Så længe der er styr på løn og vilkår, ville det være vigtigst for mig, selv om det ER svært at vente på noget så væsentligt.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
limitededition
Kort karma: 46
Likede indlæg: 320

Indlægaf limitededition » 25. jul 2018, 15:43

Rapfisk skrev:
limitededition skrev:
limitededition skrev:
limitededition skrev:
Akehurst2 skrev:

Jeg forstår dig rigtig godt, men det er måske værd at tænke på, at funktionærloven først sikrer, at man skal havd kontrakten senest en måned efter start. Det er selvfølgelig møntet på dem, der starter hurtigt, men der er ikke unormalt, at der kan gå noget tid.

Flere af mine arbejdsgivere har også været sløve. Så længe der er styr på løn og vilkår, ville det være vigtigst for mig, selv om det ER svært at vente på noget så væsentligt.

Tak! Det har du ret i, det havde jeg ikke lige tænkt over. Der er styr på løn og de mest basic vilkår, dem har jeg fået en bekræftelse på et par dage efter at jeg fik opkald om at jobbet var mit. Alligevel kan jeg ikke lade være med at være utålmodig. :)
0
Kakro05
Kort karma: 36
Likede indlæg: 219

Indlægaf Kakro05 » 26. jul 2018, 06:20

Jeg får lange patter af det her jobsøgnings cirkus. Jeg skulle udfylde logjob og den der blanket så jeg kan få mine dagpenge, så har de sat at jeg har ferie i hele juli. Så nu skal jeg ringe ind for at få det ændret. Jeg har IKKE søgt om ferie :cuss: :cuss: :cuss: :cuss: :cuss: .

Nå, men jeg synes ikke der er så meget at søge pt, så jeg glæder mig til folk kommer tilbage fra ferie. Tilgengæld er jeg ved at genere en liste over spændende virksomheder, som ligger godt i forhold til hvor vi bor. Så kan jeg på sigt tage fat i dem.
0
JoyNips
Kort karma: 580
Likede indlæg: 9018

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2018, 07:40

Jeg er egentlig ret glad for mit job som jeg kun har haft siden marts, men nu er der dukket noget nær drømmejobbet op. Så det er jeg nok nødt til at søge.
6
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 102
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1993

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. jul 2018, 12:32

Jeg har lige fået min lønseddel i dag. Får knap £550 udbetalt på lørdag. Det er inklusiv 20 timers overarbejde. Det er simpelthen så demotiverende - også fordi jeg hader jobbet. Hvis jeg ligesom følte jeg fik noget udbetalt for mit arbejde, ville det måske være lidt lettere at overkomme.

Min chef bliver ved med at forlange at jeg er fleksibel (hvilket jeg bestemt synes jeg er!), men når det kommer til at vise bare en smule hensyn den anden vej, så får jeg skideballe. F.eks. blev jeg bedt om at se om jeg kunne "rota" min vej ud af at tage enkelte fridage, for vi kunne jo bare sørge for at jeg arbejdede 4 andre dage i løbet af ugen. Når jeg så spørger om det er muligt på en given dato får jeg en skideballe og får at vide at det skal jeg altså bruge mine feriedage på.
Nu har jeg så ansøgt om ferie d. 7 August hvor jeg skal til jobsamtale og jeg frygter seriøst at de nægter "bare fordi". Det ville ikke undre mig, hvis chefen fandt på det.

Samtidig har jeg 5 andre ansøgninger ude og er ved at arbejde på 2 mere. Jeg vil bare gerne væk fra hvor jeg er nu. Ærlig talt. Er bare ved at køre træt i at lægge så meget arbejde i alle ansøgninger. Det tager omkring 1-3 timer at komme igennem dem, selv hvis jeg kopiere eksempler fra tidligere ansøgninger. Hvorfor er der så længe til 7 August? :lol:
0
Smiling_Goat
Kort karma: 779
Likede indlæg: 12818

Indlægaf Smiling_Goat » 26. jul 2018, 16:22

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har lige fået min lønseddel i dag. Får knap £550 udbetalt på lørdag. Det er inklusiv 20 timers overarbejde. Det er simpelthen så demotiverende - også fordi jeg hader jobbet. Hvis jeg ligesom følte jeg fik noget udbetalt for mit arbejde, ville det måske være lidt lettere at overkomme.

