3F blokade med mulighed for konkurs

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf HerErJeg » 7. apr 2017, 11:38

http://landbrugsavisen.dk/3f-genoptager ... roducent-0

Jeg kan ikke udstå 3F og fatter ikke at deres fremgangsmåder med fagforeningstvang een gang for alle kan lægges i graven. Intet forbyder landmanden at have sine medarbejdere organiseret som både de og han har lyst til.
Nu rammer blokaden jo så også de varer han skal have afsat, herunder mælk, som er det mest væsentlige indtægtsgrundlag.
Lige pludselig en dag, så smækker banken kassen i, og så er han helt færdig, inkl. han medarbejde.

Jeg kender ikke landmanden, men kender en lignende i samme område, som også er i konflikt med 3F, det er bare ikke blevet til blokade endnu.
På den gård er der kun danskere ansat og de er alle organiseret i Krifa, men det forhindrer jo ikke 3F i at fare frem med bål og brand og mulighed for at lukke ham ned.

Hvis I læser kommentatorfeltet, så vil I se at en af de flittige fortalere for konflikten er tillidsmand hos Danish Crown, som jo fuldstændig bakker 3F op i denne sag. Er man sådan en "ræverød" type, hvis man er med i 3F, at man hader alle dem der ikke er med i det store fællesskab, og den danske model og hvad ved jeg? Det kan da virkelig ikke hidse mig op, hvor naboer og venner er organiseret, det interesser mig ikke en skid, og jeg kunne da aldrig drømme om at stille mig i vejen og tvinge andre til noget.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf ManicNinja » 8. apr 2017, 12:47

Måske er jeg langsom. Men jeg forstår nok ikke helt, hvad det er, du vil have os andre herinde til at forholde os til/debattere med dit indlæg?
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf Lover-Moses » 21. apr 2017, 08:11

Problemet er, at hvis fagforeningerne mister blokade-retten, så ryger grundlaget for seriøs forhandling ved overenskomstforhandlingerne. Og en af grundstenene ved den danske model, er at virksomheder kan tvinges til at tegne overenskomst. Det er bla. derfor vi ikke har nogen mindsteløn i Danmark, da arbejderne er sikret gennem overenskomster. Og det ser jeg som en ganske god ting.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf Slettet bruger » 21. apr 2017, 10:44

Landmanden kan jo bare rette ind efter gældende overenskomst, sværere er det ikke. Hvis han går konkurs, har han kun sig selv at bebrejde, vilkårene på det danske arbejdsmarked har været de samme i mange år.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf icelady » 21. apr 2017, 13:54

Eftersom en del landmænd ikke lige betaler hvad de skal, kan jeg nu godt forstå 3Fs berettigelse.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf landsbytossen » 21. apr 2017, 14:03

3F bør tvangsopløses.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf fisken80 » 21. apr 2017, 14:05

Jeg får nærmest helt lyst til selv at blokere de landmænd, der omtales i artiklen fra 3f... det er løndumping af værste skuffe det der, og virkelig noget forbandet svineri. Godt fagforeningen gør noget ved det.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf tjald62 » 21. apr 2017, 22:43

landsbytossen skrev:3F bør tvangsopløses.


Og hvorfor det ??
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf tjald62 » 21. apr 2017, 22:45

Lover-Moses skrev:Problemet er, at hvis fagforeningerne mister blokade-retten, så ryger grundlaget for seriøs forhandling ved overenskomstforhandlingerne. Og en af grundstenene ved den danske model, er at virksomheder kan tvinges til at tegne overenskomst. Det er bla. derfor vi ikke har nogen mindsteløn i Danmark, da arbejderne er sikret gennem overenskomster. Og det ser jeg som en ganske god ting.


Vi har en mindsteløn her i Danmark
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf tjald62 » 21. apr 2017, 22:51

HerErJeg skrev:http://landbrugsavisen.dk/3f-genoptager-konflikt-med-mælkeproducent-0

Jeg kan ikke udstå 3F og fatter ikke at deres fremgangsmåder med fagforeningstvang een gang for alle kan lægges i graven. Intet forbyder landmanden at have sine medarbejdere organiseret som både de og han har lyst til.
Nu rammer blokaden jo så også de varer han skal have afsat, herunder mælk, som er det mest væsentlige indtægtsgrundlag.
Lige pludselig en dag, så smækker banken kassen i, og så er han helt færdig, inkl. han medarbejde.

Jeg kender ikke landmanden, men kender en lignende i samme område, som også er i konflikt med 3F, det er bare ikke blevet til blokade endnu.
På den gård er der kun danskere ansat og de er alle organiseret i Krifa, men det forhindrer jo ikke 3F i at fare frem med bål og brand og mulighed for at lukke ham ned.

