Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf LaScrooge » 18. sep 2018, 10:20

Lykke skrev:
LaScrooge skrev:
Lykke skrev:
LaScrooge skrev:Jeg forstår ikke dine indvendiger. De taler om smittekæder i forbindelse med ubeskyttet sex; hvem, hvor mange og på hvilke betingelser andre skal være i kredsen af folk, de har ubeskyttet sex med. Det er ubetinget den ansvarlige tilgang, når man har sex med mere end én. Han bestemmer ikke om hun må ha sex med andre, hvis hun gør er konsekvensen bare, at de ikke kan have ubeskyttet sex (eller sex før hun er testet igen). Kønssygdomme kan smitte selv ved brug af kondom, og i den konstellation de lever i, kan det ramme mange flere end én, kan du nok se?

Hun har tilnavnet "Den Søde" fordi de ikke kan bruge hendes rigtige navn. Det er også derfor Malou kalder sin elsker Arkitekten.

De ønsker at blive gift i en smuk kirke og at præsten er en moderne præst, som vil vie dem trods deres utraditionelle livsstil. Der er absolut intet odiøst i at vælge en præst man kan lide og føler sig tryg ved, eller at vælge et sted, der sætter de rigtige rammer om ens lykkelige begivenhed.


Okay. Men vi ser nok bare forskelligt på det. Det er jo også okay.
Men han siger jo, at hende den søde ikke har sex med andre end ham.
Jeg ved godt at man bliver/kan blive smittet når man dyrker ubeskyttet sex.


Hvordan ser vi forskelligt på det? Du synes det er mærkeligt, at man vælger stedet og præsten når man skal vies? Eller er det kun når de gør det, at det er et bevis på at de er åndssvage, deres livsstil er lort og deres forhold elendigt?

Nej. Han siger, at de har aftalt det som forudsætning for, at de kan have ubeskyttet sex, og han og Malou aftaler, at hun, hvis hun alligevel er sammen med andre, skal igennem den fulde test, OGSÅ selvom det var med kondom, fordi der er andre smitteveje end pik-i-fisse. Man kan have sekret på fingrene, man kan blive smittet i svælget og så videre. De garderer sig mod smittespredning - hvordan er det ikke voksent?


Jeg forstår ikke lige din tone. Men måske jeg læser mere vrede ind i dit indlæg.

Jeg synes det er mærkelige kriterier de har for valg af kirke. Hvorfor må jeg ikke mene det? At kirken er hvid og præsten er ungdommelig, ja det synes jeg er underlige kriterier. Hvorfor må jeg ikke mene det?


Du må mene lige hvad du vil, men set i lyset af, at du mener ting i en tråd på en debatside, må du forvente at andre kommenterer det du mener, endda diskuterer dine ideer og holdninger med dig. Det er så meningen, at du begrunder dine holdninger, fx hvorfor det er underligt at have skønhed i omgivelserne og fornemmelse af accept og moderne udsyn hos den præst, der skal vie en, som udvælgelseskriterier.
2
And we both know: I will be delicious
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf Lykke » 18. sep 2018, 10:29

LaScrooge skrev:
Lykke skrev:
LaScrooge skrev:
Lykke skrev:
LaScrooge skrev:Jeg forstår ikke dine indvendiger. De taler om smittekæder i forbindelse med ubeskyttet sex; hvem, hvor mange og på hvilke betingelser andre skal være i kredsen af folk, de har ubeskyttet sex med. Det er ubetinget den ansvarlige tilgang, når man har sex med mere end én. Han bestemmer ikke om hun må ha sex med andre, hvis hun gør er konsekvensen bare, at de ikke kan have ubeskyttet sex (eller sex før hun er testet igen). Kønssygdomme kan smitte selv ved brug af kondom, og i den konstellation de lever i, kan det ramme mange flere end én, kan du nok se?

Hun har tilnavnet "Den Søde" fordi de ikke kan bruge hendes rigtige navn. Det er også derfor Malou kalder sin elsker Arkitekten.

