Fri os fra kontanthjælp

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Misantropen » 1. dec 2018, 12:14

Er der nogen der synes reglerne altid fungerer når de og tilbuddene ikke tilpasses den enkelte arbejdsløse?

Jeg tror ikke helt jeg forstår pointen i at sammenligne sin egen situation med andre personer og deres situation, når man kun kender til en brøkdel af årsagen til deres ledighed. At man tror man ved mere er ikke det samme som det rent faktisk er sådan. Der er så mange faktorer der spiller ind der gør det usammenligneligt.

Var det ens er det da mærkeligt at udfaldet ikke altid er det samme.

Edit: Hvorfor er det interessant at man har hørt rygter om en der har været på kontanthjælp, eller anden offentlig forsørgelse, længere tid end en selv. Vedkommende tager jo tydeligvis ikke jobbet ud af hænderne på en.
Senest rettet af Misantropen 1. dec 2018, 12:25, rettet i alt 1 gang.
5
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf TomKah » 1. dec 2018, 14:45

SurSødSovs skrev:
LaScrooge skrev:
Tux skrev:
Bergen skrev:Ts tanketorsk men ikke destro mindre kan man forsøge sig selv og er så efterspurgt på arbejdsmarkedet, at man kan få job på 2 uger og være selvforsørgende, så hører man på ingen måde til i samfundets støtteordninger.

Uanset, hvad man har betalt i skat eller hvad drømme man har om arbejdslivet. Så tager man ansvaret på sig og dribler videre på egen hånd - og er tillige superpriviligeret at kunne gøre dét.

En anden grund til at det er komplet nonsens at snakke om at få noget tilbage for sin indbetalte skat, er at en type som TLS sandsynligvis vil være en Netto udgift for samfundet. Ikke at der er noget galt i det som sådan, men mere for at sætte lidt perspektiv på.


Det synes jeg er en komplet unødvendig og nedværdigende kommentar. Du kan sgu selv være en nettoudgift for samfundet :rulle:


Jeg er en udgift. Det blev faktisk brugt som argumentation for ikke at give mig den operation, der gav mig føreligheden tilbage - at det samfundsøkonomisk ikke kunne betale sig.

Sådan er virkeligheden bare nogle gange


Det er en helt anden diskussion og jeg aner jo ikke hvor dyr den operation er, men jeg oplever da at mange mennesker får udført ikke livsnødvendige og ikke samfundsøkonomisk bæredygtige operationer uden diskussion.
Jeg har selv fået to dyre operationer som ikke havde helbredsforbedrende indflydelse i øvrigt.

Jeg synes vi som samfund er nødt til at være realitiske omkring at vi ikke kan få i pose og sæk. Vi kan ikke have det sikkerhedsnet, vi har i dag, med den service/udbud, vi har med mindre langt størstedelen af vores borgere er omkostningsneutrale som minimum.
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf TomKah » 1. dec 2018, 16:20

Jeg ved godt det er virkeligheden.
Jeg forstår heller ikke de der koder hvor man ikke må kalde en spade for en spade. Som den ene person i tråden som nævner at det ikke er voldsomt smart at få seks børn når man ikke kan forsørge dem. Så får man en lang svada om at det er kulturelt betinget osv.
Det er meget muligt at det er kulturelt betinget men det er stadig gift for velfærdssamfundet uanset - for det er kæmpe udgift.
0
TLS
Indlæg: 45
Tilmeldt: 29. nov 2018, 16:17
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf TLS » 1. dec 2018, 17:31

TomKah

Det er jo netop en anden sag. Hvem vil ansætte en med 6 børn som dårligt kan dansk?
Og hvorfor skal staten give børnepenge i så stort et antal?
Hvis de børn, så blev til noget, men da jeg bor i et af de belastede områder, kan jeg se, at ikke mange bliver til noget.
De afspejler deres forældre. Jeg ville kalde 6 børn, for selvforskyldt arbejdsløs.

Dog før nogen skriver, at det ikke er alle. Helt rigtigt, men det er ikke dem det selv kan, der er problemet.
Og se på arbejdsløsheden i de områder, den er meget høj.

Som jeg har skrevet, så ønsker jeg selv at trække mig fra debatten, så lad være med at skriv om mine indlæg.
Jeg kom ind, da jeg har været udsat for det samme som juristen.
De kom med en praktikplads, jeg ikke kunne se nogen ide i.
Jeg kom så men en, jeg kunne se en ide i, den blev så afvist fra dem.
Det er oftest sådan, at det kun er det de kommer med, der kan bruges, også selv om der har væert 12 i forvejen.
Og sjovt nok, så holder de ikke øje med, hvor mange de har send ud til de enkelte virksomheder.

