alene i vildmarken

Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: alene i vildmarken

Indlægaf billiebean » 4. feb 2018, 08:56

Jacobsen81 skrev:
Halldora skrev:
Jacobsen81 skrev:Uha hende der "Gud er min far og han er med mig overalt" går mig på nerverne!!!!!!!!!!!!


Hvor skægt, jeg har det direkte modsat. Når hun toner frem, bliver jeg så glad.

Hun er også dejligt positiv. Det der irriterer mig er “troen” på at det er Gud der vil hende det godt- og dermed ikke de andre der ikke har fiskeheld.


Jeg opfatter det som om, hun er taknemmelig overfor gud for hendes situation, men ikke at hun tror sådan helt firkantet, at det er gud, der giver hende fiskene. Var det gået skidt for hende, havde hun som troende (muligvis) stadig været taknemmlig for det, hun havde fået. Det er i hvert fald sådan, jeg oplever indstillingen hos de troende, jeg kender.
6
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Sophies-mor » 4. feb 2018, 10:35

De må kun bevæge sig i en 1.000 meters radius fra deres lejr.
Et par af deltagerne er med i en gruppe, jeg er medlem af på FB. Så deres fødevare kilder er kraftigt begrænset.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26581

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Santa » 8. feb 2018, 20:29

Det skal ud: jeg kan SLET ikke holde hende, som er omkring 50 år, ud!!!!
Jeg synes bare at hun er vildt irriterende.
Sorry.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 9. feb 2018, 14:55

Santa skrev:Det skal ud: jeg kan SLET ikke holde hende, som er omkring 50 år, ud!!!!
Jeg synes bare at hun er vildt irriterende.
Sorry.

Hende der havde lavet en fiskebåd? :lol:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Lykke » 11. feb 2018, 06:22

Halldora skrev:
Jacobsen81 skrev:Uha hende der "Gud er min far og han er med mig overalt" går mig på nerverne!!!!!!!!!!!!


Hvor skægt, jeg har det direkte modsat. Når hun toner frem, bliver jeg så glad.


Jeg bliver virkelig også træt!
“Man får det liv man selv ønsker”.

Nå! Super du!
3
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 11. feb 2018, 11:05

Lykke skrev:
Halldora skrev:
Jacobsen81 skrev:Uha hende der "Gud er min far og han er med mig overalt" går mig på nerverne!!!!!!!!!!!!


Hvor skægt, jeg har det direkte modsat. Når hun toner frem, bliver jeg så glad.


Jeg bliver virkelig også træt!
“Man får det liv man selv ønsker”.

Nå! Super du!

Hvis det er ens indstilling, så har man levet et priviligeret liv :ad!:
1
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Halldora » 16. feb 2018, 09:12

Og hun (Sanne - hedder hun ikke det, kvinden omkring de 50) fortsætter sit voldsomt grimme sprog. Gad vide, om det er hendes måde at tale på hver dag, eller om hun fra start har været så presset, at de har bragt det grimmeste sprog frem i hende...
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: alene i vildmarken

Indlægaf ajnaM » 16. feb 2018, 10:05

Lykke skrev:
Halldora skrev:
Jacobsen81 skrev:Uha hende der "Gud er min far og han er med mig overalt" går mig på nerverne!!!!!!!!!!!!


Hvor skægt, jeg har det direkte modsat. Når hun toner frem, bliver jeg så glad.


Jeg bliver virkelig også træt!
“Man får det liv man selv ønsker”.

Nå! Super du!


Det kommer til at virke vanvittigt provokerende. Men det er jo også måden, det er klippet på - i sidste afsnit var der eksempelvis noget, hvor man klippede mellem hende, der fangede en masse fisk, og en, der kun fik én fisk, og som var virkelig sulten. Og hvor hun så gjorde grin med første gang, hun selv fangede en fisk, og var så glad så glad - fordi 'nu var det blevet så meget hverdag at fange en masse fisk, at hun jo nærmest ikke engang satte pris på det længere...'

Hendes pointe er helt sikkert ikke så slem. Man kan endda godt sætte sig ind i tankerne. Men sat op mod andre deltagere, som kæmper for at få nok at spise, så fremstår det bare forkælet og usympatisk.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Lykke » 16. feb 2018, 10:38

ajnaM skrev:
Lykke skrev:
Halldora skrev:
Jacobsen81 skrev:Uha hende der "Gud er min far og han er med mig overalt" går mig på nerverne!!!!!!!!!!!!


Hvor skægt, jeg har det direkte modsat. Når hun toner frem, bliver jeg så glad.


