Hvordan ser dit skrivebord ud?

Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Joe » 4. apr 2017, 20:23

Man kan ikke rigtigt være en rigtig kontormus eller -rotte, uden også at have sig et skrivebord. (Selvom jeg godt gad have et job, hvor alle sad på gulvet i stedet.)
Og i virkeligheden siger udseendet af skrivebordet - eller rettere sagt, hvad der er på det - ret meget om hvem man er, og hvad man laver.

Så hvad er der på dit skrivebord eller lige omkring? Hvad skal der altid være, og hvad kommer og går sådan lidt?
Du må også gerne flashe det, hvis du er sådan lidt show-it-don't-tell-it-agtig og dit skrivebord rigtigt gerne vil posere.

Studerende, ledige, der søger efter jobs, folk der sidder derhjemme og skriver bøger eller bare spiller syvkabaler, er også velkomne. Bare du har et skrivebord. Eller kender et, der lystrer dig.
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Joe » 4. apr 2017, 20:48

Jeg er ret overbevist om at mit skrivebord er blandt arbejdspladsen mest kaotiske.
Jeg er redaktør for en del forskellige mindre udgivelser, og hver gang de bliver leveret til omdeling fra trykkeriet, bliver der også leveret en kasse ind til mig med blade, der vel egentlig burde komme på lageret, omdeles til husets medarbejdere, lægges i receptionen, og så gemmes en lille stak til mig, hvis jeg skal bruge det. Men det er ikke sket siden i sommers. I stedet er kasserne efterhånden møvet ind på reolenerne bag mig, sådan ret hulter til bulter. På reolerne bag mig er der desuden også et kamera samt en kamerataske. Og så en rulle papir, jeg snuppede fra vores rengøringsskab, fordi jeg spilder kaffe eller vand på skrivebord og gulv sådan dagligt, eller bare udover mig selv.

Apropos at spilde kaffe, så er mit bord i løbet af de 2,5 år jeg har boet ved det, blev temmeligt misfarvet af pletter fra kaffe og vand, der aldrig helt er blevet tørret op.
Herudover er der altså bunker af papir og blade, jeg lige har kigget i, og så glemt igen. En del af dem gennemvædet af kaffe. Og så hober det sig op.

Ved mit skrivebord skal desuden altid være følgende: Så mange kuglepenne som muligt, post-its i forskellige farver, min nuværende notesblok (a5 linieret med spiralryg) og en blank notesblok i reserve. Derudover er alle de gamle ved hånden i min kommode ved siden af.
Jeg drømmer om at blive så tjekket, så jeg også altid har panodiler, tyggegummi, tamponer og opladere. Og egentlig også en smule rent tøj (fordi kaffepletter)
Og har prøvet at foreslå det team jeg sidder i, at vi skal have et fælles lager af diverse (lovlige) drugs, samt altid en flaske sprut, hvis det skulle blive nødvendigt.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Chichu » 4. apr 2017, 21:08

Mit skrivebord er en stor omgang kreativt rod. Kaffekop, dimser, alt for mange kuglepenne, 7 forskellige stakke med papirer, diverse postits, nøgler, flere dimser, tusser, og alle mulige andre ting i kategorien diverse. Ruder op engang i mellem, fordi jeg faktisk arbejder bedst med et rent bord, men der går ca. To dage, så er vi tilbage ved kaos. Resten af mit kontor er i øvrigt som mit skrivebord.

:rulle:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Danseprinsesse » 4. apr 2017, 21:41

På mit arbejde er mit skrivebord organiseret, struktureret og ordentligt (3 ret ens adjektiver, men det er fordi, det er det virkelig).

Herhjemme er mit skrivebord aflæsningscentral for alt tænkeligt og et skoleeksempel på kaos.
Stakke af papirer og stof, sutter, neglefile, (rent) vasketøj, bøger, nåle, legetøj, opladere, kvitteringer, etc.
Det eneste det egentlig aldrig indeholder er nok opvask.
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Joe » 6. apr 2017, 17:10

Smiling_Goat skrev:På mit job er der "lock down" når man går hjem. Der må intet ligge på skrivebordet ved arbejdsdagens ophør, så mit bord er ret pænt :D

I løbet af dagen ender der dog altid med at stå minimum en kaffekop og et glas vand, ligge adskillige kontrakter spredt ud over bordfladen, kuglepenne, post-it's, hæfteklammer, og hvad jeg ellers har kunnet skrabe sammen.. Inkl. ringe efter kaffekoppen :ninja:

Men det er pænt, når jeg går :D


Jeg misunder dig ikke. Jeg har været på en arbejdsplads, hvor der i afdelingen var flere ansatte end der var skrivebord - fordi der var en del, der ikke var der på fuld tid. Så derfor skulle man have ryddet sit bord op hver dag, så andre kunne sidde der.
Jeg fik det aldrig gjort. Men jeg var der også hver dag, så reelt var der kun få gange, hvor andre havde brug for at sidde der.
Jeg er tryghedsnarkoman på det område. Jeg vil ikke dele skrivebord.
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Lulu » 6. apr 2017, 17:25

