Nybyggerne '18

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 20. feb 2018, 20:10

malou_43 skrev:Det badeværelse er det kedeligste. Forstår ikke det her program :lol:

Hvem vandt? Jeg fik et telefonopkald lige før afgørelsen.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Filipai » 20. feb 2018, 20:18

Daine skrev:
malou_43 skrev:Det badeværelse er det kedeligste. Forstår ikke det her program :lol:

Hvem vandt? Jeg fik et telefonopkald lige før afgørelsen.


Samme som sidst, ingeniørerne. Kan ikke huske hvem der har hvilke farver. Er der nogen der kan finde en oversigt. Mine google skills duer ikke.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 20. feb 2018, 20:21

Filipai skrev:
Daine skrev:
malou_43 skrev:Det badeværelse er det kedeligste. Forstår ikke det her program :lol:

Hvem vandt? Jeg fik et telefonopkald lige før afgørelsen.


Samme som sidst, ingeniørerne. Kan ikke huske hvem der har hvilke farver. Er der nogen der kan finde en oversigt. Mine google skills duer ikke.

De er gult hold :)

De blå er herreholdet, grønt er dem der ikke kan en skid, og rødt dem med fællesrumssoveløsningen :D
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 20. feb 2018, 20:22

Filipai skrev:
Daine skrev:
malou_43 skrev:Det badeværelse er det kedeligste. Forstår ikke det her program :lol:

Hvem vandt? Jeg fik et telefonopkald lige før afgørelsen.


Samme som sidst, ingeniørerne. Kan ikke huske hvem der har hvilke farver. Er der nogen der kan finde en oversigt. Mine google skills duer ikke.

Og tak forresten! :) Jeg kunne godt lide deres badeværelse, selvom jeg nok aldrig bliver fan af deres lyslilla væg.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Filipai » 20. feb 2018, 20:23

Daine skrev:
Filipai skrev:
Daine skrev:
malou_43 skrev:Det badeværelse er det kedeligste. Forstår ikke det her program :lol:

Hvem vandt? Jeg fik et telefonopkald lige før afgørelsen.


Samme som sidst, ingeniørerne. Kan ikke huske hvem der har hvilke farver. Er der nogen der kan finde en oversigt. Mine google skills duer ikke.

Og tak forresten! :) Jeg kunne godt lide deres badeværelse, selvom jeg nok aldrig bliver fan af deres lyslilla væg.


Ja, mal den lyslilla væg, så er jeg også til det. Så meget at jeg overvejer at lægge stilen om for vores kommende badeværelser. Men tror ikke min mand går med til det :P Synes det var meget elegant med fliserne.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Artem » 20. feb 2018, 20:28

Den her omgang kan ikke rigtigt fange mig, synes det virker så ligegyldig.
Det eneste som fanger min interesse er Maria.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22964

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. feb 2018, 06:39

Jeg er mere forstyrret over, at K-dommeren lægger vægt på, om parrene har forståelse for tidens tendenser. Først med kirsebærbejsen og nu med linoleum og douche farver.

Det spiller da ingen rolle. Det handler ikke om at blive kåret som Danmarks næste Mette Helena.
9
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Juki » 21. feb 2018, 12:56

Jeg ser afsnittet fra i går nu.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er sindssygt irriteret allerede over denne her sæson. Det hjælpeløse par og parret med sovesalen irriterer mig grænseløst. Og alt det fjolleri og goofy indslag med interviews osv. Det er så ligegyldigt for mig. Jeg vil da hellere se hvad de laver og hvordan, og hvorfor de synes det er en god idé med de og de materialevalg osv.

Det irriterer mig især også med det hjælpeløse par at de er så amatøragtige. De prøver da, men hvorfor fik de ikke huk i sidste uge da de savede noget af døren i bunden. Det er da noget mere "alvorligt" end at der ikke er brugt de rigtige farver i "tidens tendens" :rulle:

Herreparret er stadig min favorit, men det lidt mere anonyme/afdæmpede par haler godt ind på dem.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf computermus » 21. feb 2018, 14:37

Argh. Mette Helena og Simon , i er som dommere ikke noget at råbe hurra for. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor herreparret ikke vandt denne uge, for hold da op et lækkert badeværelse.
Og så Simons bemærkning om at der bagved vasken kunne lægge sig støv og vand, ja, hvor der er mennesker er der støv, kære mand. Eller det havde du lige glemt ?
Tv2, hvis i læser med, så skifter i de 2 dommere ud til næste år, på forhånd tak.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Artem » 21. feb 2018, 14:50

computermus skrev:Og så Simons bemærkning om at der bagved vasken kunne lægge sig støv og vand, ja, hvor der er mennesker er der støv, kære mand. Eller det havde du lige glemt ?