Jeg kunne også sige, at man så gerne ønsker jobrutation, og dem som så skifter og lader sig gå lidt hjemme, for andre kan komme til, de skal da godt nok have en over nakken. Det er sku lidt sjovt.

PS. Læser lige den med løntilskud. Jeg blev også kaldt ind til samtale med a-kasse og Jobnet. Det talte jeg om praktik for det er det jeg vil. Hvorefter de kom med, at jeg jo kunne få op til 3 mdr. løntilskud. Men hvorfor? Det var dem der ville give mig det. Men de ønsker åbenbart ikke en 1 mdr praktik? Igen mener jeg, der er noget helt forkert.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Delfin » 1. dec 2018, 19:11

Jeg er overhovedet ikke blind for, at der sker masser af tåbelige ting i dagpenge/kontanthjælp/sygedagpenge-systemerne, jeg har selv været ude for et hav af latterlige forslag som sygemeldt. Jeg er heller ikke ubetinget begejstret for, at arbejdsgivere kan spekulere i at benytte sig af praktikanter og løntilskud i stedet for at fastansætte personale, men når det er til side, kan jeg ikke se, at man skulle have krav på, at 'systemet' skal være ansvarlig for, at man kan få en anden type arbejde som man hellere vil have, når man er i stand til at forsørge sig selv.
6
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Grissebassen » 1. dec 2018, 20:52

Jeg forstår nu godt ham Jesper.
Jeg har været arbejdsløs et halvt år i mit liv, og det var det værste, jeg nogensinde har oplevet. Jeg ønsker det ikke for nogen. Så at han er lidt stram i betrækket efter så mange år, er forstående imo. Jeg tolker hans modstand som det eneste afløb han har for hans spildte kompetencer - i det mindste kan han bruge dem på at udfordre systemet.

Faktum er at der er ikke er nok stillinger til arbejderne, og at samfundet er skruet sammen på en måde, hvor der altid vil være en 'rest', der ikke er plads til på arbejdsmarkedet. At man politisk har valgt at indrette samfundet på den måde, og samtidig straffe dem, der er til overs, forstår jeg slet ikke logikken i. At systemet oveni hatten så også er bundråddent ved fx ved at syge fastholdes på kontanthjælp og nægtes førtidspension, at ledige tvinges ud i ulovlige praktikker osv er helt absurd.

Man bliver kørt psykisk ned af at være i det system, og jeg synes det er skide synd at de ledige også skal omtales som dovne samfundsnassere, når langt de fleste vil give deres højre arm for at få lov at finde et job.
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 1. dec 2018, 22:41

Grissebassen skrev:Jeg forstår nu godt ham Jesper.
Jeg har været arbejdsløs et halvt år i mit liv, og det var det værste, jeg nogensinde har oplevet. Jeg ønsker det ikke for nogen. Så at han er lidt stram i betrækket efter så mange år, er forstående imo. Jeg tolker hans modstand som det eneste afløb han har for hans spildte kompetencer - i det mindste kan han bruge dem på at udfordre systemet.

Faktum er at der er ikke er nok stillinger til arbejderne, og at samfundet er skruet sammen på en måde, hvor der altid vil være en 'rest', der ikke er plads til på arbejdsmarkedet. At man politisk har valgt at indrette samfundet på den måde, og samtidig straffe dem, der er til overs, forstår jeg slet ikke logikken i. At systemet oveni hatten så også er bundråddent ved fx ved at syge fastholdes på kontanthjælp og nægtes førtidspension, at ledige tvinges ud i ulovlige praktikker osv er helt absurd.

Man bliver kørt psykisk ned af at være i det system, og jeg synes det er skide synd at de ledige også skal omtales som dovne samfundsnassere, når langt de fleste vil give deres højre arm for at få lov at finde et job.

Jeg tror bare han har en dårlig attitude. Men igen, jeg er også farvet af hans udseende, som virker som om han tror han er noget andet end han er. Han ligner en fra et boyband i 90erne.

Det lader ikke til han har været igennem en masse jobprøvninger osv. Som han selv siger, er han kommet mere under opsyn.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Grissebassen » 1. dec 2018, 22:44

Jacobsen81 skrev:
Grissebassen skrev:Jeg forstår nu godt ham Jesper.
Jeg har været arbejdsløs et halvt år i mit liv, og det var det værste, jeg nogensinde har oplevet. Jeg ønsker det ikke for nogen. Så at han er lidt stram i betrækket efter så mange år, er forstående imo. Jeg tolker hans modstand som det eneste afløb han har for hans spildte kompetencer - i det mindste kan han bruge dem på at udfordre systemet.

