Specialetråden

Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Specialetråden

Indlægaf Torn » 8. jul 2016, 14:23

Tråden til specialet! Støtte, trøst, gode råd og opmuntring. Her kan de deles.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Specialetråden

Indlægaf Torn » 8. jul 2016, 14:23

Eventuelle deltagere:
Senest rettet af Torn 8. jan 2019, 19:28, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Specialetråden

Indlægaf Torn » 8. jul 2016, 14:25

Muligvis er jeg den eneste specialeskriver, og så dør tråden nok af sig. Jeg fik bare sådan behov for lidelsesfæller, fordi jeg VIRKELIG er træt af speciale. Her, fredag eftermiddag, giiiider jeg bare ikke mere. Hold kæft hvor er det surt at bruge hele sommeren på en dårlig stol i universitetets kælder. Undskyld mit sprog.
2
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Specialetråden

Indlægaf Juliet » 9. jul 2016, 18:26

Jeg skriver også nu, skal forsvare d 15 august. Så der er ikke så lang tid igen før jeg skal være færdig, har simpelthen så svært ved at tage mig sammen. På mit studie er det en forholdsvis lille opgave og jeg vil bare bestå, så jeg kan komme igang med mit sidste semester der starter d 22 august.
Samtidigt får alle generelt virkelig gode karaktere og det stresser mig vildt, for hvem gider være den der får 4 når 85 % får 12 og 10% får 10. Ih det er irriterende med det pres, som seriøst er så underordnet for det er bare et tal som ingen rigtig kigger på efterfølgende. Suk.
0
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Specialetråden

Indlægaf Juliet » 9. jul 2016, 21:34

Jeg har lige fået mit udkast tilbage fra min vejleder, der er så mange rettelser at jeg er helt grædefærdig. Føler virkelig at der er håbløst langt til mål, og ingen tid at nå det på. Og så kan man (jeg) sidde her og slå sig selv i hovedet over at sidde med det hele til sidst i stedet for at have gjort noget ved det da jeg startede med at skrive for et år siden.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Specialetråden

Indlægaf Torn » 11. jul 2016, 14:32

Juliet skrev:Jeg har lige fået mit udkast tilbage fra min vejleder, der er så mange rettelser at jeg er helt grædefærdig. Føler virkelig at der er håbløst langt til mål, og ingen tid at nå det på. Og så kan man (jeg) sidde her og slå sig selv i hovedet over at sidde med det hele til sidst i stedet for at have gjort noget ved det da jeg startede med at skrive for et år siden.


Sådan en bacheloropgave med rettelser fik jeg også tilbage kort før afleveringsfrist. Jeg endte med ikke at følge rettelserne og det gik alligevel. Hvis du er oprigtig og bare gerne vil bestå, så ville jeg altså hoppe over gærdet, hvor det er lavest. Også selvom en karakter, der er højere, er sjovere.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Specialetråden

Indlægaf Torn » 11. jul 2016, 14:37

Jeg skulle have afleveret 1. august, men da jeg fik tilbudt en midlertidig fuldtidsstilling på et drømmejob, tog jeg det. Derfor har jeg "udskudt", dvs. jeg afleverer ikke og skal til reeksamen, 1. november. Min stilling udløb i sidste måned og nu burde jeg jo så bare gå amok med specialet... især fordi jeg har takket ja til en anden midlertidig stilling, der starter om en måneds tid.

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg har skudt mig selv i foden. Jeg får en dårlig karakter, fordi jeg kun kommer til at bruge 1/6 af den beregnede tid på specialet. Samtidigt har jeg fået god erhvervserfaring, netværk og gode udtalelser fra den tidligere stilling - og nok også fra den kommende stilling. Mon en specialekarakter er vigtigere? Lige nu føler jeg, at jeg har satset helt forkert og i stedet burde været gået efter topkarakteren. Jobmulighederne er små i mit felt og ledigheden høj. Og det er jeg stresset over. :mellow:
0
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Specialetråden

Indlægaf Juliet » 12. jul 2016, 07:05

Torn skrev:
Juliet skrev:Jeg har lige fået mit udkast tilbage fra min vejleder, der er så mange rettelser at jeg er helt grædefærdig. Føler virkelig at der er håbløst langt til mål, og ingen tid at nå det på. Og så kan man (jeg) sidde her og slå sig selv i hovedet over at sidde med det hele til sidst i stedet for at have gjort noget ved det da jeg startede med at skrive for et år siden.


