Gift ved første blik, igen igen

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf lillebjoern » 21. sep 2018, 13:46

Tilly skrev:
lillebjoern skrev:
Tilly skrev:
Ado skrev:Men der er vel også forskel på et almindeligt forhold, hvor forelskelsen har været grundstenen til forholdet og så på et arrangeret forhold, hvor så mange komplimenter efter blot tre dages bekendtskab nok godt kan virke overvældende.

Helt enig. Og det var vel fordi hun var bange for at blive kvalt af hans komplimenter, og det ville kunne få hende til at trække sig. Jeg opfattede det bare som om at hun havde brug for at skrue lidt ned på tempoet. Jeg synes den måde hun sagde det til Michael var så fin og respektfuld.



Jeg tror ikke der er nogen der vil anfægte Ados indlæg - selvfølgelig kan komplimenter efter tre dages bekendtskab virke overvældende. Men det er altså ikke overvældende for alle, og for nogen er søde ord og komplimenter en måde at vise sin kærlighed på. Selvfølgelig er Kathrine i sin ret til at fortælle, at det er overvældende (og det skal hun!), men vi holder jo ikke fast i pointen i det, hun siger; hun siger ikke, at problemet er, at det er for overvældende. Problemet er, at det får hende til at føle sig utilstrækkelig. "DU får MIG til at føle mig utilstrækkelig med dine komplimenter. Det bliver du nødt til at stoppe med". OK, fair nok, men hvor er Michael i det her? Jeg kunne forstå hvis han gjorde et eller andet frygteligt, fx at han svinede hende til som hendes tidligere kærester, men come on... Det er tydeligt, at hun savner trygheden fra sine tidligere forhold, og nu bliver hun kastet ud på dybt vand - en mand, der rent faktisk rigtig godt kan lide hende som hun er - og det er hun ikke vant til. Og i stedet for at forsøge at arbejde med det selv - det lyder i interviewene ikke som om hun reflekterer særligt meget over sin egen reaktion - lægger hun det hele over på Michael.

Jeg anerkender da fuldt ud at andre ville ELSKE alle Michaels komplimenter, men nu tog jeg udgangspunkt i Kathrine, og for hende er det for meget. Hun sagde jo i forrige afsnit at hun følte sig kvalt af det. Og jeg kan måske ikke huske alt hvad hun har sagt ordret lige så godt som du kan. Men jeg oplevede helt sikkert situationen hvor hun fortalte det til Michael meget anderledes end du har gjort. Jeg synes egentlig at hun beholdte bolden ret meget på egen banehalvdel, og sådan har du så ikke oplevet det, fair nok :)

Men Michael skal jo også kommunikere. Så hvis han nu føler at han er kommet i en situation han ikke kan være i, så håber jeg da at han får det sagt. Selvom han måske blev ked af at hans komplimenter var for meget for Kathrine, så var min oplevelse da at han var glad for at få det at vide, så han ikke gør hende ukomfortabel utilsigtet.


Jeg synes bare der var en overordnet konsensus om, at sådan nogle komplimenter ville efter så kort bekendtskab være overvældnede - og så ville jeg bare indskyde, at det ikke er sådan for alle. :) Ja, Michael skal kommunikere, men det ved hun jo godt, at han har svært ved - især når hun lige har fortalt ham, at hun ikke kan lide ham ligeså meget som han kan lide hende. Skægt, at man kan opfatte tingene så anderledes :D
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 21. sep 2018, 14:37

lillebjoern skrev:
Misantropen skrev:
lillebjoern skrev:Jeg synes, omvendt jer andre, at Kathrines "snak" egentlig bare var et udtryk for et egoistisk ønske. Det var jo ikke en dialog - nærmere end monolog med, "Jeg kan ikke klare alle de komplimenter, for du får mig til at føle mig utilstrækkelig, så kan DU ikke stoppe med det". I stedet for at have en åben dialog om, hvordan Michael udtrykker sin kærlighed, og hvordan Michael har det med hele situationen, blev det egentlig mere en befaling end det blev en gensidig dialog. Michael havde jo slet ikke noget at skulle have sagt? Hvad med hans behov? Vi har haft den samme snak herhjemme, for jeg udtrykker min kærlighed meget fysisk, og det gør min kæreste ikke. Jeg forsøgte i en overgang at begrænse mig, fordi jeg i en overgang følte, at vores forhold var uligevægtigt i den forstand, at jeg ikke følte, at min kæreste viste kærlighed ligeså meget som mig - indtil det gik op for mig at han viser det gennem handlinger og adfærd, hvor jeg viser det gennem ord og fysiske berøringer. Men inden den åbenbaring gik det op for mig hvor svært det er at lægge låg på sine følelser, når man er så forelsket. Dermed ikke sagt, at man ikke skal respektere den anden part, hvis denne ikke ønsker disse komplimenter/berøringer, m.m., men jeg synes på ingen måde Kathrine anerkender hvor svært det kan være for Michael pludselig at lade være med at gøre noget, der falder ham så naturligt. Jeg fandt den snak umådelig egoistisk, fordi hun på intet tidspunkt spurgte ham, hvordan han havde det - han skulle bare stoppe, for det fik hende til at føle sig utilstrækkelig...

