Forlængelse af virksomhedspraktik?

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Forlængelse af virksomhedspraktik?

Indlægaf Kakro05 » 4. jan 2017, 09:58

Hej.

Jeg har googlet og googlet uden held. Så jeg håbede nogen herinde, måske vidste noget. Jeg skal selvfølgelig snakke med jobcentret, men håbede lidt at få en ide om hvorvdit det er muligt først.

Sagen er at jeg snakkede med en sagsbehandler på jobcentret, som sagde at der var mulighed for at få forlænget min praktik.
Jeg er ikke nyuddannet og på dagpenge. Jeg har fået 4 ugers praktik :klap: :klap: i en virkelig fed virksomhed :savl: .
Jeg tror der er en reel chance for en ansættelse, men jeg gad godt at de fik en lidt mere reel mulighed for at se hvad jeg kan. Derfor synes jeg at en forlængelse af praktik, giver mening. Men jeg er lidt i tvivl om det han har sagt er rigtigt :gruble: :( . For jeg har intet kunne finde omkring forlængelse af praktik :gruble: . Eller jo, hvis man er på kontanthjælp eller revalidering, men det er jeg jo ikke.

Så er der tilfældigvis nogen herinde, der har fået forlænget praktik (på dagpenge) eller som ved et eller andet. Bare så jeg er klædt lidt bedre på til min samtale med jobcentret. Jeg har desværre indtryk af at de ikke nødvendigvis ved særlig meget :( .
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Forlængelse af virksomhedspraktik?

Indlægaf 2SHY » 4. jan 2017, 20:54

Hvorfor ikke se om du kan få det lavet om til løntilskud?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Forlængelse af virksomhedspraktik?

Indlægaf Kakro05 » 5. jan 2017, 08:58

2SHY skrev:Hvorfor ikke se om du kan få det lavet om til løntilskud?


Det vil jeg også gerne. De er bare ved at flytte, så de er nok svære at lokke før de er flyttet :( . Jeg har så også læst reglerne og jeg er ikke berettiget til en forlængelse. Ham i jobcentret har desværre ikke haft styr på reglerne :(
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Forlængelse af virksomhedspraktik?

Indlægaf Kakro05 » 5. jan 2017, 08:59

Rikke skrev:Vi havde en skøn kvinde ude i 4 ugers virksomhedspraktik. Hun blev heldigvis forlænget i 4 mdr via jobcentret.

Køkken i daginstitution :)


Skønt! Jeg tror desværre ikke jeg på nogen måde skal sætte næsten op efter en forlængelse. I følge reglerne er jeg ikke berettiget. Vi printede dem ud og læste dem i morges. Jeg tror desværre ikke ham sagsbehandleren har haft styr på det :( .
0

Tilbage til "Job"