Specialetråden

Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Specialetråden

Indlægaf Oddinary » 7. jul 2018, 16:20

FormerlyKnownAs skrev:
Oddinary skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Oddinary skrev:Er der nogen, der skal starte efter sommerferien? :)


Jeg skal aflevere i september. Burde være igang nu. Tiden er imod mig uanset hvordan og hvorledes


Haha, ja, kan du så komme i gang! :D

Skal skrive speciale fra september til juni næste år, og frygter lidt time-management-delen. :mellow:


Jeg burde virkelig. Tager næste uge i brug og håber at komme ret langt. Fra på fredag og frem til aflevering er et virvar af flytning til den anden side af jorden, tømme container, stykke bolig sammen, skrue 4 paller ikea møbler sammen, starte barn op i engelsksproget skole og også en graviditet at tage hensyn til. Det bliver festligt :lol:

Hvad er det du skal aflevere i?


What da fak, hvordan kan du overskue det? :lol: biomedicin, og bliver "heldigvis" tvunget til at præsentere resultater jævnligt, så bliver holdt lidt i ørene undervejs, men gruer stadig lidt for om jeg kan administrere at arbejde på et projekt i så lang tid :lol: Hvad med dig?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Specialetråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. jul 2018, 16:22

Oddinary skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Oddinary skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Oddinary skrev:Er der nogen, der skal starte efter sommerferien? :)


Jeg skal aflevere i september. Burde være igang nu. Tiden er imod mig uanset hvordan og hvorledes


Haha, ja, kan du så komme i gang! :D

Skal skrive speciale fra september til juni næste år, og frygter lidt time-management-delen. :mellow:


Jeg burde virkelig. Tager næste uge i brug og håber at komme ret langt. Fra på fredag og frem til aflevering er et virvar af flytning til den anden side af jorden, tømme container, stykke bolig sammen, skrue 4 paller ikea møbler sammen, starte barn op i engelsksproget skole og også en graviditet at tage hensyn til. Det bliver festligt :lol:

Hvad er det du skal aflevere i?


What da fak, hvordan kan du overskue det? :lol: biomedicin, og bliver "heldigvis" tvunget til at præsentere resultater jævnligt, så bliver holdt lidt i ørene undervejs, men gruer stadig lidt for om jeg kan administrere at arbejde på et projekt i så lang tid :lol: Hvad med dig?


Biomedicin...du er klog :D lyder mega sejt! Jeg gad godt blive holdt i ørerne.

Service og økonomi. En tese om at kvinder primært bruger Dr. Google- skal naturligvis undersøges ig understøttes, og hvordan man kan skabe et professionelt forum som kan give “instant” live svar og samtidig er populistisk med debat, madplaner etc. Hvis det giver mening :lol:
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Specialetråden

Indlægaf Oddinary » 7. jul 2018, 16:38

FormerlyKnownAs skrev:
Biomedicin...du er klog :D lyder mega sejt! Jeg gad godt blive holdt i ørerne.

Service og økonomi. En tese om at kvinder primært bruger Dr. Google- skal naturligvis undersøges ig understøttes, og hvordan man kan skabe et professionelt forum som kan give “instant” live svar og samtidig er populistisk med debat, madplaner etc. Hvis det giver mening :lol:


Det bliver mega sejt! Har lyst til at fortælle alt om det, men frygter også, jeg ville være ret genkendelig så pga. lille hold :blush:
Altså mere end mænd? Ikke 100 %, men jeg kender heller ikke så meget til de metoder, der ligger udenfor sundhedsvidenskab. Sund er jo meget lettere :-D
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Specialetråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. jul 2018, 16:43

Oddinary skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Biomedicin...du er klog :D lyder mega sejt! Jeg gad godt blive holdt i ørerne.

Service og økonomi. En tese om at kvinder primært bruger Dr. Google- skal naturligvis undersøges ig understøttes, og hvordan man kan skabe et professionelt forum som kan give “instant” live svar og samtidig er populistisk med debat, madplaner etc. Hvis det giver mening :lol:


Det bliver mega sejt! Har lyst til at fortælle alt om det, men frygter også, jeg ville være ret genkendelig så pga. lille hold :blush:
Altså mere end mænd? Ikke 100 %, men jeg kender heller ikke så meget til de metoder, der ligger udenfor sundhedsvidenskab. Sund er jo meget lettere :-D


Helt forståeligt :) det er jo mega vigtigt det du skal være, hatten af for det.

