Luksusfælden

Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Luksusfælden

Indlægaf DenBruneMunk » 8. feb 2023, 09:43

Har ikke fulgt med længe, det blev lidt for meget af det samme, som luksusfælden nu er. Mange bruger for mange penge de ikke har, og de kan sikkert nok fortsætte dette i mange år frem, hvis de lyster. Jeg har vist lært af de par år jeg fulgte det, og jeg behøver ikke mere inspiration til at begrænse mig, når gæld ikke er noget jeg rigtig har udover hus og bil.

Det ændrer sig aldrig, som at se første sæson 30 gange i træk :) målet og forbrug oftest det samme, og til afveksling nogle som kun har få 100 i overforbrug, og dårligt behøver hjælp, et par af de billige minutter for luksusfælden.

Afstikkerne er de episoder hvor personer lyver vildt, snyder venner og familie. Bevidst og med overlæg låner af alle, for at glædes lidt uden hensyn til konsekvenser, følelser og de historier man bilder andre ind.

Jeg stopper nok ikke 100% med at se serien men hele sæsoner er ikke noget jeg gider mere.
0
K.toldam
Indlæg: 4212
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1794

Re: Luksusfælden

Indlægaf K.toldam » 8. feb 2023, 13:08

DenBruneMunk skrev:Har ikke fulgt med længe, det blev lidt for meget af det samme, som luksusfælden nu er. Mange bruger for mange penge de ikke har, og de kan sikkert nok fortsætte dette i mange år frem, hvis de lyster. Jeg har vist lært af de par år jeg fulgte det, og jeg behøver ikke mere inspiration til at begrænse mig, når gæld ikke er noget jeg rigtig har udover hus og bil.

Det ændrer sig aldrig, som at se første sæson 30 gange i træk :) målet og forbrug oftest det samme, og til afveksling nogle som kun har få 100 i overforbrug, og dårligt behøver hjælp, et par af de billige minutter for luksusfælden.

Afstikkerne er de episoder hvor personer lyver vildt, snyder venner og familie. Bevidst og med overlæg låner af alle, for at glædes lidt uden hensyn til konsekvenser, følelser og de historier man bilder andre ind.

Jeg stopper nok ikke 100% med at se serien men hele sæsoner er ikke noget jeg gider mere.


Som regel er det rigtigt. Men gang imellem er der bonus, med nogle personer der bare er for mærkelige, der både vil beholde, bilen, kattene og fortsætte med at ryge, og virker fornærmede over at de der dumme mennesker fra luksusfælden kommer og generer dem
2
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 214
Likede indlæg: 6241

Re: Luksusfælden

Indlægaf Contrast » 8. feb 2023, 13:45

fisken80 skrev:
Contrast skrev:
fisken80 skrev:
Contrast skrev:Jeg så lige det afsnit med parret som går i frikirke og har den største misligholdte gæld i Luksusfældens historie - 110400 kr om måneden!

En sjov detalje.. da de viste at de købte de her plejeprodukter og de allesammen var af et bestemt mærke, "forever living", der vidste jeg med det samme, at der var tale om et pyramidespil. Jeg havde aldrig hørt om mærket før, men da jeg googlede det, så blev jeg ganske rigtigt bekræftet i den mistanke.

Når folk, der er meget troende, tyr til bestemte produkter helt ukritisk på den måde, så er det ofte fordi det er pyramidespil. Pyramidespil bruger mange af de samme manipulerende virkemidler som sekter gør, for at trække folk til, og det er de psykologiske elementer som drager folk der er meget troende.

Jeg havde en tæt veninde, som var kristen og meget praktiserende, og som på et tidspunkt begyndte at dyrke mere motion. Så begyndte hun at købe Herbalife produkter af sine kristne veninder, som var blevet "hvervet" til at være sælgere. Min veninde, som ellers var meget sparsommelig, begyndte at købe kasser med dyre proteinbarer og prædikede løs om hvor fantastisk Herbalife var.

Det er nøjagtigt det samme jeg ser igen med de to i programmet. :lol:


En frikirke er da ikke nødvendigvis en sekt.


Det har jeg vist heller ikke sagt nogle steder.

Men jeg ved nu alligevel nok om frikirkemiljøet til at vide, at der er manipulerende elementer, der minder om de metoder, sekter benytter sig af. Bl.a. at de systematisk går efter psykisk sårbare og love bomber dem, når de kommer ind i miljøet indtil at de har dem i kløerne. Og det er altså noget de frikirker, som ellers er de mere moderne og ungdommelige af slagsen, gør.


Jeg kender også en del til frikirker og det er langt fra dem alle, der gør det du beskriver


Det billede kan jeg ikke genkende. Så mange frikirker er der jo altså heller ikke i Danmark, og jeg har selv haft med flere af fællesskaberne gennem min kristne veninde og min kristne ekskæreste at gøre. Jeg har også mødt flere unge mennesker, der har været en del af miljøet, og som kommer med samme oplevelse.

