At kritisere sin ledelse - hvordan gør man det...

Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

At kritisere sin ledelse - hvordan gør man det...

Indlægaf Mirabella » 20. feb 2017, 11:32

Tilbage i november begyndte jeg at få stress symptomer, da de tiltog bad jeg ledelsen om nogle feriedage for at komme lidt til hægterne, hvilket jeg også fik (havde en sygemelding fra min læge, men benyttede den ikke)

Det har været et meget hårdt år, jeg har set medarbejdere græde, blive sygemeldt og sige op, på grund af en ny opgave vi ikke var klædt på til at varetage. Jeg har forsøgt at gå foran og være der for dem uden at jeg har ytret hvordan det påvirkede og sled på mig.

Mine stresssymptomer er aftaget, jeg har dog en (prikken og summen i benene) som bryder op med jævne mellemrum ved hændeler på arbejdet.

Her for nyeligt bad min chef mig være standin for en anden, og varetage en opgave som jeg ikke følte mig tryk ved - jeg sagde meget klart at jeg ikke havde mod på det, men hvis jeg skulle gjorde jeg det selvfølgelig, min chefs respons var noget i retning af *jamen det er fint så tager du den* - jeg havde efterfølgende en snak med min chef om at jeg gik og ikke havdedet alt for godt på arbejde

Ledelssen har lavet en rokering der nu gør det sværere for os at få hverdagen til at hænge samme, dette er ikke italesat, personligt har jeg brug for at ledelsen i såden en situation hvor vi skal presses yderligere gør et eller andet for at vi ikke skal stå med følelsen af at vi bare er malkekvæg der bare spændes for og så have en kugle for panden når vi ikke kan mere.

jeg skal have en opfølgningssamtale her i morgen, og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal formulere mig på en måde, hvor jeg gør det klart at jeg faktisk er utrolig dedikeret til mit arbejde, men at jeg forventer og fortjener mere fra deres side....uden at det lyder som om jeg bare er negativ og har nej-hatten på
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: At kritisere sin ledelse - hvordan gør man det...

Indlægaf Rapfisk » 20. feb 2017, 12:07

Er det noget, I taler om i medarbejdergruppen? Har I en TR eller en anden, der kan tale for jer?

Hvorom alting er synes jeg, at du skal holde bolden på din egen banehalvdel ved opfølgningssamtalen. Fortæl, hvordan du oplever din arbejdssituation, situationen at blive kastet ud i arbejde, du ikke følte dig tryg ved, den nye situation osv. Her er det jo relevant, at du kommer med den indgangsvinkel, at du gerne vil løse arbejdspladsens opgaver og gerne vil være en aktiv og engageret del af teamet, men at du i stedet føler dig alene i forhold til ledelsen.

Din oplevelse er garanteret én, der vækker genklang hos dine kolleger, men det er vigtigt for din chef at vide, præcist hvordan du har det, uden at du "gemmer dig" bag gruppen. Giver det mening? Så kan man altid sammen med kolleger bede om et teammøde, eller hvilket forum der nu giver mening, hvor man taler om, hvordan hele gruppen er påvirket.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Job"