Specialetråden

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Specialetråden

Indlægaf lillebjoern » 24. maj 2018, 12:52

Sustentaculum skrev:Hvordan står det til derude?

Jeg har lige opdaget jeg har aftalt med min vejleder at sende det jeg har indtil videre, i morgen.. Meeeeen. jeg har fået skrevet 1/3 del af introen eller sådan noget. Nu prøver jeg at få styr på resultatskemaet, og forhåbentlig har jeg noget at vise hende på mandag .. Urk. :fløjt:

Jeg har ingen motivation, overhovedet, og har tildens til at begrave mig i arbejde i stedet for. Nu sidder jeg helt mutters på kontoret, og prøver IKKE at arbejde. :genert:


Har du så aftalt med hende at sende det mandag i stedet? Eller venter du bare? Kender godt det der med motivationen, jeg overspringshandler som bare fanden, og det gør det kun endnu værre at vejret er så vanvittigt godt og at jeg elsker sol og varme. Jeg må bare håbe på at vejret er ligeså godt når jeg afleverer :D

Jeg afleverer om 6 dage – d. 31. Havde et rigtig godt møde med min vejleder i dag hvor hun virkelig kom med meget ros, det er jeg slet ikke vant til. Men det sætter nerverne betydeligt i ro. Og dejligt at hun vil vejlede så sent i processen, jeg har hørt at man faktisk ikke må vejlede så sent :genert: Og hun sagde også jeg bare kunne skrive mails til hende op til afleveringsdatoen. Det er jeg virkelig glad for, for jeg har en del formalia-spørgsmål her til sidst. Så nu mangler jeg en perspektivering og abstract. Jeg havde ikke forventet at skulle skrive perspektivering, for synes jeg gør det lidt implicit, men det mente hun var bedst af hensyn til censor.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Specialetråden

Indlægaf Sustentaculum » 24. maj 2018, 13:30

lillebjoern skrev:
Sustentaculum skrev:Hvordan står det til derude?

Jeg har lige opdaget jeg har aftalt med min vejleder at sende det jeg har indtil videre, i morgen.. Meeeeen. jeg har fået skrevet 1/3 del af introen eller sådan noget. Nu prøver jeg at få styr på resultatskemaet, og forhåbentlig har jeg noget at vise hende på mandag .. Urk. :fløjt:

Jeg har ingen motivation, overhovedet, og har tildens til at begrave mig i arbejde i stedet for. Nu sidder jeg helt mutters på kontoret, og prøver IKKE at arbejde. :genert:


Har du så aftalt med hende at sende det mandag i stedet? Eller venter du bare? Kender godt det der med motivationen, jeg overspringshandler som bare fanden, og det gør det kun endnu værre at vejret er så vanvittigt godt og at jeg elsker sol og varme. Jeg må bare håbe på at vejret er ligeså godt når jeg afleverer :D

Jeg afleverer om 6 dage – d. 31. Havde et rigtig godt møde med min vejleder i dag hvor hun virkelig kom med meget ros, det er jeg slet ikke vant til. Men det sætter nerverne betydeligt i ro. Og dejligt at hun vil vejlede så sent i processen, jeg har hørt at man faktisk ikke må vejlede så sent :genert: Og hun sagde også jeg bare kunne skrive mails til hende op til afleveringsdatoen. Det er jeg virkelig glad for, for jeg har en del formalia-spørgsmål her til sidst. Så nu mangler jeg en perspektivering og abstract. Jeg havde ikke forventet at skulle skrive perspektivering, for synes jeg gør det lidt implicit, men det mente hun var bedst af hensyn til censor.


Jeg har ikke aftalt noget endnu, jeg ser lige om jeg ikke kan nå at skrive et eller andet godt i morgen :D :fløjt:

Ej hvor fedt med sådan et godt møde. Fedt med en god mavefornemmelse 6 dage inden aflevering.! Jeg er sikker på vejret holder :klap:
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Specialetråden

Indlægaf Neenah » 24. maj 2018, 13:56

Jeg har det næsten som om jeg er tilbage i specialetråden. Jeg skriver godt nok kun en uge, og kun 20 sider, men til gengæld er det afslutningen på min pædagogiske efteruddannelse, og det føles sååå tungt at komme igennem. SUK!

Det er utroligt hvor hurtigt man kan glemme at skrive opgaver :blush:
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Specialetråden

Indlægaf Sustentaculum » 24. maj 2018, 13:59

Neenah skrev:Jeg har det næsten som om jeg er tilbage i specialetråden. Jeg skriver godt nok kun en uge, og kun 20 sider, men til gengæld er det afslutningen på min pædagogiske efteruddannelse, og det føles sååå tungt at komme igennem. SUK!

Det er utroligt hvor hurtigt man kan glemme at skrive opgaver :blush:


Det er også en rædselsfuld disciplin :lol: Jeg glæder mig til at glemme det, igen :D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Specialetråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. jun 2018, 03:50

Hvordan går det med jer og jeres specialer?

