Fri os fra kontanthjælp

Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Mocca » 1. dec 2018, 06:32

TLS skrev:Så har du ikke fatte det. Jeg ønsker pt. kun det samme som Jesper. En mdr. praktik.

Så skal jeg nok komme vidrere. Men jo, jeg kan da selv betale, men hvorfor?
Det er det jobcenteret er til for.

Skal og kan vi ikke gøre brug af det der er. Eller skal jeg gennem et konpetanceforløb på 3 mdr som ender ud i SU?
For en mdr. Så har vi alerede brugt 5 gange så meget. Men det var jo det folk ellers forslog.

Det er jo så let at rådgive, men man glemmer oftest alt det, som eller er, og dermed koster dyrt.


Hvordan kommer det med 3 måneders kompetenceforløb og SU ind i billedet?
Hvis det er en SU-berettiget uddannelse, du gerne vil have, kan du da bare tage det!
Det har da intet med jobcentret at gøre...
2
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Bergen » 1. dec 2018, 06:34

TLS skrev:Hvis du ikke engang har læst tråden, så fatter jeg ikke du kommentere den.


Jeg undrer mig også over, at du efterlyser støtte fra jobcenteret, når du kan få job på 14 dage og være selvforsørgemde. Det er jo ikke jobcenterets opgave at støtte den type af ledige med et hav af muligheder. De kan jo fint klare sig selv.
7
TLS
Indlæg: 45
Tilmeldt: 29. nov 2018, 16:17
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf TLS » 1. dec 2018, 06:36

Jeg ønsker ikke at give dem gratis arbejdskraft, det er jobcenteret der giver dem tjenere helt gratis.

Grunden til, at jeg ønsker praktik er, at jeg ikke kender så meget til det område, men ønsker at arbejde der.
Så derfor ønsker jeg praktik. Jeg ønsker sku ikke at arbejde gratis for en virksomhed, hvis jeg kan det jeg skal lave.
På ingen måde.

jeg skriver jo netop, at jobcenteret har sendt over 12 tjenere ud til samme virksomhed, efter tur. Og de blev ved og kunne ikke forstå, hvrfor tjenerne ikke kunne finde et fast arbejde. Måske fordi jobcenteret fodrede virksomhederne med gratis arbejdskraft. Og det er ikke enestående, det sker tit at folk bliver trunget ud i et jobtilbud, uden arbejde for enden. Og iøvrigt mod deres egen vilje, da nogen kender til, at der allrede har været en del i jobtilbud på det sted. Men tro hvad du vil, det er helt op til dig.
1
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Bergen » 1. dec 2018, 06:38

TLS skrev:Jeg ønsker at få lidt tilbage af det jeg har betalt i skat, for at få et andet arbejde, ja.

Lige nu, står der, at de får brug for en del i det job.
Jeg prøver så at komme af bagvejen, ja.

Nu er jeg ikke tjener, hvor jobcenteret sender folk ud, som de med sikkerhed ved, ikke får job.
Jeg har til gengæld en stor mulighed for at få job bagefter.

Men som jeg sagde, tro nu bare hvad I vil.

Jeg stopper her, alene det, at I ønsker at jeg skal gennem et 3 mdr. forløb for at få SU, som jo er godt det samme som dagpenge, specielt, når man tænker på de 3 mdr, i forløbet op til SU.

Så hvem er det, der ønsker at bruge penge?


Dit problem er vel egentlig at du ikke vil investere i din egen fremtid. Det er altså ikke samfundets opgave at forære dog en måned gratis praktik efter eget vælg, uanset hvad der er betalt i skat, når du er i stand til at forsørge dig selv. Dit regnestykke går bare ikke op.
8
TLS
Indlæg: 45
Tilmeldt: 29. nov 2018, 16:17
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf TLS » 1. dec 2018, 06:39

Jeg har lige været på en teknisk skole, der kom det frem, at jeg jo kunne tage en af deres uddannelser. Her ville man så gå ind og vurdere om jeg skulle have nedsat læretiden og det tog tid. Så der kunne man godt bruge pengene.

Nej, jeg skulle ikke have en ny uddannelse. men de snakkede godt for deres syge moster.
Jeg var ude og så på muligheder, men alle ønsker at sælge noget, jeg ikke kan bruge og koster staten.
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Mocca » 1. dec 2018, 06:47

TLS,

Du bliver ved med at blande alle mulige historier og teorier ind i det. Forhold dig nu blot til din egen situation!

