Jobjagter-tråden

limitededition
Kort karma: 46
Likede indlæg: 325

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf limitededition » 29. jul 2018, 10:28

Lalana skrev:
Fynerfin82 skrev:Oplever I andre også at de evt. Kommende arbejdsgivere er vildt dårlige til at give tilbagemelding indenfor den lovede frist? Jeg har pt. været til 5 samtaler og kun 1 er vendt tilbage indenfor den lovede frist, men de havde også sagt at det kunne tage op til 3 uger, så de havde noget tid at løbe på.

Jeg har faktisk prøvet engang, da jeg var nyuddannet, at jeg aldrig hørte fra dem efter jobsamtalen. Som i - nogensinde :lol: Det var ikke et relevant job for mig, så jeg prøvede at sælge dem en ide noget jeg kunne udvikle/forbedre hos dem, hvilket var lidt et sats, men ellers havde jeg ikke lyst til at få jobbet. Idag ville jeg helt sikkert have rykket dem på et tidspunkt, men dengang tror jeg bare jeg tænkte - nå, det var bare ikke ment to be. Men det ER da mærkeligt ikke at vende tilbage, det er et stort dansk rejseselskab så man synes jo de burde have styr på den slags.

Det oplevede jeg også dengang jeg søgte elevplads, og da jeg rykkede for svar fik jeg at vide at de var forsinkede. Det er over to år siden, og jeg hørte aldrig mere. Rykkede heller ikke mere, da jeg kørt efter fik tilbudt 3 elevpladser.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 387
Likede indlæg: 4369

Indlægaf lillebjoern » 29. jul 2018, 11:41

Selma156 skrev:Jeg har fået at vide at jeg er gået videre som en ud af 20 ansøgere til et job hos et rejseselskab. Det er da mange at lade gå videre? Det ser ret spændendde ud, men den ansvarlige ville blot gøre mig opmærksom på det, før hun tager på ferie i to uger! :( Så kan jeg gå og vente i uvished.. Men selvfølgelig bedre end ingenting.

Mit LinkedIn-opslag har faktisk nået omkring 2.000 mennnesker, og flere fremmede har delt det :) Og en hel del personer i mediebranchen har luret på min profil. You'll never know..

Jeg er inde for samme branche som dig, og tænker faktisk, at et LinkedIn-opslag vil gavne mig en del. Jeg ved godt det er et stykke tid siden du skrev indlægget - men tror du du vil dele lidt om, hvad du har skrevet? Altså ikke ordret, men hvad indholdet er, og hvad du har fokuseret på (uddannelse, personlighed, kvalifikationer, erfaring...?). Og hvor er det bare fedt, at det har nået så mange - og at fremmede har delt det!
:klap:
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 58
Likede indlæg: 862

Indlægaf Lalana » 29. jul 2018, 16:29

limitededition skrev:
Lalana skrev:
Fynerfin82 skrev:Oplever I andre også at de evt. Kommende arbejdsgivere er vildt dårlige til at give tilbagemelding indenfor den lovede frist? Jeg har pt. været til 5 samtaler og kun 1 er vendt tilbage indenfor den lovede frist, men de havde også sagt at det kunne tage op til 3 uger, så de havde noget tid at løbe på.

Jeg har faktisk prøvet engang, da jeg var nyuddannet, at jeg aldrig hørte fra dem efter jobsamtalen. Som i - nogensinde :lol: Det var ikke et relevant job for mig, så jeg prøvede at sælge dem en ide noget jeg kunne udvikle/forbedre hos dem, hvilket var lidt et sats, men ellers havde jeg ikke lyst til at få jobbet. Idag ville jeg helt sikkert have rykket dem på et tidspunkt, men dengang tror jeg bare jeg tænkte - nå, det var bare ikke ment to be. Men det ER da mærkeligt ikke at vende tilbage, det er et stort dansk rejseselskab så man synes jo de burde have styr på den slags.

Det oplevede jeg også dengang jeg søgte elevplads, og da jeg rykkede for svar fik jeg at vide at de var forsinkede. Det er over to år siden, og jeg hørte aldrig mere. Rykkede heller ikke mere, da jeg kørt efter fik tilbudt 3 elevpladser.

