Barndom på bistand

Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Barndom på bistand

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 5. mar 2018, 14:35

Det der tvillingepar- hvor er det synd for dem at de skal bo i det rod! Og meget interesant at se hvor forskelligt de takler deres mor!

Og hende moren der betaler for sin søns smøger for at han ikke skal gå ud og stjæle for at købe dem. Ahrmen come on :8:
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Juki » 5. mar 2018, 19:55

Jeg kopierer lige mit indlæg fra tråden hvor der snakkes om de programmer man ser her og nu. Der var nemlig ikke en tråd til programmet på det tidspunkt.

Juki skrev:Jeg ser "Barndom på bistand". Det er da godt nok fucked up..

Jeg har aldrig rigtig set det før, men det gør squ ondt at se så frustrerede de tvillingedrenge er så de ligefrem kommer op at slås og begynder at græde :( Og så irriterer hende moderen med drengen der skal have et job mig helt vildt! Han skal have et job og han skal tage ansvar for deres situation. Hvad med om hun selv tager noget ansvar for situationen? :sur: Hvorfor skal han inddrages så meget? Han skal da ikke have alle de bekymringer i den alder.

Og hørte jeg rigtigt da han sagde at han ville begynde at oddse så de kunne få penge på den måde? :gisp:

Hvad fejler deres mødre?
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Shmartiesh » 5. mar 2018, 20:39

Jeg blev så ked af det da den ene dreng blev så frustreret over rodet at han endte med at græde. Alt i deres situation er så fucked! Og at de ligefrem selv kalder deres mor for doven er tankevækkende. Ikke at hun kun er det - hun må tydeligvis være syg.

Jeg undrer mig altid over hvorfor ‘man’ roder når man ikke har mange penge. Drengene og stephanie bor i hvad jeg ville sammenligne med et alkoholiker hjem hvor der bare bliver drukket og aldrig ryddet op. Også skal der åbenbart også ryges... Hos dem bliver der så nok ikke nødvendigvis drukket, men dagens gode gerning bliver ikke udført. Og når drengene så vil rydde op og smide ud, går det en uge, så smider deres mor alt muligt lort ind på deres værelser.

Jeg synes også det er helt forrykt at Niclas skal inddrages i deres økonomi. Og deres husleje er jo fucked up dyr! Måske de skulle overveje at flytte...
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Juki » 5. mar 2018, 20:51

Nu har jeg lige set det sidste afsnit.

Det var da godt nok glædeligt med ham der søger job at han havde fået den kontaktperson. Han virkede rigtig god for ham! Det var dejligt at se.

Forhåbentlig giver det også noget ro for tvillingerne hvis moderen får et fleksjob og de kommer på efterskole. Det håber jeg virkelig for dem.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Juki » 5. mar 2018, 20:54

Shmartiesh skrev:Jeg blev så ked af det da den ene dreng blev så frustreret over rodet at han endte med at græde. Alt i deres situation er så fucked! Og at de ligefrem selv kalder deres mor for doven er tankevækkende. Ikke at hun kun er det - hun må tydeligvis være syg.

Jeg undrer mig altid over hvorfor ‘man’ roder når man ikke har mange penge. Drengene og stephanie bor i hvad jeg ville sammenligne med et alkoholiker hjem hvor der bare bliver drukket og aldrig ryddet op. Også skal der åbenbart også ryges... Hos dem bliver der så nok ikke nødvendigvis drukket, men dagens gode gerning bliver ikke udført. Og når drengene så vil rydde op og smide ud, går det en uge, så smider deres mor alt muligt lort ind på deres værelser.

Jeg synes også det er helt forrykt at Niclas skal inddrages i deres økonomi. Og deres husleje er jo fucked up dyr! Måske de skulle overveje at flytte...

Nichlas er det ham der søger job?

Jeg synes moderens prioriteringer var helt hen i vejret! De havde ikke råd til mad sidst på måneden, men alligevel skulle der ryges.. :stoned:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Juki » 5. mar 2018, 21:00

Dittemus skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg blev så ked af det da den ene dreng blev så frustreret over rodet at han endte med at græde. Alt i deres situation er så fucked! Og at de ligefrem selv kalder deres mor for doven er tankevækkende. Ikke at hun kun er det - hun må tydeligvis være syg.