Jeg er på ferie og jeg STOR nyder det og den der lettelse det var at jeg ikke skulle aflevere forrige uge var fuldstændig fantatisk.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Specialetråden

Indlægaf lillebjoern » 4. jun 2018, 07:36

Jeg afleverede i onsdags og skal op og forsvare midt juni. Der gik kæmpe krise i den da jeg skulle aflevere, men jeg nåede det da. :D Lige nu holder jeg ferie og så begynder jeg at læse op i starten af næste uge. Jeg har desværre fundet ud af, at min censor slet ikke har noget med mit område at gøre. Jeg skriver om IT og læring og han er uddannet datalog = koder og programmør. Jeg har intet med kodning og programmering at gøre, og jeg er bange for, at vi så slet ikke kan tale om mit speciale, men at vi kun skal tale om IT-delen. :( Det er ærgerligt at jeg skal sidde med den følelse inden det mundtlige forsvar.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Specialetråden

Indlægaf Sustentaculum » 8. jun 2018, 12:16

lillebjoern skrev:Jeg afleverede i onsdags og skal op og forsvare midt juni. Der gik kæmpe krise i den da jeg skulle aflevere, men jeg nåede det da. :D Lige nu holder jeg ferie og så begynder jeg at læse op i starten af næste uge. Jeg har desværre fundet ud af, at min censor slet ikke har noget med mit område at gøre. Jeg skriver om IT og læring og han er uddannet datalog = koder og programmør. Jeg har intet med kodning og programmering at gøre, og jeg er bange for, at vi så slet ikke kan tale om mit speciale, men at vi kun skal tale om IT-delen. :( Det er ærgerligt at jeg skal sidde med den følelse inden det mundtlige forsvar.


Ihh, hvor dejligt at have afleveret. Jeg kan godt forestille mig panikken!

Hvor ærgerligt med censor, man vil jo gerne kunne tale om det man selv synes er interessant. På den anden side er det måske okay at han ikke er heeeelt nede i stoffet? Jeg ved ikke, jeg er i hvertfald lidt bange for at blive slagtet af min censor, som forsker i samme emne som Eksaminator og Jeg....

Jeg er nået der til i forløbet, hvor jeg har skrevet ret meget, men er super bange for at jeg er på vej i den forkerte retning. Jeg overvejer at sende det til min vejleder en uge før aftalt, i håb om at hun fortæller mig at jeg er på rette spor. På den anden side er det jeg sidder med totalt udkast agtigt. PANIK! :D
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Specialetråden

Indlægaf Sustentaculum » 8. jun 2018, 12:17

FormerlyKnownAs skrev:Hvordan går det med jer og jeres specialer?

Jeg er på ferie og jeg STOR nyder det og den der lettelse det var at jeg ikke skulle aflevere forrige uge var fuldstændig fantatisk.


Fedt det er den følelse du sidder med!!

Hvor længe fik du det udskudt?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Specialetråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. jun 2018, 12:20

Sustentaculum skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvordan går det med jer og jeres specialer?

Jeg er på ferie og jeg STOR nyder det og den der lettelse det var at jeg ikke skulle aflevere forrige uge var fuldstændig fantatisk.


Fedt det er den følelse du sidder med!!

Hvor længe fik du det udskudt?


Jamen det er faktisk udskudt til 2. Forsøg- som bliver mit første og det er først en gang medio september. Men jeg vil gerne være færdig om 5 uger inden at min mand kommer til Dk og vi flytter til Asien.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Specialetråden

Indlægaf lillebjoern » 8. jun 2018, 13:51

Sustentaculum skrev:
lillebjoern skrev:Jeg afleverede i onsdags og skal op og forsvare midt juni. Der gik kæmpe krise i den da jeg skulle aflevere, men jeg nåede det da. :D Lige nu holder jeg ferie og så begynder jeg at læse op i starten af næste uge. Jeg har desværre fundet ud af, at min censor slet ikke har noget med mit område at gøre. Jeg skriver om IT og læring og han er uddannet datalog = koder og programmør. Jeg har intet med kodning og programmering at gøre, og jeg er bange for, at vi så slet ikke kan tale om mit speciale, men at vi kun skal tale om IT-delen. :( Det er ærgerligt at jeg skal sidde med den følelse inden det mundtlige forsvar.


Ihh, hvor dejligt at have afleveret. Jeg kan godt forestille mig panikken!

Hvor ærgerligt med censor, man vil jo gerne kunne tale om det man selv synes er interessant. På den anden side er det måske okay at han ikke er heeeelt nede i stoffet? Jeg ved ikke, jeg er i hvertfald lidt bange for at blive slagtet af min censor, som forsker i samme emne som Eksaminator og Jeg....

Jeg er nået der til i forløbet, hvor jeg har skrevet ret meget, men er super bange for at jeg er på vej i den forkerte retning. Jeg overvejer at sende det til min vejleder en uge før aftalt, i håb om at hun fortæller mig at jeg er på rette spor. På den anden side er det jeg sidder med totalt udkast agtigt. PANIK! :D


Ja, det er jo både godt og skidt, men jeg vil alligevel helst høres i det, jeg har skrevet om, og derfor har en markant større viden inden for, end at jeg vil høres om kodning og programmering. Ikke at jeg siger det vil være sådan, men jeg har bare svært ved at forestille mig, at han ved noget som helst om mit felt. :( Men ja, superskønt at have afleveret, og at det trods alt er overstået om ti dage. Jeg tror bare jeg skal holde fast i, at han jo ikke vil prøve at udstille mig.