De ønsker at blive gift i en smuk kirke og at præsten er en moderne præst, som vil vie dem trods deres utraditionelle livsstil. Der er absolut intet odiøst i at vælge en præst man kan lide og føler sig tryg ved, eller at vælge et sted, der sætter de rigtige rammer om ens lykkelige begivenhed.


Okay. Men vi ser nok bare forskelligt på det. Det er jo også okay.
Men han siger jo, at hende den søde ikke har sex med andre end ham.
Jeg ved godt at man bliver/kan blive smittet når man dyrker ubeskyttet sex.


Hvordan ser vi forskelligt på det? Du synes det er mærkeligt, at man vælger stedet og præsten når man skal vies? Eller er det kun når de gør det, at det er et bevis på at de er åndssvage, deres livsstil er lort og deres forhold elendigt?

Nej. Han siger, at de har aftalt det som forudsætning for, at de kan have ubeskyttet sex, og han og Malou aftaler, at hun, hvis hun alligevel er sammen med andre, skal igennem den fulde test, OGSÅ selvom det var med kondom, fordi der er andre smitteveje end pik-i-fisse. Man kan have sekret på fingrene, man kan blive smittet i svælget og så videre. De garderer sig mod smittespredning - hvordan er det ikke voksent?


Jeg forstår ikke lige din tone. Men måske jeg læser mere vrede ind i dit indlæg.

Jeg synes det er mærkelige kriterier de har for valg af kirke. Hvorfor må jeg ikke mene det? At kirken er hvid og præsten er ungdommelig, ja det synes jeg er underlige kriterier. Hvorfor må jeg ikke mene det?


Du må mene lige hvad du vil, men set i lyset af, at du mener ting i en tråd på en debatside, må du forvente at andre kommenterer det du mener, endda diskuterer dine ideer og holdninger med dig. Det er så meningen, at du begrunder dine holdninger, fx hvorfor det er underligt at have skønhed i omgivelserne og fornemmelse af accept og moderne udsyn hos den præst, der skal vie en, som udvælgelseskriterier.


Fordi det er for overfladisk. Det er som om han/de lige glemmer hele religionsdelen. Og de nævner selv rådhuset bagefter.
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf Lisva » 19. sep 2018, 11:57

Jeg har lige set første afsnit, og det var faktisk ret ubehageligt at overvære. Det giver næsten sig selv, at der er skævvridning i forholdet, hvis balancen defineres ud fra antallet af scoringer. Det er virkelig nemt at få et forhold baseret udelukkende på sex, når man er kvinde. Jeg har omvendt indtryk af, at rigtig mange kvinder ikke har lyst til at indlede noget til en mand, der er i et forhold.

Så de her to mennesker har altså meget forskellige odds i den konkurrence, de (hun) tydeligvis kører. Derudover virker det, som flere også påpeger, som om hun udelukkende presser ham til at date for at retfærdiggøre, ar hun er sammen med andre mænd. Og at han grundlæggende set bare er ked af deres åbne forhold, men ikke tør sige fra af frygt for at miste hende.

Øv! :(
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf Misantropen » 25. sep 2018, 17:16

De er i Aftenshowet nu.

Jeg hader Aftenshowet, men jeg vil gerne høre hvad de har at sige.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf Lykke » 25. sep 2018, 17:33

Misantropen skrev:De er i Aftenshowet nu.

Jeg hader Aftenshowet, men jeg vil gerne høre hvad de har at sige.


Hvad sagde de? Jeg holdt ikke showet ud.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf Misantropen » 25. sep 2018, 18:27

Lykke skrev:
Misantropen skrev:De er i Aftenshowet nu.

Jeg hader Aftenshowet, men jeg vil gerne høre hvad de har at sige.


Hvad sagde de? Jeg holdt ikke showet ud.

Ikke så meget, desværre. Det handlede mest om andres mening om åbne forhold, og det kunne ikke kede mig mere at høre om Ulla fra Helsinge kunne leve i et åbent forhold eller hvad Bjarne fra Nyborg mener om åbne forhold. Og så på en hjemmevideo optaget med et dårligt webcam eller en mobil ude blæsevejr :sarkasme:

Jeg så maks. 5 minutter så jeg ved ikke om Alex og Malou fik mere taletid senere. De gik videre til et andet indslag da jeg zappede væk.

