Yndlingsfilm!

Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Yndlingsfilm!

Indlægaf Fillie » 14. dec 2015, 15:36

Har du en eller flere yndlingsfilm? Og hvorfor er lige de film ekstra seværdige?

Jeg elsker "The Wrestler": Jeg synes, det er en helt igennem fantastisk film, som skildrer nogle menneskeskæbner på en følsom, varm og ægte facon, og jeg tror aldrig, jeg bliver "for mæt" til et gensyn. Mickey Rourke i rollen som den fallerede stjerne der efter famlende forsøg på at reetablere en relation til sin datter og finde kærligheden hos en perifer veninde fortsætter med at gøre det eneste, han nogensinde har haft succes med, selvom han ved, det tager livet af ham, går lige i hjertet på mig.

Jeg har også altid været glad for "Nixon": Anthony Hopkins er på alle måder en fabelagtig skuespiller, og hans fortolkning af både præsidenten men også mennesket Richard Nixon er simpelthen eminent. Desuden skildrer filmen samtidig på troværdig vis en virkelig spændende periode af USAs historie, som i sig selv er interessant og tankevækkende. Det er sådan en film, jeg bliver fuldkommen opslugt af, og som jeg også kan se igen og igen.

Der er så mange vidunderlige film til, men det var de første to, der faldt mig ind. Hvad siger I? :popkorn:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Tibbler » 14. dec 2015, 19:01

Jeg kan rigtig godt lide gyserfilm, og min alltime favorit er "Poltergeist". Udover at effekterne var/er gode; set i forhold til, at filmen er fra 1982, så er der både gode chokefffekter, og stemninger i filmen.

Elsker scenen, hvor de ser videooptagelsen med de hvileløse ånder, der kommer ned af trappen :lun:

Jeg synes i øvrigt ikke, at filmen er uhyggelig - Men meget stemningsfuld.

0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Animi » 14. dec 2015, 19:09

25th Hour er uden tvivl min yndlingsfilm!

For det første har den nogen fantastiske skuespillere med - Edward Norton, Barry Pepper og Phillip Seymour Hoffman --> Mine tre yndlingsskuespillere samlet i én film! Og ikke at forglemme den smukke Rosario Dawson :love:

For de andet så har den, denne her fantastiske scene - hvor ordet "fuck" bliver sagt en deeeel gange

For det tredje er slutscenen også helt fantastisk og får mig altid til at græde - simpelthen så fantastisk!

Jeg synes virkelig at det er en undervurderet film!
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Firebird » 15. dec 2015, 08:23

Le film "INDOCHINE"

Film à grand spectacle, "Indochine" est une superbe réalisation.

Den film glemmer jeg aldrig rigtigt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Lækre Arne » 15. dec 2015, 08:30

Jeg har en del.
Men disse ligger nok i toppen.

Med Breaking the waves og Brokeback på en delt førsteplads.

Jeg hader gysere. Forstår slet ikke nogen kan have det som yndlings :shock: :whine: Jeg får mareridt.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Fræksak » 18. dec 2015, 21:33

Mine yndlingsfilm har i mange år været Fargo og en (vistnok) tjekkisk film, der hedder Kolya.

Jeg har kun set dem begge én gang, men de gjorde åbenbart så stort indtryk, at de er blevet ved at være på toppen af min liste.

Derudover var jeg også svært fascineret af The Beach, dengang jeg så den for første gang.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Annione » 19. dec 2015, 02:51

Ringenes Herre. Og Matrix. Uden tvivl de film jeg har set flest gange - og de skal ses mange gange endnu :-D
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Fru Sunshine » 3. jan 2016, 14:19

Jeg har mange yndlingsfilm og genrerne er blandet sammen i en stor pærevælling, men mange af dem indeholder musik. Jeg elsker simpelthen musicals og sådan noget.
Pink Floyd: The Wall
Moulin Rouge
Dirty Dancing
Grease
Life of Brian
Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof Zoo. (Som jeg stadig ikke helt forstår min fascination af. Den er jo egentlig ikke særlig god, men alligevel en, jeg ser igen og igen)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 19:42

Jeg har rigtig, rigtig mange yndlingsfilm, menhvis jeg skal lave en top 5, må det være:

1. Schindler's List - der er endnu ikke nogen film, der er nået samme højde for mig.

2. Blood Diamond. Dér blev jeg lidt forelsket i Leo.

3. Robin Hood - Prince of Thieves. "Why a spoon, cousin? Why not a knife or an axe or..." "Because it's dull, you twit, it'll hurt more! Now sow - and keep the stitches small!"

4. Braveheart. Mel Gibson er blegnet siden, men bare det faktum, han lærte den skotske accent til filmen - hats off!

5. Den svinger lidt mellem Harry Brown og Kidulthood. Barske ad helvede til, men alligevel uhyggeligt realistiske på undergrundsplanet.
Senest rettet af Guilded_Lily 9. jan 2016, 20:25, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2016, 19:48

På en delt første plads: A Clockwork Orange og Leon. Jeg kan ikke så godt forklare hvorfor - de vækker bare nogle følelser i mig, ikke de samme følelser vil jeg lige huske at påpege.
1
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Viskelæder » 9. jan 2016, 20:23

Braveheart
Inglorious Basterds
Legends of the Fall
Things We Lost in the Fire
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Ado » 9. jan 2016, 20:24

- Boyhood. Den er bare så smuk og gribende, uden jeg kan forklare hvorfor.
- You're not you. Fantastisk spillet af Hilary Swank. Jeg græd så meget det gjorde fysisk ondt i hele kroppen.
- The Shining. Den holder! Den stemning hele vejen igennem er fabelagtig.
- Sliding Doors. Åh! Så smuk!
- En verden udenfor. Den kryber helt under huden.
- The Others. Slutningen giver mig gåsehud.
- Boys don't cry. Igen; Hilary Swank er jo filmens stjerne og gør filmen så gennemført.
- Notebook. Dybt suk...sjældent har jeg set så smuk en film.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Torn » 13. jun 2016, 06:14

Inception og Up. Jeg ser ellers sjældent film længere, fordi serier generelt er blevet gode.
0
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf Newsugar » 1. jul 2016, 20:18

A good year
Dot the i
Amorres perros
Swept away
Avenging Angelo
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Yndlingsfilm!

Indlægaf achillaxedprune » 2. jul 2016, 10:04

Dette må nok være min yndlingsfilm, tror jeg. Har set den 10+ gange, eeeelsker soundtracket og her 16 år efter holdet den stadig! Reqium for a dream. :love:


Reservoir dogs er også virkelig fantastisk synes jeg... Igen med et soundtrack, der er lige i skabet!


eternal sunshine of the spotless mind er bestemt også værd at se!


Fight Club er et must see!


Og selvfølgelig Matrix... Da jeg så den satte den virkelig nogle tanker igang. Et ikon. Jeg har aldrig aet 2'eren og 3'eren. Men 1'eren er virkelig mindblowing!
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Film og TV"