Nybyggerne '18

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 23. feb 2018, 07:52

Og så kom jeg lige til at tænke på noget helt andet. Er herreparret ikke de eneste, der fik en vaskemaskine ind i badeværelset? Der er ikke noget bryggers, så det undrer mig lidt at de andre par ikke har tænkt så langt ... medmindre de sætter det ind i køkkenet. Egenligt lidt pudsigt, at ingen andre par har tænkt det ind, enten som herreparret eller ved at slå de to badeværelser sammen så der blev bedre plads. Jeg ville vægte en vaskesøjle enormt højt, det er jo en ejerlejlighed og der plejer ikke at være vaskeri tilknyttet (og jeg ville hade at være tvunget til at bruge det).
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Halldora » 23. feb 2018, 14:52

Daine skrev:Og så kom jeg lige til at tænke på noget helt andet. Er herreparret ikke de eneste, der fik en vaskemaskine ind i badeværelset? Der er ikke noget bryggers, så det undrer mig lidt at de andre par ikke har tænkt så langt ... medmindre de sætter det ind i køkkenet. Egenligt lidt pudsigt, at ingen andre par har tænkt det ind, enten som herreparret eller ved at slå de to badeværelser sammen så der blev bedre plads. Jeg ville vægte en vaskesøjle enormt højt, det er jo en ejerlejlighed og der plejer ikke at være vaskeri tilknyttet (og jeg ville hade at være tvunget til at bruge det).


De er ikke færdige med badeværelserne endnu, for der er to, så jeg tænker, at de andre også installerer vaskemaskine eller måske vaskesøjle der.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 23. feb 2018, 15:16

Halldora skrev:
Daine skrev:Og så kom jeg lige til at tænke på noget helt andet. Er herreparret ikke de eneste, der fik en vaskemaskine ind i badeværelset? Der er ikke noget bryggers, så det undrer mig lidt at de andre par ikke har tænkt så langt ... medmindre de sætter det ind i køkkenet. Egenligt lidt pudsigt, at ingen andre par har tænkt det ind, enten som herreparret eller ved at slå de to badeværelser sammen så der blev bedre plads. Jeg ville vægte en vaskesøjle enormt højt, det er jo en ejerlejlighed og der plejer ikke at være vaskeri tilknyttet (og jeg ville hade at være tvunget til at bruge det).


De er ikke færdige med badeværelserne endnu, for der er to, så jeg tænker, at de andre også installerer vaskemaskine eller måske vaskesøjle der.

Jeg synes bare de var så små, de andre badeværelser. Nærmest kun toiletstørrelse. Men det kan være plantegningen snyder, jeg er ikke så god til at bedømme det. Så glæder jeg mig ekstra meget til ingeniørparrets “ekstra” badeværelse, for var det ikke dem der slog en del af muren væk? Det bliver spændende :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Juki » 23. feb 2018, 15:46

Daine skrev:Og så kom jeg lige til at tænke på noget helt andet. Er herreparret ikke de eneste, der fik en vaskemaskine ind i badeværelset? Der er ikke noget bryggers, så det undrer mig lidt at de andre par ikke har tænkt så langt ... medmindre de sætter det ind i køkkenet. Egenligt lidt pudsigt, at ingen andre par har tænkt det ind, enten som herreparret eller ved at slå de to badeværelser sammen så der blev bedre plads. Jeg ville vægte en vaskesøjle enormt højt, det er jo en ejerlejlighed og der plejer ikke at være vaskeri tilknyttet (og jeg ville hade at være tvunget til at bruge det).

Det lagde jeg faktisk ikke mærke til, men det er bl.a det jeg mener med at det skal være praktisk og funktionelt, fremfor at udseendet er det er moderne og følger tidens tendens :rulle:

En væg kan trods alt males over. Det er straks værre at finde plads til en vaskemaskine på et badeværelse, hvor der ikke er taget højde for at der skal kunne stå en vaskemaskine.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Juki » 23. feb 2018, 15:49

Sagde de forresten ikke at næste afsnit ville handle om indretning af altaner og terrasser?

Det virker ret vildt at de kan få det til at fylde et helt afsnit :gruble: Og lidt unfair hvis dem i stueetagen skal lægge fliser derudover. Altanerne så trods alt ret færdige ud(med kanter og gulv)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 23. feb 2018, 15:59

Juki skrev:Sagde de forresten ikke at næste afsnit ville handle om indretning af altaner og terrasser?

