Sygeplejerske - arbejde fem fredage i AV i træk?

Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Sygeplejerske - arbejde fem fredage i AV i træk?

Indlægaf MyIdea » 25. aug 2017, 08:31

Hej med jer,
Jeg er blevet forlænget i mit 30 timers vikariat i AV og det er jeg så glad for :gogo:
Men på den nye arbejdsplan skal jeg have aftenvagten fredag i fem ud af seks uger. Jeg er godt med på, at fredag er en hverdag i arbejdstidsaftalen, men det ved folk jo godt at fredag aften reelt ikke er. Jeg arbejder fredag-lørdag-søndag aften hver tredje weekend.
Nogen der ved, om de godt må sætte mig på til alle de fredage? Er der nogen regler om det?
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Sygeplejerske - arbejde fem fredage i AV i træk?

Indlægaf Shmartiesh » 25. aug 2017, 09:08

Så skal du læse dig frem til hvornår weekendtillægget begynder, om det er fredag aften eller først efter kl. 24 natten til lørdag.

Ellers tror jeg ikke der er regler om det, men jeg ville nok påtale at det ikke er god vagtplanlægning og spørge kollegaerne om de har oplevet det samme.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Sygeplejerske - arbejde fem fredage i AV i træk?

Indlægaf Pjeps » 25. aug 2017, 09:24

MyIdea skrev:Hej med jer,
Jeg er blevet forlænget i mit 30 timers vikariat i AV og det er jeg så glad for :gogo:
Men på den nye arbejdsplan skal jeg have aftenvagten fredag i fem ud af seks uger. Jeg er godt med på, at fredag er en hverdag i arbejdstidsaftalen, men det ved folk jo godt at fredag aften reelt ikke er. Jeg arbejder fredag-lørdag-søndag aften hver tredje weekend.
Nogen der ved, om de godt må sætte mig på til alle de fredage? Er der nogen regler om det?


Jeg ved ikke om der er nogle regler for det, men hos os er reglen at man kun sjældent arbejder fredag før friweekend, med mindre man skal i av om mandagen eller har helt fri, da det ellers forkorter ens weekend. Jeg er vagtplanlægger hos os, og der har folk ønsket at få fredag av før dv weekend hvis der er sådan en der skal dækkes.
0
:ninja:

Tilbage til "Job"