Det er en fejl at de har lavet vasken så langt inde på bordpladen, den skulle have været midt i eller generelt tættere på forkanten end bagvæggen.
Med støv omme bag ved, var det endnu en kommentar til at det var en dum afstand den vask havde til væggen, da den var så tæt på at man ikke kan komme til at gøre rent bag ved, men stadig så langt fra at man ikke bare kunne lave en fuge rundt om.
5
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Juki » 21. feb 2018, 15:28

Jeg forstod Simons kommentar til Mette Helenas undren over vaskens placering sådan så at det var meget smart at den var placeret tæt ved væggen, netop for at undgå spildplads hvor der bare ville samle sig skidt og snavs :gruble:

Det så lidt mærkeligt ud med bordpladsen foran vasken. Jeg tænker også at træbordpladen hurtig bliver træls at se på der, hvis ikke man er opmærksom på at få den tørret af hver gang man har vasket hænder, sit ansigt osv. :gruble: Generelt var det måske bare et forkert valg af vask til det bord.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Fræksak » 22. feb 2018, 19:52

Jeg er ærgerlig over, at det ældre par ikke kom med. De kunne måske have budt ind med noget anderledes.

Jeg elsker denne type programmer, men alligevel synes jeg det er halvkedeligt i år indtil videre. Stilmæssigt synes jeg kun, at ingeniørparret skiller sig ud, men det er mest fordi de virker blottet for sans for tiden tendenser. Altså, bæ-beige og lyslilla, WTF :lol:. Men omvendt er det forfriskende - vi HAR set støvet rosa, mørkeblå og kobber-lookalike-dimser a la Søstrene Grene i flere år nu.

Jeg er overrasket over, at flere er vilde med herreparret. Altså, det er da pænt at se på, det de laver, men det er SÅ forudsigeligt imo. Moderigtige planter og træfarver, lidt reb og lidt kobber (og så synes jeg de er SÅ irriterende som personer, men det er noget helt andet).

Indtil videre hepper jeg på ingeniørparret!
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Juki » 22. feb 2018, 20:18

Fræksak skrev:Jeg er ærgerlig over, at det ældre par ikke kom med. De kunne måske have budt ind med noget anderledes.

Jeg elsker denne type programmer, men alligevel synes jeg det er halvkedeligt i år indtil videre. Stilmæssigt synes jeg kun, at ingeniørparret skiller sig ud, men det er mest fordi de virker blottet for sans for tiden tendenser. Altså, bæ-beige og lyslilla, WTF :lol:. Men omvendt er det forfriskende - vi HAR set støvet rosa, mørkeblå og kobber-lookalike-dimser a la Søstrene Grene i flere år nu.

Jeg er overrasket over, at flere er vilde med herreparret. Altså, det er da pænt at se på, det de laver, men det er SÅ forudsigeligt imo. Moderigtige planter og træfarver, lidt reb og lidt kobber (og så synes jeg de er SÅ irriterende som personer, men det er noget helt andet).

Indtil videre hepper jeg på ingeniørparret!

Jeg kunne også godt tænke mig at have set det ældre par. Eller et lesbisk par til en forandring :santa2:

Jeg kan godt lide herreparret fordi det er enkelt, lyst og stilrent det de laver. Og at de bruger en masse planter :D Jeg synes i de tidligere sæsoner at det tit har kammet over med kreativiteten fordi det har skulle være så specielt som muligt. Men det er måske også fordi det indretningsmæssige ikke siger mig lige så meget, i et program som det her, som det håndværksmæssige og at der bliver lavet nogle praktiske og funktionelle løsninger :gruble:

Og så er jeg enig med dig i at det der generelt bliver lavet er noget man HAR set i flere år nu. Et geometrisk mønster på en væg i en farve der bryder det hvide, møbler i teaktræ osv.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Fræksak » 23. feb 2018, 07:36

Juki skrev:
Fræksak skrev:Jeg er ærgerlig over, at det ældre par ikke kom med. De kunne måske have budt ind med noget anderledes.

Jeg elsker denne type programmer, men alligevel synes jeg det er halvkedeligt i år indtil videre. Stilmæssigt synes jeg kun, at ingeniørparret skiller sig ud, men det er mest fordi de virker blottet for sans for tiden tendenser. Altså, bæ-beige og lyslilla, WTF :lol:. Men omvendt er det forfriskende - vi HAR set støvet rosa, mørkeblå og kobber-lookalike-dimser a la Søstrene Grene i flere år nu.

