alene i vildmarken

Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Kalimsofie » 10. jan 2018, 08:54

Jeg synes egentlig ikke, ham soldaten skulle have været med. Han ved sikkert en masse om at overleve i naturen og under barske vilkår, men med en så alvorlig ting som PTSD i bagagen, burde man have sorteret ham fra. Det er jo ikke til at sige, hvordan det ville have udviklet sig for ham, hvis ikke han var blevet nødt til at tage hjem, men han virkede ikke til at have hverken overblik eller overskud.

Til gengæld var det da skidesynd for ham, at han kom til skade, netop som han lige havde fanget den pokkers fisk :mellow:
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Pandesteg » 10. jan 2018, 09:22

Kalimsofie skrev:Jeg synes egentlig ikke, ham soldaten skulle have været med. Han ved sikkert en masse om at overleve i naturen og under barske vilkår, men med en så alvorlig ting som PTSD i bagagen, burde man have sorteret ham fra. Det er jo ikke til at sige, hvordan det ville have udviklet sig for ham, hvis ikke han var blevet nødt til at tage hjem, men han virkede ikke til at have hverken overblik eller overskud.

Til gengæld var det da skidesynd for ham, at han kom til skade, netop som han lige havde fanget den pokkers fisk :mellow:


Enig og ja det var megasynd for ham! :(
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Pax Romana » 10. jan 2018, 10:34

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg sad i starten og gættede på at ham den pensionerede sergent nok havde været hjemmeværnsmand og ikke "rigtig" soldat.
Det var såmænd bare denne som faldt mig for brystet.
Jeg har professionelt arbejdet sammen med hjemmeværnsfolk mange gange, og det er bestemt ikke min opfattelse at deres kompetencer er mindre.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2574
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7614

Re: alene i vildmarken

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. jan 2018, 11:38

Pax Romana skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg sad i starten og gættede på at ham den pensionerede sergent nok havde været hjemmeværnsmand og ikke "rigtig" soldat.
Det var såmænd bare denne som faldt mig for brystet.
Jeg har professionelt arbejdet sammen med hjemmeværnsfolk mange gange, og det er bestemt ikke min opfattelse at deres kompetencer er mindre.


Og det er jo super hvis du har den opfattelse :gogo:
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Pax Romana » 10. jan 2018, 12:12

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Pax Romana skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg sad i starten og gættede på at ham den pensionerede sergent nok havde været hjemmeværnsmand og ikke "rigtig" soldat.
Det var såmænd bare denne som faldt mig for brystet.
Jeg har professionelt arbejdet sammen med hjemmeværnsfolk mange gange, og det er bestemt ikke min opfattelse at deres kompetencer er mindre.


Og det er jo super hvis du har den opfattelse :gogo:
Både opfattelse og erfaring. ;)
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Halldora » 10. jan 2018, 13:43

Kalimsofie skrev:Jeg synes egentlig ikke, ham soldaten skulle have været med. Han ved sikkert en masse om at overleve i naturen og under barske vilkår, men med en så alvorlig ting som PTSD i bagagen, burde man have sorteret ham fra. Det er jo ikke til at sige, hvordan det ville have udviklet sig for ham, hvis ikke han var blevet nødt til at tage hjem, men han virkede ikke til at have hverken overblik eller overskud.

Til gengæld var det da skidesynd for ham, at han kom til skade, netop som han lige havde fanget den pokkers fisk :mellow:


Helt enig i at han ikke burde være blevet castet med en PTSD diagnose, som i den grad begrænser ham. Der burde holdet bag programmet være lidt mere vågne og tage ved lære til en anden gang.

Er, som mange andre, også noget forundret over, at det nye hold deltagere (med undtagelse af den PTSD-ramte, for han er undskyldt) klynker så meget over forholdene. Der har jo været en sæson, som man som ny deltager kunne tage udgangspunkt i på mange områder.
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 10. jan 2018, 13:43

Kalimsofie skrev:Jeg synes egentlig ikke, ham soldaten skulle have været med. Han ved sikkert en masse om at overleve i naturen og under barske vilkår, men med en så alvorlig ting som PTSD i bagagen, burde man have sorteret ham fra. Det er jo ikke til at sige, hvordan det ville have udviklet sig for ham, hvis ikke han var blevet nødt til at tage hjem, men han virkede ikke til at have hverken overblik eller overskud.

Til gengæld var det da skidesynd for ham, at han kom til skade, netop som han lige havde fanget den pokkers fisk :mellow:

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan han kan blive så våd! Er tøjet ikke vandtæt?
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Kalimsofie » 10. jan 2018, 17:43

Jacobsen81 skrev:
Kalimsofie skrev:Jeg synes egentlig ikke, ham soldaten skulle have været med. Han ved sikkert en masse om at overleve i naturen og under barske vilkår, men med en så alvorlig ting som PTSD i bagagen, burde man have sorteret ham fra. Det er jo ikke til at sige, hvordan det ville have udviklet sig for ham, hvis ikke han var blevet nødt til at tage hjem, men han virkede ikke til at have hverken overblik eller overskud.