Min chef bliver ved med at forlange at jeg er fleksibel (hvilket jeg bestemt synes jeg er!), men når det kommer til at vise bare en smule hensyn den anden vej, så får jeg skideballe. F.eks. blev jeg bedt om at se om jeg kunne "rota" min vej ud af at tage enkelte fridage, for vi kunne jo bare sørge for at jeg arbejdede 4 andre dage i løbet af ugen. Når jeg så spørger om det er muligt på en given dato får jeg en skideballe og får at vide at det skal jeg altså bruge mine feriedage på.
Nu har jeg så ansøgt om ferie d. 7 August hvor jeg skal til jobsamtale og jeg frygter seriøst at de nægter "bare fordi". Det ville ikke undre mig, hvis chefen fandt på det.

Samtidig har jeg 5 andre ansøgninger ude og er ved at arbejde på 2 mere. Jeg vil bare gerne væk fra hvor jeg er nu. Ærlig talt. Er bare ved at køre træt i at lægge så meget arbejde i alle ansøgninger. Det tager omkring 1-3 timer at komme igennem dem, selv hvis jeg kopiere eksempler fra tidligere ansøgninger. Hvorfor er der så længe til 7 August? :lol:

Jeg synes godt nok, du har været uheldig med dine jobs. Er jobsituationen i England (det er der du bor, ikke?) bare meget anderledes end i Danmark eller kunne det måske være værd at se på de jobs du søger?

Jeg ved slet ikke, hvordan det ser ud som lønmodtager i England mht. Rettigheder osv. Så måske jeg bare er en forkælet dansker, jeg bliver bare så frustreret på dine vegne.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 102
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1993

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. jul 2018, 22:33

Smiling_Goat skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har lige fået min lønseddel i dag. Får knap £550 udbetalt på lørdag. Det er inklusiv 20 timers overarbejde. Det er simpelthen så demotiverende - også fordi jeg hader jobbet. Hvis jeg ligesom følte jeg fik noget udbetalt for mit arbejde, ville det måske være lidt lettere at overkomme.

Jeg synes godt nok, du har været uheldig med dine jobs. Er jobsituationen i England (det er der du bor, ikke?) bare meget anderledes end i Danmark eller kunne det måske være værd at se på de jobs du søger?

Jeg ved slet ikke, hvordan det ser ud som lønmodtager i England mht. Rettigheder osv. Så måske jeg bare er en forkælet dansker, jeg bliver bare så frustreret på dine vegne.

Jeg tror det er en blanding af, at jeg har været utrolig uheldig og arbejdsmarkedet generelt bare er anderledes. Jeg har haft gode jobs også, så det er ikke fordi alt er ringe. Min kærestes arbejdsplads kan godt finde ud af at gøre tingene ordentligt - hvis han er fleksibel, så er de fleksible. Så længe han gør en indsats når han er på arbejde, så står de også ved ham når han har brug for det.

Det er bare anderledes herovre tror jeg, og der er jeg måske også godt til at være forkælet dansker.
Ellers passer jeg bare ikke særlig godt ind på det traditionelle arbejdsmarked - det er også en mulighed.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 779
Likede indlæg: 12818

Indlægaf Smiling_Goat » 27. jul 2018, 15:19

TakeAChanceOnMe skrev:
Smiling_Goat skrev:

Jeg tror det er en blanding af, at jeg har været utrolig uheldig og arbejdsmarkedet generelt bare er anderledes. Jeg har haft gode jobs også, så det er ikke fordi alt er ringe. Min kærestes arbejdsplads kan godt finde ud af at gøre tingene ordentligt - hvis han er fleksibel, så er de fleksible. Så længe han gør en indsats når han er på arbejde, så står de også ved ham når han har brug for det.

Det er bare anderledes herovre tror jeg, og der er jeg måske også godt til at være forkælet dansker.
Ellers passer jeg bare ikke særlig godt ind på det traditionelle arbejdsmarked - det er også en mulighed.

Arh mon ikke du passer ind? :)

Sætter du måske barren lavt, når du søger? Jeg mener, søger de jobs, du er ret sikker på, du kan få i stedet for dem du gerne vil have?

Det har jeg nemlig selv gjort, og det kom der ikke noget godt ud af :mellow:
0
Fynerfin82
Kort karma: 4
Likede indlæg: 37

Indlægaf Fynerfin82 » 27. jul 2018, 19:42

Oplever I andre også at de evt. Kommende arbejdsgivere er vildt dårlige til at give tilbagemelding indenfor den lovede frist? Jeg har pt. været til 5 samtaler og kun 1 er vendt tilbage indenfor den lovede frist, men de havde også sagt at det kunne tage op til 3 uger, så de havde noget tid at løbe på.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 618
Likede indlæg: 4558

Indlægaf Filipai » 27. jul 2018, 21:20

Fynerfin82 skrev:Oplever I andre også at de evt. Kommende arbejdsgivere er vildt dårlige til at give tilbagemelding indenfor den lovede frist? Jeg har pt. været til 5 samtaler og kun 1 er vendt tilbage indenfor den lovede frist, men de havde også sagt at det kunne tage op til 3 uger, så de havde noget tid at løbe på.