Faktum er at der er ikke er nok stillinger til arbejderne, og at samfundet er skruet sammen på en måde, hvor der altid vil være en 'rest', der ikke er plads til på arbejdsmarkedet. At man politisk har valgt at indrette samfundet på den måde, og samtidig straffe dem, der er til overs, forstår jeg slet ikke logikken i. At systemet oveni hatten så også er bundråddent ved fx ved at syge fastholdes på kontanthjælp og nægtes førtidspension, at ledige tvinges ud i ulovlige praktikker osv er helt absurd.

Man bliver kørt psykisk ned af at være i det system, og jeg synes det er skide synd at de ledige også skal omtales som dovne samfundsnassere, når langt de fleste vil give deres højre arm for at få lov at finde et job.

Jeg tror bare han har en dårlig attitude. Men igen, jeg er også farvet af hans udseende, som virker som om han tror han er noget andet end han er. Han ligner en fra et boyband i 90erne.

Det lader ikke til han har været igennem en masse jobprøvninger osv. Som han selv siger, er han kommet mere under opsyn.

Ja, han fremstår noget arrogant. Han er jo også kommet mere under opsyn, kan man sige. Hvis han ikke oplever han får vejledning han kan bruge. Jeg er enig i, at praktik bør være en god mulighed for ham at få noget på CV'et og ikke komme for langt fra arbejdsmarkedet. Men jeg tror også, man skal huske på, at ingen af dem, der vejleder ham i jobsøgningen har nogen som helst forstand på, hvad han egentlig kan.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Delfin » 1. dec 2018, 23:03

Grissebassen skrev:
Jacobsen81 skrev:
Grissebassen skrev:Jeg forstår nu godt ham Jesper.
Jeg har været arbejdsløs et halvt år i mit liv, og det var det værste, jeg nogensinde har oplevet. Jeg ønsker det ikke for nogen. Så at han er lidt stram i betrækket efter så mange år, er forstående imo. Jeg tolker hans modstand som det eneste afløb han har for hans spildte kompetencer - i det mindste kan han bruge dem på at udfordre systemet.

Faktum er at der er ikke er nok stillinger til arbejderne, og at samfundet er skruet sammen på en måde, hvor der altid vil være en 'rest', der ikke er plads til på arbejdsmarkedet. At man politisk har valgt at indrette samfundet på den måde, og samtidig straffe dem, der er til overs, forstår jeg slet ikke logikken i. At systemet oveni hatten så også er bundråddent ved fx ved at syge fastholdes på kontanthjælp og nægtes førtidspension, at ledige tvinges ud i ulovlige praktikker osv er helt absurd.

Man bliver kørt psykisk ned af at være i det system, og jeg synes det er skide synd at de ledige også skal omtales som dovne samfundsnassere, når langt de fleste vil give deres højre arm for at få lov at finde et job.

Jeg tror bare han har en dårlig attitude. Men igen, jeg er også farvet af hans udseende, som virker som om han tror han er noget andet end han er. Han ligner en fra et boyband i 90erne.

Det lader ikke til han har været igennem en masse jobprøvninger osv. Som han selv siger, er han kommet mere under opsyn.

Ja, han fremstår noget arrogant. Han er jo også kommet mere under opsyn, kan man sige. Hvis han ikke oplever han får vejledning han kan bruge. Jeg er enig i, at praktik bør være en god mulighed for ham at få noget på CV'et og ikke komme for langt fra arbejdsmarkedet. Men jeg tror også, man skal huske på, at ingen af dem, der vejleder ham i jobsøgningen har nogen som helst forstand på, hvad han egentlig kan.


Men han er vel også nødt til at være realistisk i forhold til muligheder. Han er færdig uddannet i 2011 og har stort set ikke arbejdet i faget, så vidt jeg har forstået. Så er han oppe mod en voldsom konkurrence med både nyuddannede og mere erfarne jurister, som har langt mere opdateret viden. I realiteten er hans uddannelse vel mere eller mindre forældet på jobmarkedet, så han vil skulle ud og opkvalificere sig. Det er selvfølgelig ikke gjort alene med en praktik, hvor vi jo nok taler rutineopgaver, men det er da et første skridt, og så må han finde ud af, hvor han vil bevæge sig hen derfra, og hvad der skal til for at gøre det.
6
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 1. dec 2018, 23:05

Grissebassen skrev:
Jacobsen81 skrev:
Grissebassen skrev:Jeg forstår nu godt ham Jesper.
Jeg har været arbejdsløs et halvt år i mit liv, og det var det værste, jeg nogensinde har oplevet. Jeg ønsker det ikke for nogen. Så at han er lidt stram i betrækket efter så mange år, er forstående imo. Jeg tolker hans modstand som det eneste afløb han har for hans spildte kompetencer - i det mindste kan han bruge dem på at udfordre systemet.