Jeg er med på, at det kan være ubehageligt at blive overøset med komplimenter, særligt hvis man ikke selv har det på samme måde, men jeg synes godt nok også hun skal kigge lidt indad. Det er ret tydeligt, at hun mangler én - ubevidst - der ligesom hendes tidligere kærester, ikke rigtig udtrykker sin kærlighed og måske nærmest får hende til at have det lidt dårligt med sig selv. Selvom hendes tidligere forhold har været usunde, er det ret åbenlyst, at hun mangler den dynamik, for det har tidligere været en tryg følelse for hende at tænke, "jeg er alligevel ikke noget værd". Jeg tror det er meget svært for hende at være den, der er ovenpå og bliver overøst med komplimenter, når hun er vant til at få at vide, at hun skal gå ud og brække sig efter hun har spist. Og det ER svært. Men hun må også anerkende Michael i det her, og han bliver bare ikke hørt.

Var det ikke lige så meget at hun reagerede på at hans komplimenter fordi de mindede om nogle ting fra tidligere forhold, hvor hun var blevet kontrolleret m.m., og derfor havde svært ved det fordi hun var bange for at forholdet til Michael ville ende på samme måde og det ville komme til at gå uretmæssigt udover ham, selvom han ikke også er kontrollerende eller hun havde til hensigt at såre ham?

Jeg opfattede det på ingen måde som at hun var egoistisk, men faktisk gerne vil give ham og forholdet en chance. Modsat Cecilie og Ronni handlede det bare ikke for Katrine om forskelligheder og tilvænning, men at det var grænseoverskridende for hende og derfor nødvendigt for at hun ikke vil trække sig.

Jeg synes da også Michael kom med en god forklaring på hvorfor han gjorde det og ikke mindst at de blev enige om hvordan det forhåbentlig kunne ændres så det vil være optimalt for dem begge.



Det eneste jeg tænker er, at prøv at se udsendelsen igen, og så se, om de "blev enige", eller om Michael stiltiende accepterede, at det skulle være sådan nu. Ikke, at han ikke nødvendigvis var enig - men de havde ikke en ligevægtig dialog. Jeg siger heller ikke, at hun ikke skulle fortælle det, for det er tydeligvis et problem for hende, og jeg synes det er godt, at hun italesætter det. Jeg synes bare måden hvorpå, hun fortalte det, var egoistisk. "Når du overøser mig med al din kærlighed, føler jeg mig utilstrækkelig, så det må du meget gerne lade være med.". Ikke nogen interesse i hans måde at vise kærlighed på eller hans behov - han sidder helt stiltiende og ligner egentlig mest bare en slagen mand (hvilket han i øvrigt gør resten af den udsendelse, særligt når de taler om boligdeling og flytning). Jeg tror heller ikke man skal ignorere det magtforhold, hun lige får etableret inden hun fortæller ham, hvad hun vil have: "Du har en masse følelser for mig, og der er jeg slet, slet ikke endnu". Med Michaels historie og selvværd in mente, i hvor høj grad tror I så han har lyst til at fortælle om sine behov, efter hun lige har fortalt ham det? Der tror jeg i høj grad at de fleste ville sige, "jamen, det er fint for mig", og så acceptere. Selvfølgelig skal man finde et kompromis, men det dér er jo ikke et kompromis. Langt fra.

Det er slet ikke min opfattelse og jeg har svært ved at se hvad hun skulle have gjort i stedet når hun blev så trigget af hans komplimenter.

At Michael blev såret er da fuldt forståeligt. Det er aldrig sjovt at blive afvist eller få at vide man gør noget "forkert", men hvis ikke Katrine havde sagt stop og var kommet med en forklaring han kunne forstå/relatere til, så havde hun måske bare trukket sig endnu mere og det var gået ud over Michael fordi han ikke fik at vide hvorfor hun ikke brød sig om det.

