Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 618
Likede indlæg: 4558

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Filipai » 8. aug 2018, 09:53

Så var der endelig nyt fra den drømmestilling jeg var til
Samtale hos for en måned siden.. Og jeg skal nu igennem personlighedstest (som jeg hader) og så til ny samtale på onsdag :D

Nogen der har noget input omkring personlighedstest. Sidst jeg tog en så ghostede firmaet mig, og da jeg efter 3 måneder tog kontakt sagde de at det var manglende erfaring (hvilket jeg ved ikke er tilfældet). Så det gør mig mega nervøs !
8
Jadajada
Kort karma: 13
Likede indlæg: 319

Indlægaf Jadajada » 8. aug 2018, 12:57

Filipai skrev:Så var der endelig nyt fra den drømmestilling jeg var til
Samtale hos for en måned siden.. Og jeg skal nu igennem personlighedstest (som jeg hader) og så til ny samtale på onsdag :D

Nogen der har noget input omkring personlighedstest. Sidst jeg tog en så ghostede firmaet mig, og da jeg efter 3 måneder tog kontakt sagde de at det var manglende erfaring (hvilket jeg ved ikke er tilfældet). Så det gør mig mega nervøs !

Slap af, vær dig selv og svar det første der falder dig ind.

Jeg vil jo påstå at man godt kan påvirke en enkelt eller to egenskab ved at overveje hvordan man gerne vil fremstå i resultatet, men derved fucker man 8 andre op.
Desuden har jeg udelukkende oplevet positiv respons hvis der er en svagere side og jeg har kunnet redegøre for dels om jeg er enig, og dels for at det er noget jeg gør noget for at udvikle.

Pøj-pøj.
2
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 346
Likede indlæg: 4072

Indlægaf Æble » 8. aug 2018, 18:47

Filipai skrev:Så var der endelig nyt fra den drømmestilling jeg var til

Vær ærlig og konsekvent. Til samtalen kan du ikke “dumpe” på din personlighed. Du kan derimod virke inkonsekvent eller uden selvindsigt hvis du fx ikke selv er klar over hvad dine svage sider er (som teten også vil vise). Det er en fordel hvis du har tænkt over hvordan du håndterer dine svage sider generelt og hvilken betydning de vil have i jobbet. Det samme med styrker. Jeg synes ofte i de tests så når man taler om styrker så fremhæver de bagsiden af den styrke. Fx hvis man er meget udadvendt så spørger de om man keder sig hvis man skal sidde alene med en opgave. Så kunne et godt svar fx være at det ikke er de stillesiddende opgaver der motiverer en, men det er meget rart en gang i mellem at sidde med noget for sig selv og lade lidt op. Eller hvis man er grundig og gerne vil gøre tingene godt, så spørger de om man har svært ved at tage beslutninger under pres i et dynamisk miljø. Altså det er bare et eksempel, det skal selvfølgelig passe til dig og være ærligt.

Ja og så handler det også om et match i teamet. Hvis der i forvejen er 5 introverte og jobbet hovedsageligt er introverte opgaver, så vil en ekstrovert få det svært. Lidt groft sat op, men håber du forstår pointen.
3
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1324

Indlægaf Frøken Himmelblå » 9. aug 2018, 10:24

Så er samtalen forbi. Casen gik rigtig fint. De skal bruge den til at se, hvad man kan producere under tidspres.

De forsøger at få klaret processen i starten af næste uge, så forhåbentlig er der snart et (positivt) svar til mig!!
5
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 99
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1975

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. aug 2018, 14:45

Er blevet inviteret til interview på et andet hospital d. 20 - jeg håber så meget det munder ud i noget!
6
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 618
Likede indlæg: 4558

Indlægaf Filipai » 9. aug 2018, 15:01

Jeg fik klaret personlighedstesten, svarede sandfærdigt, og alligevel føler jeg at jeg har snydt. Det er en underlig fornemmelse, men det der tidligere jobsamtale hvor de bare aldrig kontaktede mig efter testene, har lidt ødelagt det for mig.. Og on that note, så lige efter jeg var færdig med testen, er jeg pr mail blevet kontaktet af en rekrutteringsdame som synes jeg har en spændende profil, og hun mener at hun har det perfekte job til mig. En stilling i det firma som netop aldrig svarede mig. Jeg er sgu mavesur på dem omkring hele deres håndtering af først mig, og derefter min veninde som senere blev kaldt til samtale på den stilling jeg blev ignoreret på, men samtidig vil jeg jo virkeligt gerne have et job, og tør ikke afvise noget, så har sagt ja til en snak med hende. Jeg håber virkeligt at den samtale med drømmejobbet på onsdag bliver til et jobtilbud, så jeg med helt ro i maven kan afvise det andet.
6
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 372
Likede indlæg: 4031

