Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1258
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12179

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 17:23

Jeg var lige tilbage i kalenderen og kigge på det sidste år. Samtlige måneder på nær februar og sidste oktober, så var jeg til samtale mindst en gang om måneden. Det er jo en udemærket statistik.

Jeg kunne sikkert også godt gøre noget anderledes til samtalerne, men det er bare svært når den feedback jeg får i forbindelse med afslagene er at jeg faktisk gør det rigtig godt til samtalerne, men jeg mangler bare erfaringen i forhold til de andre kandidater. Jeg ville næsten ønske at de sagde noget andet jeg kunne gøre noget konkret ved for erfaring... Ja det får jeg ikke uden et job
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8948

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 17:27

2SHY skrev:Jeg har haft begge dele med på forskellige jobsøgningskurser og konsulenter både hos eksterne og interne aktører. Mit CV fik en kæmpe overhaling for noget tid siden og det sidder lige i skabet synes jeg (og andre). Så det er nok mest selve ansøgningen der skal gøres noget ved.

Jeg plejer at være til samtale mindst en gang om måneden de sidste mange måneder men i forhold til hvor meget jeg sender ud så ville jeg jo gerne kaldes ind oftere

Jeg er ikke helt med på, hvad der ligger i "interne og eksterne aktører"? Altså arbejdsgivere, der sidder derude og er vant til at ansætte eller? Andre?

Ansøgning: Du skriver 'ansøgningen', som om det er den samme, du sender hver gang. Men jeg går ud fra, jeg misforstår dig her?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 17:47

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Jeg har haft begge dele med på forskellige jobsøgningskurser og konsulenter både hos eksterne og interne aktører. Mit CV fik en kæmpe overhaling for noget tid siden og det sidder lige i skabet synes jeg (og andre). Så det er nok mest selve ansøgningen der skal gøres noget ved.

Jeg plejer at være til samtale mindst en gang om måneden de sidste mange måneder men i forhold til hvor meget jeg sender ud så ville jeg jo gerne kaldes ind oftere

Jeg er ikke helt med på, hvad der ligger i "interne og eksterne aktører"? Altså arbejdsgivere, der sidder derude og er vant til at ansætte eller? Andre?

Ansøgning: Du skriver 'ansøgningen', som om det er den samme, du sender hver gang. Men jeg går ud fra, jeg misforstår dig her?

Ah her mener jeg på jobcentret og de eksterne aktører man kan komme til for at få sparring hos (Ballisager og Jobvision har jeg været hos) men jeg har også spurgt steder jeg har været ansat om de ville kigge på det

Jeg sender dog ikke den samme hver gang :) Der er dele der er identiske og så er der dele der tilpasses til det enkelte sted/opslag
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1302

Indlægaf Garfield » 23. okt 2015, 19:19

En opdatering herfra.

Jeg var til samtale i går og jeg synes det gik ret godt. Jeg fik at vide at hvis jeg kommer til 2.runde, vil jeg blive kigget efter i sømmene af HR-chefen. Uanset hvad, så har hele oplevelsen været en tiltrængt selvtillids-booster og hvis jeg ikke kommer til 2. runde, så vil jeg ringe til dem og spørge hvorfor, så jeg kan få den erfaring med mig videre.

Nøj, hvor vil jeg gerne det her job og jeg er slet ikke så nervøs og usikker, som jeg troede jeg ville være i betragtning af mine seneste oplevelser på en arbejdsplads... :)

I'm on top of the world and I like it :sol: (Og jeg har kun drukket cocio :lol: )
5
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 19:20

3 klinikrelaterede ansøgninger er hermed skippet afsted :gogo: Så har samvittigheden det lidt bedre igen :)
1

Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1302

Indlægaf Garfield » 23. okt 2015, 19:22

2SHY skrev:3 klinikrelaterede ansøgninger er hermed skippet afsted :gogo: Så har samvittigheden det lidt bedre igen :)

Sejt!! Så må det være tid til at holde weekend :rock:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 19:32

Garfield skrev:
2SHY skrev:3 klinikrelaterede ansøgninger er hermed skippet afsted :gogo: Så har samvittigheden det lidt bedre igen :)

Sejt!! Så må det være tid til at holde weekend :rock:

Mja der er egentlig et opslag der har deadline den 27. Men det er i Horsens og jeg er nok lidt betænkelig ved de her jobs hvor man skal køre vildt langt. Og så igen... en af de stillinger jeg lige har søgt er i Grenaa og det er ikke ligefrem tættere på. Det handler nok mest om at jeg kan se det er en stilling som jeg aldrig ville komme til samtale på fordi jeg ikke har arbejdet med ledige og sygemeldte. Jeg fornemmer at det nok i virkeligheden er noget med ressourceforløb og efter alt det der lige har været fremme så er jeg nok lidt betænkelig ved det
0