Jeg lever i organiseret kaos. Nogle ville kalde det rent kaos, men jeg har styr på det. Der ligger 500 mia stk papir - i bunker. Gerne lagt så de opgaver med kortest deadline ligger tættest på computeren.
Så har jeg 6 blokke (eller flere de forsvinder fra mig), ditto antal kuglepenne, en blyant og en overstregningstus ( ved de sidste to kan jeg nøjes med en , de kan sjovt nok godt finde deres plads efter brug). Jeg har en kop til kaffe, et glas og typisk en eller to frugter på bordet. Tlf og mobil. Der er altid en oplader klar til mobil.
I mit skuffedarium har jeg neglefil, et sæt skiftetøj (fordi jeg er hende der glemmer at jeg skal rejse om morgenen inden jeg tager på arbejde og derfor ellers kan rejse udenlands uden tøj :rulle: - af samme grund er mit pas altid i min taske), min rejsestr toilettaske og sikkert en masse andet skrammel. Der ligger stort set altid boarding pas og euros jeg mangler at afregne for også. Prøver så vidt muligt at rydde mit bord op om fredagen inden jeg tager hjem, fordi jeg bedst kan lide at møde ind til et rent bord mandag morgen.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf ManicNinja » 8. apr 2017, 16:34

Smiling_Goat skrev:På mit job er der "lock down" når man går hjem. Der må intet ligge på skrivebordet ved arbejdsdagens ophør, så mit bord er ret pænt :D

I løbet af dagen ender der dog altid med at stå minimum en kaffekop og et glas vand, ligge adskillige kontrakter spredt ud over bordfladen, kuglepenne, post-it's, hæfteklammer, og hvad jeg ellers har kunnet skrabe sammen.. Inkl. ringe efter kaffekoppen :ninja:

Men det er pænt, når jeg går :D


^^ This. Selv begrundelsen for lock down er den samme. Dog håndterer jeg ikke kontrakter. Og kan også forhøje med ind til flere mobiltelefoner og opladere. Og så har min PC tre skærme.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12919
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55517
Kontakt:

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Ado » 8. apr 2017, 17:26

Det er kaotisk. Jeg har ordresedler, kataloger, skemaer der skal udfyldes løbende til regnskabsafdelingen, kaffekrus, vandflaske(r), kuglepenne, lommeregner, bærbar, Gajol, noter til varebestillinger og hårelastikker over det hele.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. apr 2017, 18:02

Har kun det her billede fra min fødselsdag hvor kollegerne havde pyntet op.
Da det er taget lige da jeg mødte, mangler der 2-3 vandflasker, en kagetallerken. Måske et kaffekrus. Div. blokke med lister og notater. Det eneste personlige jeg har på bordet er mit FCK krus og et bryllupsbillede.
Ind imellem er hele skrivebordet dækket af papirer og tegninger. Men normalt holder jeg det ret pænt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Jydepigen » 10. apr 2017, 07:47

Mit arbejds skrivebord er meget ryddelig. Jeg kan ikke lide at have rod på min arbejdsplads og holder derfor meget orden på mine papir osv. Når jeg går hjem bliver alle papirer og unødvendige ting fjernet.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Rapfisk » 14. apr 2017, 11:30

Min computer er mit vigtigste arbejdsredskab, fordi jeg skriver meget og har mange personfølsomme oplysninger, som kun nødigt skal printes. Når det er sagt, har jeg som regel en masse papirer liggende: Ting til korrekturlæsning, print af diverse regler, der danner grundlag for mit arbejde og post-its med opgaver, idéer eller telefonbeskeder. På min opslagstavle eller under mit tastatur et årshjul for opgaver.

Jeg elsker post-its og har dem i alle mulige størrelser og farver. Derudover overstregningspenne i forskellige farver, kuglepenne og min yndlings-stiftblyant.

Af "private" ting en tekande, tekop, kaffekop, vandglas og evt. en tallerken med frugt eller gnavegrønt om formiddagen. De udgør min private café. Jeg skal starte på nyt job efter påske, så jeg har ikke noget andet endnu, men som regel har jeg også haft et fødselsdagskort fra kolleger eller andre tegn på påskønnelse af mit arbejde.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Chachacha » 16. jun 2017, 17:19

Mit derhjemme :) På arbejdet er det noget mere crowdet af en hel masse makeup og parfumer, samt to grimme kæmpe skærme.

IMG_9737.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Rapfisk » 11. jul 2017, 15:13

Gud, jeg skal da have nogle bordskånere til min kaffe, så der ikke kommet pletter på mine sager (i bedste kontornusserstil :lol:).

Nå, men jeg har bærbar i dock, to skærme, tastatur med mousetrapper, headset til telefonen (vi bruger Skype) en bunke med sager, der afventer eller skal lægges på plads, en bunke med sager, jeg er i gang med, føromtalte kaffekop, et glas vand, en dåse med M&Ms, en kinabog med noter, en penneholder, clips og klipsemaskine, highligtere i flere farver og en skov af post-its. Jeg elsker post-its.

Private ting har jeg ikke så mange af endnu.

Billede følger.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Joe » 12. jul 2017, 12:57

^ Og du har brugt maskinoversættelse til dit indlæg?
2
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvordan ser dit skrivebord ud?

Indlægaf Zoxa » 13. jul 2017, 12:33

Ja, det er så mit helt private hjørne. Så velkommen til kaos.
Og det er ret spøjst. Det er det eneste sted jeg roder og insisterer på at gøre det....

20170713_142610.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Job"