Jobjagter-tråden

Nomnom
Kort karma: 21
Likede indlæg: 167

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Nomnom » 15. aug 2018, 19:20

Filipai skrev:
Nomnom skrev:
Filipai skrev:Jeg var til 2. samtale i dag på drømmejobbet, og det gik så skide hamrende godt at jeg ikke kan være i mig selv, da samtalen sluttede af spurgte jeg omkring det videre forløb, og så var der ligesom et lille nik mellem HR og leder, og de spurgte så efter referencer. De var ret specifikke i at de ville have 3 stks, og hvilke de ville have. Har fået fat i den ene, min seneste chef, som jeg faktisk alligevel havde aftalt at mødes med efter samtalen, og hun har selvfølgelig lovet at rose mig til skyerne. Har sendt en mail til den 2. og så er der den 3. som er rimelig svær at få fat i, og ret flyvsk og glemsom generelt, jeg har det ikke helt godt med at han skal være reference, men nu giver jeg ham et kald i morgen.

I næste uge får jeg svar "Vi vil gerne have den her lukket" sagde hun med et smil. Jeg håber så meget, hvis jeg får det her job føler jeg det har været hele ventetiden værd. Det er drømmejobbet i drømmevirksomheden, som jeg (forgæves) har prøvet at lande et job i, igennem hele studietiden.

Jeg krydser fingre :kryds:

Tre referencer er alligevel en del. Jeg håber du får fat i din tredje reference og at det hele går som smurt.
Hvilke specifikke referencer ville de have og hvad er begrundelsen for lige netop dem?

(Undskyld jeg spørger - jeg bliver bare nysgerrig, når jeg læser dette, da jeg selv står i en situation, hvor jeg ikke ville være tryg ved at bruge bestemte personer som referencer grundet et langvarrigt sygdomsforløb. Så jeg spørger egentlig bare for at være forberedt på hvad jeg måske kan forvente ved femtidige jobsøgninger :genert: )

Altså de valgte udfra mine 2 seneste arbejdsgivere, da de har overlappet, det ene med studierelevant arbejde som er det jeg er lidt iffy med, og så chefen i den butik jeg stod i, og så spurgte de ind til om jeg havde en vejleder fra studiet, for et fag hvor jeg havde udmærket mig ved både en pris og et diplom, ham kender jeg ikke deres argumentation for, andet end at de måske vil tjekke op på det, men jeg har nu papirene på det :D Jeg synes også det var en del, og kender ikke andre bevæggrunde end at de vil have bekræftet at jeg er nice :P

Tak for svar :)
Jeg håber alle referencer blot bekræfter dem i hvor nice du er :D
Senest rettet af Nomnom 15. aug 2018, 19:44, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1904
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19025

Indlægaf Daine » 15. aug 2018, 19:40

Filipai skrev:Jeg var til 2. samtale i dag på drømmejobbet, og det gik så skide hamrende godt at jeg ikke kan være i mig selv, da samtalen sluttede af spurgte jeg omkring det videre forløb, og så var der ligesom et lille nik mellem HR og leder, og de spurgte så efter referencer. De var ret specifikke i at de ville have 3 stks, og hvilke de ville have. Har fået fat i den ene, min seneste chef, som jeg faktisk alligevel havde aftalt at mødes med efter samtalen, og hun har selvfølgelig lovet at rose mig til skyerne. Har sendt en mail til den 2. og så er der den 3. som er rimelig svær at få fat i, og ret flyvsk og glemsom generelt, jeg har det ikke helt godt med at han skal være reference, men nu giver jeg ham et kald i morgen.

I næste uge får jeg svar "Vi vil gerne have den her lukket" sagde hun med et smil. Jeg håber så meget, hvis jeg får det her job føler jeg det har været hele ventetiden værd. Det er drømmejobbet i drømmevirksomheden, som jeg (forgæves) har prøvet at lande et job i, igennem hele studietiden.

:kryds: :kryds: :kryds:

Jeg kan virkelig unde dig det. Al god karma din vej :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
avdotja
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4056

Indlægaf avdotja » 15. aug 2018, 19:55

Smiling_Goat skrev:Jeg er lidt stolt af mig selv.

