Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

CassiusClay
Indlæg: 28
Tilmeldt: 21. jun 2018, 21:17
Kort karma: 6
Likede indlæg: 55

Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf CassiusClay » 25. nov 2018, 19:52

Jeg oplever efterhånden, at det er sværere at finde fysiske filmmedier generelt, DVD og blu-rays - også i genbrugsbutikker - de har for mange og må desværre kassere med hård hånd.
Det ærgrer mig lidt, da jeg selv samler og bare synes, at det er hyggeligt at have filmene stående, da de også signalerer lidt om hvad jeg kan lide og fx derfra kan diskutere det med gæster. Inden for horrornichen tror jeg dog, at der er en lighed blandt fans om at have filmene fysisk - gerne sammen med div. figurer.
Der laves der jo også en del film, som ikke når de store streamingtjenester og så er der jo alle de ældre film der aldrig kommer på streaming og bliver glemt - en skam synes jeg.

Hvordan ser din filmsamling ud? Hvis du har en?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Persnikedy » 25. nov 2018, 19:58

Jeg plejede at have mine stående på en ikea reol, men som samlingen voksede blev det sværer og sværer (omkring 1000stk). Jeg har nu kommet mine i mapper fordi de simpelthen fyldte for meget, de står dog stadig, som på reolerne, efter genre og derefter alfabetisk.

Jeg savner dvd og blueray i butikkerne. Jeg elskede at gå og kigge dem igennem og de gamle perler bliver jo heller ikke genoptrykte mere. Det tog mig overraskende lang tid at finde fx Masse Mor med Kathleen Turner.

Jeg kan godt se det smarte i streaming men det tager lidt charmen synes jeg
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Tobywan » 25. nov 2018, 20:01

Jeg har digitaliseret hele mit katalog. Gider ikke have skiverne til at stå. De fylder og det er for bøvlet at skifte medier. Har ikke ejet en fysisk afspiller i årevis. Alle mine film er pakket i kasser og kommer næppe ud igen. Har aldrig brudt mig specielt meget om dvdformatet som fysisk udgivelse. Det var noget andet med laserdisk, hvor man virkelig formåede at lav nogle lækre udgivelser. Her har dvd altid været lidt plasticagtig i min optik.

Nu er de i stedet tilgængelig på alle enheder i og udenfor huset. Alt er tilgængligt og søgbart på en helt anden måde end ved fysiske medier. Er vi i sommerhus, på hotel eller et helt 3. sted, så er der adgang til hele kataloget ganske som en normal streamingtjeneste.

Er ikke fan af streamingtjenester, da udvalget ofte er skiftende grundet rettigheder. Det der er det i dag, findes ikke nødvendigvis i morgen. Det er fint til de nyeste serier, men alt der har lidt år på bagen, eller er bare lidt skævt er man nødt til at eje selv.

Det koster da lidt i strøm, at have kørende, men ser det som en hobby som gerne må koste lidt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf LadyFox » 25. nov 2018, 20:11

Jeg ejer ikke en eneste film fysisk mere. Jeg gider ikke havde dem stående, når de kan opbevares på en harddisk, der bare kan sættes i TV'et, slipper jeg også for at have en grim DVD-afspiller stående.
0
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Flora » 25. nov 2018, 20:12

Jeg har 60-70 DVD-film stående. Jeg har ikke længere nogen DVD-afspiller, så det er egentlig lidt sært, at jeg stadig har filmene, nu jeg tænker over det :lol:

Ok, jeg har DVD-drev i min computer, så teknisk set kunne jeg godt se dem, men det er vist flere år siden, det sidst er sket.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf DenBruneMunk » 25. nov 2018, 20:59

Har kun UHD blu-ray film her, indtil streaming kvaliteten er god nok, så skifter jeg ikke.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Daine » 25. nov 2018, 21:37

