Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf hotlips » 13. apr 2018, 20:53

Er jeg den eneste der ser den slags med vilje?

Ikke dårlige som i reptilius eller de værste af de gamle danske film, men sådan nogle hvor folk der har arbejdet med film i årevis og har brugt 50 millioner er faldet på halen så det er helt fascinerende.

Det behøver ikke altid at være dyre film, enhver der ser den type film sætter vel pris på sharknado der er produceret til tv, endda en eller anden lille kanal, men den scorer stadig max point på at være så totalt langt ude, alene tanken om de værste skuespillere der kan opdrives der skriger sig et brok til af bar rædsel over at der kommer en tornado fyldt med hajer i fuldt vigør.. Det er underholdning på et plan helt for sig selv.

Så hvem ser den slags, og hvad er de bedste af de værste, det er jo ikke altid man er enig med resten af verden, hverken i de der får tæv af anmeldere eller i hvilke der får ros, men derfor kan man stadig godt have film man bare ikke kan opfatte som den er ment.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf hotlips » 13. apr 2018, 21:03

Jeg synes ikke selv at show Girls er så elendig at det er interessant, ikke at den er god, den er bare dårlig underholdning og ret ligegyldig.

Til gengæld synes jeg at a clockwork orange lader til at være et dårligt trip et eller anden syrehoved har brækket op, jeg ved godt den anses for at være genial men jeg kan bare ikke rigtig med psykoforbrydere der danser rundt i lange underrør og bowlerhatte og skråler singing in the rain, det er sq for mærkeligt til mig. Jeg har kun set den i sin fulde længde fordi en af mine exer var fuldstændig betaget af den da de så den på filmskolen og så må man jo pænt give den en chance.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf Nesnay » 13. apr 2018, 22:46

Normalt bliver jeg bare sur over dårlige film og vil hellere bruge tiden på noget andet, men jeg har med stor fornøjelse set The Room i biografen. Den er helt exceptionelt ringe, men det var en fed oplevelse - det hjalp nok også, at vi havde fået en del drinks inden og med liv og sjæl gik op i traditionen med at smide med plastskeer :-D
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf hotlips » 14. apr 2018, 02:04

Dikus skrev:https://en.m.wikipedia.org/wiki/Double_Impact

Double Impact med Van Damme vil altid stå øverst på min liste. Var i biogeafen og se den og ødelagde den for alle andre (undskyld - jeg var teenager), fordi jeg var opløst af gråd over al den dybe dobbel-symbolik. Hver gang der kom noget nyt, blev jeg mere og mere begejstret for dybden i filmen.


Oh no, jeg har boet sammen med en kæreste der syntes Jean claude var toppen, så jeg har set hans samlede værker op til omkring 97 "og det var jo i de år hvor han virkelig var i vælten og der kom mange.

Jeg har egentlig aldrig overvejet at de ligefrem skulle være sjove, men okay, jeg har i forvejen tænkt at nogle af dem nok vil tage kegler jo mit actiontossede yngel så de kan da få en chance for at vise andre kvaliteter..

Kan du stadig godt li double impact?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf hotlips » 14. apr 2018, 02:12

Marott skrev:Sharknado. Alle 5. :D


Jeg har kun set den første, jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil se resten, et eller andet sted tror jeg det vil ødelægge den der helt sublime dårlighed hvis det bliver åbenlyst at de gør dem dårlige med vilje og jeg er virkelig vild med den første, selvom jeg har set den flere gange så kommer der stadig nye ting hvor jeg tænker WTF?..

Jeg har set den igen her til aften, og jeg måtte spole tilbage fordi det ikke rigtigt sev ind hvad der egentlig foregik da hende exen lige kom med en total sviner fordi helten vil redde en skolebus fyldt med børn.. Det er virkelig bizart på den sjove måde.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf Purple Haze » 14. apr 2018, 07:44

The Rocky Horror Show.

Fantastisk! Men når man ser bort fra alle de fabelagtige kostumer og sange så er skuespillet ret ringe og historien WTF.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. apr 2018, 07:56

The disaster artist - om hvordan the Room blev lavet.
0
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf Klummerlig » 14. apr 2018, 08:15

Seje bøffer og hårde bananer
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf Annione » 14. apr 2018, 08:27

Italiensk for begyndere.

Den lærte mig, at være mere opmærksom på, hvad jeg spilder min tid på.
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf HappyHippo » 14. apr 2018, 09:39

Stalked by my doctor og sugar daddies er fandme god underholdning, men nok ikke de store Hollywood-film :D
0
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf Yossarian » 21. apr 2018, 15:33

Jeg har ikke selv set den endnu, men genindspilningen af The Wicker Man med Nicholas Cage skulle være utroligt ufrivilligt komisk.

Ellers kan jeg også godt more mig over en film som Road House, som jeg synes er ret klichefyldt og kikset.

Jeg får nu det indtryk, at en del af den slags, i hvert fald nyere, film er meget selvbevidste og i et eller andet omfang spekulerer i at være dårlige. Det er mere charmende med de film, hvor man får et vist indtryk af oprigtighed og at man har forsøgt at gøre det så godt man kunne med de midler og evner man nu havde til rådighed.
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf didas » 21. apr 2018, 20:39

hotlips skrev:
Marott skrev:Sharknado. Alle 5. :D


Jeg har kun set den første, jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil se resten, et eller andet sted tror jeg det vil ødelægge den der helt sublime dårlighed hvis det bliver åbenlyst at de gør dem dårlige med vilje og jeg er virkelig vild med den første, selvom jeg har set den flere gange så kommer der stadig nye ting hvor jeg tænker WTF?..

Jeg har set den igen her til aften, og jeg måtte spole tilbage fordi det ikke rigtigt sev ind hvad der egentlig foregik da hende exen lige kom med en total sviner fordi helten vil redde en skolebus fyldt med børn.. Det er virkelig bizart på den sjove måde.


Nr. 2 er den bedste i mine øjne, så den synes jeg helt klart, du skal se! :-D Jeg er vild med alle 5.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
tickle-me-elmo
Indlæg: 225
Tilmeldt: 30. jan 2016, 18:38
Kort karma: 22
Likede indlæg: 320

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf tickle-me-elmo » 22. apr 2018, 10:35

Jeg stemmer også på The Room! Den er så elendig, at det er fantastisk. Især når man tænker på, at Tommy Wiseau (forfatter, instruktør, producer, hovedrolleindehaver - en mand med mange talenter :D ) selv mener, at filmen er et mesterværk og åbenbart investerede 6 millioner dollars af sine egne penge i den.

Og bagefter kan man læse behind-the-scenes-bogen The Disaster Artist og se filmen af samme navn for flere WTF-øjeblikke :slem:
1
Life insists that we endure.
-Notes from a public typewriter
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf Miss_no_More » 2. jun 2018, 23:36

Burn After Reading med Brad Pitt, George Clooney og John Malkovich var ét stort WTF moment for mig. Men på den fede måde. Bare det faktum, at Brad Pitts karakter bygger en dildo-chair, er virkelig weird :lol:
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Film der er så dårlige at det er en kvalitet i sig selv..

Indlægaf Ondemand » 3. jun 2018, 09:19

Sharknado serien var også lige det første der faldt mig ind, men imo er Fast & Furious filmene på samme lave niveau.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler

Tilbage til "Film og TV"