Det eksempel på manipulation jeg nævnte, var blot en af dem jeg hev op af hatten. Frikirker er generelt mere bogstavelige og passionerede i deres tro - det er jo derfor, de ikke kan identificere sig med folkekirken, som er kulturkristent. De skal jo også have det økonomiske til at køre rundt, hvilket betyder at de må ty til mere, ja, direkte metoder til at få hvervet nye ind.

Hvis man har set frikirker, hvor der ingen manipulation gør sig gældende, så tror jeg ikke man kender dem godt nok. Det er nemt at sige, hvis man ikke har været en del af dem.
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Luksusfælden

Indlægaf DenBruneMunk » 8. feb 2023, 14:02

K.toldam skrev:
DenBruneMunk skrev:Har ikke fulgt med længe, det blev lidt for meget af det samme, som luksusfælden nu er. Mange bruger for mange penge de ikke har, og de kan sikkert nok fortsætte dette i mange år frem, hvis de lyster. Jeg har vist lært af de par år jeg fulgte det, og jeg behøver ikke mere inspiration til at begrænse mig, når gæld ikke er noget jeg rigtig har udover hus og bil.

Det ændrer sig aldrig, som at se første sæson 30 gange i træk :) målet og forbrug oftest det samme, og til afveksling nogle som kun har få 100 i overforbrug, og dårligt behøver hjælp, et par af de billige minutter for luksusfælden.

Afstikkerne er de episoder hvor personer lyver vildt, snyder venner og familie. Bevidst og med overlæg låner af alle, for at glædes lidt uden hensyn til konsekvenser, følelser og de historier man bilder andre ind.

Jeg stopper nok ikke 100% med at se serien men hele sæsoner er ikke noget jeg gider mere.


Som regel er det rigtigt. Men gang imellem er der bonus, med nogle personer der bare er for mærkelige, der både vil beholde, bilen, kattene og fortsætte med at ryge, og virker fornærmede over at de der dumme mennesker fra luksusfælden kommer og generer dem

Helt enig, og de falder under afstikkerne, alligevel læser jeg så bare her og i sladder opslag, når det sker, så kan man gå tilbage og se det :)
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7789
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19145

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 8. feb 2023, 17:11

Jeg sidder og ser afsnit 1, og er det bare mig eller er lyddesignet og kvaliteten helt i hegnet denne gang? Ingen voice-over, dårlig kvalitet når deltagerne er alene.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
fisken80
Indlæg: 22745
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53416

Re: Luksusfælden

Indlægaf fisken80 » 8. feb 2023, 18:57

Contrast skrev:
fisken80 skrev:
Contrast skrev:
fisken80 skrev:
Contrast skrev:Jeg så lige det afsnit med parret som går i frikirke og har den største misligholdte gæld i Luksusfældens historie - 110400 kr om måneden!

En sjov detalje.. da de viste at de købte de her plejeprodukter og de allesammen var af et bestemt mærke, "forever living", der vidste jeg med det samme, at der var tale om et pyramidespil. Jeg havde aldrig hørt om mærket før, men da jeg googlede det, så blev jeg ganske rigtigt bekræftet i den mistanke.

Når folk, der er meget troende, tyr til bestemte produkter helt ukritisk på den måde, så er det ofte fordi det er pyramidespil. Pyramidespil bruger mange af de samme manipulerende virkemidler som sekter gør, for at trække folk til, og det er de psykologiske elementer som drager folk der er meget troende.

Jeg havde en tæt veninde, som var kristen og meget praktiserende, og som på et tidspunkt begyndte at dyrke mere motion. Så begyndte hun at købe Herbalife produkter af sine kristne veninder, som var blevet "hvervet" til at være sælgere. Min veninde, som ellers var meget sparsommelig, begyndte at købe kasser med dyre proteinbarer og prædikede løs om hvor fantastisk Herbalife var.

Det er nøjagtigt det samme jeg ser igen med de to i programmet. :lol:


En frikirke er da ikke nødvendigvis en sekt.


Det har jeg vist heller ikke sagt nogle steder.

Men jeg ved nu alligevel nok om frikirkemiljøet til at vide, at der er manipulerende elementer, der minder om de metoder, sekter benytter sig af. Bl.a. at de systematisk går efter psykisk sårbare og love bomber dem, når de kommer ind i miljøet indtil at de har dem i kløerne. Og det er altså noget de frikirker, som ellers er de mere moderne og ungdommelige af slagsen, gør.


Jeg kender også en del til frikirker og det er langt fra dem alle, der gør det du beskriver


Det billede kan jeg ikke genkende. Så mange frikirker er der jo altså heller ikke i Danmark, og jeg har selv haft med flere af fællesskaberne gennem min kristne veninde og min kristne ekskæreste at gøre. Jeg har også mødt flere unge mennesker, der har været en del af miljøet, og som kommer med samme oplevelse.

