Nyt Medieforlig - Licensen afskaffes

Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Nyt Medieforlig - Licensen afskaffes

Indlægaf Tux » 16. mar 2018, 21:25

Daine skrev:
Tux skrev:
Daine skrev:Egentligt også pudsigt at se BT/EBs overskrifter “Blodbad i DR - licensen forsvinder”. Nej, det gør den ikke, den bliver bare opkrævet på en anderledes måde ... :stoned:

Jo licensen forsvinder, det er ikke licens der fremover opkræves. At DR stadig består betyder ikke licensen gør det.

Så en medieskat da. Kartoffel kartoffel. Det er jo ikke sådan at vi ikke kommer til at betale noget som helst fremover, det er bare via skatten den så skal trækkes. Men det er ikke helt det medierne giver indtryk af med sådan en overskrift ;)
Men overskriften “DR skal spare - licensen bliver til medieskat” er jo heller ikke nær så spændende :lol:

Ej heller medieskat, på samme måde som vi ikke har vejskat, skoleskat og politiskat. Men jo, der skal stadig betales :-)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Nyt Medieforlig - Licensen afskaffes

Indlægaf Sangius » 17. mar 2018, 09:46

Emma The Mermaid skrev:
AgentPixie skrev:Jeg har aldrig betalt licens, fordi de ikke har kunne tvinge mig :genert:
Jeg synes det er fint hvis de trækker det over skatten. Undrer mig faktisk over de ikke har gjort det noget før.

Har de så ikke bare trukket af de skattepenge du eventuelt har fået tilbage i skat?
Det synes jeg de gjorde ved en af mine veninder som heller ikke gad betale skat.


Nej, det må de ikke.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Nyt Medieforlig - Licensen afskaffes

Indlægaf Sangius » 17. mar 2018, 09:48

Studsgaard skrev:
Delfin skrev:
Studsgaard skrev:Jeg tror ikke der bliver taget højde for flere på samme adresse. Så to voksne med en eller to hjemmeboende store børn, vil betale gange tre eller fire. Hvorimod man idag betaler en gang.


Du køber vel også en billet til hver, når du går i biografen?

Jeg har ikke noget problem med det. Det var mere ment som et svar til wizzies spørgsmål.

Jeg har hele tiden ment licens lige så godt kunne være over skatten. Så kommer alle til at betale. Alle bruger alligevel deres produkterne støre eller mindre omfang.


Jeg ville egentlig mene, at jeg ikke længere bruger DR produkter overhoved?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Nyt Medieforlig - Licensen afskaffes

Indlægaf DenBruneMunk » 20. mar 2018, 22:35

Tamara skrev:
Sangius skrev:
Studsgaard skrev:
Delfin skrev:
Studsgaard skrev:Jeg tror ikke der bliver taget højde for flere på samme adresse. Så to voksne med en eller to hjemmeboende store børn, vil betale gange tre eller fire. Hvorimod man idag betaler en gang.


Du køber vel også en billet til hver, når du går i biografen?

Jeg har ikke noget problem med det. Det var mere ment som et svar til wizzies spørgsmål.

Jeg har hele tiden ment licens lige så godt kunne være over skatten. Så kommer alle til at betale. Alle bruger alligevel deres produkterne støre eller mindre omfang.


Jeg ville egentlig mene, at jeg ikke længere bruger DR produkter overhoved?

Vi ville ikke opdage hvis DR ikke var der. Pudsigt nok tror folk ikke på os men det er sandheden

Enig, jeg har det på samme måde med Viaplay,HBO og de andre streaming tjenester, alle taler om det men ser det aldrig.
0

Tilbage til "Film og TV"