Det virker ret vildt at de kan få det til at fylde et helt afsnit :gruble: Og lidt unfair hvis dem i stueetagen skal lægge fliser derudover. Altanerne så trods alt ret færdige ud(med kanter og gulv)

Har 1. sals lejlighederne ikke to altaner? Gætter på de nok skal arbejde med dem begge (og nu kan jeg ikke huske, om stuelejlighederne har to terrasser?). Jeg læste lige kort programomtalen, og der er det muligvis kun den ene af stuerne der ligger fliser ... de ved ihf ikke hvordan en pladevibrator virker. Men det bliver spændende at se.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Juki » 23. feb 2018, 16:05

Daine skrev:
Juki skrev:Sagde de forresten ikke at næste afsnit ville handle om indretning af altaner og terrasser?

Det virker ret vildt at de kan få det til at fylde et helt afsnit :gruble: Og lidt unfair hvis dem i stueetagen skal lægge fliser derudover. Altanerne så trods alt ret færdige ud(med kanter og gulv)

Har 1. sals lejlighederne ikke to altaner? Gætter på de nok skal arbejde med dem begge (og nu kan jeg ikke huske, om stuelejlighederne har to terrasser?). Jeg læste lige kort programomtalen, og der er det muligvis kun den ene af stuerne der ligger fliser ... de ved ihf ikke hvordan en pladevibrator virker. Men det bliver spændende at se.

Det ved jeg ikke :blush:

Jeg tænker bare.. Hvor svært kan det være at finde nogle havemøbler, nips, lidt krukker og planter til en eller to altaner :genert: Det var jo ikke bittesmå altaner, men samtidig heller ikke en kæmpe tagterrasse fx. Nå, men det skal da nok blive spændende at se på tirsdag :lol:

Og please sig at det der hjælpeløse par bor i en lejlighed med altan så man ikke skal se på deres hjælpeløshed mere end højest nødvendigt..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 23. feb 2018, 16:09

Juki skrev:
Daine skrev:
Juki skrev:Sagde de forresten ikke at næste afsnit ville handle om indretning af altaner og terrasser?

Det virker ret vildt at de kan få det til at fylde et helt afsnit :gruble: Og lidt unfair hvis dem i stueetagen skal lægge fliser derudover. Altanerne så trods alt ret færdige ud(med kanter og gulv)

Har 1. sals lejlighederne ikke to altaner? Gætter på de nok skal arbejde med dem begge (og nu kan jeg ikke huske, om stuelejlighederne har to terrasser?). Jeg læste lige kort programomtalen, og der er det muligvis kun den ene af stuerne der ligger fliser ... de ved ihf ikke hvordan en pladevibrator virker. Men det bliver spændende at se.

Det ved jeg ikke :blush:

Jeg tænker bare.. Hvor svært kan det være at finde nogle havemøbler, nips, lidt krukker og planter til en eller to altaner :genert: Det var jo ikke bittesmå altaner, men samtidig heller ikke en kæmpe tagterrasse fx. Nå, men det skal da nok blive spændende at se på tirsdag :lol:

Og please sig at det der hjælpeløse par bor i en lejlighed med altan så man ikke skal se på deres hjælpeløshed mere end højest nødvendigt..

Ej, tror du virkelig trendsætter Mette Helena accepterer det??? :lol:

Og jo desværre, det er dem med pladevibratoren :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Juki » 23. feb 2018, 16:47

Daine skrev:
Juki skrev:
Daine skrev:
Juki skrev:Sagde de forresten ikke at næste afsnit ville handle om indretning af altaner og terrasser?

Det virker ret vildt at de kan få det til at fylde et helt afsnit :gruble: Og lidt unfair hvis dem i stueetagen skal lægge fliser derudover. Altanerne så trods alt ret færdige ud(med kanter og gulv)

Har 1. sals lejlighederne ikke to altaner? Gætter på de nok skal arbejde med dem begge (og nu kan jeg ikke huske, om stuelejlighederne har to terrasser?). Jeg læste lige kort programomtalen, og der er det muligvis kun den ene af stuerne der ligger fliser ... de ved ihf ikke hvordan en pladevibrator virker. Men det bliver spændende at se.

Det ved jeg ikke :blush:

Jeg tænker bare.. Hvor svært kan det være at finde nogle havemøbler, nips, lidt krukker og planter til en eller to altaner :genert: Det var jo ikke bittesmå altaner, men samtidig heller ikke en kæmpe tagterrasse fx. Nå, men det skal da nok blive spændende at se på tirsdag :lol:

Og please sig at det der hjælpeløse par bor i en lejlighed med altan så man ikke skal se på deres hjælpeløshed mere end højest nødvendigt..

