Kønsroller i Friends

Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 414
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Kønsroller i Friends

Indlægaf Flisseline » 26. mar 2019, 11:06

Jeg læste for noget tid siden her på debatten en der omtalte "meget stereotype kønsroller" i tv-serien Friends. Af den slags som var helt normal i slut90'erne, men som ikke ville være gået i dag.


Jeg fik aldrig spurgt vedkommende om en uddybning, men kan selv komme på enkelte eksempler. Husker dog ikke serien godt nok til at komme på mange.

Kan nogen "hjælpe"?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kønsroller i Friends

Indlægaf hotlips » 26. mar 2019, 11:12

Der ville nok være set på det som andet end et lidt nuttet træk at knaldet alt med en puls, lyve for det og sågar knalde sig til et job hvis det var Rachel der havde gjort det.

Det er selvfølgelig en kvinde der arbejder som kok og som er vildt glad for at gøre rent, mændene har et bordfodbold og deres tvstole som de eneste ting i deres lejlighed de går op i

Det er også en mand der kan æde enorme mængder mad det gør pæne piger ikke.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Kønsroller i Friends

Indlægaf Persnikedy » 26. mar 2019, 11:22

Buzzfeed har en hel liste med nogle af deres problematikker, der er flere af dem der omhandler stereotyper

https://www.buzzfeed.com/elliewoodward/ ... roblematic
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kønsroller i Friends

Indlægaf dgd2007 » 26. mar 2019, 11:41

Jeg så den ikke selv, men et par andre i min familie gjorde ... ud fra de glimt jeg så, virkede drengene i hvert fald gennemgående fjogede og uden selverkendelse ... :)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kønsroller i Friends

Indlægaf Slettet bruger » 26. mar 2019, 11:50