Guds Bedste Børn

Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Guds Bedste Børn

Indlægaf Pjeps » 17. jan 2019, 11:25

Jeg bliver forundret, hver gang jeg hører og ser ting omkring frikirker der missionerer på den måde. Jeg undrer mig over hvad der får folk til at hoppe på de budskaber de prædiker. Jeg forstår godt at nogen mangler “noget” i deres liv, som de så finder i et sådan fællesskab, men at der er så store grupper samlet, og der ikke er nogen i mængden der ser klart nok til at tænke, aarh kan det nu også passe.

Det er jo rystende at de ligefrem opfordrer psykisk syge til at stoppe med medicinen, fordi troen på Gud kan helbrede deres sind.

Andre end mig der har set programmerne ?
0
:ninja:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Guds Bedste Børn

Indlægaf Persnikedy » 17. jan 2019, 11:50

Jeg så dem, selvom jeg vidste at jeg ville få det dårligt af at se dem.

Når man ser de her masse døbninger og djævleuddrivelser med små børn der står grændende og se på bliver min mave som en knude. HVad er det dog for noget at slæbe sit abrn med til?
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Guds Bedste Børn

Indlægaf Pjeps » 17. jan 2019, 13:12

Persnikedy skrev:Jeg så dem, selvom jeg vidste at jeg ville få det dårligt af at se dem.

Når man ser de her masse døbninger og djævleuddrivelser med små børn der står grændende og se på bliver min mave som en knude. HVad er det dog for noget at slæbe sit abrn med til?

Det er frygteligt! Den stakkels dreng der stod og græd og tissede i bukserne :trist:

Hvad får prædikanterne ud af det? Magt? Penge?

Og alle de børn i Faderhuset ( som Ruth påstår er nedlagt) - som flyttes ud af landet og ikke får lov at se andre børn end dem fra “organisationen” . Hvorfor lytter man ikke til dem som er trådt ud af de forskellige frikirker, som har insider viden og store bekymringer?
0
:ninja:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Guds Bedste Børn

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 13:23

Hvor bliver det sendt henne? Det lyder som noget, jeg gerne vil se.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Guds Bedste Børn

Indlægaf HappyPaww » 17. jan 2019, 13:28

Stitch skrev:Hvor bliver det sendt henne? Det lyder som noget, jeg gerne vil se.

TV2
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Guds Bedste Børn

Indlægaf HappyPaww » 17. jan 2019, 13:46

Jeg fatter heller ikke at så mange mennesker støtter Ruth Evensen og hendes følgere ved at valfarte til Bandholm Hotel, bare fordi de har formået at skabe et lækkert skalkeskjul :sur:

Men mange er nok uvidende om det, og ellers er de bare ligeglade, fordi de kan få et lækkert weekendophold der :( Man burde boykotte det sted!
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Guds Bedste Børn

Indlægaf DenBruneMunk » 17. jan 2019, 14:04

Pjeps skrev:Hvad får prædikanterne ud af det? Magt? Penge?

Begge dele, der har været et program på DR1 som undersøgte udenlandske prædikanter, og mødtes med nogle meget rige af disse som havde støtte fra millioner i deres lande, der var så en enkelt historie fra Tyrkiet hvor personen blev snuppet af politiet for en masse anklager lige efter programmet, så de kan altså også komme ud i problemer.

Grundlæggende er det vel magten som trækker dem til, så kommer pengene når de beder om dem.

Der er nok en dybere mening med alle disse personer som opsøger disse prædikanter. Man kan formode de ikke eksisterer i samme tilværelse som os andre, de har andre opfattelser af livet, og de mener at støtten fra disse, er en højere magts anvisning, og at deres religion taler igennem disse til dem. At de så også praktiserer kvaksalveri det er så en anden historie og burde dømmes på lige fod som læger der rådgiver forkert eller direkte imod normal praksis, og fejler.
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Guds Bedste Børn

Indlægaf Honningprut » 17. jan 2019, 14:49

Jeg så program 3 i går, og selvom jeg godt vidste at mange psykisk syge søgte "hjælp" i disse kredse, så blev jeg virkelig vred og forundret over, hvordan man kan forsvare at tage medicin fra psykisk syge mennesker på den måde som det bliver gjort. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det kan være lovligt at de kan søge midler til at udbrede deres budskab gennem tipsmidlerne.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:

Tilbage til "Film og TV"