Hvad ville du gøre?

Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Hvad ville du gøre?

Indlægaf Skorstenen » 23. okt 2016, 14:27

Jeg har dummet mig. Jeg har 2 jobs jeg gerne vil søge, og fredags tog jeg mine papirer med ud på arbejde, for lige at få dem kopieret så de var klar til at blive medsendt. Nu har jeg glemt dem derude, og kan ikke hente dem før imorgen :panik:
Ansøgningsfristen er IDAG!

Ville du:
1: Sende ansøgningen uden cv og udtalelser m.v. og så sende alt andet imorgen? Måske, kan jeg godt finde mit cv på denne computer i en eller anden sendt mail fra tidligere, således kan det evt komme med.
2: Ignorere fristen og sende det hele på een gang i morgen tidlig? (her tænker jeg at inkludere en lam undskyldning såsom manglende netadgang - hjemkomst fra efterårsferie baaah, bare noget)
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf Flora » 23. okt 2016, 14:33

Jeg ville forsøge at finde cv'et og så sende ansøgning og cv i dag. Jeg tænker der er risiko for de slet ikke åbner din ansøgning hvis du først sender den i morgen. En frist er en frist kunne jeg forestille mig nogle virksomheder tænker.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf Skorstenen » 23. okt 2016, 14:35

Jeg har bare altid lært, at man ikke bør skrive noget i et cv, som man ikke kan "bevise", altså vedlægge noget på. Men god ide med at skrive, at det kan medbringes ved evt samtale!!

Jeg leder efter cvét, og så gør jeg som I siger, tak for input :)
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf Lurende Peber » 23. okt 2016, 14:39

Edit: Nå jeg havde ikke fået læst alle ordene i tråden.

*kryber tilbage i skyggerne*
Senest rettet af Lurende Peber 23. okt 2016, 16:18, rettet i alt 2 gange.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf Skorstenen » 23. okt 2016, 14:55

Pyh. Jeg fandt en gammel pdf fil med et cv i.
Så må jeg bare lige lave den i en ny fin opgave, men at sidde og huske datoer og jeg ved ikke hvad ville jo være umuligt.

Jeg går bare igang :)
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf HappyPaww » 23. okt 2016, 15:27

Er det fordi ansøgningen skal sendes med gammeldags post? For har du ikke CV, scannede beviser osv liggende på computeren? :gruble:

Jeg er forvirret :D
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf Skorstenen » 23. okt 2016, 16:47

HappyPaww skrev:Er det fordi ansøgningen skal sendes med gammeldags post? For har du ikke CV, scannede beviser osv liggende på computeren? :gruble:

Jeg er forvirret :D


Jeg kan godt se, at det lyder sært. Men. Jeg er ikke ledig og har været samme sted i 7 år og ikke umiddelbart jobsøgende, derfor er cv ikke opdateret og ligger heller ikke på denne (meget nye) pc. Derfor tog jeg mine hardcopies med på job i fredags og fik dem kopieret og scannet ind til 1 pdfdokument som jeg skulle bruge. Men, som sagt, glemte jeg både at maile dem til mig selv, og glemte også hardcopies. (de ligger heldigvis ikke fremme på skrivebordet :tie: )
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf HappyPaww » 23. okt 2016, 17:55

Skorstenen skrev:
HappyPaww skrev:Er det fordi ansøgningen skal sendes med gammeldags post? For har du ikke CV, scannede beviser osv liggende på computeren? :gruble:

Jeg er forvirret :D


Jeg kan godt se, at det lyder sært. Men. Jeg er ikke ledig og har været samme sted i 7 år og ikke umiddelbart jobsøgende, derfor er cv ikke opdateret og ligger heller ikke på denne (meget nye) pc. Derfor tog jeg mine hardcopies med på job i fredags og fik dem kopieret og scannet ind til 1 pdfdokument som jeg skulle bruge. Men, som sagt, glemte jeg både at maile dem til mig selv, og glemte også hardcopies. (de ligger heldigvis ikke fremme på skrivebordet :tie: )

Ah så forstår jeg :) Men jeg ville i øvrigt også bare sende ansøgning og CV og så droppe øvrige papirer med mindre de direkte efterspørger det. Det burde være fint non til de fleste stillinger og især når de vel formentlig er relativt gamle (anbefalinger og eksamener).

Held og lykke :)
0

Tilbage til "Job"