Fortæl om en film du lige har set, ikke bare titlen.

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Fortæl om en film du lige har set, ikke bare titlen.

Indlægaf hotlips » 27. apr 2019, 16:27

Jeg beklager hvis der ligger noget lignende men jeg kunne ikke lige finde en og jeg forstår ikke helt det der med bare at nævne en film man har set, jeg vil gerne høre hvad man syntes om den og hvorfor.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30151

Re: Fortæl om en film du lige har set, ikke bare titlen.

Indlægaf TinaW » 27. apr 2019, 18:22

Vi har lige set Avengers Endgame. Jeg kunne sagtens se den igen i morgen.
Hvis man er til Marvel universet (jeg har langt fra set alle 22 Marvel film, jeg har set Iron Man (1-3), Thor Ragnarok og så de 4 Avengers film) er den vel en must see.
Jeg grinte og jeg græd så tårene trillede ned af kinderne. Fantastiske skuespillere, flotte kampscener og bare wow.
0
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Fortæl om en film du lige har set, ikke bare titlen.

Indlægaf Yossarian » 28. apr 2019, 13:04

The Iron Lady
Meryl Streep er god i rollen, men jeg forstår ikke, at vi i så meget af filmen skal følge Thatcher som gammel og dement. Det blev bare kedeligt. Måske handler det om, at hun er en kontroversiel person og filmen ikke vil tage alt for meget stilling, men dermed synes jeg også, at den gør sig selv lidt irrelevant, fordi hun sådan set kun var interessant som politiker og ikke som privatperson.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Fortæl om en film du lige har set, ikke bare titlen.

Indlægaf Animi » 30. maj 2019, 09:52

Aladdin (2019).

Jeg var positivt overrasket og var faktisk ret vild med den. Jeg synes at Mena Massoud virkelig indfanger den kække og drengede charmede fra tegnefilms-Aladdin og jeg kunne ikke forestille mig en bedste real-live Aladdin. Naomi Scott var måske ikke spot-on som Jasmin, men hendes skuespil og kemi med Mena Massoud gjorde 100% op for mig.

Will Smith som Genie var også virkelig godt. Det er selvfølgelig en svær byrde at løfte, især efter Robin Williams død, men jeg synes at han gjorde det utrolig godt. Han fik virkelig gjort Genie til sin egen, så man ikke følte at han bare prøvede at kopiere tegnefilms-Genie, men bare var en anden fantastisk version af Genie.

En fantastisk tilføjelse var Nasim Pedrad som Dalia, Jasmins tjenerinde og gode veninde. Hun var så skøn at se på og virkelig en fantastisk karakter.

Musikken og dansenumrene var fantastiske - og så var det bare lidt ekstra sejt, når man ved, at det er en 21-årig dansk gut fra Virum, der har været med til at lave dansescenerne - og desuden er dansedouble for Aladdin. Så sejt! Men musikken og dansene gav en fornemmelse af magien fra tegnefilmen, og jeg kunne ikke lade være med at danse med i biografen.

Alt i alt synes jeg at filmen formåede at genskabe magien fra tegnefilmen, men samtidig også være sin helt egen, så man ikke bare sad og følte at man så en 1-1 kopi af tegnefilmen. Helt klart en film jeg kan anbefale til alle Disney-elskerne!
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Fortæl om en film du lige har set, ikke bare titlen.

Indlægaf Ado » 30. maj 2019, 10:05

"Amour".

Det er en af de smukkeste, og mest simple mesterværker jeg længe har set i en film. Simpel på en genial måde.
Handlingen foregår kun i parrets lejlighed, men det kan ikke være anderledes. Der er så meget stemning og så mange følelser, som man bliver suget ind i, og hvor det nærmest føles som om man står i et hjørne i lejligheden og betragter dem.
Det er i bund og grund et portræt af ægte dybfølt kærlighed.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Fortæl om en film du lige har set, ikke bare titlen.

Indlægaf hotlips » 30. maj 2019, 22:56

Jeg er ved at se det sidste af he's just not that into you, og jeg har stadig ikke regnet ud hvorfor hovedparten af figurerne skulle have nogen der var vilde med dem, magen til klynkerøve og desperate teenagere der er noget over alderen for den slags er heldigvis, ikke nem at finde.

Det er lidt ærgerligt for det kunne have været rigtig godt tror jeg, de har bare lige brugt ti minutter for meget på at whine over ingenting ved hver figur i stedet for at bruge det på lidt substans.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Fortæl om en film du lige har set, ikke bare titlen.

Indlægaf Lykke » 16. jun 2019, 18:04

Someone Great og Wine Country - begge Netflix-film, og jeg synes virkelig der er noget øv over deres egne produktioner. Det er som om det bare er gået alt for hurtigt med alting, og filmene er virkelig aldrig nogen jeg ville gense.
0

Tilbage til "Film og TV"