Hvordan kan man sikre sig at en skole i udlandet pludselig ikke er godkendt længere

Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Hvordan kan man sikre sig at en skole i udlandet pludselig ikke er godkendt længere

Indlægaf EmoJanice » 15. mar 2023, 12:01

En af mine veninder er startet på et studie hvor hun kan taget et semester i udlandet. Det er hun dog ikke sikker på at hun vil gøre brug af muligheden af idet det kan ske at et sted som SU har godkendt ikke er godkendt længere, hvis skolen laver justeringer som de fleste unge ikke vil være i stand til at overskue virkningen af.

Normalt kan man checke om skolen står på en liste over såkaldte "Diploma Mills" og så er der lande som man bare ved udskriver diplomer på stribe og hvor eleverne mener at de har ret til at snyde som f.eks. Indien, men her var der tale om Sverige.

Kan man overhovedet sikre sig løbende så man kan skynde sig hjem inden at man risikerer stor gæld?

0
Cornus
Indlæg: 144
Tilmeldt: 10. okt 2022, 08:11
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Hvordan kan man sikre sig at en skole i udlandet pludselig ikke er godkendt længere

Indlægaf Cornus » 22. mar 2023, 18:22

Så fik jeg endeligt læst den sag om Emma:

Det virker sgu lidt som om, at Skolen og Uddannelsesstyrelsen ikke er helt enige om, hvordan et individuelt uddannelsesforløb må se ud – for at man kan få SU…

Og i det her tilfælde blev Emma så vildledt til at tro, at hun bare ku tage et forløb uden almene fag

Så, hvis jeg var din veninde, ville jeg sgu nok lige præsentere min fagplan overfor Uddannelses- og Forskningsstyrelsen først… Og hvis ikke Skolen så kan godkende dette, eller bare skal kloge sig, så bliv i DK…
0

Tilbage til "Studie"