Ej men hvor er det bare useriøst, især efter at du rent faktisk har rykket dem, godt du fandt et andet sted.
0
limitededition
Kort karma: 46
Likede indlæg: 325

Indlægaf limitededition » 29. jul 2018, 16:32

Lalana skrev:
limitededition skrev:
Lalana skrev:

Ej men hvor er det bare useriøst, især efter at du rent faktisk har rykket dem, godt du fandt et andet sted.

Helt vildt useriøst, og spild af folks tid. Når man har været til samtale har man sgu ret til et svar uanset hvad svaret så er.
3
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 154
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2290

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. jul 2018, 21:57

Er tre eksempler for at have ansøgt alle de jobs, der passer til min profil indenfor 30 mil. Synes dog det tager LANG tid for dem at komme tilbage og fortælle om man er gået videre til interview eller ej.

Glæder mig dog helt vildt til mit interview d. 7. Håber virkelig bare det går godt. Kan slet ikke rumme min nuværende jobsituation mere.
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1949
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19867

Indlægaf Daine » 30. jul 2018, 10:52

God damn, det er svært at være tilbage på pinden efter ferie. Jeg har TO opslående jobs jeg skal have søgt inden midt august, der er lidt krise - jeg skal søge to om ugen :s Jeg håber, der kommer flere relevante opslag i løbet af ugen, ellers må jeg - igen - i gang med uopfordret til butik, og det har jeg ikke lyst til.
Jeg skal til KarriereSnak på HK på mandag og har lige skrevet ansøgning og tilpasset CV til det ene af de to job, og sendt dem til karrierevejlederen, så får jeg forhåbentlig noget god sparring på dem. (Tilly, jeg brugte dine ansøgninger som udgangspunkt :gogo: )

Og så vil jeg have oprettet en LinkedIn profil i dag, og se hvad det er for en fisk. Jeg har nada kendskab til det, men alt skal sgu prøves :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
1234
Kort karma: 76
Likede indlæg: 2033

Indlægaf 1234 » 30. jul 2018, 14:28

Jeg er nu officielt i hvert fald over for mig selv og min mand besluttet at begynde at søge nyt job.
Jeg synes dog stadig det svært helt at finde ud af, hvad der er jeg vil.
Så lige nu holder jeg bare øje i mit område og ser om der kommer noget interessant.
Jeg er dog bange for der ikke kommer noget jeg både er kvalificeret til og interesseret i i nærheden af min bopæl.
Jeg er endnu ikke nået frem til om jeg er villig til at flytte efter det rigtig job, især fordi jeg jo netop troede mit nuværende job var det jeg ville. Så synes det en stor ting, hvis vi skal flytte landsdel for noget der måske ikke er det rigtige igen.
Der er dog ellers et interessant stilling i Århus, men kan ikke rigtig finde ud af om jeg villig til at flytte.
Ved i hvert fald det for langt at pendle.
1
Fynerfin82
Kort karma: 7
Likede indlæg: 136

Indlægaf Fynerfin82 » 1. aug 2018, 05:54

Jeg skal til anden samtale i dag på et job, jeg virkelig gerne vil have. Jeg ved at jeg er oppe mod en med langt mere erfaring end mig, det gør mig lidt nervøs. Jeg ved også at jeg er gået videre fordi kemien var god og da det er en meget lille virksomhed vægtene han også det højt. Men puha, håber virkelig at han vil vælge mig.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 387
Likede indlæg: 4369

Indlægaf lillebjoern » 1. aug 2018, 06:05

Fynerfin82 skrev:Jeg skal til anden samtale i dag på et job, jeg virkelig gerne vil have. Jeg ved at jeg er oppe mod en med langt mere erfaring end mig, det gør mig lidt nervøs. Jeg ved også at jeg er gået videre fordi kemien var god og da det er en meget lille virksomhed vægtene han også det højt. Men puha, håber virkelig at han vil vælge mig.

Held og lykke! :banan:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Lulu
Kort karma: 92
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1335

Indlægaf Lulu » 1. aug 2018, 11:54

Jeg har været på arbejde 8 dage efter sommerferien. Og er allerede træt af det og sover dårligt igen. Tror vidst det er på tide at begynde at søge noget nyt for alvor nu.
2
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 1. aug 2018, 12:30

lillebjoern skrev:
Fynerfin82 skrev:Jeg skal til anden samtale i dag på et job, jeg virkelig gerne vil have. Jeg ved at jeg er oppe mod en med langt mere erfaring end mig, det gør mig lidt nervøs. Jeg ved også at jeg er gået videre fordi kemien var god og da det er en meget lille virksomhed vægtene han også det højt. Men puha, håber virkelig at han vil vælge mig.