Faktum er at der er ikke er nok stillinger til arbejderne, og at samfundet er skruet sammen på en måde, hvor der altid vil være en 'rest', der ikke er plads til på arbejdsmarkedet. At man politisk har valgt at indrette samfundet på den måde, og samtidig straffe dem, der er til overs, forstår jeg slet ikke logikken i. At systemet oveni hatten så også er bundråddent ved fx ved at syge fastholdes på kontanthjælp og nægtes førtidspension, at ledige tvinges ud i ulovlige praktikker osv er helt absurd.

Man bliver kørt psykisk ned af at være i det system, og jeg synes det er skide synd at de ledige også skal omtales som dovne samfundsnassere, når langt de fleste vil give deres højre arm for at få lov at finde et job.

Jeg tror bare han har en dårlig attitude. Men igen, jeg er også farvet af hans udseende, som virker som om han tror han er noget andet end han er. Han ligner en fra et boyband i 90erne.

Det lader ikke til han har været igennem en masse jobprøvninger osv. Som han selv siger, er han kommet mere under opsyn.

Ja, han fremstår noget arrogant. Han er jo også kommet mere under opsyn, kan man sige. Hvis han ikke oplever han får vejledning han kan bruge. Jeg er enig i, at praktik bør være en god mulighed for ham at få noget på CV'et og ikke komme for langt fra arbejdsmarkedet. Men jeg tror også, man skal huske på, at ingen af dem, der vejleder ham i jobsøgningen har nogen som helst forstand på, hvad han egentlig kan.

Men samtidig tager han heller ikke imod det tilbud som faktisk er relevant for ham. Og hende girafkvinden opfordrer ham da til at søge fine stillinger ved skat!
4
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Grissebassen » 2. dec 2018, 19:11

Jacobsen81 skrev:
Grissebassen skrev:
Jacobsen81 skrev:
Grissebassen skrev:Jeg forstår nu godt ham Jesper.
Jeg har været arbejdsløs et halvt år i mit liv, og det var det værste, jeg nogensinde har oplevet. Jeg ønsker det ikke for nogen. Så at han er lidt stram i betrækket efter så mange år, er forstående imo. Jeg tolker hans modstand som det eneste afløb han har for hans spildte kompetencer - i det mindste kan han bruge dem på at udfordre systemet.

Faktum er at der er ikke er nok stillinger til arbejderne, og at samfundet er skruet sammen på en måde, hvor der altid vil være en 'rest', der ikke er plads til på arbejdsmarkedet. At man politisk har valgt at indrette samfundet på den måde, og samtidig straffe dem, der er til overs, forstår jeg slet ikke logikken i. At systemet oveni hatten så også er bundråddent ved fx ved at syge fastholdes på kontanthjælp og nægtes førtidspension, at ledige tvinges ud i ulovlige praktikker osv er helt absurd.

Man bliver kørt psykisk ned af at være i det system, og jeg synes det er skide synd at de ledige også skal omtales som dovne samfundsnassere, når langt de fleste vil give deres højre arm for at få lov at finde et job.

Jeg tror bare han har en dårlig attitude. Men igen, jeg er også farvet af hans udseende, som virker som om han tror han er noget andet end han er. Han ligner en fra et boyband i 90erne.

Det lader ikke til han har været igennem en masse jobprøvninger osv. Som han selv siger, er han kommet mere under opsyn.

Ja, han fremstår noget arrogant. Han er jo også kommet mere under opsyn, kan man sige. Hvis han ikke oplever han får vejledning han kan bruge. Jeg er enig i, at praktik bør være en god mulighed for ham at få noget på CV'et og ikke komme for langt fra arbejdsmarkedet. Men jeg tror også, man skal huske på, at ingen af dem, der vejleder ham i jobsøgningen har nogen som helst forstand på, hvad han egentlig kan.

Men samtidig tager han heller ikke imod det tilbud som faktisk er relevant for ham. Og hende girafkvinden opfordrer ham da til at søge fine stillinger ved skat!