Til gengæld var det da skidesynd for ham, at han kom til skade, netop som han lige havde fanget den pokkers fisk :mellow:

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan han kan blive så våd! Er tøjet ikke vandtæt?


Jeg undrede mig også virkelig. Han var jo gennemblødt allerede, da han landede. De andre virkede da kun til at være våde yderst, men han var våd helt ind til undertøjet :gruble: De så da ellers alle ud til at have vandtæt lag yderst.
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: alene i vildmarken

Indlægaf PerXX » 10. jan 2018, 18:10

Kalimsofie skrev:
Jacobsen81 skrev:
Kalimsofie skrev:Jeg synes egentlig ikke, ham soldaten skulle have været med. Han ved sikkert en masse om at overleve i naturen og under barske vilkår, men med en så alvorlig ting som PTSD i bagagen, burde man have sorteret ham fra. Det er jo ikke til at sige, hvordan det ville have udviklet sig for ham, hvis ikke han var blevet nødt til at tage hjem, men han virkede ikke til at have hverken overblik eller overskud.

Til gengæld var det da skidesynd for ham, at han kom til skade, netop som han lige havde fanget den pokkers fisk :mellow:

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan han kan blive så våd! Er tøjet ikke vandtæt?


Jeg undrede mig også virkelig. Han var jo gennemblødt allerede, da han landede. De andre virkede da kun til at være våde yderst, men han var våd helt ind til undertøjet :gruble: De så da ellers alle ud til at have vandtæt lag yderst.


Deltagerne har selv taget deres tøj med, så det kan være at hans har være mindre vandtæt, og kun vandafvisende..?
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: alene i vildmarken

Indlægaf ajnaM » 10. jan 2018, 20:55

Mistermor skrev:Jeg synes, det er så ærgerligt, at der ikke er grundlag for, at deltagerne får vist, at de har nogle skills. Vi kunne få så meget mere spændende afsnit, hvis der var mulighed for at finde/fange noget mad. Men præmisserne er jo sat op, så det skal mislykkes, for det handler om, hvordan folk tackler at være alene, ikke om de har kompetencer til at klare sig i naturen. Og de formodentlig udvalgt på samme måde, som når man vælger deltagere til bagedysten; det handler ikke om, hvor dygtig du er, men om du har en personlighed, der kan fange nogle seere på godt eller ondt.


Enig!

Jeg var sgu lidt træt af det, da jeg kunne se, de skulle til Altevatn igen. Det er fuldstændig de samme udfordringer som sidst - i så høj grad, at det bliver kedeligt for mig at se. Og jeg tænker lidt, at store dele af det ikke handler om deltagernes kunnen, men om omstændighederne. De skal være heldige, som Jon i første omgang, at have en god elv - har de kun det åbne 'hav', er deres muligheder for at kunne opretholde sig selv med mad jo nærmest ikke-eksisterende.

Jeg havde håbet, det var nogle andre omgivelser. Eksempelvis noget skov. Det havde også været fedt med et sted, hvor de måtte jage.





Derudover synes jeg, de brokker sig helt utroligt meget. Men jeg tænker nok også lidt, at jeg selv havde gjort det samme. :lol: Jeg ville dog aldrig melde mig til sådan noget. :genert:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: alene i vildmarken

Indlægaf ajnaM » 10. jan 2018, 20:56

Og så kan jeg ikke lade være med at tænke, at Birk var lidt lettet over at være faldet. :D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Sustentaculum » 10. jan 2018, 21:18

ajnaM skrev:Og så kan jeg ikke lade være med at tænke, at Birk var lidt lettet over at være faldet. :D


Jeg tænkte nøjagtig det samme. Jeg fik følesen af at det var belejligt for ham. Så kunne han komme hjem uden at tabe ansigt! :D
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Kalimsofie » 10. jan 2018, 21:32

Sustentaculum skrev:
ajnaM skrev:Og så kan jeg ikke lade være med at tænke, at Birk var lidt lettet over at være faldet. :D


Jeg tænkte nøjagtig det samme. Jeg fik følesen af at det var belejligt for ham. Så kunne han komme hjem uden at tabe ansigt! :D


Han så i hvert meget lettet ud, da båden sejlede væk :-D
2
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Halldora » 26. jan 2018, 07:09

Hvordan kan DR ikke finde ud af at caste folk til Alene i vildmarken, som har noget mere at stå i mod med som i den amerikanske udgave, for sådan en som Rasmus bestiller ikke andet end at klynke og brokke sig over at være alene, over røg fra sit bål, over myg, over vejret, over sult. Jeg er godt klar over, at sult påvirker os alle forskelligt, men der må sq castes bedre til næste sæson.

Geo, Lars og Astrid er indtil videre virkelig seje. Det samme med Eddie. Dem hepper jeg på. :klap: :blomst:
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: alene i vildmarken

Indlægaf billiebean » 26. jan 2018, 08:58

Jeg var ved at skrue væk pga hende den ældste kvindes måde at tale på. Hun bander og svovler i samtlige sætninger! Plejer at være kold men det var godt nok storslemt.

Og den unge kvinde og Lars jar fandet over 50 fisk! Det er vildt. Gad vide lm det er dygtighed eller held..
2

Tilbage til "Film og TV"