Matador

Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Matador

Indlægaf englishchannel » 21. maj 2018, 11:28

Guilded_Lily skrev:Jeg synes, det er meningsløst at sætte nye navne på rollerne. Uanset, hvor dygtige skuespillere vi har i dag, vil de aldrig kunne løfte og bære rollerne.


Jeg tror da ikke at der er nogen, der seriøst mener, at serien skal genindspilles med de nævnte skuespillere. Men derfor kan det da være lidt sjovt at se på, hvilket nutidsskuespillere, der teoretisk havde kunnet bære rollerne, hvis serien havde skullet indspilles for første gang i år :)
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Matador

Indlægaf Wizzze » 21. maj 2018, 11:40

englishchannel skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg synes, det er meningsløst at sætte nye navne på rollerne. Uanset, hvor dygtige skuespillere vi har i dag, vil de aldrig kunne løfte og bære rollerne.


Jeg tror da ikke at der er nogen, der seriøst mener, at serien skal genindspilles med de nævnte skuespillere. Men derfor kan det da være lidt sjovt at se på, hvilket nutidsskuespillere, der teoretisk havde kunnet bære rollerne, hvis serien havde skullet indspilles for første gang i år :)


Jeg har spekuleret meget over hvem der kunne spille Grisehandleren, især efter "Provst Meyer er en stor lort"-replikken :-D
Og jeg kan ikke komme på en eneste nulevende skuespiller der ville passe :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Matador

Indlægaf Guilded_Lily » 21. maj 2018, 12:26

englishchannel skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg synes, det er meningsløst at sætte nye navne på rollerne. Uanset, hvor dygtige skuespillere vi har i dag, vil de aldrig kunne løfte og bære rollerne.


Jeg tror da ikke at der er nogen, der seriøst mener, at serien skal genindspilles med de nævnte skuespillere. Men derfor kan det da være lidt sjovt at se på, hvilket nutidsskuespillere, der teoretisk havde kunnet bære rollerne, hvis serien havde skullet indspilles for første gang i år :)


Ja, hvis den skulle nyindspilles uden forudgående, kunne man vel sagtens finde skuespillere - så var det jo deres roller. Men jeg refererer til casteren, som startede ud og flere fulgte efter. Jeg kan virkelig ikke gennemskue, hvem der kunne spille de roller. De oprindelige skuespilspræstationer har gravet sig dybt under min hud, at det er helt umuligt.

Jeg ser heller ikke gerne nyindspilninger af filmklassikere - og jeg tror ikke, jeg nogensinde kommer til at se musicalopsætninger. Der er fx ingen andre - i følge min fantasi - der kan spille Johnny og Baby som Patrick Swayze og Jennifer Grey. Uanset hvor godt de ser ud/ligner og kan danse :-D (Omvendt ER Stig Rossen Jean Valjean :slem: )
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Matador

Indlægaf dgd2007 » 21. maj 2018, 13:02

Guilded_Lily skrev:Ja, hvis den skulle nyindspilles uden forudgående, kunne man vel sagtens finde skuespillere - så var det jo deres roller. Men jeg refererer til casteren, som startede ud og flere fulgte efter. Jeg kan virkelig ikke gennemskue, hvem der kunne spille de roller. De oprindelige skuespilspræstationer har gravet sig dybt under min hud, at det er helt umuligt.

Jeg ser heller ikke gerne nyindspilninger af filmklassikere - og jeg tror ikke, jeg nogensinde kommer til at se musicalopsætninger. Der er fx ingen andre - i følge min fantasi - der kan spille Johnny og Baby som Patrick Swayze og Jennifer Grey. Uanset hvor godt de ser ud/ligner og kan danse :-D (Omvendt ER Stig Rossen Jean Valjean :slem: )

Og Hass Christensen som Mikkel Ræv i Dyrene fra Hakkebakkeskoven! :gammel: :lun: :lol:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Matador

Indlægaf icelady » 21. maj 2018, 13:20

Er Herbert Schmidts rolle egentlig bygget på en rigtig person eller er det en, de har opfundet til serien? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Matador

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 13:22

icelady skrev:Er Herbert Schmidts rolle egentlig bygget på en rigtig person eller er det en, de har opfundet til serien? :gruble:


Vist løseligt inspireret af Bertolt Brecht.
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Matador

Indlægaf dgd2007 » 21. maj 2018, 13:24

DetSorteCirkus skrev:Vist løseligt inspireret af Bertolt Brecht.

