Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Yossarian » 28. dec 2018, 19:40

Meget af komikken i halvfemserne var fedt: Seinfeld, de gode sæsoner af Simpsons, Når mænd er værst, Harry Enfield and Chums, Mandrillen, Tæskeholdet, Gramsespektrum. Det kan jeg stadig grine af.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12782
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 924
Likede indlæg: 12578

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2018, 20:54

Jeg går lige imod resten af DKs befolkning og mener, Gøngehøvdingen havde noget :ninja:
3
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Yossarian » 28. dec 2018, 21:51

Guilded_Lily skrev:Jeg går lige imod resten af DKs befolkning og mener, Gøngehøvdingen havde noget :ninja:

Det må du gerne uddybe. :-D

Den var da mere forfærdelig end selv Bryggeren.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf hotlips » 28. dec 2018, 22:24

Yossarian skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg går lige imod resten af DKs befolkning og mener, Gøngehøvdingen havde noget :ninja:

Det må du gerne uddybe. :-D

Den var da mere forfærdelig end selv Bryggeren.


Hov hov, jeg kunne nu godt li det meste af bryggeren, men jeg kan dog godt se hvorfor andre kan synes den er skod, den går enormt langsomt frem og så bliver den brudt af Fritz Helmuths psykoser.

Men alt det hvor han ikke er med synes jeg faktisk er okay, og det er jo en hel masse man får med, om indførelsen af demokratiet og videnskab på den tid, der er endda blevet plads til madam mangor.

Vi mangler vist kun at have Nikolaj og Julie oppe, den kan jeg rigtig godt li, også selvom Nikolaj er en forvokset teenager og Julie er et tudefjæs, så er det sådan en jeg bliver helt glad af at se på, birollerne er jo virkelig gode og den er pæn at se på på en eller anden måde, det der turkise og hvide, det er jo noget mere opløftende end de brune serier som bryggeren og krøniken.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3545
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56092
Kontakt:

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Ado » 29. dec 2018, 07:57

Frasier! :love:
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12782
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 924
Likede indlæg: 12578

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Guilded_Lily » 29. dec 2018, 08:25

Yossarian skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg går lige imod resten af DKs befolkning og mener, Gøngehøvdingen havde noget :ninja:

Det må du gerne uddybe. :-D

Den var da mere forfærdelig end selv Bryggeren.


Selvom noget af skuespillet er tåkrummende, synes jeg bare, den er så herlig. Det har nok noget med historien og min barndoms fascination at gøre. Så det er rent subjektivt :)
1
ajnaM
Indlæg: 10052
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27516

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf ajnaM » 30. dec 2018, 18:29

Ado skrev:Frasier! :love:


Frasier har ALTID været the shit. :love:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Stitch » 30. dec 2018, 18:49

Elsker til stadighed "Coming to America". Den bliver overhoveder ikke ringere :lun:
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Yossarian » 2. jan 2019, 19:20

hotlips skrev:Hov hov, jeg kunne nu godt li det meste af bryggeren, men jeg kan dog godt se hvorfor andre kan synes den er skod, den går enormt langsomt frem og så bliver den brudt af Fritz Helmuths psykoser.

Men alt det hvor han ikke er med synes jeg faktisk er okay, og det er jo en hel masse man får med, om indførelsen af demokratiet og videnskab på den tid, der er endda blevet plads til madam mangor.

Vi mangler vist kun at have Nikolaj og Julie oppe, den kan jeg rigtig godt li, også selvom Nikolaj er en forvokset teenager og Julie er et tudefjæs, så er det sådan en jeg bliver helt glad af at se på, birollerne er jo virkelig gode og den er pæn at se på på en eller anden måde, det der turkise og hvide, det er jo noget mere opløftende end de brune serier som bryggeren og krøniken.