Indlægaf lillebjoern » 9. aug 2018, 15:45

Som nogle af jer måske ved, så har jeg fået et job - og det er bare helt fantastisk. Jeg ringede dog til jobcenteret i dag, fordi jeg er meldt til noget aktivering fra på mandag, hvor jeg skal ind og underskrive kontrakt, m.m. Jeg kender ikke den præcise startdato endnu, men hun sagde "så hurtigt som muligt", så jeg sagde til jobcenteret, at der i hvert fald var opstart før 1. september - og det ved jeg også, at det er. Nu har de så afmeldt mig aktiveringen, hvilket er fint, men jeg SKAL søge jobs indtil startdato. Hvilket var fint, hvis det ikke var fordi jeg ikke må søge almene jobs - jeg må kun søge jobs/vikariater, der udløber d. 1. september 2018. Altså tre uger fra nu. Og jeg bliver fratrukket mine dagpenge hvis jeg ikke gør det. Der er jo ikke nogen der lægger vikariater op, der varer fra lige præcis nu til d. 1. september? Ved I om jeg kan "slippe afsted" med at søge almene jobs? Det andet virker helt vildt, synes jeg. Jeg kan godt forstå at jeg i princippet skal arbejde så meget som muligt og at jeg har mulighed for at arbejde indtil jeg starter på det andet, men det er jo urealistisk at der dukker seks af dem op inden 1. september.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1904
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19025

Indlægaf Daine » 9. aug 2018, 16:01

lillebjoern skrev:Som nogle af jer måske ved, så har jeg fået et job - og det er bare helt fantastisk. Jeg ringede dog til jobcenteret i dag, fordi jeg er meldt til noget aktivering fra på mandag, hvor jeg skal ind og underskrive kontrakt, m.m. Jeg kender ikke den præcise startdato endnu, men hun sagde "så hurtigt som muligt", så jeg sagde til jobcenteret, at der i hvert fald var opstart før 1. september - og det ved jeg også, at det er. Nu har de så afmeldt mig aktiveringen, hvilket er fint, men jeg SKAL søge jobs indtil startdato. Hvilket var fint, hvis det ikke var fordi jeg ikke må søge almene jobs - jeg må kun søge jobs/vikariater, der udløber d. 1. september 2018. Altså tre uger fra nu. Og jeg bliver fratrukket mine dagpenge hvis jeg ikke gør det. Der er jo ikke nogen der lægger vikariater op, der varer fra lige præcis nu til d. 1. september? Ved I om jeg kan "slippe afsted" med at søge almene jobs? Det andet virker helt vildt, synes jeg. Jeg kan godt forstå at jeg i princippet skal arbejde så meget som muligt og at jeg har mulighed for at arbejde indtil jeg starter på det andet, men det er jo urealistisk at der dukker seks af dem op inden 1. september.

Jeg ved ikke om du kan slippe helt, men hvad med at søge uopfordret på diverse fabrikker eller cafeer? Må du det? Sådan lidt “Hej, jeg har job fra ca 1. September, så hvis I kan bruge en vikar/afløser indtil da, er jeg klar”. Så har du søgt (og det skulle være forholdsvis nemt at finde nok steder) og du bliver temmelig sikkert ikke kontaktet af nogen virksomheder for kun 3 uger.

Edit: jeg er HK’er og der SKAL jeg også søge uopfordret :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
AstaPasta
Kort karma: 11
Likede indlæg: 832

Indlægaf AstaPasta » 9. aug 2018, 16:05

lillebjoern skrev:Som nogle af jer måske ved, så har jeg fået et job - og det er bare helt fantastisk. Jeg ringede dog til jobcenteret i dag, fordi jeg er meldt til noget aktivering fra på mandag, hvor jeg skal ind og underskrive kontrakt, m.m. Jeg kender ikke den præcise startdato endnu, men hun sagde "så hurtigt som muligt", så jeg sagde til jobcenteret, at der i hvert fald var opstart før 1. september - og det ved jeg også, at det er. Nu har de så afmeldt mig aktiveringen, hvilket er fint, men jeg SKAL søge jobs indtil startdato. Hvilket var fint, hvis det ikke var fordi jeg ikke må søge almene jobs - jeg må kun søge jobs/vikariater, der udløber d. 1. september 2018. Altså tre uger fra nu. Og jeg bliver fratrukket mine dagpenge hvis jeg ikke gør det. Der er jo ikke nogen der lægger vikariater op, der varer fra lige præcis nu til d. 1. september? Ved I om jeg kan "slippe afsted" med at søge almene jobs? Det andet virker helt vildt, synes jeg. Jeg kan godt forstå at jeg i princippet skal arbejde så meget som muligt og at jeg har mulighed for at arbejde indtil jeg starter på det andet, men det er jo urealistisk at der dukker seks af dem op inden 1. september.

