Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3104
Likede indlæg: 20924

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 16. maj 2019, 14:02

Teni skrev:Jeg har lige læst på Facebook fra profilen House Targaryen at Varys prøvede at forgifte Danaeris ....... Den fangede jeg godt nok ikke :nerve: selvom det vel giver god mening?!.

Det er en tolkning, af det han snakker med hans little bird omkring, en anden udlægning er det han siger til Jon Snow, nemlig at Dany ikke spiser, så han kan jo bare have brugt hans lille køkkenpige til at tjekke efter om maden kom uspist tilbage. Vi har pauset der hvor han sidder og skriver, og det han ser ud til at lave er reelt det samme som Ned Stark havde gang i da han opdagende at Cerseis børn ikke var fra Robert men fra Jamie, altså udsende ravne om den rette tronarving. Men sådanne brev ville Dany jo også opfatte som forræderi, så burn Varys burn, uanset om han forsøge at forgive hende (men mangler vi så ikke en scene med en lille flaske eller noget? :gruble: ) eller om det var fordi han sladrede til de andre houses :panik:
Senest rettet af Wizzze 16. maj 2019, 14:06, rettet i alt 1 gang.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 655
Likede indlæg: 12971

Indlægaf Animi » 16. maj 2019, 14:04

Jeg tolker det helt klart som om, at han prøvede at forgifte hende. Det ville jo have løst en hel del
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 803
Likede indlæg: 14630

Indlægaf Persnikedy » 16. maj 2019, 14:06

Teni skrev:Jeg har lige læst på Facebook fra profilen House Targaryen at Varys prøvede at forgifte Danaeris ....... Den fangede jeg godt nok ikke :nerve: selvom det vel giver god mening?!.

Jeg fik fanget den. det var det eneste den her samtale kunne være om mellem Varys og barnet

Varys: "Nothing?"
Martha: "She won’t eat."
Varys: "We’ll try again at supper."
Martha: "I think they’re watching me."
Varys: "Who?"
Martha: "Her soldiers."
Varys: "Of course they are. That’s their job. What have I told you, Martha?"
Martha: "The bigger the risk, the bigger the reward."
Varys: "Go on. They’ll be missing you in the kitchen."
2
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1086
Likede indlæg: 12707

Indlægaf LaScrooge » 16. maj 2019, 14:17

Ham der med ambrøsten forsvandt, hvad hedder han nu? Tyrions gamle hjælper, som blev lovet Highgarden i bytte for ikke at slå Jaime og Tyrion ihjel. Gad vide om han bare er ude, eller om han går rogue of myrder tilfældigt efter egen logik.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 423
Likede indlæg: 6061

Indlægaf Æble » 16. maj 2019, 14:37

LaScrooge skrev:Ham der med ambrøsten forsvandt, hvad hedder han nu? Tyrions gamle hjælper, som blev lovet Highgarden i bytte for ikke at slå Jaime og Tyrion ihjel. Gad vide om han bare er ude, eller om han går rogue of myrder tilfældigt efter egen logik.

Bron. Ja han forsvandt lidt mærkeligt. Der var ellers lagt op til at han skulle tilbage og hjælpe med at slå Cersei.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 297
Likede indlæg: 5714

Indlægaf Tilly » 16. maj 2019, 15:07

Ej det synes jeg sgu er for åndssvagt! Fair nok at man havde håbet på en anden slutning, men hvad nøjagtigt skulle der komme ud af denne underskriftsindsamling?
Der bliver selvfølgelig ikke lavet en ny version. Jeg synes sgu folk går lidt for meget amok, og jeg tvivler på at der kunne laves en slutning der kunne gøre alle tilfredse :sarkasme:
1
ajnaM
Kort karma: 433
Likede indlæg: 9707

Indlægaf ajnaM » 16. maj 2019, 15:33

LaScrooge skrev:Mja, jeg er også splittet og klar over, at når tingene giver mening, så er det måske lige så meget fordi jeg selv får dem til det.

Ifht Drogon/Drage-power, så har jeg en fornemmelse af, at dragen følger Daenarys sindsstemning. Og Dany var vanvittig. Aldrig har den spyet meget ild i så voldsomme og langvarige mængder ad gangen.

Er det realistisk at Dany går berserk? Mja, måske. Hun føler sig ensom og uelsket, fravalgt og forladt. Hun er vant til hyldest og idolisering og blind loyalitet fra dem som er tæt på hende, hvilket også har været funderet i ægte kærlighed (Jorah og Missandei, som eksempler). Anmodningen om at skåne byen hvis klokkerne ringer kunne af hende tolkes som, at Tyrion stadig elsker sin vanvittige søster mere end Dany. Hun er blevet svigtet, de har smedet rænker bag hendes ryg, de anerkender hende ikke og hun ved, at det hele hænger i en tynd tråd, fordi Jon Snow er mere retmæssig end hende. Da han afviser hende, siger hun "Fear it is" og lægger dermed den, meget personligt begrundede, stil for sin hersken.

Jeg synes det var et godt afsnit, men selvfølgelig er det hele stadig gået alt for stærkt i forhold til resten af serien.

Jah, og så har hun ikke mulighed for at få respekt og herske ud fra kærlighed, men kun ud fra frygt. Så må hun jo sørge for, at de frygter hende. Det ser jeg egentlig som hendes primære årsag til at gøre, som hun gør.

Det går bare ret meget imod hendes karakter fra de første sæsoner.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 297
Likede indlæg: 5714

Indlægaf Tilly » 16. maj 2019, 15:45

Æble skrev:
LaScrooge skrev:Ham der med ambrøsten forsvandt, hvad hedder han nu? Tyrions gamle hjælper, som blev lovet Highgarden i bytte for ikke at slå Jaime og Tyrion ihjel. Gad vide om han bare er ude, eller om han går rogue of myrder tilfældigt efter egen logik.

