Hade børnetv og figurer..

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Daine » 1. sep 2018, 21:40

Jeg HADEDE Jobbe (og Jobbes ejer), men generelt kunne jeg slet ikke lide de udenlandske programmer der havde fået lavet dansk stemme. Som jeg husker det fra dengang, var der kun én person, der duppede alle stemmer - og altid en der lød meget voksen. Jeg har det stadig stramt med det, men i dag er de blevet dygtigere til at gøre det - bruger flere forskellige personer, og får dem til at lyde bare nogenlunde alderssvarende.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Misantropen » 2. sep 2018, 00:32

Tæller Disneys Juleshow? :gab:

Og ellers:
"Os det er bare os" - Vist et meget godt program. Børnene var bare så irriterende, men måske det mest skyldtes misundelse :D

"Body Bio" - Egentlig et fornuftigt program, men der blev godt nok ikke sparet på detaljerne! I det her afsnit ser man fx en gynækologisk undersøgelse og et kvindeligt underliv under og lige efter en fødsel. Det er fra starten af 90'erne så der er ikke noget photoshop, glatbarbering eller censurering som i dag. Jeg kan huske vi så serien i folkeskolen og at programmerne virkede ret overvældende/grænseoverskridende. Sikkert pga vores alder og manglende informationer inden. https://www.dr.dk/bonanza/serie/369/bod ... -pubertet- (Det er samme serie hvor de går ud af en stor skede i starten af et afsnit..)

"Alabadig - det er mig" - Hadede det.. Det virker også helt forkert med voksenøjne i dag at en "hemmelig", voksen mand snakker til et barn og stikker mad og slik ud til hende gennem et hul i plankeværket :lol:



"Sig det med blomster" fra et program med Sara Bro. Det var så akavet, det var ikke til at holde ud :gisp:



"Hvaffor en hånd" - Nogle af værterne og programmerne var så dårlige! Der er også sket lidt med tempoet i udsendelsen hvis man sammenligner med i dag :D

2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. sep 2018, 02:41

Jeg var aldrig vild med dukkefilm generelt, trolderik etc. Synes at det var uhyggeligt.

Vinden i piletræet synes jeg også var forfærdeligt. Synes hele stemningen og bare introsangen alene var uhyggelig.

Guldregn havde også en uhyggelig stemning og jeg havde mareridt om at få brækket gulvet op kan jeg huske.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Rapfisk » 2. sep 2018, 06:54

dgd2007 skrev:Ha ha, der fik I hægtet mig af. :)
Der var næsten ikke noget børne-tv back in the days, bortset fra lidt Fred Flintsone og Huckelberry Hound. Og da jeg var den alder hvor man kan blive bange for børne-tv-figurer, havde vi slet ikke tv endnu.
Så ingen had herfra.
Dog synes jeg som voksen at der en overgang var lidt rigeligt moraliserende ulandsstof om Burkina Faso og den slags i børne-tv. :)

Det med Burkina Faso var i anledning af en U-landskalender, man kunne købe til julekalenderen. Jeg syntes, det var meget spændende.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf dgd2007 » 2. sep 2018, 09:50

Rapfisk skrev:Det med Burkina Faso var i anledning af en U-landskalender, man kunne købe til julekalenderen. Jeg syntes, det var meget spændende.

Ja, det var bare lidt underligt at børnene skulle vide så meget om et land som de voksne dårlig nok havde hørt om før :-D
Jeg vidste kun at det var det gamle franske koloni "Øvre Volta" :fløjt:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Sangius » 2. sep 2018, 18:50

Da Lotte Blev Usynlig.

Børnene var frygtelige skuespillere, hun sang ad helvedes til, og den der navle var så herre ulækker, at jeg var helt forfærdet første gang jeg så den.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf musling » 2. sep 2018, 19:10

Hr Fladmas syntes jeg var mega skummel og uhyggelig og jeg tror det er den rolle, der har gjort, at jeg aldrig har kunne lide Tommy Kenter. Det er først de senere år, hvor jeg synes jeg har 'lært ham bedre at kende', at jeg har fået mere sympati for hans skuespil og hans person.
Til gengæld kunne jeg godt lide Palle, Polle og Ruth - men han skulle holde sig væk :lol2:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Misantropen » 2. sep 2018, 20:19

Sangius skrev:Da Lotte Blev Usynlig.

Børnene var frygtelige skuespillere, hun sang ad helvedes til, og den der navle var så herre ulækker, at jeg var helt forfærdet første gang jeg så den.

Jeg tror min "frygt" for udstående navler stammer fra den serie :tie: Jeg husker ikke skuespillet, men sangen var frygtelig!



:panik: :panik: :panik:
0
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 332
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 768

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Ekliptika » 3. sep 2018, 05:41

Mumi-troldene. Som barn syntes jeg, de var uhyggelige og sure. Og historierne for kedelige. Mine børn har heller aldrig brudt sig om dem.
Til gengæld elskede jeg som helt lille et program med en skål, der var malet ansigt på. Kan ikke huske, hvad det hed.
Der var også et program med en by, som hed "Omvendtslev", hvor alt vendte på hovedet.
1
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf hotlips » 3. sep 2018, 06:48