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 19:58

2SHY skrev:Ah her mener jeg på jobcentret og de eksterne aktører man kan komme til for at få sparring hos (Ballisager og Jobvision har jeg været hos) men jeg har også spurgt steder jeg har været ansat om de ville kigge på det

Jeg sender dog ikke den samme hver gang :) Der er dele der er identiske og så er der dele der tilpasses til det enkelte sted/opslag

Hm. Åh, de dér 'andre aktører' giver jeg helt ærligt ikke så meget for, må jeg indrømme. Det er tit nogle meget generelle råd uden forståelse for den specifikke branche, de giver og sådan mest ud fra deres egen personlige smag og forhistorie. Af samme grund giver de tit modstridende råd - eller råd, der lige følger tidens luner, men ikke nødvendigvis gavner éns jobsituation.

Jeg synes derimod, det lyder fornuftigt, at du har talt med tidligere arbejdsgivere. Har det så været de mennesker, der rent faktisk sidder og læser ansøgninger de pågældende steder - eller kun dem, du endte med at være til samtale hos, og som siden blev dine chefer?
Jeg håber ikke, ovenstående lyder nedladende. Det er i hvert fald ikke ment sådan! :) Jeg siger det blot, fordi jeg selv førhen havde en tendens til at glemme, at mange arbejdsgivere er de rene amatører i forhold til at læse ansøgninger. Lige så meget amatører som mange af os, der sidder og skriver dem. :) Især hvis de har HR-afdelinger til at grovsortere.

Så i min optik ville det allerbedste være, hvis du kunne tale med et par HR-afdelinger, der er vant til at hyre fysioterapeuter ind. Nu ved jeg jo ikke, hvor du søger. Men jeg tænker, at de store steder som hospitaler og kommuner måske har nogle HR-input, du kunne bruge - også selv om du så måske helst vil være på klinik. Hvis altså ikke I har et fagforbund. Jeg ved, at Danske Fysioterapeuter desværre ikke er meget bevendt ift den slags sparring.

Jeg ved ikke, om det giver mening, Shy. Men tror bare, jeg efter lang tids kamp ville have meget brug for at vide: "Okay, du ser DYNGER af ansøgninger fra fysioterapeuter. Hvad er fælles for de gode af dem?" Arbejdsgivere har det nemlig med at sige, hvad de TROR, at de går efter. Men reelt handler det så alligevel tit om noget helt andet, som de egentlig ikke har erkendt, er det udslagsgivende. Dér er professionelle rekrutteringsfolks meldinger (så længe det er folk fra den specifikke faglige branche) tit mere pålidelige, firkantede og nedslående - men anvendelige.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 20:09

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Ah her mener jeg på jobcentret og de eksterne aktører man kan komme til for at få sparring hos (Ballisager og Jobvision har jeg været hos) men jeg har også spurgt steder jeg har været ansat om de ville kigge på det

Hm. Åh, de dér 'andre aktører' giver jeg helt ærligt ikke så meget for, må jeg indrømme. Det er tit nogle meget generelle råd uden forståelse for den specifikke branche, de giver og sådan mest ud fra deres egen personlige smag og forhistorie. Af samme grund giver de tit modstridende råd - eller råd, der lige følger tidens luner, men ikke nødvendigvis gavner éns jobsituation.

Jeg synes derimod, det lyder fornuftigt, at du har talt med tidligere arbejdsgivere. Har det så været de mennesker, der rent faktisk sidder og læser ansøgninger de pågældende steder - eller kun dem, du endte med at være til samtale hos?
Jeg håber ikke, ovenstående lyder nedladende. Det er i hvert fald ikke ment sådan! :) Jeg siger det blot, fordi jeg selv førhen havde en tendens til at glemme, at mange arbejdsgivere er de rene amatører i forhold til at læse ansøgninger. Lige så meget amatører som mange af os, der sidder og skriver dem. :) Især hvis de har HR-afdelinger til at grovsortere.

Så i min optik ville det allerbedste være, hvis du kunne tale med et par HR-afdelinger, der er vant til at hyre fysioterapeuter ind. Nu ved jeg jo ikke, hvor du søger. Men jeg tænker, at de store steder som hospitaler og kommuner måske har nogle HR-input, du kunne bruge - også selv om du så måske helst vil være på klinik. Hvis altså ikke I har et fagforbund. Jeg ved, at Danske Fysioterapeuter desværre ikke er meget bevendt ift den slags sparring.

Jeg ved ikke, om det giver mening, Shy. Men tror bare, jeg efter lang tids kamp ville have meget brug for at vide: "Okay, du ser DYNGER af ansøgninger fra fysioterapeuter. Hvad er fælles for de gode af dem?" Arbejdsgivere har det nemlig med at sige, hvad de TROR, at de går efter. Men reelt handler det så alligevel tit om noget helt andet, som de egentlig ikke har erkendt, er det udslagsgivende. Dér er professionelle rekrutteringsfolks meldinger tit mere pålidelige, firkantede og nedslående - men anvendelige.