Jeg streamer ikke, så jeg har en del film og specielt tv-serier. Og jeg har en bunke på vej fra CDON :) Jeg kan godt set det smarte i at have dem på en harddisk eller lign, jeg aner bare ikke hvordan man gør det. Streaming er fint, men som jeg har forstået det kan man ikke være 100% sikker på at alle sæsoner af tv-serier altid er tilgængelige. Og det ville irritere mig grænseløst :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Filipai » 25. nov 2018, 21:55

Jeg har lige smidt samtlige kasser ud til mine dvd'er og udelukkende gemt skiven. Det føltes helt forkert, men vi ser måske en dvd hver 3. måned, resten streamer vi.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Pjeps » 25. nov 2018, 22:23

Jeg har rigtig mange dvd tv-serier , nu streamer jeg mest. Men hiver gerne en sæson frem af yndlings serierne ind i melllem. Jeg har forsøgt at lægge mine dvd’er på harddisk, men synes det er meget tidskrævende. Er der nogen der har et godt tip/program til hvordan de kan lægges derover uden at det tager ligeså lang tid som at afspille dvd’erne ?
0
:ninja:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Planten » 25. nov 2018, 22:36

Jeg har givet mange til genbrug og smidt nogle ud (dem der var blevet ridsede). Jeg køber eller ønsker mig få udvalgte animationsfilm og så har jeg nogle få favoritfilm, jeg ikke vil skaffe mig af med :) tror dog snart jeg tager mig en udrydning mere.
Jeg opbevarer mine film i sådan nogle cd rom lommer, så de fylder mindst muligt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf dgd2007 » 26. nov 2018, 00:28

Nej. Vi har Matador (gl.version) på DVD, men de er gemt væk - den kommer jo alligevel i tide og utide, og kan vist endda ses på dr.dk.

Vi har også muligvis nogle VHS-bånd, men enten er de røget ud eller gemt langt væk - ligesom vores VHS-maskine. :)

Heldigvis er de fleste af de film jeg kan lide og kender, så gamle at de jævnligt kommer i fjerneren, så ingen grund til at have ekstra lager. Der er dog enkelte jeg kunne tænke mig at have til at tage frem en gang imellem, så som USS Nimitz, Patton, Oh God og den Kurosawa-film som er modelleret efter King Lear (tror den hedder noget med "Krigerens skygge").

Men ellers klarer vi os fint med det generelle udbud.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Misantropen » 26. nov 2018, 04:14

Film har aldrig interesseret mig på den måde at det er et musthave jeg skal eje eller noget jeg ser ofte.

Jeg har nogle dvd'er(30-40 i alt, tror jeg) og det er en blanding af dvd'er jeg købte før streaming, nostalgiske film der er blevet genudgivet og film jeg har pga. min nevø, til når han er på besøg.

Hvis alle nye og gamle film og serier var tilgængelig på en streamingtjeneste ville jeg ikke eje en eneste dvd i dag.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Annione » 26. nov 2018, 05:57

Jeg har 2 kæmpe mapper med dvd’er - covers er smidt ud.
Jeg købte min lejlighed i maj og fik først wifi i oktober, så jeg nåede at se en del film på dvd. Savnede forøvrigt ikke wifi - men det er rart at kunne streame om efteråret, når det er mørkt og koldt.
Jeg har dog stadig ikke tv, så streamer på min mac.
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Myth » 26. nov 2018, 08:04

Har omkring 8-900 film (dvd/blu-ray). Har dem i aluminiumskasser i lommer og covers er sat i ringbind. Selve kassen til film er smidt ud. Dvs afleveres i vores secondhand shop der kun handler med film/musik/spil.
Butikken ligger på Gammel Kongevej i København og hedder Mint. De har et kæmpe udvalg af film og musik. Og til rimelig pris.
På Vesterbrogade ligger en Accord, som også har et rimeligt udvalg, så det sker da at der kommer en film med hjem.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Køber du stadig fysiske film og/eller gemmer du dem du har?

Indlægaf Ladysparrow » 26. nov 2018, 09:31

Vi har alle en del af vores film i en gammel dragkiste + en anden del som er i vores gæstehus. Vi køber stadig film ind imellem - senest var Mig og Mama Mia samt Midt om natten.
0

Tilbage til "Film og TV"