Det du gør her, ville svare til, at jeg forklarede, at jeg gerne må køre over for rødt, uden at politiet må give mig en bøde - fordi der dagligt er bilister, der kører for hurtigt på motorvejen, uden at få bøder.
Og at det desuden er politiets opgave, at sørge for at forsikringsselskaberne ikke har udgifter til skadede biler.
7
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf LaScrooge » 1. dec 2018, 07:22

Jeg synes det er klart nok hvad TLS skriver, også selvom det er rodet sammen:

- jobcentrene fodrer visse virksomheder med gratis arbejdskraft, ved at sende person efter person i praktik uden at virksomheden ansætter nogen. Det er ikke en hemmelighed at det foregår og det er absolut ikke acceptabelt

- hvis man alligevel bruger penge på folk (og det gør man jo) hvorfor så ikke bruge dem på noget, der rent faktisk hjælper folk i en retning de gerne vil (shipping), i stedet for på noget uden fremtid og/eller interesse for personen (jobsøgningskursur/job som kassemedarbejder)

- sagsbehandlere har også kvoter de skal opfylde; det har resulteret i, at nogle af dem har højnet deres egen ved at tilbyde virksomheden at ændre en ansættelse til noget der starter med løntilskud eller praktik i stedet. Hørt om før og absolut ikke acceptabelt
2
And we both know: I will be delicious
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Bergen » 1. dec 2018, 07:45

LaScrooge skrev:Jeg synes det er klart nok hvad TLS skriver, også selvom det er rodet sammen:

- jobcentrene fodrer visse virksomheder med gratis arbejdskraft, ved at sende person efter person i praktik uden at virksomheden ansætter nogen. Det er ikke en hemmelighed at det foregår og det er absolut ikke acceptabelt

- hvis man alligevel bruger penge på folk (og det gør man jo) hvorfor så ikke bruge dem på noget, der rent faktisk hjælper folk i en retning de gerne vil (shipping), i stedet for på noget uden fremtid og/eller interesse for personen (jobsøgningskursur/job som kassemedarbejder)

- sagsbehandlere har også kvoter de skal opfylde; det har resulteret i, at nogle af dem har højnet deres egen ved at tilbyde virksomheden at ændre en ansættelse til noget der starter med løntilskud eller praktik i stedet. Hørt om før og absolut ikke acceptabelt


Bestemt.

TS' problemstilling er så at være selvforsøgende på arbejdsmarket og ikke behov for støtte fra jobcenteret - og så alligevel forvente, at samfundet betaler tilbage uden egentligt behov som tak for skatteindbetalingen.
Regnestykket går bare ikke op i dette tilfælde.

Masser af mennesker rokerer rundt på arbejdsmarkedet og bruger deres ressourcer. Også når det koster en indsats og her er tale om 1 måned, som TS selv skal finansiere for at få en ny arbejdsretning - fordi TS er i den heldige situation allerede at kunne klare sig selv jobmæssigt (og dermed økonomisk).
6
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf LaScrooge » 1. dec 2018, 08:05

Bergen skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes det er klart nok hvad TLS skriver, også selvom det er rodet sammen:

- jobcentrene fodrer visse virksomheder med gratis arbejdskraft, ved at sende person efter person i praktik uden at virksomheden ansætter nogen. Det er ikke en hemmelighed at det foregår og det er absolut ikke acceptabelt

- hvis man alligevel bruger penge på folk (og det gør man jo) hvorfor så ikke bruge dem på noget, der rent faktisk hjælper folk i en retning de gerne vil (shipping), i stedet for på noget uden fremtid og/eller interesse for personen (jobsøgningskursur/job som kassemedarbejder)

- sagsbehandlere har også kvoter de skal opfylde; det har resulteret i, at nogle af dem har højnet deres egen ved at tilbyde virksomheden at ændre en ansættelse til noget der starter med løntilskud eller praktik i stedet. Hørt om før og absolut ikke acceptabelt


Bestemt.

TS' problemstilling er så at være selvforsøgende på arbejdsmarket og ikke behov for støtte fra jobcenteret - og så alligevel forvente, at samfundet betaler tilbage uden egentligt behov som tak for skatteindbetalingen.
Regnestykket går bare ikke op i dette tilfælde.

Masser af mennesker rokerer rundt på arbejdsmarkedet og bruger deres ressourcer. Også når det koster en indsats og her er tale om 1 måned, som TS selv skal finansiere for at få en ny arbejdsretning - fordi TS er i den heldige situation allerede at kunne klare sig selv jobmæssigt (og dermed økonomisk).


TLS er ikke TS, blot en bidragsyder :)

Personen har tidligere beskrevet problemerne med selv at betale praktikken, ifht afholdelse af ferie og udbetaling af feriepenge.