Der er sjældent HR afdelinger tilknyttet de steder hvor jeg søger :) Det er typisk lederen eller klinikejeren, en TR og så måske nogle ansatte, der sidder med ved bordet, når der skal læses ansøgninger og afholdes samtaler, så det er lidt noget andet end for mange andres i denne tråds vedkommende :) Jeg tror faktisk kun jeg en enkelt gang har oplevet at skulle sende noget til et rekrutteringssted og det var til en stilling i Falck Healthcare (som faktisk ofte slet ikke bruger rekrutteringsfolk alligevel). Så derfor har det også givet mening at hive fat i nogle af dem, der har deltaget ved samtalen, når jeg har bedt om feedback til andre ansøgninger.

I forhold til de andre aktører så har jeg taget det jeg kunnet bruge og forklaret situationen, når de har foreslået noget, jeg kunne se slet ikke ville fungere indenfor mit fag. Det falder ikke altid i god jord, men med lidt fornuftig argumentation så må de som regel også indse, at de ikke kender faget og også må respektere at der er nogle metoder, der er super relevante hvis man søger til f.eks. et kæmpe firma eller indenfor visse brancher men som falder fuldstændig til jorden, hvis man søger job som fys
1

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 20:14

2SHY skrev:Der er sjældent HR afdelinger tilknyttet de steder hvor jeg søger :) Det er typisk lederen eller klinikejeren, en TR og så måske nogle ansatte, der sidder med ved bordet, når der skal læses ansøgninger og afholdes samtaler, så det er lidt noget andet end for mange andres i denne tråds vedkommende :) Jeg tror faktisk kun jeg en enkelt gang har oplevet at skulle sende noget til et rekrutteringssted og det var til en stilling i Falck Healthcare (som faktisk ofte slet ikke bruger rekrutteringsfolk alligevel). Så derfor har det også givet mening at hive fat i nogle af dem, der har deltaget ved samtalen, når jeg har bedt om feedback til andre ansøgninger.

I forhold til de andre aktører så har jeg taget det jeg kunnet bruge og forklaret situationen, når de har foreslået noget, jeg kunne se slet ikke ville fungere indenfor mit fag. Det falder ikke altid i god jord, men med lidt fornuftig argumentation så må de som regel også indse, at de ikke kender faget og også må respektere at der er nogle metoder, der er super relevante hvis man søger til f.eks. et kæmpe firma eller indenfor visse brancher men som falder fuldstændig til jorden, hvis man søger job som fys

Som nævnt er jeg med på, du ikke nødvendigvis søger steder med professionel rekruttering. Oh well, det var nu heller ikke, fordi jeg regnede med sådan lige at kunne løse dine problemer med et knips. Slet ikke. Somme tider er der bare vinkler, man ikke har set.

Men har du så fået noget, du kunne bruge til noget med dig fra dine tidligere arbejdsgivere? Eller har du overvejet at spørge steder, hvor du IKKE har været ansat?
0

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 20:20

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Der er sjældent HR afdelinger tilknyttet de steder hvor jeg søger :) Det er typisk lederen eller klinikejeren, en TR og så måske nogle ansatte, der sidder med ved bordet, når der skal læses ansøgninger og afholdes samtaler, så det er lidt noget andet end for mange andres i denne tråds vedkommende :) Jeg tror faktisk kun jeg en enkelt gang har oplevet at skulle sende noget til et rekrutteringssted og det var til en stilling i Falck Healthcare (som faktisk ofte slet ikke bruger rekrutteringsfolk alligevel). Så derfor har det også givet mening at hive fat i nogle af dem, der har deltaget ved samtalen, når jeg har bedt om feedback til andre ansøgninger.

Som nævnt er jeg med på, du ikke nødvendigvis søger steder med professionel rekruttering. Oh well, det var nu heller ikke, fordi jeg regnede med sådan lige at kunne løse dine problemer med et knips. Slet ikke. Somme tider er der bare vinkler, man ikke har set.

Men har du så fået noget, du kunne bruge til noget med dig fra dine tidligere arbejdsgivere? Eller har du overvejet at spørge steder, hvor du IKKE har været ansat?