Jeg har svært ved at forestille mig en bedre måde at takle det på, når det føles som noget man vil stikke halen mellem benene af. Det er ikke sikkert der for hende har været anden løsning hvis det skulle fungere, så hun kunne lige så godt være klar i mælet fra start.

Hvordan ville du have grebet det an hvis du var hende?
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 21. sep 2018, 14:49

lillebjoern skrev:Jeg tror ikke der er nogen der vil anfægte Ados indlæg - selvfølgelig kan komplimenter efter tre dages bekendtskab virke overvældende. Men det er altså ikke overvældende for alle, og for nogen er søde ord og komplimenter en måde at vise sin kærlighed på. Selvfølgelig er Kathrine i sin ret til at fortælle, at det er overvældende (og det skal hun!), men vi holder jo ikke fast i pointen i det, hun siger; hun siger ikke, at problemet er, at det er for overvældende. Problemet er, at det får hende til at føle sig utilstrækkelig. "DU får MIG til at føle mig utilstrækkelig med dine komplimenter. Det bliver du nødt til at stoppe med". OK, fair nok, men hvor er Michael i det her? Jeg kunne forstå hvis han gjorde et eller andet frygteligt, fx at han svinede hende til som hendes tidligere kærester, men come on... Det er tydeligt, at hun savner trygheden fra sine tidligere forhold, og nu bliver hun kastet ud på dybt vand - en mand, der rent faktisk rigtig godt kan lide hende som hun er - og det er hun ikke vant til. Og i stedet for at forsøge at arbejde med det selv - det lyder i interviewene ikke som om hun reflekterer særligt meget over sin egen reaktion - lægger hun det hele over på Michael.

Sagde hun ikke i samme ombæring at det var fordi det ville blive et uligevægtigt forhold, fordi hun ikke kunne gengælde det på samme måde på det tidspunkt og derfor ville være nødt til at lyve og det ikke ville være fair overfor ham?

Jeg kan ikke huske det ordret.
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Tilly » 21. sep 2018, 18:24

Misantropen skrev:Sagde hun ikke i samme ombæring at det var fordi det ville blive et uligevægtigt forhold, fordi hun ikke kunne gengælde det på samme måde på det tidspunkt og derfor ville være nødt til at lyve og det ikke ville være fair overfor ham?

Jeg kan ikke huske det ordret.

jo sådan forstod jeg det også.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LadyFox » 21. sep 2018, 18:27

Jeg vil egentlig stadig være åben for at Carsten og Eva ikke nødvendigvis er et dårligt match, og det derfor er vattet af Carsten ikke at give det en reel chance. Jeg forstår godt at man kan være i det, eller se det og tænke at enhver burde kunne se de var et dårligt match - jeg er så bare ikke nødvendigvis enig.

De er gået skævt af hinanden fra start, og efterfølgene er det så gået mere og mere i hårknude, og derfor fremstår de som et håbløst match. Men på grund af de er gået skævt fra start, så har vi jo kun set dem sammen med en ekstremt anstrengt stemning i mellem sig. Vi har set dem i situationer hvor de viser sig fra deres dårlige sider, og så er det jo klart at de ikke kan finde den der kemi. Meeen, vi ved jo ikke hvad der ville ske hvis de fandt tilbage til et udgangspunkt, eller havde formået at bevare det udgangspunkt, hvor de hver især viste sig fra deres bedste sider, hvor at de rent faktisk fik mulighed for at udfordre de positive sider de hver især helt sikkert OGSÅ besidder. Det er jo igennem de positive sider og oplevelser vi danner gode relationer. At de er gået skævt af hinanden til at starte med betyder i min optik ikke at det var det eneste mulige udfald på relationen eller at de ikke ville kunne finde tilbage til at bedre og mere rimeligt sted at vurdere hinanden ud fra.
Jeg har da selv oplevet at møde folk hvor jeg umiddelbart tænkte at den anden var helt igennem rædselsfuld, og hvor der fra start var en form for konflikt, men hvor jeg af den ene eller anden grund har været nødt til at omgås mennesket og derfor selv har måtte gøre mig umage med at prøve at tolerere den andens fejl og mangler og få det bedste ud af situationen, altså gøre mig umage for at prøve at skabe en tålelig relation på trods af den modgang jeg følte, og hvor udfaldet er endt med at jeg har kunne se nogle kvaliteter, jeg ikke så i starten og jeg pludselig har kunne se nogle ting vi havde til fælles - og faktisk pludselig slet ikke kunne se hvorfor det i starten var så svært, for to af de mennesker jeg har haft sådan med er endt med at være nogle af de mennesker der betyder aller mest.
4
...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf lillebjoern » 22. sep 2018, 11:07

Misantropen skrev: Det er slet ikke min opfattelse og jeg har svært ved at se hvad hun skulle have gjort i stedet når hun blev så trigget af hans komplimenter.