Det eksempel på manipulation jeg nævnte, var blot en af dem jeg hev op af hatten. Frikirker er generelt mere bogstavelige og passionerede i deres tro - det er jo derfor, de ikke kan identificere sig med folkekirken, som er kulturkristent. De skal jo også have det økonomiske til at køre rundt, hvilket betyder at de må ty til mere, ja, direkte metoder til at få hvervet nye ind.

Hvis man har set frikirker, hvor der ingen manipulation gør sig gældende, så tror jeg ikke man kender dem godt nok. Det er nemt at sige, hvis man ikke har været en del af dem.


Der er faktisk temmelig mange frikirker i Danmark. Og jeg kan forsikre dig for, at det bestemt ikke er dem alle, der benytter sig af manipulation. Mange kirker oplever, at folk selv opsøger dem. Der er i øvrigt også frikirker, der samarbejder med de lokale folkekirker og laver ting fælles.

Og nu skriver du “har været en del af det”. Frafaldne tidligere medlemmer kommer med deres historie og deres oplevelse som tidligere medlem. Det er ikke nødvendigvis en troværdig historie, det bør man altid være opmærksom på.

Og jo, jeg kender en hel del til det.
Og der er nu også sogne, hvor der er ansat præster, der er meget meget langt fra at være kulturkristne. Så at kalde hele folkekirken for kulturkristen er også temmelig forfejlet.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7789
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19145

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 20. mar 2023, 20:25

Er der nogen der kan huske ham her fra nogle sæsoner siden?
Han droppede åbenbart ikke helt sin sidehustle…

077148A0-7275-44A2-9A0F-F2E9C91B1420.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15736
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21151

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 20. mar 2023, 20:43

Hunkat skrev:Er der nogen der kan huske ham her fra nogle sæsoner siden?
Han droppede åbenbart ikke helt sin sidehustle…

077148A0-7275-44A2-9A0F-F2E9C91B1420.jpeg

Var der ham der der ikke ville sælge sin massagebriks?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7586
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23848

Re: Luksusfælden

Indlægaf Aragorn » 20. mar 2023, 21:45

Hunkat skrev:Jeg sidder og ser afsnit 1, og er det bare mig eller er lyddesignet og kvaliteten helt i hegnet denne gang? Ingen voice-over, dårlig kvalitet når deltagerne er alene.


Hvis du gerne vil bringe prisen på produktionen ned så kan folk jo selv optage skidtet med en iPhone...
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30015

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 21. apr 2023, 18:33

Har I set at DR er gået TV3 i bedene, og lavet deres eget “luksusfælde”-program, incl tavle
https://www.dr.dk/drtv/se/boost-dit-bud ... eje_378815
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16315
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32582

Re: Luksusfælden

Indlægaf icelady » 21. apr 2023, 19:31

Wizzze skrev:Har I set at DR er gået TV3 i bedene, og lavet deres eget “luksusfælde”-program, incl tavle
https://www.dr.dk/drtv/se/boost-dit-bud ... eje_378815




Udover den gule farve var grim, så kunne jeg slet ikke have den måde beløbene/skiltene blev sat på. Det var sådan "Hvor er der plads"-agtig.


Det var mere koncentreret end LF, hvilket jeg godt kunne lide :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12261

Re: Luksusfælden

Indlægaf Smiling_Goat » 22. apr 2023, 09:33

Wizzze skrev:Har I set at DR er gået TV3 i bedene, og lavet deres eget “luksusfælde”-program, incl tavle
https://www.dr.dk/drtv/se/boost-dit-bud ... eje_378815


Ja, og det er forfærdeligt. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af målgruppen, for det ligner noget til teenagere, men der tales om huskøb i det.

Virkelig, virkelig skidt udført.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10318
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1232
Likede indlæg: 18632

Re: Luksusfælden

Indlægaf .Magic. » 23. apr 2023, 12:50

Wizzze skrev:Har I set at DR er gået TV3 i bedene, og lavet deres eget “luksusfælde”-program, incl tavle
https://www.dr.dk/drtv/se/boost-dit-bud ... eje_378815

Gad vide hvor længe de kan få deltagere. Jeg ved det ikke, men har på fornemmelsen af LF har svært ved at få deltagere og de er jo allerede et etableret show.

Uanset virker det dumt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30015

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 12. sep 2023, 11:27

Ny sæson !!!

Lyder til at forargelses TV er tilbage :gruble:

https://www.bt.dk/film-tv-og-streaming/ ... -boernenes
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FunnyGames666
Indlæg: 884
Tilmeldt: 1. jan 2019, 22:13
Kort karma: 14
Geografisk sted: A galaxy far far away
Likede indlæg: 453

Re: Luksusfælden

Indlægaf FunnyGames666 » 12. sep 2023, 11:39

Jeg ligger med bihulebetaendelse, så jeg ved ikke om jeg skal have kage, men jeg er daelme parat til at se "Luksusfaelden" :)
0
"Fear is the path to the dark side … fear leads to anger … anger leads to hate … hate leads to suffering."
:popkorn:

Tilbage til "Film og TV"