Derudover læser jeg at TLS primært har forsørget sig som løsarbejder via vikaransættelser, dvs. tilknytningen til arbejdsmarkedet er faktisk løs. Men uanset det, så synes jeg sådan set stadig ikke at der er ræson i at sende personen i en praktik der ikke bringer vedkommende i en ønsket retning, men gerne i en der ikke gør, og derudover bruge penge på andre aktiviteter, når h*n godt ved hvad h*n ønsker at afprøve. Hvorfor ikke bare afprøve dét, i stedet for alt det andet? Det handler ikke om krævermentalitet, men om at systemet faktisk kunne bruges konstruktivt ved at hjælpe med at bane vejen.
1
And we both know: I will be delicious
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Bergen » 1. dec 2018, 08:13

LaScrooge skrev:
Bergen skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes det er klart nok hvad TLS skriver, også selvom det er rodet sammen:

- jobcentrene fodrer visse virksomheder med gratis arbejdskraft, ved at sende person efter person i praktik uden at virksomheden ansætter nogen. Det er ikke en hemmelighed at det foregår og det er absolut ikke acceptabelt

- hvis man alligevel bruger penge på folk (og det gør man jo) hvorfor så ikke bruge dem på noget, der rent faktisk hjælper folk i en retning de gerne vil (shipping), i stedet for på noget uden fremtid og/eller interesse for personen (jobsøgningskursur/job som kassemedarbejder)

- sagsbehandlere har også kvoter de skal opfylde; det har resulteret i, at nogle af dem har højnet deres egen ved at tilbyde virksomheden at ændre en ansættelse til noget der starter med løntilskud eller praktik i stedet. Hørt om før og absolut ikke acceptabelt


Bestemt.

TS' problemstilling er så at være selvforsøgende på arbejdsmarket og ikke behov for støtte fra jobcenteret - og så alligevel forvente, at samfundet betaler tilbage uden egentligt behov som tak for skatteindbetalingen.
Regnestykket går bare ikke op i dette tilfælde.

Masser af mennesker rokerer rundt på arbejdsmarkedet og bruger deres ressourcer. Også når det koster en indsats og her er tale om 1 måned, som TS selv skal finansiere for at få en ny arbejdsretning - fordi TS er i den heldige situation allerede at kunne klare sig selv jobmæssigt (og dermed økonomisk).


TLS er ikke TS, blot en bidragsyder :)

Personen har tidligere beskrevet problemerne med selv at betale praktikken, ifht afholdelse af ferie og udbetaling af feriepenge.

Derudover læser jeg at TLS primært har forsørget sig som løsarbejder via vikaransættelser, dvs. tilknytningen til arbejdsmarkedet er faktisk løs. Men uanset det, så synes jeg sådan set stadig ikke at der er ræson i at sende personen i en praktik der ikke bringer vedkommende i en ønsket retning, men gerne i en der ikke gør, og derudover bruge penge på andre aktiviteter, når h*n godt ved hvad h*n ønsker at afprøve. Hvorfor ikke bare afprøve dét, i stedet for alt det andet? Det handler ikke om krævermentalitet, men om at systemet faktisk kunne bruges konstruktivt ved at hjælpe med at bane vejen.


Ts tanketorsk men ikke destro mindre kan man forsøge sig selv og er så efterspurgt på arbejdsmarkedet, at man kan få job på 2 uger og være selvforsørgende, så hører man på ingen måde til i samfundets støtteordninger.

Uanset, hvad man har betalt i skat eller hvad drømme man har om arbejdslivet. Så tager man ansvaret på sig og dribler videre på egen hånd - og er tillige superpriviligeret at kunne gøre dét.
5
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Tux » 1. dec 2018, 09:12

Bergen skrev:Ts tanketorsk men ikke destro mindre kan man forsøge sig selv og er så efterspurgt på arbejdsmarkedet, at man kan få job på 2 uger og være selvforsørgende, så hører man på ingen måde til i samfundets støtteordninger.

Uanset, hvad man har betalt i skat eller hvad drømme man har om arbejdslivet. Så tager man ansvaret på sig og dribler videre på egen hånd - og er tillige superpriviligeret at kunne gøre dét.

En anden grund til at det er komplet nonsens at snakke om at få noget tilbage for sin indbetalte skat, er at en type som TLS sandsynligvis vil være en Netto udgift for samfundet. Ikke at der er noget galt i det som sådan, men mere for at sætte lidt perspektiv på.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf LaScrooge » 1. dec 2018, 09:52

Tux skrev:
Bergen skrev:Ts tanketorsk men ikke destro mindre kan man forsøge sig selv og er så efterspurgt på arbejdsmarkedet, at man kan få job på 2 uger og være selvforsørgende, så hører man på ingen måde til i samfundets støtteordninger.