Jeg undrer mig altid over hvorfor ‘man’ roder når man ikke har mange penge. Drengene og stephanie bor i hvad jeg ville sammenligne med et alkoholiker hjem hvor der bare bliver drukket og aldrig ryddet op. Også skal der åbenbart også ryges... Hos dem bliver der så nok ikke nødvendigvis drukket, men dagens gode gerning bliver ikke udført. Og når drengene så vil rydde op og smide ud, går det en uge, så smider deres mor alt muligt lort ind på deres værelser.

Jeg synes også det er helt forrykt at Niclas skal inddrages i deres økonomi. Og deres husleje er jo fucked up dyr! Måske de skulle overveje at flytte...

Jeg synes godt nok også at det er helt hul i hovedet at sidde i en bolig til 9500 om måneden, når økonomien er som den er. Og så den iver efter at få drengen afsted og søge job, kvinden fik jo helt julelys i øjnene ved tanken om flere penge ad den vej. Hold nu kæft jeg fik ondt af den knægt. Ikke at han ikke skal arbejde, det er sundt nok, men så burde han dælenduleme have de penge til sig selv og for en gangs skyld få råd til nogle af de ting han aldrig har fået før. Jeg husker også fra de tidligere sæsoner hvordan hun tiden penslede deres økonomi ud for ham og konstant belemrede ham med hvor mange penge de (ikke) havde osv. Alt i mens hun pulsede løs på smøgerne.
Og så var det så hårdt at se hvordan de der søde, søde, generte tvillinger var blevet så hårde ved hinanden og dem selv fra det ene år til det andet, af ren afmagt. :( Hold nu kæft jeg tudede da de sloges og blev kede af det. Det er godt nok et kæmpe pres og ansvar der er på deres skuldre, sådan at prøve at få et hjem som alle andres, når moren er så syg at hun ikke magter at løfte opgaven sammen med dem. Det er virkelig et par gode, tænksomme knægte. De bor bare i det “forkerte” hjem, hvis man kan sige det sådan. I sær den ene kan jeg godt tænke ender ud som en bølle, hvis der ikke bliver taget hånd om dem meget snart. I sidste sæson købte de en ny hund på afbetaling, alt i mens de knap nok havde råd til mad. Fuldstændig hul i hovedet- og også stakkels hund. Der er jo intet gulvplads at bevæge sig på. :(

Jeg har ikke set med tidligere, men hvis man ender på kontanthjælp er det måske ikke let at spare op til en anden bolig og flytning. Især hvis man ikke prioriterer at spare op..

Jeg synes faktisk det virker til at de tvillingdrenge har en god relation til hinanden og deres mor, men hele deres situationen er så belastet at den påvirker relationen negativt. Virkelig synd :( Men forhåbentlig kan det gavne med noget tid hver for sig på en efterskole fx.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Shmartiesh » 5. mar 2018, 21:03

Nu kender vi ikke så meget til forældrenes baggrunde for at være på kontanthjælp. Men i første afsnit hvor Niclas og hans mor har været på mcd for at søge job, så snakker de på vejen hjem om at han skal hjem og skrive ansøgningen, men Niclas vil gerne vente til dagen efter da han er træt og bla bla... og han siger, at sådan siger hun også.. Ikke noget godt forbillede tænker jeg. Og hun spørger ham også om han vil passe jobbet og det kunne han ikke svare klart ja til. Altså selvom han kun er 14, skal han da forstå at konsekvensen af ikke at passe et job, er fyring.

I afsnit 2 hvor Niclas snakker med Ronni om jobansøgning ville han skrive at han vil have et job fordi hans mor ikke har mange penge og de bor for dyrt. Og da de afleverer ansøgningerne vil han ikke aflevere for mange. Hans moral er godt nok skidt!
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Juki » 5. mar 2018, 23:37

Shmartiesh skrev:Nu kender vi ikke så meget til forældrenes baggrunde for at være på kontanthjælp. Men i første afsnit hvor Niclas og hans mor har været på mcd for at søge job, så snakker de på vejen hjem om at han skal hjem og skrive ansøgningen, men Niclas vil gerne vente til dagen efter da han er træt og bla bla... og han siger, at sådan siger hun også.. Ikke noget godt forbillede tænker jeg. Og hun spørger ham også om han vil passe jobbet og det kunne han ikke svare klart ja til. Altså selvom han kun er 14, skal han da forstå at konsekvensen af ikke at passe et job, er fyring.