Som jeg husker Bryggeren, var det faktisk som om, at der gik lidt for meget historietime i det og at der var så mange historiske bipersoner, at de var ved at falde over hinanden. Men generelt virkede personerne bare for irriterende og uvedkommende til at jeg kunne engagere mig i det.
0
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Yossarian » 2. jan 2019, 19:24

Stitch skrev:Elsker til stadighed "Coming to America". Den bliver overhoveder ikke ringere :lun:

De gamle mænd i barbersalonen! :love:
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf hotlips » 2. jul 2019, 12:17

Det lille hus på prærien.. Den holder stadig og jeg synes faktisk Laura og Mary bliver spillet bedre end hovedparten af de børneroller vi har set i Danmark, på trods af at den snart har 50 år på bagen.

Det er jeg lidt imponeret over.
1
fisken80
Indlæg: 22469
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1134
Likede indlæg: 52792

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf fisken80 » 2. jul 2019, 13:53

hotlips skrev:Det lille hus på prærien.. Den holder stadig og jeg synes faktisk Laura og Mary bliver spillet bedre end hovedparten af de børneroller vi har set i Danmark, på trods af at den snart har 50 år på bagen.

Det er jeg lidt imponeret over.


Virkelig? Jeg synes simpelthen det går så ekstremt laaaaaaaaaaaaaaangsomt i den serie. Alle afsnit kunne kortes ned til halvdelen af deres oprindelige længde, og man ville stadig ikke mangle noget, men heller ikke falde i søvn undervejs.
Jeg elskede serien som barn og ung, men jeg synes ikke den holder til et gensyn, desværre.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9592
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26834

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Santa » 2. jul 2019, 14:22

HappyPaww skrev:Beverly Hills 90210 :lol: Jeg elskede den dengang, men man krummer godt nok tæer i dag...! Men alligevel er det ren nostalgi og ungdom :love: #brendaanddylanforever

Jeg blev træt af seriens stupide koncept med at børnene altid var klogere end de voksne i sidste ende, og at alle problemer kunne løses på 50 min allerede mens den kørte første gang.
Brandons helterolle var virkelig trættende, og jeg synes generelt at den hurtigt blev ensporet og gentog sig selv.
Og jeg var ellers lige præcis i aldersmålgruppen, og vi så det alle sammen. Jeg stod dog af, da den begyndte at udvande efter nogen sæsoner, og så den aldrig færdig.

Den behøver de aldrig nogensinde at bruge tv-tid på igen.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9592
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26834

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Santa » 2. jul 2019, 14:25

hotlips skrev:Det lille hus på prærien.. Den holder stadig og jeg synes faktisk Laura og Mary bliver spillet bedre end hovedparten af de børneroller vi har set i Danmark, på trods af at den snart har 50 år på bagen.

Det er jeg lidt imponeret over.

Den er bygget op over samme læst som "Lassie".....der er et problem eller en krise - Charles eller Laura redder det hele.
De spiller faktisk bare Lassie.
Bøgerne - især de første - er langt bedre end serien.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Når man ændrer mening om film og serier.. Hvad holder stadig og hvad har bedst af at dø i glemslen?

Indlægaf Shmartiesh » 2. jul 2019, 17:38

Santa skrev:
HappyPaww skrev:Beverly Hills 90210 :lol: Jeg elskede den dengang, men man krummer godt nok tæer i dag...! Men alligevel er det ren nostalgi og ungdom :love: #brendaanddylanforever

Jeg blev træt af seriens stupide koncept med at børnene altid var klogere end de voksne i sidste ende, og at alle problemer kunne løses på 50 min allerede mens den kørte første gang.
Brandons helterolle var virkelig trættende, og jeg synes generelt at den hurtigt blev ensporet og gentog sig selv.
Og jeg var ellers lige præcis i aldersmålgruppen, og vi så det alle sammen. Jeg stod dog af, da den begyndte at udvande efter nogen sæsoner, og så den aldrig færdig.

Den behøver de aldrig nogensinde at bruge tv-tid på igen.

Det gør de ellers stadig. Zulu kører nok på 6. omgang :lol:
0

Tilbage til "Film og TV"