Uanset, hvad man har betalt i skat eller hvad drømme man har om arbejdslivet. Så tager man ansvaret på sig og dribler videre på egen hånd - og er tillige superpriviligeret at kunne gøre dét.

En anden grund til at det er komplet nonsens at snakke om at få noget tilbage for sin indbetalte skat, er at en type som TLS sandsynligvis vil være en Netto udgift for samfundet. Ikke at der er noget galt i det som sådan, men mere for at sætte lidt perspektiv på.


Det synes jeg er en komplet unødvendig og nedværdigende kommentar. Du kan sgu selv være en nettoudgift for samfundet :rulle:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Tux » 1. dec 2018, 09:58

LaScrooge skrev:
Tux skrev:
Bergen skrev:Ts tanketorsk men ikke destro mindre kan man forsøge sig selv og er så efterspurgt på arbejdsmarkedet, at man kan få job på 2 uger og være selvforsørgende, så hører man på ingen måde til i samfundets støtteordninger.

Uanset, hvad man har betalt i skat eller hvad drømme man har om arbejdslivet. Så tager man ansvaret på sig og dribler videre på egen hånd - og er tillige superpriviligeret at kunne gøre dét.

En anden grund til at det er komplet nonsens at snakke om at få noget tilbage for sin indbetalte skat, er at en type som TLS sandsynligvis vil være en Netto udgift for samfundet. Ikke at der er noget galt i det som sådan, men mere for at sætte lidt perspektiv på.


Det synes jeg er en komplet unødvendig og nedværdigende kommentar. Du kan sgu selv være en nettoudgift for samfundet :rulle:

Nej jeg er faktisk en af de få der har tjent min uddannelse hjem og nu er en ren gevinst for samfundet via min topskattebetaling (blandt andet) og manglende brug af sundhedsvæsnet.

Men det er ikke pointen, for det er ikke mig der henviser til min skattebetaling som argument for at jeg skal have det og det.

Den udtalelse er jo som at sammenligne med kontanthjælpsmodtageren, der mener han bidrager til samfundskassen, fordi han betaler skat af sin kontanthjælp..
Senest rettet af Tux 1. dec 2018, 10:55, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf LadyFox » 1. dec 2018, 10:41

LaScrooge skrev:
Tux skrev:
Bergen skrev:Ts tanketorsk men ikke destro mindre kan man forsøge sig selv og er så efterspurgt på arbejdsmarkedet, at man kan få job på 2 uger og være selvforsørgende, så hører man på ingen måde til i samfundets støtteordninger.

Uanset, hvad man har betalt i skat eller hvad drømme man har om arbejdslivet. Så tager man ansvaret på sig og dribler videre på egen hånd - og er tillige superpriviligeret at kunne gøre dét.

En anden grund til at det er komplet nonsens at snakke om at få noget tilbage for sin indbetalte skat, er at en type som TLS sandsynligvis vil være en Netto udgift for samfundet. Ikke at der er noget galt i det som sådan, men mere for at sætte lidt perspektiv på.


Det synes jeg er en komplet unødvendig og nedværdigende kommentar. Du kan sgu selv være en nettoudgift for samfundet :rulle:


Det synes jeg egentlig ikke den er. Han påpeger jo bare at det at man har arbejdet og betalt skat ikke gør at man i sidste ende er et plus i regnskabet. Og det er jo rigtig nok at mange af os ikke ender ud med at være et økonomisk overskud for samfundet.
Det er jo TLS der bringer det at han har arbejdet og betalt skat op som et argument for hvorfor han skal tilbydes det han gerne vil have. At det at han har arbejdet og betalt skat skulle gøre at han har fortjent noget andet og mere.
Men vores skattesystemet et jo ikke bygget op sådan at hvad man kan få af støtte er afhængig af hvor mange penge man har betalt kontra hvor meget man har fået tilbage. Det er jo ikke sådan at en mand som Tux det betaler topskat, aldrig er syg osv. Har ret til mere støtte end mig der er et underskud både i gennem Hvad jeg har betalt og hvad jeg har brugt af offentlige ydelser med både sygdom, skader, indlæggelser og operationer. Heldigvis for mig.
7
...
Brugeravatar
Eavesdrop
Indlæg: 52
Tilmeldt: 19. sep 2018, 21:06
Kort karma: 1
Likede indlæg: 92

Re: Fri os fra kontanthjælp

Indlægaf Eavesdrop » 1. dec 2018, 10:56

Jeg bliver sgu lidt træt af den her diskussion. Kunne du, TLS, ikke oprette din helt egen tråd, hvor du kan slå dig løs med alle de uretfærdigheder du bliver udsat for? :træt:
8
97X, bam! - The future of rock ‘n’ roll

Tilbage til "Film og TV"