Nazisme

Er du bare i humør til at småsludre om hvad som helst, så skal du kigge herind.
Brugeravatar
MannerKA/DerRudi
Permanent bortvist
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2015, 16:06
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Nazisme

Indlægaf MannerKA/DerRudi » 3. sep 2015, 23:18

Yvooonne skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:
Rakel skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Rakel skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:Jeg har helt grundlæggende meget svært ved at andres menneskers valg omkring deres liv - som ikke direkte påvirker andre mennesker - kan vække så stærke følelser i andre at vi snakker om had til fremmede og ønske om død og forfølgelse. Og så er det lige meget hvilken ekstremitet vi snakker om.


Det er vel ikke direkte, fordi vi ønsker andres død - men de behøver da ikke komme her til landet. Det er nu engang det vi nationale fra mener.



Jeg gider godt debattere med dig - men kan du ikke skrive du i stedet for vi og kan du ikke lade være med at smide reklamelinks ind konstant?


Jo, naturligvis. :)






Super... Hvad er du bange for vil ske i Danmark i fremtiden?

De fremmede vil dræbe os for at komme i overtal - det er en reel frygt. Det kan vel aldrig være i danskeres interesse eller hur??




Så du frygter drab? Det kan jeg nu godt forstå du ikke ønsker - det tror jeg ikke der er mange her i landet der ønsker - eller i verden for den sags skyld.

Og nej - det kan bestemt ikke være i danskernes interesse at der dræbes mennesker - hverken her eller ude omkring i andre lande. Jeg tror bare at vi måske har en forskellig opfattelse af hvad ordet "dansker" dækker over.


Ja, det kan da godt være - jeg mener en dansker er en person, hvis familie har været danskere i mindst tre generationer. Hvordan forstår du begrebet "dansker"? :)


Så er man barnebarn fx af en svensker, men dansk statsborger, så er man ikke dansk?


Ja, det er rigtigt - man skal være mere dansk end det. :)



Hvordan? Og hvorfor?




Og vil du ikke også svare på det her?


Hvem skriver du til - mig eller ham?




Dig - og Rakel er ikke en han.


Sådan som jeg læser det, er det da uomgængeligt??
0
Manner, Manner.....!
Brugeravatar
MannerKA/DerRudi
Permanent bortvist
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2015, 16:06
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Nazisme

Indlægaf MannerKA/DerRudi » 3. sep 2015, 23:21

Yvooonne skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:
Rakel skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Rakel skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:
MannerKA/DerRudi skrev:
Yvooonne skrev:Jeg har helt grundlæggende meget svært ved at andres menneskers valg omkring deres liv - som ikke direkte påvirker andre mennesker - kan vække så stærke følelser i andre at vi snakker om had til fremmede og ønske om død og forfølgelse. Og så er det lige meget hvilken ekstremitet vi snakker om.


Det er vel ikke direkte, fordi vi ønsker andres død - men de behøver da ikke komme her til landet. Det er nu engang det vi nationale fra mener.



Jeg gider godt debattere med dig - men kan du ikke skrive du i stedet for vi og kan du ikke lade være med at smide reklamelinks ind konstant?


Jo, naturligvis. :)






Super... Hvad er du bange for vil ske i Danmark i fremtiden?

De fremmede vil dræbe os for at komme i overtal - det er en reel frygt. Det kan vel aldrig være i danskeres interesse eller hur??




Så du frygter drab? Det kan jeg nu godt forstå du ikke ønsker - det tror jeg ikke der er mange her i landet der ønsker - eller i verden for den sags skyld.

Og nej - det kan bestemt ikke være i danskernes interesse at der dræbes mennesker - hverken her eller ude omkring i andre lande. Jeg tror bare at vi måske har en forskellig opfattelse af hvad ordet "dansker" dækker over.


Ja, det kan da godt være - jeg mener en dansker er en person, hvis familie har været danskere i mindst tre generationer. Hvordan forstår du begrebet "dansker"? :)


Så er man barnebarn fx af en svensker, men dansk statsborger, så er man ikke dansk?


Ja, det er rigtigt - man skal være mere dansk end det. :)



Hvordan? Og hvorfor?




Og vil du ikke også svare på det her?


Hvem skriver du til - mig eller ham?




Dig - og Rakel er ikke en han.


Sådan som jeg læser det, er det da uomgængeligt??



Hvorfor mener du at der skal 3 generationer til? Og hvorfor betyder det noget om der er lidt svensk blod i anerne 2 generationer tilbage?


Giver det ikke sig selv? Det er jo ligesom at fortynde olie med vand. :)
0
Manner, Manner.....!
Brugeravatar
MannerKA/DerRudi
Permanent bortvist
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2015, 16:06
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Nazisme

Indlægaf MannerKA/DerRudi » 3. sep 2015, 23:23

Yvooonne skrev:Men betyder det noget? Altså hvorfor betyder det noget for dig?


Hvad gør??
0
Manner, Manner.....!
Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1781

Re: Nazisme

Indlægaf Patrick » 3. sep 2015, 23:34

Tråden er låst og flyttes til sniksnak.
2

Tilbage til "Sniksnak"