Jordemoderuddannelsen - kan jeg overhovedet komme ind?

Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Jordemoderuddannelsen - kan jeg overhovedet komme ind?

Indlægaf Honningprut » 24. feb 2019, 14:59

Tror det kommer an på hvor du søger ind. Min venindes gennemsnit var 9.3 - hun søgte ind via kvote 2, men kom ind på kvote 1 i Esbjerg, fordi der ikke var så mange der havde søgt. Hun lavede en del frivilligt arbejde indenfor sundhedssektoren og politisk i vores tid på HF, så hun ligesom også kunne trække på det, når hun skulle søge ind. Hun skrev desuden en killer uopfordret ansøgning.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Jordemoderuddannelsen - kan jeg overhovedet komme ind?

Indlægaf godtnavn » 25. feb 2019, 00:17

Jeg har ingen erfaring med jordemoderfaget, men kom selv ind via kvote2 på mit studie, hvor de på papiret også lagde meget vægt på relevant erhvervserfaring, som jeg intet havde af. Havde en halv tidligere uddannelse som ikke kunne være længere væk fra det jeg nu er på, så det var heller ikke noget jeg kunne have erfaring fra. Jeg sad faktisk dagen jeg sendte min ansøgning og overvejede at droppe at sende den, fordi jeg følte jeg ikke opfyldte en eneste af deres fokusområder. Men jeg må have skrevet noget rigtig for kom ind :) Så jeg vil bare sige at selvom du ikke har de ting de ønsker så prøv at skriv en ansøgning hvor du lægger vægt på hvorfor du brænder for det, nogle gange kan det være nok.
0
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Jordemoderuddannelsen - kan jeg overhovedet komme ind?

Indlægaf Craver » 15. apr 2019, 17:03

Jeg er udd. jordemoder og kom ind via kvote 2 på et lavt snit (5,5 på den nye skala) - du er velkommen til at skrive en PB, hvis du vil have råd og vejledning :)
0
... I would name her Rock'N'Roll
Mortiltre
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. jul 2020, 16:14
Kort karma: 0

Re: Jordemoderuddannelsen - kan jeg overhovedet komme ind?

Indlægaf Mortiltre » 16. jul 2020, 19:40

Jeg er nysgerrig - kom du ind? :) Jeg vil selv søge ind næste år og kunne godt bruge nogle tips.
0

Tilbage til "Studie"