Held og lykke! :banan:

Tak :D
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1949
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19867

Indlægaf Daine » 1. aug 2018, 13:42

Jeg har brugt dagen på at lave en uopfordret ansøgning + omskrive mit standard CV så det er blevet lidt mere enkelt og indbydende. Men hvor tager det dog lang tid! Og til sidst ser alt bare forkert ud, så nu har jeg lukket ned :) Så sover jeg lige på det, læser min ansøgning højt i morgen formiddag og får den sendt.

Og så skal jeg have skrevet en uopfordret ansøgning mere, til et sted der modtager tonsvis af ansøgninger i forvejen (attraktiv arbejdsplads). Det bliver et hyr at få ansøgningen til at være kort, præcis OG skille sig ud :s Det umulige Kinderæg.

"Hvorfor er du den rette til at blive en del af XX?"

"Hvor kan du gøre en forskel?"

"Hvad driver dig?"

Det er altså ikke nemt at sætte ord på, når man er en ultra beskeden type ... og ja, det er jeg faktisk i jobsammenhæng ;)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 1. aug 2018, 15:03

Daine skrev:Jeg har brugt dagen på at lave en uopfordret ansøgning + omskrive mit standard CV så det er blevet lidt mere enkelt og indbydende. Men hvor tager det dog lang tid! Og til sidst ser alt bare forkert ud, så nu har jeg lukket ned :) Så sover jeg lige på det, læser min ansøgning højt i morgen formiddag og får den sendt.

Og så skal jeg have skrevet en uopfordret ansøgning mere, til et sted der modtager tonsvis af ansøgninger i forvejen (attraktiv arbejdsplads). Det bliver et hyr at få ansøgningen til at være kort, præcis OG skille sig ud :s Det umulige Kinderæg.

"Hvorfor er du den rette til at blive en del af XX?"

"Hvor kan du gøre en forskel?"

"Hvad driver dig?"

Det er altså ikke nemt at sætte ord på, når man er en ultra beskeden type ... og ja, det er jeg faktisk i jobsammenhæng ;)

Uhhh, det med at være beskeden og have svært ved at sælge sig selv i en ansøgning kender jeg godt. Jeg synes det er så svært, men jeg øver mig virkelig på det.

Jeg var jo til samtale i dag og HR-manden startede med at rose min ansøgning :D Den var kort, præcis og ærlig, samt pænt stillet op. Det var rart at høre, da jeg formentlig kommer til at søge en del jobs. Min mavefornemmelse er desværre at jeg ikke får jobbet idag, selvom jeg virkelig gerne vil. Og fik afslag på det jeg var til samtale på i fredags, men det var egentlig ok.
2
1234
Kort karma: 76
Likede indlæg: 2033

Indlægaf 1234 » 2. aug 2018, 11:20

Jeg synes godt nok det føles urealistisk at finde et andet job lige nu. Der er bare ingen relevante opslag. Det var meget nemmere sidst gang, hvor jeg var nyuddannet og bare søgt alt der var en smule relevant i hele landet. Den her gang er jeg væsentlig mere kræsen med geografi og indhold. Det gør der er ret langt mellem de gode opslag, især her i sommerperioden.
0
AstaPasta
Kort karma: 22
Likede indlæg: 1050

Indlægaf AstaPasta » 2. aug 2018, 12:38

1234 skrev:Jeg synes godt nok det føles urealistisk at finde et andet job lige nu. Der er bare ingen relevante opslag. Det var meget nemmere sidst gang, hvor jeg var nyuddannet og bare søgt alt der var en smule relevant i hele landet. Den her gang er jeg væsentlig mere kræsen med geografi og indhold. Det gør der er ret langt mellem de gode opslag, især her i sommerperioden.

Jeg har helt samme oplevelse. Dengang var jeg klar på alt, og nu ved jeg pludseligt hvad opslagenes ord dækker over, og hvad jeg ikke vil bruge mine arbejdsdage på.

Men jeg er fortrøstningsfuld. Nu har jeg trods alt også noget erfaring at komme med. Og sommerferien er snart forbi, så kommer der nok gang i det igen.
1

Tilbage til "Job"