Jeg er flyttet til Jylland. Jeg ankom kl. 10 i formiddags, og inden for de første 15 minutter havde jeg lavet aftale med én virksomhed, om at jeg skal komme forbi med mit cv og været omkring et vikarbureau for at blive skrevet op hos dem :lol:

Så du er flyttet over til din eks-kærestens by? Jeg troede du ville blive herovre, nu hvor han ikke var inde i billedet længere :genert:
0
Smiling_Goat
Kort karma: 778
Likede indlæg: 12777

Indlægaf Smiling_Goat » 15. aug 2018, 20:51

avdotja skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg er lidt stolt af mig selv.

Jeg er flyttet til Jylland. Jeg ankom kl. 10 i formiddags, og inden for de første 15 minutter havde jeg lavet aftale med én virksomhed, om at jeg skal komme forbi med mit cv og været omkring et vikarbureau for at blive skrevet op hos dem :lol:

Så du er flyttet over til din eks-kærestens by? Jeg troede du ville blive herovre, nu hvor han ikke var inde i billedet længere :genert:

Ja, det er lidt forvirrende. Jeg er oprindeligt fra Jylland, så jeg er egentligt bare flyttet hjem igen :)

Det havde jeg brug for lige efter bruddet
4
avdotja
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4056

Indlægaf avdotja » 16. aug 2018, 16:26

Ah okay, så det er bare fordi jeg ikke er godt nok inde i tingene :D
0
1234
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1500

Indlægaf 1234 » 16. aug 2018, 17:39

De bliver ikke slået noget op i mit område rigtig. De var en enkel stilling jeg havde søgt hvis jeg vs arbejdsløs, mener var ikke spændende nok til søge, når jeg har en okay job. Selvom en cykeltur på 5 km virker lokkende i forhold til en times kørsel.
0
Kakro05
Kort karma: 36
Likede indlæg: 219

Indlægaf Kakro05 » 16. aug 2018, 19:32

Hvordan fanden kommer man til jobsamtale??
Åh hvor er jeg frustreret. Folk med mndre erfaring kommer til samtale på stillinger jeg er spot on til. Hvad gør jeg forkert? Jeg er virkelig ked af det og frustreret lige nu
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1217
Likede indlæg: 4406

Indlægaf Spjaerten » 16. aug 2018, 19:43

Prøver at være lidt undercover og anonym ifht hvad jeg laver pt.

Er ikke super tilfreds med status quo.

Så sendte 2 ansøgninger i sidste uge (de første i 3 mdr) skal til samtale på det ene job imorgen :D

Håbe håbe håbe

Det er samme type chef job som jeg havde for et par år siden. Føler tiden godt kunne være til, jeg kom tilbage til den slags job.
Men nu må vi se.
2
Tryk på * :slem:
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 16. aug 2018, 20:23

Jeg overvejer for førstes gang at ringe på med spørgsmål til et job jeg rigtig gerne vl have. De skriver GMP er et krav, men jeg har kun arbejdet et sted som "kun" er isocertificeret, så jeg tænker lidt på at spørge ind til om det er totalt hat at jeg søger stillingen (selvfølgelig ikke sådan formuleret). JEg er bare så bange for at udelukke mg selv, ford han synes mit spørgsmål er dumt
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 617
Likede indlæg: 4558

Indlægaf Filipai » 16. aug 2018, 20:51

Kakro05 skrev:Jeg overvejer for førstes gang at ringe på med spørgsmål til et job jeg rigtig gerne vl have. De skriver GMP er et krav, men jeg har kun arbejdet et sted som "kun" er isocertificeret, så jeg tænker lidt på at spørge ind til om det er totalt hat at jeg søger stillingen (selvfølgelig ikke sådan formuleret). JEg er bare så bange for at udelukke mg selv, ford han synes mit spørgsmål er dumt

Altså måske kan du høre hvad mulighederne er for at du kan blive certificeret. Har haft mange fag på studie med gmp, men skal alligevel videre certificeres hvis jeg får det job jeg jager lige nu, fordi det skal være målrettet deres produktion. Tænker ikke man bliver afvist for det spørgsmål, men han kan jo svare at du ikke vil være en relevant kandidat.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 99
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1974