Jeps. Har endnu ikke oplevet at folk har givet tilbagemelding indenfor lovet tid. Værste tilfælde var 3 måneder og dem der aldrig gav svar men bare genopslog stillingen, efter man havde været igennem samtale og personlighedstest.
0
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 28. jul 2018, 05:35

Filipai skrev:
Fynerfin82 skrev:Oplever I andre også at de evt. Kommende arbejdsgivere er vildt dårlige til at give tilbagemelding indenfor den lovede frist? Jeg har pt. været til 5 samtaler og kun 1 er vendt tilbage indenfor den lovede frist, men de havde også sagt at det kunne tage op til 3 uger, så de havde noget tid at løbe på.

Jeps. Har endnu ikke oplevet at folk har givet tilbagemelding indenfor lovet tid. Værste tilfælde var 3 måneder og dem der aldrig gav svar men bare genopslog stillingen, efter man havde været igennem samtale og personlighedstest.

Det er simpelthen så irriterende. Jeg har dog heldigvis ikke været ude for at det tog over en måned. Men det mest forsinkede svar kom 3 uger efter den lovede frist og der ringede jeg efter 2,5 uge og spurgte hvad der skete. Og det er jeg fristet til at gøre igen, på en der sagde at jeg helt sikkert ville få svar i denne uge, men jeg har endnu ikke hørt noget. Det virker bare også så desperat synes jeg og er lidt bange for at komme til at irritere en potentiel kommende arbejdsgiver.
0
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 51
Likede indlæg: 745

Indlægaf Lalana » 29. jul 2018, 07:50

Jeg har faktisk prøvet engang, da jeg var nyuddannet, at jeg aldrig hørte fra dem efter jobsamtalen. Som i - nogensinde :lol: Det var ikke et relevant job for mig, så jeg prøvede at sælge dem en ide noget jeg kunne udvikle/forbedre hos dem, hvilket var lidt et sats, men ellers havde jeg ikke lyst til at få jobbet. Idag ville jeg helt sikkert have rykket dem på et tidspunkt, men dengang tror jeg bare jeg tænkte - nå, det var bare ikke ment to be. Men det ER da mærkeligt ikke at vende tilbage, det er et stort dansk rejseselskab så man synes jo de burde have styr på den slags.
0
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 29. jul 2018, 09:09

Lalana skrev:

Jeg har faktisk prøvet engang, da jeg var nyuddannet, at jeg aldrig hørte fra dem efter jobsamtalen. Som i - nogensinde :lol: Det var ikke et relevant job for mig, så jeg prøvede at sælge dem en ide noget jeg kunne udvikle/forbedre hos dem, hvilket var lidt et sats, men ellers havde jeg ikke lyst til at få jobbet. Idag ville jeg helt sikkert have rykket dem på et tidspunkt, men dengang tror jeg bare jeg tænkte - nå, det var bare ikke ment to be. Men det ER da mærkeligt ikke at vende tilbage, det er et stort dansk rejseselskab så man synes jo de burde have styr på den slags.

Det er bare så dårlig stil synes jeg. Hvis man ikke har modet til at ringe og give et afslag, kan man da som minimum sende en mail. Man lader ikke bare folk hænge.
Jeg har ikke været ledig så længe endnu (stadig i karantæne) og jeg er allerede træt af den del af gamet. 2 ud af de 5 samtaler jeg har været til, er faktisk endt ud i at der enten ikke var en stilling eller at de ikke måtte ansætte udefra, så føler man altså også at man har spildt tiden, især på den ene, hvor jeg var til 3 samtaler.
0
AstaPasta
Kort karma: 12
Likede indlæg: 837

Indlægaf AstaPasta » 29. jul 2018, 09:19

Jeg antager bare, at jeg ikke får jobbet, og så må jeg blive positivt overrasket, hvis de ringer. Så jeg forventer ingen tilbagemelding og bliver dermed heller ikke skuffet.
Selvom det godt nok ikke giver et godt indtryk af arbejdspladsen generelt, at de ikke har styr på den slags.
0

Tilbage til "Job"