At Michael blev såret er da fuldt forståeligt. Det er aldrig sjovt at blive afvist eller få at vide man gør noget "forkert", men hvis ikke Katrine havde sagt stop og var kommet med en forklaring han kunne forstå/relatere til, så havde hun måske bare trukket sig endnu mere og det var gået ud over Michael fordi han ikke fik at vide hvorfor hun ikke brød sig om det.

Jeg har svært ved at forestille mig en bedre måde at takle det på, når det føles som noget man vil stikke halen mellem benene af. Det er ikke sikkert der for hende har været anden løsning hvis det skulle fungere, så hun kunne lige så godt være klar i mælet fra start.

Hvordan ville du have grebet det an hvis du var hende?


Jeg vil lige starte med at understrege, at jeg sagtens forstår, at Kathrine melder det ud, fordi det betyder så meget for hende. Det skal hun også, og det er det eneste fair overfor Michael, netop fordi hun måske ville have trukket sig mere. Jeg syntes bare situationen og samtalen var så uligevægtig. Lige pludselig blev det kun på hendes præmisser. Hvis jeg var hende, ville jeg have fortalt ham, hvordan jeg havde det, og så i stedet for at lukke den ned, sige, "hvordan skal vi håndtere det her sammen? Hvordan kan vi leve på en måde, hvor du får lov til at udtrykke din kærlighed/begejstring for mig, men hvor jeg ikke bliver kvalt?". Og i øvrigt ikke starte samtalen ud med at fortælle, at hun ikke kan lide ham ligeså meget, som han kan lide hende, for det skaber med det samme en magtbalance der gør, at han ikke rigtig kan andet end at "acceptere" (selvfølgelig skal han imødekomme hendes behov - han har måske bare ikke samme lyst til at have en dialog om det), når man tænker på hans fortid og hans øvrige personlighed.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Shmartiesh » 22. sep 2018, 11:30

I Tue og tonys podcast hvor de diskuterer afsnittene, er der en af eksperterne der fortæller at Carsten blev spurgt om han ville gå videre med det match de havde fundet, på trods af hun røg, og han sagde jo så ja.
At han så ‘bruger det mod hende’, er ikke fair.
10
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf BlueBunny » 22. sep 2018, 12:00

Shmartiesh skrev:I Tue og tonys podcast hvor de diskuterer afsnittene, er der en af eksperterne der fortæller at Carsten blev spurgt om han ville gå videre med det match de havde fundet, på trods af hun røg, og han sagde jo så ja.
At han så ‘bruger det mod hende’, er ikke fair.

Men igen, han havde måske håbet og hun havde gjort en anden indsats for at stoppe. Og havde så regnet med at det var eneste kompromis. Måske.
Jeg synes det er væsenligt at han er uforberedt og “alene”. Jeg tror virkelig at en vejledning fra eksperterne kunne have fået et andet udfald.
Han bliver ikke imødekommet på punkter der er vigtige for ham (sex og kærtegn), derimod forventes han at skulle indgå alle kompromiserne. Sådan tror jeg verden er set fra hans side. Han kan ikke se nogen anden vej, og ingen viser ham at den findes.
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Chachacha » 22. sep 2018, 12:25

Ej okay astma og lidt slidgigt i det yderste led af fingrene, det er jo ikke sådan at hun sidder i kørestol eller er ind og ud af hospitaler med en alvorlig sygdom. Hun lever et helt normalt liv, og de er trods alt oppe i årene :stoned:

Carsten opfører sig som et barn.
12
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Mocca » 22. sep 2018, 12:37

Selvom Ronnie kan virke en smule bøvet, fremstår han enormt sympatisk, og meget mere empatisk, end jeg nok lige havde forventet ud fra førstehåndsindtrykket...
7
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf sansera » 22. sep 2018, 13:05

Jeg siger på ingen måde at Carsten er perfekt, men jeg var sgu også gået lidt kold på Eva. Når hun taler med kamaraet lyder hun sød og fornuftig, men hun taler faktisk ikke ret pænt til Carsten. Fx i lufthavnen.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 22. sep 2018, 13:15

lillebjoern skrev:
Misantropen skrev: Det er slet ikke min opfattelse og jeg har svært ved at se hvad hun skulle have gjort i stedet når hun blev så trigget af hans komplimenter.