Ja, det har jeg også altid regnet med. :)
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Matador

Indlægaf Wizzze » 21. maj 2018, 13:49

DetSorteCirkus skrev:
icelady skrev:Er Herbert Schmidts rolle egentlig bygget på en rigtig person eller er det en, de har opfundet til serien? :gruble:


Vist løseligt inspireret af Bertolt Brecht.


Og en lille smule af Mann´erne (thomas & Heinrich) & Willy Brandt har Lise Nørregård udtalt, men klart mest Brecht.
Den virkelige Brecht var vidst lidt for menneskefjendsk til helt at passe på menneskelige og storhjertede Herbert.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Matador

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 13:57

Apropos Herbert/Brecht.
Eksempel på hvordan en utilsigtet følge af krigen blev omformningen af tysk venstreorienteret visekunst til amerikansk underholdning.



1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Matador

Indlægaf dgd2007 » 21. maj 2018, 14:07

Wizzze skrev:Og en lille smule af Mann´erne (thomas & Heinrich) & Willy Brandt har Lise Nørregård udtalt, men klart mest Brecht.
Den virkelige Brecht var vidst lidt for menneskefjendsk til helt at passe på menneskelige og storhjertede Herbert.

Ha ha, ja det er lidt spøjst, så mange gange man har hørt om at personligheder som var kendt for at ville gøre verden til et bedre sted, har været nogle dumme svin rent privat! :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Matador

Indlægaf Wizzze » 21. maj 2018, 14:17

DetSorteCirkus skrev:Apropos Herbert/Brecht.
Eksempel på hvordan en utilsigtet følge af krigen blev omformningen af tysk venstreorienteret visekunst til amerikansk underholdning.





Og mindst lige så berømt





Et unikt eksempel på at den samme sang og sammen kunster blev soldaternes favorit på begge sider af krigen, først hos tyskerne i starten af krigen, og så hos de allierede i slutningen af krigen.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Matador

Indlægaf dgd2007 » 21. maj 2018, 14:29

Apropos de gamle schlagere kom jeg i tanke om denne her:



Es geht alles vorüber, es geht alles vorbei,
auf jeden Dezember folgt wieder ein Mai.

Nazisterne var meget glade for den og spillede den ustandseligt, da krigen begyndte at gå lidt dårligt - for at opmuntre befolkningen: det går over, det bliver godt igen.

I slutningen af krigen, da det gik endnu værrre, blev den dog forbudt, fordi en anden nærliggende fortolkning blev: det er snart overstået, og vi slipper af med nazisterne.

Mine forældre kendte i øvrigt en ældre tysk dame, der ind imellem fortalte lidt øjebliksbilleder fra Det tredje Rige. Fx hvordan de i al hemmelighed spagfærdigt knurrede over fødevarerationeringerne:

Es geht alles vorüber, es geht alles vorbei,
in jedem Dezember gibt's wieder ein Ei.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Matador

Indlægaf hotlips » 26. maj 2018, 23:01

Damn, det er aldrig før gået op for mig at Mogens siger at de emigrerer :wacko:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Matador

Indlægaf icelady » 29. maj 2018, 13:23

Hvordan kan det egentlig være at Maude kan køre bil? Var det ikke forbeholdt meget få kvinder?



Edit; Derudover; det undrer mig at Kristan Skjern så åbenlyst afleverer brochen til Maude, taget i betragtning af modstandsfolk vel prøvede ar hode lav profil :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Matador

Indlægaf Wizzze » 29. maj 2018, 14:28

icelady skrev:Hvordan kan det egentlig være at Maude kan køre bil? Var det ikke forbeholdt meget få kvinder?



Edit; Derudover; det undrer mig at Kristan Skjern så åbenlyst afleverer brochen til Maude, taget i betragtning af modstandsfolk vel prøvede ar hode lav profil :gruble:


Jo det har nok været sjældent, men hun har jo været overklassepige hele livet, og i de "glade tyvere" var det jo ofte de unge kvinder der spillede op, tænk Vicki i starten af serien, bare 10 år tidligere :gruble:
Personligt tror jeg lige så meget den del er en slags homage til Fru Nørgård, hun blev først kendt som forfatter til "mor bag rattet" en gang i 50'erne, så jeg tror det også er en årsag til at Maude kan køre? :gruble:

Med tanke på at Maude selv er indblandet og har vist at hun ikke er med tyskerne, så tror jeg ikke Kresten er bage for at blive stukket, lige i den situation.
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Film og TV"