Hov, skrev kvinder, mente specifikt mødre.
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Specialetråden

Indlægaf Sustentaculum » 4. aug 2018, 09:17

Nogen af jer der har gode råd til strukturering af forsvar? Sidder og brokker med det, og synes ikke helt det fungerer. Min vejleder sagde jeg skulle strukturere det som en videnskabelig artikel, men det bliver lige lovlig meget referat af opgaven.. :gruble:
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Specialetråden

Indlægaf Oddinary » 11. aug 2018, 20:10

Sustentaculum skrev:Nogen af jer der har gode råd til strukturering af forsvar? Sidder og brokker med det, og synes ikke helt det fungerer. Min vejleder sagde jeg skulle strukturere det som en videnskabelig artikel, men det bliver lige lovlig meget referat af opgaven.. :gruble:


Har du været oppe? Mener h*n ikke bare, at rækkefølgen kan følge en videnskabelig artikel (som rækkefølgen typisk kommer i, ved godt, det varierer lidt)? Det behøver vel ikke gøre det referat-agtigt. :)
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Specialetråden

Indlægaf Sustentaculum » 12. aug 2018, 05:23

Oddinary skrev:
Sustentaculum skrev:Nogen af jer der har gode råd til strukturering af forsvar? Sidder og brokker med det, og synes ikke helt det fungerer. Min vejleder sagde jeg skulle strukturere det som en videnskabelig artikel, men det bliver lige lovlig meget referat af opgaven.. :gruble:


Har du været oppe? Mener h*n ikke bare, at rækkefølgen kan følge en videnskabelig artikel (som rækkefølgen typisk kommer i, ved godt, det varierer lidt)? Det behøver vel ikke gøre det referat-agtigt. :)


Nej, først i morgen :D

Nej, det behøver ikke at gøre det referat-agtigt, jeg har bare avært ved at gøre det anderledes :P
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Specialetråden

Indlægaf Oddinary » 12. aug 2018, 13:25

Sustentaculum skrev:
Oddinary skrev:
Sustentaculum skrev:Nogen af jer der har gode råd til strukturering af forsvar? Sidder og brokker med det, og synes ikke helt det fungerer. Min vejleder sagde jeg skulle strukturere det som en videnskabelig artikel, men det bliver lige lovlig meget referat af opgaven.. :gruble:


Har du været oppe? Mener h*n ikke bare, at rækkefølgen kan følge en videnskabelig artikel (som rækkefølgen typisk kommer i, ved godt, det varierer lidt)? Det behøver vel ikke gøre det referat-agtigt. :)


Nej, først i morgen :D

Nej, det behøver ikke at gøre det referat-agtigt, jeg har bare avært ved at gøre det anderledes :P


Haha okay, så skal jeg lade være med at komme med for mange idéer nu :D Held og lykke i morgen :)
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Specialetråden

Indlægaf Oddinary » 14. aug 2018, 16:51

Sustentaculum skrev:
Oddinary skrev:
Sustentaculum skrev:Nogen af jer der har gode råd til strukturering af forsvar? Sidder og brokker med det, og synes ikke helt det fungerer. Min vejleder sagde jeg skulle strukturere det som en videnskabelig artikel, men det bliver lige lovlig meget referat af opgaven.. :gruble:


Har du været oppe? Mener h*n ikke bare, at rækkefølgen kan følge en videnskabelig artikel (som rækkefølgen typisk kommer i, ved godt, det varierer lidt)? Det behøver vel ikke gøre det referat-agtigt. :)


Nej, først i morgen :D

Nej, det behøver ikke at gøre det referat-agtigt, jeg har bare avært ved at gøre det anderledes :P


Gik det godt? :)
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Specialetråden

Indlægaf Sustentaculum » 14. aug 2018, 20:35

Oddinary skrev:
Sustentaculum skrev:
Oddinary skrev:
Sustentaculum skrev:Nogen af jer der har gode råd til strukturering af forsvar? Sidder og brokker med det, og synes ikke helt det fungerer. Min vejleder sagde jeg skulle strukturere det som en videnskabelig artikel, men det bliver lige lovlig meget referat af opgaven.. :gruble:


Har du været oppe? Mener h*n ikke bare, at rækkefølgen kan følge en videnskabelig artikel (som rækkefølgen typisk kommer i, ved godt, det varierer lidt)? Det behøver vel ikke gøre det referat-agtigt. :)


Nej, først i morgen :D

Nej, det behøver ikke at gøre det referat-agtigt, jeg har bare avært ved at gøre det anderledes :P


Gik det godt? :)


Jaa. Det fik rigtig fint! De roste mig til skyerne, både for præsentationen og opgaven... så selvom det var ret refererende kan det ikke være helt galt. Jeg er mega lettet :D
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Specialetråden

Indlægaf Sophaya » 1. dec 2018, 11:11

Er der nogen, der skal aflevere maj/juni?

Jeg er lige gået i gang og skal aflevere 1.juni. Officielt starter vi først 1.februar, men min vejleder har bedt mig lave litteraturreview før første vejledning den 11.december. Mit speciale bliver, hvis ikke planen ændrer sig markant, en videnskabelig artikel med reviewet som utraditionel kappe.
Jeg er ved at afslutte praktik og andre fag inklusive eksamen, så jeg er liiiidt presset pt. Til gengæld tror (håber?) jeg det bliver fedt for mig senere, at jeg har lavet det indledende arbejde nu.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Specialetråden

Indlægaf Oddinary » 1. dec 2018, 13:16

Sophaya skrev:Er der nogen, der skal aflevere maj/juni?