I afsnit 2 hvor Niclas snakker med Ronni om jobansøgning ville han skrive at han vil have et job fordi hans mor ikke har mange penge og de bor for dyrt. Og da de afleverer ansøgningerne vil han ikke aflevere for mange. Hans moral er godt nok skidt!

Jeg tænkte mere at det skyldtes usikkerhed. Evt. krydret med noget umodenhed og ladhed grundet hans alder.

Jeg tvivler ikke på at han gerne vil have et job, men jeg synes det er synd hvis hans motivation er at moderen ikke kan styre sin økonomi(eller hvad årsagen nu er) Samtidig bliver det måske ekstra svært for ham at beholde et job, hvis han aldrig har set og lært hvordan det er at have et job og hvad det indebærer/kræver. Altså fra hans mor og øvrige nærmeste.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Barndom på bistand

Indlægaf IrmaPigen » 6. mar 2018, 10:19

Dittemus skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg blev så ked af det da den ene dreng blev så frustreret over rodet at han endte med at græde. Alt i deres situation er så fucked! Og at de ligefrem selv kalder deres mor for doven er tankevækkende. Ikke at hun kun er det - hun må tydeligvis være syg.

Jeg undrer mig altid over hvorfor ‘man’ roder når man ikke har mange penge. Drengene og stephanie bor i hvad jeg ville sammenligne med et alkoholiker hjem hvor der bare bliver drukket og aldrig ryddet op. Også skal der åbenbart også ryges... Hos dem bliver der så nok ikke nødvendigvis drukket, men dagens gode gerning bliver ikke udført. Og når drengene så vil rydde op og smide ud, går det en uge, så smider deres mor alt muligt lort ind på deres værelser.

Jeg synes også det er helt forrykt at Niclas skal inddrages i deres økonomi. Og deres husleje er jo fucked up dyr! Måske de skulle overveje at flytte...

Jeg synes godt nok også at det er helt hul i hovedet at sidde i en bolig til 9500 om måneden, når økonomien er som den er. Og så den iver efter at få drengen afsted og søge job, kvinden fik jo helt julelys i øjnene ved tanken om flere penge ad den vej. Hold nu kæft jeg fik ondt af den knægt. Ikke at han ikke skal arbejde, det er sundt nok, men så burde han dælenduleme have de penge til sig selv og for en gangs skyld få råd til nogle af de ting han aldrig har fået før. Jeg husker også fra de tidligere sæsoner hvordan hun tiden penslede deres økonomi ud for ham og konstant belemrede ham med hvor mange penge de (ikke) havde osv. Alt i mens hun pulsede løs på smøgerne.
Og så var det så hårdt at se hvordan de der søde, søde, generte tvillinger var blevet så hårde ved hinanden og dem selv fra det ene år til det andet, af ren afmagt. :( Hold nu kæft jeg tudede da de sloges og blev kede af det. Det er godt nok et kæmpe pres og ansvar der er på deres skuldre, sådan at prøve at få et hjem som alle andres, når moren er så syg at hun ikke magter at løfte opgaven sammen med dem. Det er virkelig et par gode, tænksomme knægte. De bor bare i det “forkerte” hjem, hvis man kan sige det sådan. I sær den ene kan jeg godt tænke ender ud som en bølle, hvis der ikke bliver taget hånd om dem meget snart. I sidste sæson købte de en ny hund på afbetaling, alt i mens de knap nok havde råd til mad. Fuldstændig hul i hovedet- og også stakkels hund. Der er jo intet gulvplads at bevæge sig på. :(


Jeg får sq også ondt i måsen, når alle forældrene ryger. Tilmed er tviliingemorens nye hund en der kommer til at veje 80 kilo. Hvorfor i alverden køber man en kæmpe hund, når man dårligt har råd til mad.
2
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Zoxa » 6. mar 2018, 17:25