Hvis I læser kommentatorfeltet, så vil I se at en af de flittige fortalere for konflikten er tillidsmand hos Danish Crown, som jo fuldstændig bakker 3F op i denne sag. Er man sådan en "ræverød" type, hvis man er med i 3F, at man hader alle dem der ikke er med i det store fællesskab, og den danske model og hvad ved jeg? Det kan da virkelig ikke hidse mig op, hvor naboer og venner er organiseret, det interesser mig ikke en skid, og jeg kunne da aldrig drømme om at stille mig i vejen og tvinge andre til noget.


Jeg er ikke "ræverød" selvom at jeg er medlem af 3F og hader ikke dem som ikke er med i det store fællesskab, men hvis 3F har overenskomsten på det pågældende sted så skal man ikke forvente hjælp fra 3F hvis man render ind i en fyring eller andre problemer og man skal heller ikke forvente at få den samme løn som ens kollegaer får. Og de gule fagforeninger kan heller ikke hjælpe deres medlem da de ikke har en overenskomst med det pågældende sted. Så kort sagt man er på røven hvis man ikke er i den fagforening der har overenskomsten på det pågældende sted.
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf landsbytossen » 21. apr 2017, 22:55

tjald62 skrev:
landsbytossen skrev:3F bør tvangsopløses.


Og hvorfor det ??

Fordi jeg finder fagbevægelsen udemokratisk. Hvis en arbejdsgiver kan blive enig med lønmodtagere om løn og arbejdsforhold, så skal fagbevægelsen ikke blande sig. Blokade af virksomheder, hvor lønmodtagere ikke er medlem af fagforening og heller ikke ønsker det, er noget svineri.

Når rockere og bander kræver beskyttelsespenge, er det strafbart. Når en fagforening kalder beskyttelsespenge for overenskomst, så er det desværre i nogle tilfælde lovligt.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf kidkomb » 21. apr 2017, 23:08

tjald62 skrev:
Lover-Moses skrev:Problemet er, at hvis fagforeningerne mister blokade-retten, så ryger grundlaget for seriøs forhandling ved overenskomstforhandlingerne. Og en af grundstenene ved den danske model, er at virksomheder kan tvinges til at tegne overenskomst. Det er bla. derfor vi ikke har nogen mindsteløn i Danmark, da arbejderne er sikret gennem overenskomster. Og det ser jeg som en ganske god ting.


Vi har en mindsteløn her i Danmark

Vi har ikke mindsteløn i Danmark!
Jeg bliver så irriteret over den myte.
Jeg ved ikke hvor den stammer fra, men det er så irriterende, for folk er så overbevist om det at man altid skal finde både det ene og det andet bevis for det.
Er du ansat et sted der har overenskomst er der mindsteløn i henhold til overenskomsten.
Ellers ikke.
Senest rettet af kidkomb 21. apr 2017, 23:13, rettet i alt 1 gang.
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf kidkomb » 21. apr 2017, 23:11

3F bør tvangsopløses.
Det er jeg fuldkommen enig i.
De er vanvittige.
Jeg er kommet med eksempler før, jeg orker ikke at finde kildemateriale frem nu.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf tjald62 » 21. apr 2017, 23:11

landsbytossen skrev:
tjald62 skrev:
landsbytossen skrev:3F bør tvangsopløses.


Og hvorfor det ??

Fordi jeg finder fagbevægelsen udemokratisk. Hvis en arbejdsgiver kan blive enig med lønmodtagere om løn og arbejdsforhold, så skal fagbevægelsen ikke blande sig. Blokade af virksomheder, hvor lønmodtagere ikke er medlem af fagforening og heller ikke ønsker det, er noget svineri.

Når rockere og bander kræver beskyttelsespenge, er det strafbart. Når en fagforening kalder beskyttelsespenge for overenskomst, så er det desværre i nogle tilfælde lovligt.


Jamen det er skam også fint nok hvis man kan det, men som jeg også ser på det at hvis der så sker noget med mig en ulykke foreksempel og arbejdsgiveren løber fra sit ansvar så skal jeg ud og finde en advokat som højest sansynligt ikke har råd til at hyre der er jeg så glad for at jeg har en fagforening der kan hjælpe mig med det.
Hvis en virksomhed betaler den løn de skal have efter gældende regler så for min skyld gerne da, men tit og ofte så gør de jo ikke det og tit og ofte så er det udlændinge som lever under kummelige forhold som er ansat de steder.

Nu er det jo ikke beskyttelsespenge de kræver, men de vil have ordenlige forhold for de medlemmer som eventuel er ansat der og det har de ret til at gøre i følge så vidt jeg husker grundloven.
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf tjald62 » 21. apr 2017, 23:13

kidkomb skrev:3F bør tvangsopløses.
Det er jeg fuldkommen enig i.
De er vanvittige.
Jeg er kommet med eksempler før, jeg orker ikke at finde kildemateriale frem nu.


Og tro mig der kan findes de kildematerialer som siger det modsatte.
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"

Tilbage til "Job"