Jeg bliver virkelig også træt!
“Man får det liv man selv ønsker”.

Nå! Super du!


Det kommer til at virke vanvittigt provokerende. Men det er jo også måden, det er klippet på - i sidste afsnit var der eksempelvis noget, hvor man klippede mellem hende, der fangede en masse fisk, og en, der kun fik én fisk, og som var virkelig sulten. Og hvor hun så gjorde grin med første gang, hun selv fangede en fisk, og var så glad så glad - fordi 'nu var det blevet så meget hverdag at fange en masse fisk, at hun jo nærmest ikke engang satte pris på det længere...'

Hendes pointe er helt sikkert ikke så slem. Man kan endda godt sætte sig ind i tankerne. Men sat op mod andre deltagere, som kæmper for at få nok at spise, så fremstår det bare forkælet og usympatisk.


Helt sikkert det også er klippet frem.
Jeg synes hun pisser mig af. Og universitetet hun går på har også lavet fb-opslag med hende. Ej, det bliver bare for - se-mig-alt-er-perfekt-du-bestemmer-selv-over-dit-liv :puke:
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Kommodedyret » 16. feb 2018, 11:19

Jeg har lige slukket for afsnit nummer 6. Der var en der skulle til at spise en frø.
0
Closure, closure, closure closure closure
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: alene i vildmarken

Indlægaf ajnaM » 16. feb 2018, 13:02

Kommodedyret skrev:Jeg har lige slukket for afsnit nummer 6. Der var en der skulle til at spise en frø.


Det er der vel ikke ret meget unormalt i? :genert: Kan ikke se, hvorfor det skulle være værre end at spise en fisk.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Kommodedyret » 16. feb 2018, 13:05

ajnaM skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg har lige slukket for afsnit nummer 6. Der var en der skulle til at spise en frø.


Det er der vel ikke ret meget unormalt i? :genert: Kan ikke se, hvorfor det skulle være værre end at spise en fisk.

Jeg har det ret stramt med frøer, jeg synes at de er virkelig klamme :lol:
0
Closure, closure, closure closure closure
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: alene i vildmarken

Indlægaf ajnaM » 16. feb 2018, 13:16

Kommodedyret skrev:
ajnaM skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg har lige slukket for afsnit nummer 6. Der var en der skulle til at spise en frø.


Det er der vel ikke ret meget unormalt i? :genert: Kan ikke se, hvorfor det skulle være værre end at spise en fisk.

Jeg har det ret stramt med frøer, jeg synes at de er virkelig klamme :lol:


Ah, så er det mere forståeligt. :lol:

Jeg kan ikke lide fisk, så for mig ville en tur derop være helt utænkelig. :D Ville klart hellere spise frø, men foretrækker nu at blive i nærheden af både burgerrestauranter og supermarkeder.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Kommodedyret » 16. feb 2018, 13:18

ajnaM skrev:
Kommodedyret skrev:
ajnaM skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg har lige slukket for afsnit nummer 6. Der var en der skulle til at spise en frø.


Det er der vel ikke ret meget unormalt i? :genert: Kan ikke se, hvorfor det skulle være værre end at spise en fisk.

Jeg har det ret stramt med frøer, jeg synes at de er virkelig klamme :lol:


Ah, så er det mere forståeligt. :lol:

Jeg kan ikke lide fisk, så for mig ville en tur derop være helt utænkelig. :D Ville klart hellere spise frø, men foretrækker nu at blive i nærheden af både burgerrestauranter og supermarkeder.


Jeg elsker faktisk at plukke blåbær. Og så smager de fantastisk, især de vilde. Ærgerligt at man ikke kan overleve på kun blåbær :D
0
Closure, closure, closure closure closure
kattekonen
Indlæg: 236
Tilmeldt: 18. jul 2017, 14:21
Kort karma: 19
Likede indlæg: 213

Re: alene i vildmarken

Indlægaf kattekonen » 17. feb 2018, 21:25

Jeg har også et lidt anstrengt forhold til hende på 50 år med det grimme sprog - når det så er sagt, står der i informationen om hende som deltager at hun har et stort temperament, og også har gennemført to halve ironman. Så jeg tænker faktisk at det netop er hendes grimme sprog og temperament der gør at hun ikke har givet op for længe siden....

jeg kan desværre godt blive sådan selv når jeg bliver presset eller er sulten - desværre, så det er nok bare bedst for mig og mine omgivelser at jeg ikke er presset og sulten :)
2

Tilbage til "Film og TV"