Sådan en bacheloropgave med rettelser fik jeg også tilbage kort før afleveringsfrist. Jeg endte med ikke at følge rettelserne og det gik alligevel. Hvis du er oprigtig og bare gerne vil bestå, så ville jeg altså hoppe over gærdet, hvor det er lavest. Også selvom en karakter, der er højere, er sjovere.


Jeg er total splittet, for jeg vil virkelig bare gerne bestå. Men oprindeligt har det været intentionen at min opgave skulle udgives som artikel, og et førsteforfatterskab ville virkelig klæde mit CV. Min vejleder brænder virkelig for emnet og vil rigtig gerne hjælpe, derfor har jeg også svært ved at sige fra og så gå glip af den chance det er, når en gerne vil holde en i hånden igennem en proces der ellers kan trække lidt tænder ud.
Så for mig behøver opgaven ikke være super, men hvis jeg vil have den udgivet skal den være det.
0
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Specialetråden

Indlægaf Juliet » 12. jul 2016, 07:08

Torn skrev:Jeg skulle have afleveret 1. august, men da jeg fik tilbudt en midlertidig fuldtidsstilling på et drømmejob, tog jeg det. Derfor har jeg "udskudt", dvs. jeg afleverer ikke og skal til reeksamen, 1. november. Min stilling udløb i sidste måned og nu burde jeg jo så bare gå amok med specialet... især fordi jeg har takket ja til en anden midlertidig stilling, der starter om en måneds tid.

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg har skudt mig selv i foden. Jeg får en dårlig karakter, fordi jeg kun kommer til at bruge 1/6 af den beregnede tid på specialet. Samtidigt har jeg fået god erhvervserfaring, netværk og gode udtalelser fra den tidligere stilling - og nok også fra den kommende stilling. Mon en specialekarakter er vigtigere? Lige nu føler jeg, at jeg har satset helt forkert og i stedet burde været gået efter topkarakteren. Jobmulighederne er små i mit felt og ledigheden høj. Og det er jeg stresset over. :mellow:


Åh det må virkelig være en svær situation at stå i. På mit studie er det klart andet erfaring der er vigtigst, men vi har til gengæld arbejdsløshed på noget lig 0%, så det er så nemt at undskylde de der lidt halve forsøg - for ingen kigger jo på en karakter bagefter.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Specialetråden

Indlægaf Neenah » 12. jul 2016, 07:15

Torn skrev:Jeg skulle have afleveret 1. august, men da jeg fik tilbudt en midlertidig fuldtidsstilling på et drømmejob, tog jeg det. Derfor har jeg "udskudt", dvs. jeg afleverer ikke og skal til reeksamen, 1. november. Min stilling udløb i sidste måned og nu burde jeg jo så bare gå amok med specialet... især fordi jeg har takket ja til en anden midlertidig stilling, der starter om en måneds tid.

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg har skudt mig selv i foden. Jeg får en dårlig karakter, fordi jeg kun kommer til at bruge 1/6 af den beregnede tid på specialet. Samtidigt har jeg fået god erhvervserfaring, netværk og gode udtalelser fra den tidligere stilling - og nok også fra den kommende stilling. Mon en specialekarakter er vigtigere? Lige nu føler jeg, at jeg har satset helt forkert og i stedet burde været gået efter topkarakteren. Jobmulighederne er små i mit felt og ledigheden høj. Og det er jeg stresset over. :mellow:

Jobmulighederne var også små og ledigheden høj for mit felt. Der er aldrig nogen der har nævnt mine karakterer med et ord.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Specialetråden

Indlægaf Torn » 12. jul 2016, 10:45

Juliet skrev:
Jeg er total splittet, for jeg vil virkelig bare gerne bestå. Men oprindeligt har det været intentionen at min opgave skulle udgives som artikel, og et førsteforfatterskab ville virkelig klæde mit CV. Min vejleder brænder virkelig for emnet og vil rigtig gerne hjælpe, derfor har jeg også svært ved at sige fra og så gå glip af den chance det er, når en gerne vil holde en i hånden igennem en proces der ellers kan trække lidt tænder ud.
Så for mig behøver opgaven ikke være super, men hvis jeg vil have den udgivet skal den være det.