Jeg er overrasket over, at flere er vilde med herreparret. Altså, det er da pænt at se på, det de laver, men det er SÅ forudsigeligt imo. Moderigtige planter og træfarver, lidt reb og lidt kobber (og så synes jeg de er SÅ irriterende som personer, men det er noget helt andet).

Indtil videre hepper jeg på ingeniørparret!

Jeg kunne også godt tænke mig at have set det ældre par. Eller et lesbisk par til en forandring :santa2:

Jeg kan godt lide herreparret fordi det er enkelt, lyst og stilrent det de laver. Og at de bruger en masse planter :D Jeg synes i de tidligere sæsoner at det tit har kammet over med kreativiteten fordi det har skulle være så specielt som muligt. Men det er måske også fordi det indretningsmæssige ikke siger mig lige så meget, i et program som det her, som det håndværksmæssige og at der bliver lavet nogle praktiske og funktionelle løsninger :gruble:

Og så er jeg enig med dig i at det der generelt bliver lavet er noget man HAR set i flere år nu. Et geometrisk mønster på en væg i en farve der bryder det hvide, møbler i teaktræ osv.


Jeg kan også godt lide herrernes stil, det er ikke det. Jeg ville befinde mig glimrende i noget, de har indrettet. Jeg synes bare det bliver lidt kedeligt at se på.

Generelt er vi helt enige, tror jeg. Jeg grinede lidt af det med det geometriske mønster på en væg; det er spot on. Altså noget der var et spændende indslag i første sæson er bare ikke spændende mere nu hvor vi allesammen har gloet på det i et par år.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 23. feb 2018, 07:47

Fræksak skrev:
Juki skrev:
Fræksak skrev:Jeg er ærgerlig over, at det ældre par ikke kom med. De kunne måske have budt ind med noget anderledes.

Jeg elsker denne type programmer, men alligevel synes jeg det er halvkedeligt i år indtil videre. Stilmæssigt synes jeg kun, at ingeniørparret skiller sig ud, men det er mest fordi de virker blottet for sans for tiden tendenser. Altså, bæ-beige og lyslilla, WTF :lol:. Men omvendt er det forfriskende - vi HAR set støvet rosa, mørkeblå og kobber-lookalike-dimser a la Søstrene Grene i flere år nu.

Jeg er overrasket over, at flere er vilde med herreparret. Altså, det er da pænt at se på, det de laver, men det er SÅ forudsigeligt imo. Moderigtige planter og træfarver, lidt reb og lidt kobber (og så synes jeg de er SÅ irriterende som personer, men det er noget helt andet).

Indtil videre hepper jeg på ingeniørparret!

Jeg kunne også godt tænke mig at have set det ældre par. Eller et lesbisk par til en forandring :santa2:

Jeg kan godt lide herreparret fordi det er enkelt, lyst og stilrent det de laver. Og at de bruger en masse planter :D Jeg synes i de tidligere sæsoner at det tit har kammet over med kreativiteten fordi det har skulle være så specielt som muligt. Men det er måske også fordi det indretningsmæssige ikke siger mig lige så meget, i et program som det her, som det håndværksmæssige og at der bliver lavet nogle praktiske og funktionelle løsninger :gruble:

Og så er jeg enig med dig i at det der generelt bliver lavet er noget man HAR set i flere år nu. Et geometrisk mønster på en væg i en farve der bryder det hvide, møbler i teaktræ osv.


Jeg kan også godt lide herrernes stil, det er ikke det. Jeg ville befinde mig glimrende i noget, de har indrettet. Jeg synes bare det bliver lidt kedeligt at se på.

Generelt er vi helt enige, tror jeg. Jeg grinede lidt af det med det geometriske mønster på en væg; det er spot on. Altså noget der var et spændende indslag i første sæson er bare ikke spændende mere nu hvor vi allesammen har gloet på det i et par år.

Jeg gad også godt set et lesbisk par, om ikke andet så fordi der så er garanti for at se en kvinde bestille noget :genert:

Mht til indretning, så er spørgsmålet jo: Skal de indrette ud fra det de selv kan lide, med den “risiko” at vi ser noget vi har gloet på i flere år - eller skal de indrette totalt nyskabende, så Mette Helena får våde øjne? For mit umiddelbare indtryk er, at de indretter som de gerne vil og det er primært noget vi har set før. Dog spicet op med lidt nytænkning. Men uden at være helt revolutionerende.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Film og TV"