Hvilket af disse tv?

Nigleb
Indlæg: 708
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1802

Hvilket af disse tv?

Indlægaf Nigleb » 22. jun 2020, 14:58

Hej

Jeg har været ude i Power for at købe dette tv: Samsung QE65Q65RATXXC https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... lsrc=aw.ds
Men sælgeren talte mig fra det og jeg endte i stedet med dette: Samsung ue65tu8005kxxc https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... lsrc=aw.ds

Jeg fik det så forhandlet ned til samme pris og fik en kalibrering oveni, men jeg aner simpelthen ikke om han narrede mig og bare ville af med et af dem. Der er kun 2 anmeldelser om det jeg købte på deres hjemmeside og ved det andet er der virkelig mange. Og da jeg ikke har så meget fortand på det, andet end jeg gerne vil have et skarpt billede og et tv der ikke lacker og kun skal bruge det til streaming, ja så ved jeg ikke hvilket af dem der er bedst.


Er her nogle med forstand på det, der kan fortælle mig om det vitterligt er bedre, eller ej?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvilket af disse tv?

Indlægaf DenBruneMunk » 22. jun 2020, 16:21

Du skulle nok have valgt Q65 det er et 100hz panel, desværre er begge 2 sidekant belyst, det er nok ikke optimalt men det virker da.

Hvis du ikke har pakket ud, så byt til nyt, og få det Q65. Det er jo også et Qled (Altså et LCD tv som alle de andre)

Deres kalibrering kan du nok ikke bruge til noget, og husk, det gør det kun på en HDMI indgang, og så skal du altså selv fiddle med at få de indstillinger over på andre HDMI indgange, eller på en TV kanal indgang (det aner jeg ikke hvordan sker).
0
Nigleb
Indlæg: 708
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1802

Re: Hvilket af disse tv?

Indlægaf Nigleb » 22. jun 2020, 17:57

DenBruneMunk skrev:Du skulle nok have valgt Q65 det er et 100hz panel, desværre er begge 2 sidekant belyst, det er nok ikke optimalt men det virker da.

Hvis du ikke har pakket ud, så byt til nyt, og få det Q65. Det er jo også et Qled (Altså et LCD tv som alle de andre)

Deres kalibrering kan du nok ikke bruge til noget, og husk, det gør det kun på en HDMI indgang, og så skal du altså selv fiddle med at få de indstillinger over på andre HDMI indgange, eller på en TV kanal indgang (det aner jeg ikke hvordan sker).

Ikke optimalt i forhold til hvad? Hvor kan man se hvor mange hz det jeg har købt er?
Han sagde noget med at det jeg oprindeligt havde bestilt er en 6-serie og det nye er en 8-serie, så den er en tand opgraderet ift. det andet og vil blive opdateret i længere tid. Og noget med at det der er Qled egentlig ikke rigtigt er det. Der kom så mange tekniske forklaringer at jeg stod helt af og bare hoppede på det andet (dog først efter at have fået prisen ned). Det er derfor jeg spørger om der er nogle der kan skære ud i pap for mig hvilke forskelle de to tv har.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvilket af disse tv?

Indlægaf DenBruneMunk » 22. jun 2020, 18:45

du kan slå dine skærme op her: https://www.displayspecifications.com/
husk at skærme noget af model fra, så skriv indtil en model dukker op som matcher. KXXC er ikke nødvendig f.eks
0
Nigleb
Indlæg: 708
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1802

Re: Hvilket af disse tv?

Indlægaf Nigleb » 23. jun 2020, 09:55

DenBruneMunk skrev:du kan slå dine skærme op her: https://www.displayspecifications.com/
husk at skærme noget af model fra, så skriv indtil en model dukker op som matcher. KXXC er ikke nødvendig f.eks

Tak, men når jeg ikke forstår forskellen på specifikationerne og jeg ber om hjælp til at forklare forskellen på de to tv, så hjælper et link til at klare det selv ikke rigtig.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvilket af disse tv?

Indlægaf DenBruneMunk » 23. jun 2020, 10:02

Nigleb skrev:
DenBruneMunk skrev:du kan slå dine skærme op her: https://www.displayspecifications.com/
husk at skærme noget af model fra, så skriv indtil en model dukker op som matcher. KXXC er ikke nødvendig f.eks

Tak, men når jeg ikke forstår forskellen på specifikationerne og jeg ber om hjælp til at forklare forskellen på de to tv, så hjælper et link til at klare det selv ikke rigtig.

Jeg kan desværre ikke forklare alle de forskelle som siden har udspecificeret, så der må nogen andre træde ind :)

Jeg holder fast i at du får et roligere billede med 100/120hz , end de 50hz den 8005 model har, som kan hjælpe ved film afspilning, og sport for andre.
eksempel, en film afspilles i 24hz (120/5=24) men 50/60hz , kan ikke give en flydende overgang til 24hz, da 24 ikke går op i 50 eller 60. Så skal tv selv sætte billeder ind for at hjælpe på præsentationen af billede. Dette kaldes officielt motion, og producenter gør dette på forskellige måder.
Kan ikke helt forklare det punkt bedre, og nok derfor jeg ikke kan forklare alle de specs på siden :)
0

Tilbage til "Film og TV"