Okay. Det er noget af et dilemma. Er der stadig mulighed for, at den bliver udgivet? Kan du overskue at give den alt hvad du har?
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Specialetråden

Indlægaf Torn » 12. jul 2016, 10:47

Juliet skrev:
Åh det må virkelig være en svær situation at stå i. På mit studie er det klart andet erfaring der er vigtigst, men vi har til gengæld arbejdsløshed på noget lig 0%, så det er så nemt at undskylde de der lidt halve forsøg - for ingen kigger jo på en karakter bagefter.


Jeg har også fået at vide, at erfaring tæller mere end en karakter. Men alligevel mere end et 02? Jeg har fået flotte karakterer hele vejen igennem, så det bliver kun mit speciale, der falder ved siden af. Kan de mon regne ud, at et fuldtidsarbejde tager tid fra specialet? Hold op, hvor er jeg ked af det og jeg føler bare, at jeg har gjort alt forkert. Måske er det snart-uddannet-krisen, der rammer mig med 100%.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Specialetråden

Indlægaf Torn » 12. jul 2016, 10:48

Neenah skrev:
Torn skrev:Jeg skulle have afleveret 1. august, men da jeg fik tilbudt en midlertidig fuldtidsstilling på et drømmejob, tog jeg det. Derfor har jeg "udskudt", dvs. jeg afleverer ikke og skal til reeksamen, 1. november. Min stilling udløb i sidste måned og nu burde jeg jo så bare gå amok med specialet... især fordi jeg har takket ja til en anden midlertidig stilling, der starter om en måneds tid.

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg har skudt mig selv i foden. Jeg får en dårlig karakter, fordi jeg kun kommer til at bruge 1/6 af den beregnede tid på specialet. Samtidigt har jeg fået god erhvervserfaring, netværk og gode udtalelser fra den tidligere stilling - og nok også fra den kommende stilling. Mon en specialekarakter er vigtigere? Lige nu føler jeg, at jeg har satset helt forkert og i stedet burde været gået efter topkarakteren. Jobmulighederne er små i mit felt og ledigheden høj. Og det er jeg stresset over. :mellow:

Jobmulighederne var også små og ledigheden høj for mit felt. Der er aldrig nogen der har nævnt mine karakterer med et ord.


Det får jeg at vide fra andre også, men ... jeg har på fornemmelsen at de, og du, har fået gode karakterer for specialet - og så er der måske ikke så meget at kommentere på?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Specialetråden

Indlægaf Neenah » 12. jul 2016, 11:30

Torn skrev:
Neenah skrev:
Torn skrev:Jeg skulle have afleveret 1. august, men da jeg fik tilbudt en midlertidig fuldtidsstilling på et drømmejob, tog jeg det. Derfor har jeg "udskudt", dvs. jeg afleverer ikke og skal til reeksamen, 1. november. Min stilling udløb i sidste måned og nu burde jeg jo så bare gå amok med specialet... især fordi jeg har takket ja til en anden midlertidig stilling, der starter om en måneds tid.

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg har skudt mig selv i foden. Jeg får en dårlig karakter, fordi jeg kun kommer til at bruge 1/6 af den beregnede tid på specialet. Samtidigt har jeg fået god erhvervserfaring, netværk og gode udtalelser fra den tidligere stilling - og nok også fra den kommende stilling. Mon en specialekarakter er vigtigere? Lige nu føler jeg, at jeg har satset helt forkert og i stedet burde været gået efter topkarakteren. Jobmulighederne er små i mit felt og ledigheden høj. Og det er jeg stresset over. :mellow:

Jobmulighederne var også små og ledigheden høj for mit felt. Der er aldrig nogen der har nævnt mine karakterer med et ord.


Det får jeg at vide fra andre også, men ... jeg har på fornemmelsen at de, og du, har fået gode karakterer for specialet - og så er der måske ikke så meget at kommentere på?


De veninder jeg har, hvor specialet har fået lavere karakter, har heller ikke hørt noget for det.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Specialetråden

Indlægaf Torn » 12. jul 2016, 12:29

Neenah skrev:
De veninder jeg har, hvor specialet har fået lavere karakter, har heller ikke hørt noget for det.


Tak fordi du skriver det. Det hjælper en lille smule på min hjertebanken.
0

Tilbage til "Studie"