Jeg er lige gået i gang og skal aflevere 1.juni. Officielt starter vi først 1.februar, men min vejleder har bedt mig lave litteraturreview før første vejledning den 11.december. Mit speciale bliver, hvis ikke planen ændrer sig markant, en videnskabelig artikel med reviewet som utraditionel kappe.
Jeg er ved at afslutte praktik og andre fag inklusive eksamen, så jeg er liiiidt presset pt. Til gengæld tror (håber?) jeg det bliver fedt for mig senere, at jeg har lavet det indledende arbejde nu.


Jeg har ikke en officiel afleveringsdato endnu, men det bliver også slut maj/start juni. Hvilket fag er du i? Jeg tror ikke, det egentlig er "tilladt" at starte så tidligt. Det har jeg i hvert fald hørt en underviser brokke sig over, fordi det lægger et unødvendigt arbejdspres, men folk gør det jo alligevel hele tiden :-D Jeg er i gang nu, men startede til normeret tid d. 1. september. :blush:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Specialetråden

Indlægaf Sophaya » 1. dec 2018, 13:25

Oddinary skrev:
Sophaya skrev:Er der nogen, der skal aflevere maj/juni?

Jeg er lige gået i gang og skal aflevere 1.juni. Officielt starter vi først 1.februar, men min vejleder har bedt mig lave litteraturreview før første vejledning den 11.december. Mit speciale bliver, hvis ikke planen ændrer sig markant, en videnskabelig artikel med reviewet som utraditionel kappe.
Jeg er ved at afslutte praktik og andre fag inklusive eksamen, så jeg er liiiidt presset pt. Til gengæld tror (håber?) jeg det bliver fedt for mig senere, at jeg har lavet det indledende arbejde nu.


Jeg har ikke en officiel afleveringsdato endnu, men det bliver også slut maj/start juni. Hvilket fag er du i? Jeg tror ikke, det egentlig er "tilladt" at starte så tidligt. Det har jeg i hvert fald hørt en underviser brokke sig over, fordi det lægger et unødvendigt arbejdspres, men folk gør det jo alligevel hele tiden :-D Jeg er i gang nu, men startede til normeret tid d. 1. september. :blush:


Jeg læser psykologi, og vi har fået at vide at vores første vejledning skal falde før jul, ellers mister vi retten til den :gruble: Hvad læser du?
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Specialetråden

Indlægaf Oddinary » 3. dec 2018, 21:25

Sophaya skrev:
Oddinary skrev:
Sophaya skrev:Er der nogen, der skal aflevere maj/juni?

Jeg er lige gået i gang og skal aflevere 1.juni. Officielt starter vi først 1.februar, men min vejleder har bedt mig lave litteraturreview før første vejledning den 11.december. Mit speciale bliver, hvis ikke planen ændrer sig markant, en videnskabelig artikel med reviewet som utraditionel kappe.
Jeg er ved at afslutte praktik og andre fag inklusive eksamen, så jeg er liiiidt presset pt. Til gengæld tror (håber?) jeg det bliver fedt for mig senere, at jeg har lavet det indledende arbejde nu.


Jeg har ikke en officiel afleveringsdato endnu, men det bliver også slut maj/start juni. Hvilket fag er du i? Jeg tror ikke, det egentlig er "tilladt" at starte så tidligt. Det har jeg i hvert fald hørt en underviser brokke sig over, fordi det lægger et unødvendigt arbejdspres, men folk gør det jo alligevel hele tiden :-D Jeg er i gang nu, men startede til normeret tid d. 1. september. :blush:


Jeg læser psykologi, og vi har fået at vide at vores første vejledning skal falde før jul, ellers mister vi retten til den :gruble: Hvad læser du?



Nå okay. Biomedicin. Folk går ikke så meget op i vejledertimer her :genert:
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Specialetråden

Indlægaf FrøkenM » 19. dec 2018, 17:22

Jeg hører også snart til her :)

Jeg studerer Kultur, Kommunikation & Globalisering med speciale i organisation og ledelse på AAU.

Jeg afleverede specialekontrakt 12. december, begynder 1. februar og slutter 31. maj.
Vi får først vejleder tildelt engang i januar, så der er ikke vejledning før engang i februar. Dog er jeg meget afklaret med emne og indhold, da jeg har indgået specialesamarbejde med mit nuværende praktiksted. Min praktikopgave som skal afleveres 11. januar ligger meget op til det speciale, jeg skal skrive, så det hænger ligesom sammen :)

Jeg satser på at skrive om modtagelsen af de internationale læger på sygehuset, hvilket ligger i tråd med at jeg pt. skriver om rekrutteringsprocessen.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Studie"