3F blokade med mulighed for konkurs

Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf landsbytossen » 22. apr 2017, 12:47

Pølsemix skrev:
landsbytossen skrev:
Pølsemix skrev:Du er velkommen bidrage til debatten med eksempler, især i en sober tone.

Du er velkommen til selv at søge på nettet. Google er en fremragende søgemaskine. :)

For at dementere dine absurde påstande? Aldrig i livet, du bringer en påstand til bordet, så følger du også op med passende dokumentation.

:lol:
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf Pølsemix » 22. apr 2017, 13:34

landsbytossen skrev:
Pølsemix skrev:
landsbytossen skrev:
Pølsemix skrev:Du er velkommen bidrage til debatten med eksempler, især i en sober tone.

Du er velkommen til selv at søge på nettet. Google er en fremragende søgemaskine. :)

For at dementere dine absurde påstande? Aldrig i livet, du bringer en påstand til bordet, så følger du også op med passende dokumentation.

:lol:

God debatskik fordrer at når du påstår at det er let at finde sager, så bibringer du eksempler i stedet for at bede mig om at google.
0
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf HerErJeg » 22. apr 2017, 14:37

Alt det røde ævl om solidaritet og fællesskab synes jeg er topunderholdende. Nu blev overenskomsten stemt hjem på allermest demokratiske vis, flertallet bestemmer og hvad ved jeg.
Alligevel så er man pissesur og slagteriarbejdere er gået i strejke. Fra mange grene lyder der trusler om at melde sig ud af fagforeningen.
Hvordan mon man så vil håndtere sådan en udmelding? De røde fagforbund og tillidsmændene har jo ellers en lang og stolt tradition med at true medarbejdere til at blive medlem, hvis ikke man ville mobbes ud af arbejdspladsen.
0
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf HerErJeg » 22. apr 2017, 14:44

0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: 3F blokade med mulighed for konkurs

Indlægaf Rapfisk » 6. sep 2017, 07:49

Strejkeretten er fuldstændig afgørende for arbejdstagernes mulighed for at gå til forhandlingsbordet. Blokade er bare obstruktion af lovligt indgåede arbejdsgiver-arbejdstager-relationer.

Jeg har ikke meget til overs for 3Fs holdninger og metoder, men synes, det er vigtigt for det danske arbejdsmarked at have stærke fagforeninger, om de så er røde, blå eller gule, og jeg vil til enhver tid argumentere for deres eksistensberettigelse. Ligesom med Ekstra Bladet.
2
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Job"