Hvad er relevant

Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Hvad er relevant

Indlægaf Studsgaard » 3. apr 2017, 17:01

Lidt baggrundsviden.
Jeg er uddannet pædagog og efter jeg fik mind drenge tog jeg også en serviceassistent uddannelse (det er uddannelse indenfor rengøring og industrikøkken samt hygiejne.)

I dag gør jeg rent i den lokale børnehave - hvor jeg for nogle år siden også var vikar, men det var inden min datter startede der, da de ikke ansætter nogen hvis børn går der.

Min datter er nu kommet i skole og der er kommet en stilling som madmor. Det er en stilling som jeg rigtig gerne vil have. Den er på 23-30 timer (jeg vil helst have maks 25 da jeg også får noget tabt arbejdsfortjeneste da mine drenge har ADHD og jeg derfor skal med til diverse kontrol og flere samtaler og lægebesøg.)

Det passer mig glimrende med de få timer og jeg vil nyde at komme til at være med børn igen - de skal gerne inddrages i madlavningen i et omfang de kan og har lyst til.
Samtidig kan jeg godt lide at bage og lave mad og det med at arbejde selvstændigt er jeg vant til.


Men hvad er relevant at skrive i sådan en ansøgning. De kender mig jo. Så jeg er virkelig i tvivl hvad jeg skal skrive. Og jeg vil gerne lave en god ansøgning da de også har en i få timer i køkkenet nu som jeg kan forestille mig også søger stillingen.

Så jer der måske sidder og ansætter folk eller bare har nogle gode råd - så kom endelig med dem.
Jeg er virkelig usikker på hvordan jeg skal gribe det her an.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Hvad er relevant

Indlægaf Oddinary » 3. apr 2017, 17:49

Jeg ved godt, de kender dig, men de kender dig vel ikke i den arbejdsfunktion? Så du skal alligevel argumentere for, at du er den rette til at varetage jobbet. Du har en masse viden om dig selv og dine evner, så du tænker sikkert at mange ting er overflødige at nævne. Men det er de ikke, hvis det handler om, hvorfor du passer til stillingen. Gør det nemt for dem at vælge dig. Jeg ved godt, det virker fjollet og lettere grænseoverskridende at skrive en ansøgning til nogen, der allerede kender én (har selv været der), men behandl det som en ligeså saglig opgave som til enhver anden stilling.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad er relevant

Indlægaf Studsgaard » 6. apr 2017, 19:31

Tak for jeres svar.

Jeg har lavet ansøgningen og har netop ikke brugt tid på at præsentere mig. Men brugt lidt plads på at skrive hvorfor jeg gerne vil blive i institutionen men gerne vil den nye stilling.
Jeg har også fået en smule pædagogik ind i det også med lidt fagsprog.

Jeg syntes bare det var underligt og svært men er selv tilfreds med ansøgningen. Og ved der er andre ansøgere det er en populær stilling og desværre for mig er der også en af dem der før har være i køkkenet der før der har søgt.
Men jeg håber på at min pædagoguddannelse kan trække op.
Hende der læste korrektur for mig sagde at hvis hun bestemte så ville jeg blive ansat øjeblikkeligt da ansøgningen var god. :lol:
0
ajnaM
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Hvad er relevant

Indlægaf ajnaM » 7. apr 2017, 07:48

Nu ved jeg ikke, om det måske er for sent, men jeg tror faktisk, jeg ville snakke med dem. Altså, hvis du alligevel er der til daglig, så ville jeg lige stikke hovedet ind hos den, der står som kontaktperson på opslaget. Bare sige, at jeg har tænkt mig at søge stillingen, og om der er noget særligt, det ville give mening at lægge vægt på. Egentlig bare smalltalke lidt og vise min interesse.

Jeg tror, jeg som chef ville blive lidt overrasket, hvis en person, jeg så tit, pludselig søgte en stilling, der lå lidt uden for hendes 'normale' område. Altså, jeg tror ikke, du bliver valgt fra på det eller noget - jeg tænker bare, man da gerne ville vide, at det var noget, du overvejede, hvis du forstår, hvad jeg mener? :)
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Job"