Jeg forstår ikke din pointe. Min kommentar gik på, hvad han oplever (og hvorvidt hans følelser i den sammenhæng er forståelige) og ikke hvad realiteten er, i forhold til hvad giraf-kvinden forslår. Han virker som typen, der sikkert ville brokke sig, om giraf-kvinden så serverede hans drømmestilling til ham på et sølvfad. Min pointe var, at det er forståeligt, han reagerer med en negativ indstilling overfor systemet.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 2. dec 2018, 20:57

Du skriver: “Men jeg tror også, man skal huske på, at ingen af dem, der vejleder ham i jobsøgningen har nogen som helst forstand på, hvad han egentlig kan.” Jeg er ikke enig. Giraffen opfordrer ham jo til at søge stillinger ved skat som er indenfor hans kompetenceområde.
2
Frkm
Indlæg: 146
Tilmeldt: 20. sep 2015, 21:37
Kort karma: 7
Likede indlæg: 124

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Frkm » 3. dec 2018, 12:35

TLS skrev:Måske fordi jeg er i en brance de lige nu mangler folk.

Jeg mener også det er totalt latterligt, da vi kan finde arbejde, men vi skal smides ud i de jobs jobnet har.

Jeg var ved at finde ud af at lave nogle andre ting, men det må jeg så ikke. Og ja, på 14 dage, er jeg blevet ringet op 3 gange.
Desværre, er der flere grene og dem de har haft, ligger i en anden gren.

Nej, jeg er ikke HK´er.

Men lad os sige, de har mangel på udlærte kassedamer, jeg vil igerne på indkøb, jeg har shipping.
Nu vil jeg så gerne prøve indkøb, men de sender mig ud som kassedame, noget jeg aldrit har prøvet.
Det er sådan du skal se det.

Men sjovt, at jeg med garanti, kan gå ned på jobnet i mo... mandag og bede om et 2 mdr. forløb i jobansøgning. Det kan du få beviliget fra dag 1. og 2 mdr. frem. Det er der sku penge til. Og de er så intetsigende. Kender flere der har været på 3 forløb og stadigt arbejdsløse i længere perioder.

Jeg prøver at sige, at pengene bliver brugt forkert og oftest mod de arbejdsløses vilje.

PS. Så ja, de bruger tid på dem der godt kan finde arbejde og dermed spilder tiden, for dem som ikke kan finde arbejde.
Igen bliver deres tid brugt forkert.


Virker ikke som om du har nemt ved at fastholde etjob - det er da også en evne at have...
0
TLS
Indlæg: 45
Tilmeldt: 29. nov 2018, 16:17
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf TLS » 3. dec 2018, 19:54

Frkm

Nu har jeg været så heldig, at prøve lidt forskelligt.

Og da jeg endeligt var klar til et rigtigt job, havnede jeg i et pr. firmaer der fusionerede og en pr. der flyttede deres ting til udlandet.

Så i bund og grund, så jeg det som, at jeg var vikat også der.
Nu har jeg som sådan gjort det til en levevej.

Så jeg har måske en evne, til at finde de firmaer der snart lukker, fusionere eller flytter.
0
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf BrightEyes » 3. dec 2018, 20:55

Jeg forstår nu godt TLS' tanker. Jeg ligger ikke søvnløs hvis mine skattepenge går til folks praktikker og egne projekter i forbindelse med omskoling. Der er åbenbart 32.000 langtidsledige og endnu flere "almindelig" ledige så mon ikke der er andre der ville blive glade for det job TLS har fået tilbudt.

Da jeg havnede i dagpengesystemet var jeg helt obs på at styre mit eget løb. Jeg skulle i løntilskud så jeg kunne få noget praktisk erhvervserfaring (jeg ville skifte branche). Jeg fremlagde min plan for hende sagsbehandleren fra 2. aktør og var helt ærlig omkring forløbet - også at jeg først kunne starte om fire måneder og jeg indtil da jo bare måtte vente og søge stillinger når der lige dukkede noget relevant op. Sagsbehandlerens svar var at hun jo så ikke kunne hjælpe mig, for jeg havde jo helt styr på det. Så vores møder derefter blev rent hygge-møder hvor vi bare sludrede om alt muligt. Jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke arbejdede ret hårdt for mine dagpenge i de fire måneder inden løntilskuddet skulle starte. Til gengæld gik der 2 måneder før jeg havde det første jobtilbud, og efter endnu en måned kom jobtilbud 2,3 og 4. Jeg har aldrig været i dagpengesystemet siden. Nogle gange må man have tillid til at folk godt selv kan klare deres fremtid.
2

Tilbage til "Film og TV"