Hende med de to drenge og monster hunden.... jeg kan slet, slet ikke forstå at det offentlige ikke skrider ind og enten tilbyder noget støtte til moderen så hun kan få styr på sin - i mangel af bedre formulering - borderline personligheds forstyrelse, eller sætter de drenge i minimum noget deltids pleje ordning, for det er bare så synd for dem.
5
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 6. mar 2018, 21:28

Zoxa skrev:Hende med de to drenge og monster hunden.... jeg kan slet, slet ikke forstå at det offentlige ikke skrider ind og enten tilbyder noget støtte til moderen så hun kan få styr på sin - i mangel af bedre formulering - borderline personligheds forstyrelse, eller sætter de drenge i minimum noget deltids pleje ordning, for det er bare så synd for dem.

De er vist også i aflastning hver anden uge. Det var de hvert fald i første del af programmet. Jeg synes ofte man ser at folk på kontanthjælp har prioriteret hund :gruble: Jeg ved ikke om det er en form for selskabsdyr når de alligevel er hjemmegående- nogen der accepterer dem som de er..
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 6. mar 2018, 21:32

Shmartiesh skrev:Nu kender vi ikke så meget til forældrenes baggrunde for at være på kontanthjælp. Men i første afsnit hvor Niclas og hans mor har været på mcd for at søge job, så snakker de på vejen hjem om at han skal hjem og skrive ansøgningen, men Niclas vil gerne vente til dagen efter da han er træt og bla bla... og han siger, at sådan siger hun også.. Ikke noget godt forbillede tænker jeg. Og hun spørger ham også om han vil passe jobbet og det kunne han ikke svare klart ja til. Altså selvom han kun er 14, skal han da forstå at konsekvensen af ikke at passe et job, er fyring.

I afsnit 2 hvor Niclas snakker med Ronni om jobansøgning ville han skrive at han vil have et job fordi hans mor ikke har mange penge og de bor for dyrt. Og da de afleverer ansøgningerne vil han ikke aflevere for mange. Hans moral er godt nok skidt!

Jeg bed også mærke i at han ville skrive om sin mors manglende penge. Hun har da godt nok lært ham at spille på elendigheden. Han sagde selv, efter Ronni sagde at det skulle han ikke skrive, at så kunne han ikke trække det kort :rulle:

Måske vil han ikke aflevere flere ansøgninger, fordi han faktisk er bange for at få et job!
Når alt kommer til alt, synes jeg hans mor er et dååårligt forbillede.
2
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Shmartiesh » 6. mar 2018, 21:35

Juki skrev:
Shmartiesh skrev:Nu kender vi ikke så meget til forældrenes baggrunde for at være på kontanthjælp. Men i første afsnit hvor Niclas og hans mor har været på mcd for at søge job, så snakker de på vejen hjem om at han skal hjem og skrive ansøgningen, men Niclas vil gerne vente til dagen efter da han er træt og bla bla... og han siger, at sådan siger hun også.. Ikke noget godt forbillede tænker jeg. Og hun spørger ham også om han vil passe jobbet og det kunne han ikke svare klart ja til. Altså selvom han kun er 14, skal han da forstå at konsekvensen af ikke at passe et job, er fyring.

I afsnit 2 hvor Niclas snakker med Ronni om jobansøgning ville han skrive at han vil have et job fordi hans mor ikke har mange penge og de bor for dyrt. Og da de afleverer ansøgningerne vil han ikke aflevere for mange. Hans moral er godt nok skidt!

Jeg tænkte mere at det skyldtes usikkerhed. Evt. krydret med noget umodenhed og ladhed grundet hans alder.

Jeg tvivler ikke på at han gerne vil have et job, men jeg synes det er synd hvis hans motivation er at moderen ikke kan styre sin økonomi(eller hvad årsagen nu er) Samtidig bliver det måske ekstra svært for ham at beholde et job, hvis han aldrig har set og lært hvordan det er at have et job og hvad det indebærer/kræver. Altså fra hans mor og øvrige nærmeste.


Tænker meget det samme. Alderen har sikkert noget at sige, men i den alder kan man sagtens lære hvordan man bibeholder et job. Tænker i hvert fald at de alle sammen skal lære hvordan man kommer gennem livet og finder en mening i det hele, og der fordelen ved at gå på arbejde.