At Michael blev såret er da fuldt forståeligt. Det er aldrig sjovt at blive afvist eller få at vide man gør noget "forkert", men hvis ikke Katrine havde sagt stop og var kommet med en forklaring han kunne forstå/relatere til, så havde hun måske bare trukket sig endnu mere og det var gået ud over Michael fordi han ikke fik at vide hvorfor hun ikke brød sig om det.

Jeg har svært ved at forestille mig en bedre måde at takle det på, når det føles som noget man vil stikke halen mellem benene af. Det er ikke sikkert der for hende har været anden løsning hvis det skulle fungere, så hun kunne lige så godt være klar i mælet fra start.

Hvordan ville du have grebet det an hvis du var hende?


Jeg vil lige starte med at understrege, at jeg sagtens forstår, at Kathrine melder det ud, fordi det betyder så meget for hende. Det skal hun også, og det er det eneste fair overfor Michael, netop fordi hun måske ville have trukket sig mere. Jeg syntes bare situationen og samtalen var så uligevægtig. Lige pludselig blev det kun på hendes præmisser. Hvis jeg var hende, ville jeg have fortalt ham, hvordan jeg havde det, og så i stedet for at lukke den ned, sige, "hvordan skal vi håndtere det her sammen? Hvordan kan vi leve på en måde, hvor du får lov til at udtrykke din kærlighed/begejstring for mig, men hvor jeg ikke bliver kvalt?". Og i øvrigt ikke starte samtalen ud med at fortælle, at hun ikke kan lide ham ligeså meget, som han kan lide hende, for det skaber med det samme en magtbalance der gør, at han ikke rigtig kan andet end at "acceptere" (selvfølgelig skal han imødekomme hendes behov - han har måske bare ikke samme lyst til at have en dialog om det), når man tænker på hans fortid og hans øvrige personlighed.

Vi har tydeligvis vidt forskellige opfattelser af episoden :D
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 22. sep 2018, 13:37

Chachacha skrev:Ej okay astma og lidt slidgigt i det yderste led af fingrene, det er jo ikke sådan at hun sidder i kørestol eller er ind og ud af hospitaler med en alvorlig sygdom. Hun lever et helt normalt liv, og de er trods alt oppe i årene :stoned:

Carsten opfører sig som et barn.

Havde hun ikke også knogleskørhed eller blander jeg hende sammen med en anden? Jeg synes der var en ting mere.

Men knogleskørhed eller ej, astma og slidgigt kan sagtens give nogle begrænsninger i forhold til det aktive liv Carsten gerne vil leve med en partner selvom hun fungerer normalt i hverdagen. Det ved jeg da fra mig selv, men i de sparsomme klip vi har set hvor de snakker om det har hun ikke haft mulighed for at forklare eller vise om det kan blive et problem for det ønske.

Når det er sagt så kan jeg i den situation sagtens relatere til Carsten. Ikke fordi hun lever på en anden måde end mig, men fordi vi tydeligvis er for forskellige i vores tilgang til nogle ting der er ret grundlæggende for mig. Bare det at hun ryger når hun har astma. Det er jo ikke et spørgsmål om at måske vil rygningen forværre hendes astma og krop, men hvornår. Det sammenholdt med at hun ikke umiddelbart holder sig aktiv og sin krop sund vil jeg have det meget svært med.

Ikke fordi jeg er fanatisk med min kost og min måde at leve på er den eneste rigtige, men jeg vil have svært ved at min partner ikke passe på sig selv.
2
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf A 7 » 22. sep 2018, 15:25

Lige med at holde kroppen sund, der er han sgu hyklerisk. I stedet for at opfordre hende til at spise noget mere, så burde han hellere spise noget mindre.
5
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Planten » 22. sep 2018, 15:40

A 7 skrev:Lige med at holde kroppen sund, der er han sgu hyklerisk. I stedet for at opfordre hende til at spise noget mere, så burde han hellere spise noget mindre.

Eller måske endda færre af de der friturestegte forhuder...
3

Tilbage til "Film og TV"