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 16. aug 2018, 21:20

Kakro05 skrev:Jeg overvejer for førstes gang at ringe på med spørgsmål til et job jeg rigtig gerne vl have. De skriver GMP er et krav, men jeg har kun arbejdet et sted som "kun" er isocertificeret, så jeg tænker lidt på at spørge ind til om det er totalt hat at jeg søger stillingen (selvfølgelig ikke sådan formuleret). JEg er bare så bange for at udelukke mg selv, ford han synes mit spørgsmål er dumt

Jeg spurgte direkte til interviewet (hvor jeg fik jobbet) om hvad det egentlig var de lavede præcist - hvad demografi de arbejdede med, for jeg synes ikke det fremgik 100% af opslaget. Jeg var også bange for at det var et dumt spørgsmål, men de virkede egentlig bare oprigtigt glade for at jeg havde kigget på det og så spurgte.

Hvis jeg var dig ville jeg bare spørge. Det værste der kan ske, er at han siger det er et krav men du er jo lige vidt either way.

Mht at komme til samtaler, så begyndte jeg at blive indkaldt efter jeg brugte STAR i henhold til person specifikationerne. Så hver gang noget er essentielt/vægter højt: situation, task, action og result. Det giver struktur og tager al udenomssnak fra. Men jeg ved ikke helt hvordan det passer ind i Danmark.
2
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 27
Likede indlæg: 1145

Indlægaf Myresluger » 16. aug 2018, 21:21

Filipai skrev:

Altså måske kan du høre hvad mulighederne er for at du kan blive certificeret. Har haft mange fag på studie med gmp, men skal alligevel videre certificeres hvis jeg får det job jeg jager lige nu, fordi det skal være målrettet deres produktion. Tænker ikke man bliver afvist for det spørgsmål, men han kan jo svare at du ikke vil være en relevant kandidat.

GMP erfaring er en eftertragtet kompetence. Jeg ville søge og så være ydmyg ifht at det selvfølgelig ikke er helt det samme. Så afhænger udfaldet selvfølgelig af, hvem de andre ansøgere er. Du kan jo evt lige løbe de relevante afsnit igennem - afhængig af hvilken type job det er og hvilke specifikke opgaver der ligger i det.
1
Summer
Kort karma: 9
Likede indlæg: 330

Indlægaf Summer » 16. aug 2018, 21:21

Er blevet indkaldt til min første jobsamtale som finder sted i næste uge.
Jeg er super glad for at min ansøgning/CV har givet pote, og stillingen er såmænd også fint nok. Men det er så også dét, og kan ikke se mig selv være der i mere en højst 2-3 år.
Derudover har jeg en masse ansøgninger, som alle virker utrolig spændende og hvor jeg kan se mig selv være i mange år, og glæde mig til at komme afsted på arbejde. Håber virkelig at jeg kommer til at høre fra nogle af dem.
7
Wunder8
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Wunder8 » 17. aug 2018, 11:18

Nå, men jeg tror sgu, den er hjemme med det arbejde :8: Jeg får i hvert fald kontrakt i næste uge. Det er bare SÅ surrealistisk, og jeg er helt ærligt stadig smånervøs for, at de trækker i land (neurotisk type much). Men de glæder sig helt vildt, og det gør jeg også! Det er mere eller mindre den type arbejde, jeg har sukket efter de sidste måneder, så DET ER FOR SINDSSYGT :ninja:
24
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 17. aug 2018, 16:49

TakeAChanceOnMe skrev:

Jeg spurgte direkte til interviewet (hvor jeg fik jobbet) om hvad det egentlig var de lavede præcist - hvad demografi de arbejdede med, for jeg synes ikke det fremgik 100% af opslaget. Jeg var også bange for at det var et dumt spørgsmål, men de virkede egentlig bare oprigtigt glade for at jeg havde kigget på det og så spurgte.

Hvis jeg var dig ville jeg bare spørge. Det værste der kan ske, er at han siger det er et krav men du er jo lige vidt either way.

Mht at komme til samtaler, så begyndte jeg at blive indkaldt efter jeg brugte STAR i henhold til person specifikationerne. Så hver gang noget er essentielt/vægter højt: situation, task, action og result. Det giver struktur og tager al udenomssnak fra. Men jeg ved ikke helt hvordan det passer ind i Danmark.

STAR...hmmm....det må jeg prøve!! Hvor intet vover intet vinder. TAk
0

Tilbage til "Job"