Bron. Ja han forsvandt lidt mærkeligt. Der var ellers lagt op til at han skulle tilbage og hjælpe med at slå Cersei.

Jeg har læst at skuespillerne bag de to roller har en indbyrdes strid, ved ikke om det er derfor at Bronns rolle er blevet reduceret :gruble:
0
JoyNips
Kort karma: 715
Likede indlæg: 13451

Indlægaf JoyNips » 16. maj 2019, 16:02

Tilly skrev:
Æble skrev:

Jeg har læst at skuespillerne bag de to roller har en indbyrdes strid, ved ikke om det er derfor at Bronns rolle er blevet reduceret :gruble:

Jerome Flynn og Lena Headey har været kærester, det endte ikke pænt og de kan efter sigende ikke være i samme lokale.
1
fisken80
Kort karma: 382
Likede indlæg: 14758

Indlægaf fisken80 » 16. maj 2019, 16:04

ajnaM skrev:
LaScrooge skrev:Mja, jeg er også splittet og klar over, at når tingene giver mening, så er det måske lige så meget fordi jeg selv får dem til det.

Ifht Drogon/Drage-power, så har jeg en fornemmelse af, at dragen følger Daenarys sindsstemning. Og Dany var vanvittig. Aldrig har den spyet meget ild i så voldsomme og langvarige mængder ad gangen.

Er det realistisk at Dany går berserk? Mja, måske. Hun føler sig ensom og uelsket, fravalgt og forladt. Hun er vant til hyldest og idolisering og blind loyalitet fra dem som er tæt på hende, hvilket også har været funderet i ægte kærlighed (Jorah og Missandei, som eksempler). Anmodningen om at skåne byen hvis klokkerne ringer kunne af hende tolkes som, at Tyrion stadig elsker sin vanvittige søster mere end Dany. Hun er blevet svigtet, de har smedet rænker bag hendes ryg, de anerkender hende ikke og hun ved, at det hele hænger i en tynd tråd, fordi Jon Snow er mere retmæssig end hende. Da han afviser hende, siger hun "Fear it is" og lægger dermed den, meget personligt begrundede, stil for sin hersken.

Jeg synes det var et godt afsnit, men selvfølgelig er det hele stadig gået alt for stærkt i forhold til resten af serien.

Jah, og så har hun ikke mulighed for at få respekt og herske ud fra kærlighed, men kun ud fra frygt. Så må hun jo sørge for, at de frygter hende. Det ser jeg egentlig som hendes primære årsag til at gøre, som hun gør.

Synes du virkelig? Jeg synes der har været masser af hints om, at hun er en tyran, der kun er mild mod dem, der bøjer sig for hende. Og at tilgivelse på ingen måde ligger til hende.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 16. maj 2019, 17:13

ajnaM skrev:

Egentlig ikke, vi tolkede bare på hende, i stedet for at tage hende bogstavligt.

1
fisken80
Kort karma: 382
Likede indlæg: 14758

Indlægaf fisken80 » 16. maj 2019, 21:45

Jeg har lige set det første afsnit i sæson 1 igen. De er vildt så meget yngre de alle ser ud.

Hvor mange år skal der forestille at være gået i serien?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 16. maj 2019, 22:37

fisken80 skrev:Jeg har lige set det første afsnit i sæson 1 igen. De er vildt så meget yngre de alle ser ud.

Hvor mange år skal der forestille at være gået i serien?

R+L sker i 280 AC (After Conquest, altså 280 år efter den første Targaryen) og udløser Robert´s rebellion
281 tidligt, Robb Stark fødes
281 sent, Jon Snow fødes
282 Robert Barateon sætter sig på the Iron Throne
285 Sansa fødes
287 Arya fødes
288 Bran fødes
292 Rickon fødes

298 Starter serien som vi kender den, Jon Arryn forgiftes, og King Robert rejser til Winterfell for at hente Ned Stark med tilbage som Hand.
Alt i sæson 1 sker i løbet af 298.
299 Sæson 2
300 Sæson 3
301 Sæson 4
302 Sæson 5
303 Sæson 6
304 Sæson 7
305 Sæson 8
Så over 7 år går både i realtime og i serietid.
4
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 395
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 7538

Indlægaf Purple Haze » 17. maj 2019, 09:32

Tilly skrev:

Ej det synes jeg sgu er for åndssvagt! Fair nok at man havde håbet på en anden slutning, men hvad nøjagtigt skulle der komme ud af denne underskriftsindsamling?
Der bliver selvfølgelig ikke lavet en ny version. Jeg synes sgu folk går lidt for meget amok, og jeg tvivler på at der kunne laves en slutning der kunne gøre alle tilfredse :sarkasme:

Ddt må være definitionen på 1. World problems
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2243
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 24601

Indlægaf Daine » 17. maj 2019, 18:58

Jeg har lige afsluttet sæson 5 og kæft jeg er træt af Jon Snow. Jeg ville ønske han var forblevet død, han irriterer mig grænseløst! Og så er jeg måske forudindtaget af at læse (bla) herinde, men jeg synes det er ret tydeligt at Dany er godt på vej til at blive bims. Men jeg glæder mig til at følge Sansa, hendes historie er ved at blive interessant. Aryas historie er bare underlig.

Det er ikke en serie jeg skal se mere end denne ene gang, så meget fanger den ikke. Men jeg er alligevel nysgerrig nok :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Film og TV"