At arbejde hjemme

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: At arbejde hjemme

Indlægaf Slettet bruger » 22. dec 2017, 09:54

Akehurst2 skrev:NU arbejder jeg slet ikke med noget, hvor det er liv eller død, så alt kan jo i princippet vente. Og jeg har heller ikke et problem med den arbejdsform vi har - kun, når jeg sidder med en bestemt type materiale, hvor jeg kan have brug for slet ikke at blive forstyrret.

Jeg forstår ikke helt din aggressive tone.


Jeg forstår overhovedet ikke hvorfor du mener at min tone er aggressiv.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: At arbejde hjemme

Indlægaf Luffegås » 22. dec 2017, 10:04

Vi får hjemmearbejdsplads fra det nye år, men kun i et år, indtil vi har andet sted at være.. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes, nu har jeg prøvet det nogle gange, og shit hvor har vi meget mad herhjemme jeg ikke lige har på arbejde, så synes jeg spiser i et væk, og nu jeg er meget gravid er det dog også dejligt lige at kunne tage 5 minutter på sofaen helt udstrakt hist og her, men man skal holde sig til, med alt det rod vi har.

Men når det bliver fuldt etableret og jeg får de mapper jeg bruger med hjem fra kontoret, så skal det nok gå, men når man sidder og føler man mangler sine mapper, så er det svært.

Vi skal have ansat en vikar og vi skriver højt og tydeligt i annoncen der kommer hjemmearbejdsplads, men alle ansøgere lægger vægt på hvordan de elsker at arbejde i sociale miljøer og være tæt på kollegaer, samt at de elsker at klare en stresset dag på kontoret.. Jeg skrev engang det samme, og kom så til en samtale, hvor jeg direkte fik spørgsmålet "hvordan håndtere du langsomme dage, dage der ikke er travle, og hvor der reelt ikke sker alverdens..".. Så det vil jeg også spørge kandidaterne om, for det er sgu lige så vigtigt at man kan holde sig til de langsomme dage.

Det bliver tilgengæld rart når barnet skal i institution, at man måske kan hente tidligere, eller på en sygedag med barnet.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: At arbejde hjemme

Indlægaf ajnaM » 22. dec 2017, 12:13

abcd skrev:
ajnaM skrev:Ej, undskyld, men det er både hårdt og dumt sagt. :genert: Det kan godt være, det er sådan for dig, men det er det jo langt fra for alle.

Jeg arbejder med presse, hvilket betyder, at jeg videregiver informationer og udtalelser fra fagfolk og politikere på min arbejdsplads og journalister. Det er ikke et spørgsmål om at jeg skal finde ud af tingene selv - det er min funktion at tale med mennesker. Er de ikke tilgængelige, kan jeg ikke udføre mit arbejde.


Ja, det var måske lige hårdt nok. Min erfaring kommer fra virksomheder hvor vi alle i store træk laver det samme, og der kan spørgeri være et problem, især fordi arbejdet kræver fordybelse.


Men så er vi vel tilbage til, at man burde finde nogle måder at sikre, at hverdagen glider uden alt for mange forstyrrelser?

Jeg ville klart se det som en ledelsesopgave at sørge for at medarbejderne havde mulighed for at fordybe sig. Det kunne jo tyde på, at man har nogle medarbejdere, der enten ikke har de fornødne kompetencer, snakker for meget og ikke forstår andres behov for fordybelse og/eller for mange nye på samme tid. Alt sammen noget, jeg ville forvente blev håndteret (og ikke bare ved at give folk mulighed for at arbejde hjemme).

Og jeg ville derudover se det som min egen opgave at sige fra - selvfølgelig på en ordentlig måde.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Job"