Har jobcenteret/a-kasse sagt, at du ikke må søge almindelige jobs?
Så er det jo nok desværre det, der gælder. Men du kan vel sende cv'er ind til vikarbureauer med en note om, at du kun søger til 1. september. Tæller det ikke?
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3151

Indlægaf Neenah » 9. aug 2018, 16:07

Da jeg var i den situation løj jeg bare på jobnet og skrev jobs på jeg ikke havde søgt. Det var der ikke nogen, der opdagede.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1217
Likede indlæg: 4410

Indlægaf Spjaerten » 9. aug 2018, 16:50

Man skal kun søge job indtil man har afleveret en underskrevne ansættelsessaftale så vidt jeg ved. Man burde været fredet i 2 uger op til start så.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1148

Indlægaf Lucia » 9. aug 2018, 18:17

Jeg skulle fortsætte med at søge jobs helt frem til min første dag som fastansat, også selvom jeg havde skrevet kontrakt 5 uger inden og arbejdede samme sted med løntilskud helt frem til startdatoen.
Jeg havde ikke samvittighed til at opdigte noget i jobloggen, så jeg valgte at sende min copypaste-ansøgning til stillinger, der skulle søges pr. mail og så i mailen gøre opmærksom på at jeg havde job og at de bare kunne se bort fra min ansøgning.
2
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 9. aug 2018, 18:39

Daine skrev:

Jeg ved ikke om du kan slippe helt, men hvad med at søge uopfordret på diverse fabrikker eller cafeer? Må du det? Sådan lidt “Hej, jeg har job fra ca 1. September, så hvis I kan bruge en vikar/afløser indtil da, er jeg klar”. Så har du søgt (og det skulle være forholdsvis nemt at finde nok steder) og du bliver temmelig sikkert ikke kontaktet af nogen virksomheder for kun 3 uger.

Det var en god idé med uopfordret. Så spilder jeg heller ikke rigtig nogens tid, da de bare kan smide den i skraldespanden, hvis de ikke har brug for nogen :gruble: Jeg skal ikke søge uopfordret nødvendigvis, selvom de opfordrer til det. Tak for tippet! :kys:
1
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 9. aug 2018, 18:46

AstaPasta skrev:
Har jobcenteret/a-kasse sagt, at du ikke må søge almindelige jobs?
Så er det jo nok desværre det, der gælder. Men du kan vel sende cv'er ind til vikarbureauer med en note om, at du kun søger til 1. september. Tæller det ikke?

Ja, hun sagde, at jeg ikke måtte søge nogen, der gik udover 1. september, da det i så fald ville være spild af alles tid - både mig og arbejdsgiveren. Det vil jeg nu også mene at det her er, men det var altså hendes begrundelse. Ja, tænkte også om vikarbureauer gælder som en ansøgning i dagpengeøjemed? For så sender jeg bare et par af dem afsted henover de næste uger.

Lucia skrev:Jeg skulle fortsætte med at søge jobs helt frem til min første dag som fastansat, også selvom jeg havde skrevet kontrakt 5 uger inden og arbejdede samme sted med løntilskud helt frem til startdatoen.
Jeg havde ikke samvittighed til at opdigte noget i jobloggen, så jeg valgte at sende min copypaste-ansøgning til stillinger, der skulle søges pr. mail og så i mailen gøre opmærksom på at jeg havde job og at de bare kunne se bort fra min ansøgning.

Det var også min plan... bare at sende nogle standardansøgninger ud. Det er bare lidt svært, når det kun må være vikariater eller stillinger, der udløber d. 1. september :gruble:

Spjaerten skrev:Man skal kun søge job indtil man har afleveret en underskrevne ansættelsessaftale så vidt jeg ved. Man burde været fredet i 2 uger op til start så.

Jeg tror også det er fordi jeg ikke har nogen officiel startdato før på mandag. Jeg ved reelt set ikke om jeg starter allerede nu på tirsdag eller d. 1. september, hvilket også gør det vanskeligt at give mig en "fredningsperiode". Jeg tror jeg ringer til jobcenteret igen så snart jeg ved noget. Forhåbentlig er det så allerede på tirsdag så jeg kan undgå de der proforma-ansøgninger :D

Neenah skrev:
Da jeg var i den situation løj jeg bare på jobnet og skrev jobs på jeg ikke havde søgt. Det var der ikke nogen, der opdagede.

Det har mange i min omgangskreds også gjort, men jeg ved simpelthen ikke om jeg tør. Men jeg kan ikke forestille mig, at de tjekker... jeg er jo ikke vigtig for dem at "tjekke" eftersom jeg er på vej i job. Det er nok mere dem, der er gode til at glemme det eller har været på dagpenge længe (men jeg aner det ikke).
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1005

Indlægaf Minionine » 9. aug 2018, 18:46

Daine skrev:

Jeg er også i HK og har aldrig skulle søge uopfordrede stillinger :gruble: Så vidt jeg husker var det kun opslåede stillinger, der gjaldt på jobloggen. Uopfordrede var bare bonus.

Jeg skrev, som der bliver nævnt, også mange ansøgninger på jobloggen, som jeg aldrig søgte i virkeligheden. Det var spild af alles tid hvis jeg skulle have sendt noget.
0

Tilbage til "Job"