Men det var da positivt at der skete noget med mødrenes jobsituation fremover.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Shmartiesh » 6. mar 2018, 21:39

Jacobsen81 skrev:
Shmartiesh skrev:Nu kender vi ikke så meget til forældrenes baggrunde for at være på kontanthjælp. Men i første afsnit hvor Niclas og hans mor har været på mcd for at søge job, så snakker de på vejen hjem om at han skal hjem og skrive ansøgningen, men Niclas vil gerne vente til dagen efter da han er træt og bla bla... og han siger, at sådan siger hun også.. Ikke noget godt forbillede tænker jeg. Og hun spørger ham også om han vil passe jobbet og det kunne han ikke svare klart ja til. Altså selvom han kun er 14, skal han da forstå at konsekvensen af ikke at passe et job, er fyring.

I afsnit 2 hvor Niclas snakker med Ronni om jobansøgning ville han skrive at han vil have et job fordi hans mor ikke har mange penge og de bor for dyrt. Og da de afleverer ansøgningerne vil han ikke aflevere for mange. Hans moral er godt nok skidt!

Jeg bed også mærke i at han ville skrive om sin mors manglende penge. Hun har da godt nok lært ham at spille på elendigheden. Han sagde selv, efter Ronni sagde at det skulle han ikke skrive, at så kunne han ikke trække det kort :rulle:

Måske vil han ikke aflevere flere ansøgninger, fordi han faktisk er bange for at få et job!
Når alt kommer til alt, synes jeg hans mor er et dååårligt forbillede.

Jeg skulle lige til at skrive det samme! Det lyder som om han har været med på bistandskontoret 1000 gange og har lært hvilke kort man skal spille med for at få penge. Meget dårlig moral i så tidlig en alder.
Da han spørger om hans mor skal med til jobsamtalen tænkte jeg bare, at fordi han spørger, så skal hun slet ikke. Og hun skal ikke engang med hen til restauranten! Han skal have noget selvtillid og tro på han kan sælge sig selv. Og han fik da også jobbet!
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Barndom på bistand

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 6. mar 2018, 21:51

Shmartiesh skrev:
Jacobsen81 skrev:
Shmartiesh skrev:Nu kender vi ikke så meget til forældrenes baggrunde for at være på kontanthjælp. Men i første afsnit hvor Niclas og hans mor har været på mcd for at søge job, så snakker de på vejen hjem om at han skal hjem og skrive ansøgningen, men Niclas vil gerne vente til dagen efter da han er træt og bla bla... og han siger, at sådan siger hun også.. Ikke noget godt forbillede tænker jeg. Og hun spørger ham også om han vil passe jobbet og det kunne han ikke svare klart ja til. Altså selvom han kun er 14, skal han da forstå at konsekvensen af ikke at passe et job, er fyring.

I afsnit 2 hvor Niclas snakker med Ronni om jobansøgning ville han skrive at han vil have et job fordi hans mor ikke har mange penge og de bor for dyrt. Og da de afleverer ansøgningerne vil han ikke aflevere for mange. Hans moral er godt nok skidt!

Jeg bed også mærke i at han ville skrive om sin mors manglende penge. Hun har da godt nok lært ham at spille på elendigheden. Han sagde selv, efter Ronni sagde at det skulle han ikke skrive, at så kunne han ikke trække det kort :rulle:

Måske vil han ikke aflevere flere ansøgninger, fordi han faktisk er bange for at få et job!
Når alt kommer til alt, synes jeg hans mor er et dååårligt forbillede.

Jeg skulle lige til at skrive det samme! Det lyder som om han har været med på bistandskontoret 1000 gange og har lært hvilke kort man skal spille med for at få penge. Meget dårlig moral i så tidlig en alder.
Da han spørger om hans mor skal med til jobsamtalen tænkte jeg bare, at fordi han spørger, så skal hun slet ikke. Og hun skal ikke engang med hen til restauranten! Han skal have noget selvtillid og tro på han kan sælge sig selv. Og han fik da også jobbet!

præcis!
0

Tilbage til "Film og TV"