Det var nu også mest hvis du ikke var klar over det :) Det har været lidt svingende med at få noget jeg kunne bruge i forbindelse med videre jobsøgning. Jeg spørger normalt ikke til det de steder jeg har fået afslag, fordi jeg som regel ender med at tænke "Det kan jeg jo ikke bruge til noget nu hvor de har ansat en anden"
0

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 20:29

2SHY skrev:Det var nu også mest hvis du ikke var klar over det :) Det har været lidt svingende med at få noget jeg kunne bruge i forbindelse med videre jobsøgning. Jeg spørger normalt ikke til det de steder jeg har fået afslag, fordi jeg som regel ender med at tænke "Det kan jeg jo ikke bruge til noget nu hvor de har ansat en anden"

Det var heller ikke det, jeg ville gøre. Jeg ville simpelthen prøve at ringe til et par stykker på klinik, præsentere mig og sige: "Jeg ved godt, I har travlt, men jeg er nyuddannet og søger klinikjob. Og jeg kunne virkelig godt bruge et par gode råd". Jeg ville satse og se, om de gad hjælpe, fordi jeg ville føle det ret rart ikke at spørge nogen, der ville føle, de skulle være høflige, fordi de var tidligere kolleger, og som ikke lige havde afvist mig til konkret job.
0

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. okt 2015, 20:32

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Det var nu også mest hvis du ikke var klar over det :) Det har været lidt svingende med at få noget jeg kunne bruge i forbindelse med videre jobsøgning. Jeg spørger normalt ikke til det de steder jeg har fået afslag, fordi jeg som regel ender med at tænke "Det kan jeg jo ikke bruge til noget nu hvor de har ansat en anden"

Det var heller ikke det, jeg ville gøre. Jeg ville simpelthen prøve at ringe til et par stykker på klinik, præsentere mig og sige: "Jeg ved godt, I har travlt, men jeg er nyuddannet og søger klinikjob. Og jeg kunne virkelig godt bruge et par gode råd". Jeg ville satse og se, om de gad hjælpe, fordi jeg ville føle det ret rart ikke at spørge nogen, der ville føle, de skulle være høflige, fordi de var tidligere kolleger, og som ikke lige havde afvist mig til konkret job.

Ah se det har jeg til gengæld gjort :) De har alle sagt at jeg nok skal regne med at satse på at starte med at have holdtræning og så arbejde mig op til flere timer. Især når jeg ikke har klinikerfaring i forvejen. Det er bare rigtig svært at komme ind selv hvis man tilbyder bare at have et enkelt hold eller to om ugen :( Men nu har jeg da endelig en klinik på cv'et og selvom det ikke er så lang tid jeg har været der, så er det trods alt bedre end ingenting
1

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 228
Likede indlæg: 2411

Indlægaf milisa » 25. okt 2015, 18:25

ManicNinja skrev:Og så får du tilbud fra Novo også. :) Det er ligesom med dating: Tilbuddene kommer gerne i stimer.

Gør jeg det?!?! Dejligt! Men hvad helt præcist! :-D Pt har jeg jo "kun" været til jobsamtale på novo - det job, jeg mere eller mindre fik tilbudt for 2 måneder siden, vendte de jo aldrig tilbage med....

Jeg gik ikke videre i Kalundborg af præcis dén grund, som det har været alle de andre gange, og det, jeg som tidligere nævnt, hele tiden får at vide: Min profil passer ikke ind i teamet..... Ja ja. Jeg fik besøgt min allergo'este veninde, så intet er så skidt osv.

I morgen ringer jeg til ham iværksætteren og hører, hvad han helt præcist har tænkt sig ift timetal. For English sagde det jo meget godt: Alt er bedre end at være ledig!

Og til dig English: SKOD med den følelse efter en samtale. Det har jeg også prøvet. Man føler sig nærmest ydmyget. Det var reelt sikkert slet ikke så slemt, som du tror, for du ER jo dygtig til dit felt. Men det ved jeg godt, du ikke kan bruge til noget som helst, for dén følelse forsvinder nok kun med tiden. Men derfor skal du have disse: :kram: :kys: :ae:

Dikus: Hvordan gik det med 2. samtale? Har du nævnt det? Jeg har jo glippet en masse, selvom jeg har forsøgt at læse op, så ved ikke, om jeg har overset noget! Sjovt med artiklen fra hende HR-damen fra mærsk - den var stor inspirationskilde for mig, da jeg begyndte på det her ræs!

2shy: Jeg kom til at tænke på, om der slet ikke er nogen mulighed for dig at flytte? For at skulle pendle til evt Grenå eller Horsens, det bliver dælme surt i længden?

Det var lige de ting, jeg kunne huske, spark mig lige, hvis jeg har overset noget essentielt!
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 228
Likede indlæg: 2411

Indlægaf milisa » 25. okt 2015, 18:37

Det var nemlig lige præcis det, at den er så dejlig konkret, der gjorde, at jeg nærmest memorerede den! De burde IMO dele den ud på alle jobcentre. Super med at være kommet så langt, men ja, fanden stå i alle de runder. Jeg var til samtale på novo engang til et barselsvikariat. Selv der var der 3. runder og personlighedstest osv. Jeg fatter ikke, at det kan betale sig!
0
Tally-ho

Tilbage til "Job"