Det mest bemærkelsesværdige der blev sagt var Malou der nævnte at hun var blevet spyttet efter på gaden og havde fået kastet cigaretskodder efter sig, men det blev der ikke rigtig gået nærmere ind i, andet end alle i studiet selvfølgelig kunne blive enige om at det ikke var i orden :gab:
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf LaScrooge » 26. sep 2018, 10:27

Jeg synes klart det er det mest bemærkelsesværdige: at Malou er ude for dét. Hvad fanden, altså? Folk er kraftedeme ikke rigtige oven i hovedet.
6
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf Ado » 26. sep 2018, 10:55

Folk, der kaster cigaretskodder efter hende og spytter på hende er jo ikke andet end socialklasse 23.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf LaScrooge » 26. sep 2018, 12:25

Ado skrev:Folk, der kaster cigaretskodder efter hende og spytter på hende er jo ikke andet end socialklasse 23.


De ville trives bedre hvis de levede for 600 år siden, hvor man gerne måtte brænde kvinder der gjorde én utryg.
3
And we both know: I will be delicious
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf Liou » 26. sep 2018, 19:10

Kendte overhovedet ikke til det men har lige set første afsnit på grund af tråden her, da det lød interessant nok. Hold dog op altså... som andre har nævnt, bekræfter det jo egentlig bare nogle af de fordomme, der er omkring åbne forhold - Altså at de ikke er så super robuste når det kommer til stykket, og at der er eller i hvert fald kan være en uligevægt i det. Jeg synes det er hæsligt at se på Alex ydmygelse, og jeg synes hans kæreste virker sådan rimelig irriterende, manipulerende og falsk. Jeg forstår ikke han ønsker at være i det forhold. Det virker til at være gift for ham. Jeg tror, at han ville være meget lykkeligere single, og så ville han også få overskuddet og selvtilliden igen til at finde en pige, der faktisk vil ham og "kun" ham.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf Lykke » 26. sep 2018, 19:30

Jeg synes nu heller ikke mit indtryk af dem blev bedre efter at have hørt Shitstorm på P1.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf Misantropen » 26. sep 2018, 19:50

LaScrooge skrev:Jeg synes klart det er det mest bemærkelsesværdige: at Malou er ude for dét. Hvad fanden, altså? Folk er kraftedeme ikke rigtige oven i hovedet.

Det var også min pointe.

Det da er mere relevant at debattere hvordan folk kommer frem til at den opførsel er okay, end ligegyldige mennesker der sender klip, med en varighed på 10 sekunder, ind for at fortælle hvad deres mening om åbne forhold er.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf LaScrooge » 27. sep 2018, 05:53

Misantropen skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes klart det er det mest bemærkelsesværdige: at Malou er ude for dét. Hvad fanden, altså? Folk er kraftedeme ikke rigtige oven i hovedet.

Det var også min pointe.

Det da er mere relevant at debattere hvordan folk kommer frem til at den opførsel er okay, end ligegyldige mennesker der sender klip, med en varighed på 10 sekunder, ind for at fortælle hvad deres mening om åbne forhold er.


Som Malou nævner, så er det den medievirkelighed vi lever i: sensationspræget fra mediernes side, det samme fra seernes side tilsat manglende kritisk sans.
0
And we both know: I will be delicious
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf JoyNips » 27. sep 2018, 07:44

3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ku godtnok må godt - fortællinger fra et åbent forhold

Indlægaf LaScrooge » 27. sep 2018, 09:30

JoyNips skrev:https://xn--skrm-woa.nu/artikel/49922/undskyld-malou-og-alex-jeg-krummede-ogsaa-taeer-indtil-jeg-saa-sidste-afsnit/


"Parforholdsshaming" - god betegnelse for hvad der foregår.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Film og TV"