Ej, tror du virkelig trendsætter Mette Helena accepterer det??? :lol:

Og jo desværre, det er dem med pladevibratoren :D

Det er svært at vide når hun er så inkonsekvent og samtidig snæversynet :wacko:

Og hvor irriterende.. :mellow:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Fræksak » 23. feb 2018, 18:40

Jeg synes i øvrigt det er ret uretfærdigt, at lejlighederne er så forskellige. De "små" lejligheder er mere "klumpede" og mørke, synes jeg, hvor de større lejligheder er langstrakte og lyse. Så vidt jeg kan regne ud, vender de små primært mod øst.

Selvfølgelig handler det ikke om, hvem der laver den mest salgbare lejlighed, men alligevel tænker jeg, at det for dommerne må være svært at abstrahere fra om de står i et lille, mørkt rum eller i et stort, lyst rum.
2
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Halldora » 24. feb 2018, 17:31

Det hjælpeløse par har en lejlighed med EN terrasse, det par med samsovningsrummet uden døre har EN altan, de to andre par har henholdsvis TO altaner og TO terrasser... Mega ulige fordelt, og det vil da være så unfair, hvis dem med to altaner/terrasser får lige så meget/lidt tid som dem med en, men mon ikke der er taget højde for det? Det skulle man tro.
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Mariajensen83 » 24. feb 2018, 21:14

Jeg har set snigpremiere på TV2 Play (skal nok lade være med at afsløre noget) og parrene har lige lang tid på trods af at nogle har en altan/terrasse og nogle to. Det er altså ret mærkeligt, synes jeg.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf ajnaM » 24. feb 2018, 22:19

Det irriterer mig i stigende grad, at de har så lidt tid til at løse opgaverne.

Jeg ser det grundlæggende ikke for 'dramaet' eller de finurlige personligheder. Jeg er også ligeglad med deres kæledyr, niveauet af søvnmangel og hvem der er den mest sociale nybygger - jeg ser det mest som et irriterende element, deltagerne er nødt til at spille med på, for at være likeable til afstemningen til allersidst.

Jeg ser det for håndværket, for anderledes løsninger, materialevalg - og hvad de gør, når de render ind i problemer. Og det er der alt, alt for lidt af i mine øjne. Jeg kunne eksempelvis godt tænke mig at se, hvordan de retter op, når de har lavet fejl? Noget af det ville man jo aldrig kunne leve med, så det skal jo laves om - gør de det selv? Og i så fald hvordan?

Og så kunne jeg godt tænke mig mere tid til at gøre det ordentligt. 5 dage til et badeværelse er jo en joke. Gav man dem 14 dage, gav det bedre mulighed for at se deres ideer blive til virkelighed på en fed måde.
8
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf ajnaM » 24. feb 2018, 22:22

Fræksak skrev:Jeg synes i øvrigt det er ret uretfærdigt, at lejlighederne er så forskellige. De "små" lejligheder er mere "klumpede" og mørke, synes jeg, hvor de større lejligheder er langstrakte og lyse. Så vidt jeg kan regne ud, vender de små primært mod øst.

Selvfølgelig handler det ikke om, hvem der laver den mest salgbare lejlighed, men alligevel tænker jeg, at det for dommerne må være svært at abstrahere fra om de står i et lille, mørkt rum eller i et stort, lyst rum.


Enig.

Jeg synes, det gør det sjovere at se, fordi der er forskellige løsninger - men samtidig er jeg enig i, at det er en unfair fordeling. Og jeg havde ærligt talt været lidt bitter, hvis jeg havde været familien med 3 børn (som jeg går ud fra havde fået at vide, at der ville være plads til 3 børn, inden de meldte sig), og der så er to unge par, der får de store lejligheder. :genert:

Der kan de jo næppe blive boende ret længe.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Halldora » 25. feb 2018, 06:41

Mariajensen83 skrev:Jeg har set snigpremiere på TV2 Play (skal nok lade være med at afsløre noget) og parrene har lige lang tid på trods af at nogle har en altan/terrasse og nogle to. Det er altså ret mærkeligt, synes jeg.


EJ, det giver da slet ikke mening, at der ikke tildeles lige meget tid, når nogen står med dobbelt arbejde. Det kan jo på ingen måde bedømmes ligeligt.
0

Tilbage til "Film og TV"