Jeg har aldrig brudt mig om Jesper klein, jeg kan godt li hans søn men han virker heller ikke så bøvet når han taler, jeg tror jullerup færgeby var noget af det eneste fra ham jeg har syntes om og den har vi måttet sande bare er forældet, jeg havde glædet mig til at se den med min dreng for omkring tre år siden da den blev sendt men det gik for langsomt og de der dukker uden mimik syntes han var underlige.
Det var så meningen at de skulle se den i 0. Klasse sidste år men det blev til sådan noget hvor de blev sat til at skulle tæller personer og hvor mange gange der blev sagt det samme ellers så var den bare for svær at sidde stille og følge med i.
Jeg måtte selv opgive jul i gammelby for nogle år siden, jeg har det svært med når det lyder for kunstigt og det var virkelig fælt, det lød som om de fleste læste op fra et papir og iøvrigt var den dræbende, som pausefisk i slowmotion. Damn jeg var skuffet.
0
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4283

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Aesel82 » 3. sep 2018, 08:39

musling skrev:Hr Fladmas syntes jeg var mega skummel og uhyggelig og jeg tror det er den rolle, der har gjort, at jeg aldrig har kunne lide Tommy Kenter. Det er først de senere år, hvor jeg synes jeg har 'lært ham bedre at kende', at jeg har fået mere sympati for hans skuespil og hans person.
Til gengæld kunne jeg godt lide Palle, Polle og Ruth - men han skulle holde sig væk :lol2:



Det var ikke Tommy Kenter, der spillede Fladmast :D

Kenter spillede Sigurd, mens Fladmast blev spillet af Ole Fick :).
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Honningprut » 16. sep 2018, 19:16

Tom og Jerry og alle de andre tegnefilm, der omhandlede at de skulle jage hinanden.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf HerErJeg » 16. sep 2018, 19:45

Misantropen skrev:Tæller Disneys Juleshow? :gab:

Og ellers:
"Os det er bare os" - Vist et meget godt program. Børnene var bare så irriterende, men måske det mest skyldtes misundelse :D

"Body Bio" - Egentlig et fornuftigt program, men der blev godt nok ikke sparet på detaljerne! I det her afsnit ser man fx en gynækologisk undersøgelse og et kvindeligt underliv under og lige efter en fødsel. Det er fra starten af 90'erne så der er ikke noget photoshop, glatbarbering eller censurering som i dag. Jeg kan huske vi så serien i folkeskolen og at programmerne virkede ret overvældende/grænseoverskridende. Sikkert pga vores alder og manglende informationer inden. https://www.dr.dk/bonanza/serie/369/bod ... -pubertet- (Det er samme serie hvor de går ud af en stor skede i starten af et afsnit..)

"Alabadig - det er mig" - Hadede det.. Det virker også helt forkert med voksenøjne i dag at en "hemmelig", voksen mand snakker til et barn og stikker mad og slik ud til hende gennem et hul i plankeværket :lol:



"Sig det med blomster" fra et program med Sara Bro. Det var så akavet, det var ikke til at holde ud :gisp:



"Hvaffor en hånd" - Nogle af værterne og programmerne var så dårlige! Der er også sket lidt med tempoet i udsendelsen hvis man sammenligner med i dag :D


Jeg syntes Body Bio var fantastisk. Hold nu kæft hvor Facebook var eksploderet hvis det var sket i dag. Det var jo ca kl 16 en helt almindelig hverdag, og ikke skyggen af advarsler overhovedet. Jeg tror devisen var, at det er sundt at lære noget nyt.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Misantropen » 16. sep 2018, 20:22

HerErJeg skrev:
Misantropen skrev:"Body Bio" - Egentlig et fornuftigt program, men der blev godt nok ikke sparet på detaljerne! I det her afsnit ser man fx en gynækologisk undersøgelse og et kvindeligt underliv under og lige efter en fødsel. Det er fra starten af 90'erne så der er ikke noget photoshop, glatbarbering eller censurering som i dag. Jeg kan huske vi så serien i folkeskolen og at programmerne virkede ret overvældende/grænseoverskridende. Sikkert pga vores alder og manglende informationer inden. https://www.dr.dk/bonanza/serie/369/bod ... -pubertet- (Det er samme serie hvor de går ud af en stor skede i starten af et afsnit..)

Jeg syntes Body Bio var fantastisk. Hold nu kæft hvor Facebook var eksploderet hvis det var sket i dag. Det var jo ca kl 16 en helt almindelig hverdag, og ikke skyggen af advarsler overhovedet. Jeg tror devisen var, at det er sundt at lære noget nyt.

Hehe ja, det er lidt vildt at tænke på hvor lidt nøgenhed der nogle gange skal til før folk i dag bliver forargede. Det program handlede i det mindste om at lære, som du siger. Nøgenheden var bare en biting for budskabet.

Det ville være ret befriende og lærerigt for mange i dag hvis det var den slags programmer der blev vist når der er et eller andet tema med sex eller kroppen :gammel:

Jeg er ret sikker på at Puls(det ungdomsprogram på TV 2) en overgang også havde en ugedag hvor det handlede om sex :gruble: Jeg mindes at man bl.a. fik vist hvordan kondomer skal sættes på, men på agurker. Jeg kan ikke huske om man også lærte om onani i samme ombæring.
0
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Yossarian » 22. sep 2018, 19:07

Mumitroldene var noget af det værste. Det virkede bare sært, uhyggeligt og deprimerende. Jeg kunne slet ikke forholde mig til det. :forvirret:

Den idiotiske julekalender med hullet i jorden og kæmpeormen kan jeg svagt huske. Mest at jeg var skidebange for det med den orm. :-D
0

Tilbage til "Film og TV"