Kongeligt Bryllup i UK

Brugeravatar
Vira
Kort karma: 669
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4275

Re: Kongeligt Bryllup i UK

Indlægaf Vira » 23. maj 2018, 13:34

Wizzze skrev:

Det var de ikke længe om :8:

Og så siger frk W at Kate åbenbart bryder nr. 9 ganske ofte :gruble:

Og ja ret crazy med matador, det kunne være fedt at være flue på væggen der :lol:

Det gør hun da også jeg synes meget ofte at Kate har wedges på :D
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1252
Likede indlæg: 23891

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2018, 13:43

Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Pyha - tænk hvis de havde spildt en uge på uvigtige ting :-D

Jeg har faktisk på fornemmelsen, at Solkongen sommetider selv syntes, at etikettens finere detaljer var temmelig uvigtige, men han havde regnet ud, at jo mere af den slags, han kunne beskæftige sin bror og andre højt placerede hoffolk med, jo lettere var det for ham at bibeholde den enevældige magt.
Den danske kronprins blev i øvrigt spurgt, om han ville deltage i en af de store på- eller afklædningsceremonier ved Solkongens seng, hvilket han pænt takkede nej til. Og det blev betragtet som det rigtige og velopdragne svar.
SÅ er det godt nok heller ikke let at finde rundt i reglerne.
2
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2696
Likede indlæg: 16919

Indlægaf Wizzze » 23. maj 2018, 14:48

Der er godt nok mange "kreative" firmaer derude :tie:
http://www.bbc.com/news/world-europe-44223025
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 295
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 1622

Indlægaf HappyQ » 23. maj 2018, 20:49

Wizzze skrev:Der er godt nok mange "kreative" firmaer derude :tie:
http://www.bbc.com/news/world-europe-44223025

De burde skamme sig :tie:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 417
Likede indlæg: 13028

Indlægaf Fyrst Eberhard » 24. maj 2018, 19:08

0
Peace!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2696
Likede indlæg: 16919

Indlægaf Wizzze » 25. maj 2018, 20:20

Der sker meget når man gifter sig med en prins, man får bl.a. et våbenskjold

Billede

http://www.bbc.com/news/uk-44258461
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 526
Likede indlæg: 7784

Indlægaf Moxy-lady » 25. maj 2018, 21:56

Gammel artikel der dukkede op i mit feed. Den kan måske forklare den lidt underlige stemning blandt de royale under brylluppet.
https://www.inquisitr.com/4750477/megha ... ge-rumors/

Den er overhovedet ikke underbygget, men jeg må indrømme at det spiller meget godt ind i min egen holdning om parker-bowles, hun virker ikke som den mest rummelig og elskelige type. Og jeg er også ret sikker på at Charles ville tage sine sønners parti, hvis der er noget om snakken.

Hvad tror i?
0
Skal være nogens mor :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1252
Likede indlæg: 23891

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. maj 2018, 22:41

Moxy-lady skrev:Gammel artikel der dukkede op i mit feed. Den kan måske forklare den lidt underlige stemning blandt de royale under brylluppet.
https://www.inquisitr.com/4750477/megha ... ge-rumors/

Den er overhovedet ikke underbygget, men jeg må indrømme at det spiller meget godt ind i min egen holdning om parker-bowles, hun virker ikke som den mest rummelig og elskelige type. Og jeg er også ret sikker på at Charles ville tage sine sønners parti, hvis der er noget om snakken.

Hvad tror i?

Jeg tror, at alle menneskers opførsel kan fremstå besynderlig, hvis bare den bliver betragtet under en tilpas stor lup. Store del af sladderpressen er efter min mening så dårligt underbygget for ikke at sige bundrådden, at når afsender selv har behov for at deklarere en artikel med "rumors", gribes der sandsynligvis virkelig efter halmstrå. På den måde kan vi altid finde en historie, der passer med vores eget (hypotetiske) billede af de kendte og kongelige som privatpersoner.

Personligt lagde jeg ikke mærke til nogen underlig stemning. Den var anderledes end til de fleste bryllupper, men det er ikke noget nyt i det engelske kongehus, hvor de tre generationer tydeligvis har hver deres take på etikette og den royale rolle og derfor sjældent fremstår særligt fasttømrede ved offentlige begivenheder.

Egentlig tror jeg ikke, at der ville blive læst nær så mange negative ting ind i de engelske kongelige, hvis der stadig havde været en tysk kejserfamilie og monarki i Frankrig. Som det er nu, sidder Elizabeth II virkelig tilbage som den eneste (og nok også sidste europæiske) monark med storrige-selvforståelse og tilhørende mine og vaner. Margrethe har noget af det samme over sig, men Danmark har ikke siden engang i middelalderen været oppe i samme liga som England, og det har givet nogle helt andre rammer for at tilnærme sig det såkaldt almindelige, borgerlige liv.
Samtidig har Dianas skæbne helt sikkert også været med til at skabe et narrativ om den naturlige og tidssvarende kvinde af folket (til trods for hendes eksklusive baggrund) versus de stive og anakronistiske (og lidt onde) kongelige, som alle senere brude er blevet spejlet i.
Jeg siger ikke, at Meghan med garanti er blevet budt varmt velkommen af hele Harrys familie, for det aner jeg intet om; jeg anser det bare for sandsynligt, at hvis den tabloide del af pressen kan finde den mindste flig af mulig royal kulde, så griber de den og sætter den under luppen.
5

Tilbage til "Film og TV"