Ej, det er aldrig rart - kan du ikke skrive en mail til din vejleder om de ting du har skrevet indtil videre og høre, om det er den rigtige retning? Det ville være ærgerligt, hvis du skrev en hel masse og det så skulle laves om (ikke at jeg tror det - jeg har bare selv prøvet det, så hellere være for forsigtig :genert: )
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Specialetråden

Indlægaf Sustentaculum » 8. jun 2018, 14:35

lillebjoern skrev:
Sustentaculum skrev:
lillebjoern skrev:Jeg afleverede i onsdags og skal op og forsvare midt juni. Der gik kæmpe krise i den da jeg skulle aflevere, men jeg nåede det da. :D Lige nu holder jeg ferie og så begynder jeg at læse op i starten af næste uge. Jeg har desværre fundet ud af, at min censor slet ikke har noget med mit område at gøre. Jeg skriver om IT og læring og han er uddannet datalog = koder og programmør. Jeg har intet med kodning og programmering at gøre, og jeg er bange for, at vi så slet ikke kan tale om mit speciale, men at vi kun skal tale om IT-delen. :( Det er ærgerligt at jeg skal sidde med den følelse inden det mundtlige forsvar.


Ihh, hvor dejligt at have afleveret. Jeg kan godt forestille mig panikken!

Hvor ærgerligt med censor, man vil jo gerne kunne tale om det man selv synes er interessant. På den anden side er det måske okay at han ikke er heeeelt nede i stoffet? Jeg ved ikke, jeg er i hvertfald lidt bange for at blive slagtet af min censor, som forsker i samme emne som Eksaminator og Jeg....

Jeg er nået der til i forløbet, hvor jeg har skrevet ret meget, men er super bange for at jeg er på vej i den forkerte retning. Jeg overvejer at sende det til min vejleder en uge før aftalt, i håb om at hun fortæller mig at jeg er på rette spor. På den anden side er det jeg sidder med totalt udkast agtigt. PANIK! :D


Ja, det er jo både godt og skidt, men jeg vil alligevel helst høres i det, jeg har skrevet om, og derfor har en markant større viden inden for, end at jeg vil høres om kodning og programmering. Ikke at jeg siger det vil være sådan, men jeg har bare svært ved at forestille mig, at han ved noget som helst om mit felt. :( Men ja, superskønt at have afleveret, og at det trods alt er overstået om ti dage. Jeg tror bare jeg skal holde fast i, at han jo ikke vil prøve at udstille mig.

Ej, det er aldrig rart - kan du ikke skrive en mail til din vejleder om de ting du har skrevet indtil videre og høre, om det er den rigtige retning? Det ville være ærgerligt, hvis du skrev en hel masse og det så skulle laves om (ikke at jeg tror det - jeg har bare selv prøvet det, så hellere være for forsigtig :genert: )


Det er klart, det er ikke meget der føles værre i en eksamenssituation end at blive udspurgt om noget man ikke ved noget om :tie:

Jeg tror jeg får min kæreste til at læse det igennem i aften, og hvis han er lige så meget i tvivl sender jeg det til min vejleder. Jeg skal trods alt afleverer om 3 uger, så jeg har ikke uendelig tid. :O
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Specialetråden

Indlægaf Oddinary » 7. jul 2018, 15:43

Er der nogen, der skal starte efter sommerferien? :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Specialetråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. jul 2018, 15:47

Oddinary skrev:Er der nogen, der skal starte efter sommerferien? :)


Jeg skal aflevere i september. Burde være igang nu. Tiden er imod mig uanset hvordan og hvorledes
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Specialetråden

Indlægaf Oddinary » 7. jul 2018, 15:52

FormerlyKnownAs skrev:
Oddinary skrev:Er der nogen, der skal starte efter sommerferien? :)


Jeg skal aflevere i september. Burde være igang nu. Tiden er imod mig uanset hvordan og hvorledes


Haha, ja, kan du så komme i gang! :D

Skal skrive speciale fra september til juni næste år, og frygter lidt time-management-delen. :mellow:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Specialetråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. jul 2018, 16:02

Oddinary skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Oddinary skrev:Er der nogen, der skal starte efter sommerferien? :)


Jeg skal aflevere i september. Burde være igang nu. Tiden er imod mig uanset hvordan og hvorledes


Haha, ja, kan du så komme i gang! :D

Skal skrive speciale fra september til juni næste år, og frygter lidt time-management-delen. :mellow:


Jeg burde virkelig. Tager næste uge i brug og håber at komme ret langt. Fra på fredag og frem til aflevering er et virvar af flytning til den anden side af jorden, tømme container, stykke bolig sammen, skrue 4 paller ikea møbler sammen, starte barn op i engelsksproget skole og også en graviditet at tage hensyn til. Det bliver festligt :lol:

Hvad er det du skal aflevere i?
0

Tilbage til "Studie"