FrøkenM skrev:RavenClaw skrev:FrøkenM skrev:Jeg har transkriberet mine interview
noget skal man jo lave mens min nu syge vejleder ikke kan vejlede.
Mine interviews er foregået på dansk da det er danske informanter, men min opgave skal skrives på engelsk, Mit spørgsmål er så: Skal jeg oversætte hele transkriberingen fra dansk til engelsk? Det er jo egentlig bare min mening at transkriberingen skal med som bilag for at understøtte teksten i selve projektet men nu er jeg så i tvivl
Det er faktisk et godt spørgsmål
Jeg går ud fra, du bruger citater fra den i selve opgaven? Oversætter du dem der? Jeg synes at have hørt i gymnasiet, at referencer/citater helst skal være på det oprindelige, men jeg har faktisk aldrig fået at vide, hvordan det foregår på uni.
Jeg vil nok lade den være på dansk og måske lave en kortfattet udgave af den på engelsk, hvis der er ikke-dansktalende, der skal have fat i opgaven på et tidspunkt?
Tak
Det var nemlig også det jeg har tænkt. Der hvor jeg har brugt citater har jeg skrevet at det er min egen oversættelse og så henvist til det bilagsnummer, det kommer fra.
Tænker jeg lige hører min vejleder på mandag fpr nu er det endelig lykkedes mig at få et vejledermøde planlagt
Hvordan går det hos dig?
Det går langsomt her. Jeg er blevet syg, så jeg har absolut intet overskud til at sætte mig ned at læse. Min vejleder kommer hjem fra ferie på søndag, så jeg tænker også at smutte forbi hans kontor og få en lille peptalk mandag formiddag, for det er virkelig svært at tage mig sammen i øjeblikket og få skrevet det sidste
Der er stadig lidt kaos med forsøgsapparaterne, så jeg håber, jeg bare kan få tilsendt nogle af de resultater, der er blevet målt, inden jeg kom ind i forsøget, og så få den praktiske del med efterfølgende, som noget nyt til forsvaret af opgaven. Det er desværre en ret væsentlig del af min opgave, og man kan jo ikke helt kontrollere det, når forsøget bliver forsinket.
Men i dag har jeg tændt min computer, og så er målet, jeg får skrevet et par sider mere i dag
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?